מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד״ר הדר מילוא-רז
ד״ר הדר מילוא-רז
מומחית לרפואה פנימית ואנדוקרינולוגיה. התמחות: התמחות בפנימית, בית חולים ע״ש שיבא התמחות שניה במכון לאנדוקרינולוגיה, מטבוליזם וסכרת, בית חולים ע״ש שיבא נסיון: ניהול מרפאה בקופ״ח כללית הדרכה במרכז לסימולציות רפואיות (מס״ר) בוגרת בית הספר לטיפול בהשמנה ״SCOPE״ עובדת כיום כרופאה בכירה במכון האנדוקריני וב״מרכז הישראלי לטיפול בעודף משקל״ בבית חולים ע״ש שיבא.
ד
ד"ר עידית דותן
מומחית לרפואה פנימית, אנדוקרינולוגיה ומטבוליזם, והשמנה. מנהלת שירות סכרת והשמנת יתר במכון לאנדוקרינולוגיה, בית חולים בילינסון, מרכז רפואי רבין לימודים: MD, האוניברסיטה העברית, ירושלים, MSc ברפואה ניסויית, מונטריאול, קנדה התמחויות: תת התמחות באנדוקרינולוגיה ומטבוליזם, ולאחריה תת התמחות שניה במחלות מטבוליות - מונטריאול, קנדה התמחות ברפואה פנימית, סורוקה, באר-שבע מחקר: מחקר בסיסי, Jewish General Hospital, מונטריאול, קנדה. לאחר מכן פוסט דוקטורט באוניברסיטת טורונטו שטחי התעניינות: טיפול בהשמנה, השפעות מטבוליות של ניתוח בריאטרי, סכרת: סיבוכים, אשפוז וסביב ניתוח, ממשק בי"ח-קהילה ותזונה https://hospitals.clalit.co.il/rabin/he/departments-and-clinics/endocrinologi/Pages/dr_i_do
ד
ד"ר שמעון ספוז'ניקוב
מנהל המרכז לכירורגיה בריאטרית, במרכז הרפואי רבין, בית החולים בילינסון. התמחות: כירורגיה בריאטרית וכירורגיה לפרוסקופית. חברויות באיגודים וארגונים מקצועיים: החברה הישראלית של כירורגיה כללית, החברה הישראלית לכירורגיה קולורקטלית, החברה הישראלית והאירופאית לכירורגיה זעיר פולשנית, החברה הישראלית לכירורגיה מטבולית ובריאטרית, הפדרציה הבינלאומית של כירורגיה להשמנה. ניסיון קליני קודם: מנהל היחידה לכירורגיה לפרוסקופית והמרכז הבריאטרי, מרכז רפואי קפלן, רחובות. כירורג בכיר, מחלקה לכירורגיה כללית וכלי דם, בפועל מנהל יחידת כירורגיה אנדוסקופית, מרכז רפואי ברזילי, אשקלון. התמחות בגסטרואנטרולוגיה, והתמחות בכירורגיה כללית, מחלקה לכירורגיה כללית וכלי דם, מרכז רפואי ברזילי, אשקלון. כירורג בכיר ואחראי על תחום של כירורגיה אנדוסקופית, בית חולים מוניציפלי, מוסקבה רוסיה. כירורג כללי ואנדוסקופי במחלקה לכירורגיה כללית, בית חולים מוניציפלי, נמנגן, אוזבקיסטן. עוד אודותיי: https://hospitals.clalit.co.il/rabin/he/departments-and-clinics/surgery/Pages/dr_s_sapojnikov.aspx
ד
ד"ר אפרים סטיבן שמאע
תפקידים ומינויים: מנהל תחום אנדובאריאטריה, רופא בכיר, אנדוסקופיה מתקדמת לימודים: בית הספר לרפואה, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת ברנדייס מקום התמחות: בית החולים Maimonides, ניו-יורק, ארה"ב בית החולים לנוקס היל, ניו יורק, ארה"ב בית החולים של אוניברסיטת שיקגו, שיקגו, ארה"ב השתלמויות: תחום אנדוסקופיה מתקדמת בדגש על השמנת יתר וסיבוכי ניתוחים באריאטריים, חברויות באיגודים וארגונים מקצועיים: חבר האיגוד הישראלי לגסטרואנטרולוגיה ומחלות כבד, חבר ההסתדרות הרפואית בישראל, חבר באיגוד הגסטרואנטרולוגי האמריקאי שטחי התעניינות מיוחדים: EUS, ERCP, כריתת פוליפים (EMR), טיפול בדרך אנדוסקופית בהשמנת יתר, סיבוכי ניתוחים ופתולוגיות במערכת העיכול עיסוק במחקר: Collaborative approach to management of obesity combining medication diet and endoscopic procedures עוד באתר בית החולים בילינסון https://hospitals.clalit.co.il/rabin/he/departments-and-clinics/gastroenterology/Pages/dr_e_s_Shamah.aspx
מירב רבר פרנקנשטיין
מירב רבר פרנקנשטיין
דיאטנית קלינית, היחידה לתזונה ודיאטה, בילינסון ניסיון: דיאטנית המרכז לטיפול בהשמנה, בילינסון. דיאטנית אחראית תחום בריאטריה (ניתוחים לטיפול בהשמנת יתר) במחוז שרון שומרון בכללית. דיאטנית במרפאה לבריאטריה, בבילינסון - במטופלים לפני ואחרי ניתוחים לטיפול בהשמנת יתר. דיאטנית במחוז שרון שומרון בכללית - התמקדות בהשמנת יתר וניתוחים בריאטריים, בשילוב איזון סכרת ושומני הדם. מנחה סדנאות לקידום אורח חיים בריא וירידה במשקל. קורסים: טיפול קבוצתי בטכניקות של NLP-מרכז הדרכה-כללית. הנחיית קבוצות-מרכז הדרכה-כללית. כלים יישומיים להעצמת המטופל-מרכז הדרכה-כללית. הטיפול התזונתי בסוכרת-משרד הבריאות והמועצה הלאומית לסוכרת. הגישות החדשות להתמודדות עם השמנה-"עתיד". השכלה: תואר בוגר בחוג למדעי התזונה בהצטיינות, פקולטה לחקלאות, האוניברסיטה העברית. לימודי תואר שני בבריאות הציבור מסלול מחקרי, פקולטה לרפואה ע"ש סאקלר, אוניברסיטת ת"א. תעודת הוקרה מיוחדת מהכללית על פעילות ראויה לשבח (2018) https://hospitals.clalit.co.il/rabin/he/departments-and-clinics/para-medical-units/Pages/nutrition_and_diet_unit_
מרינה ברושי
מרינה ברושי
- דיאטנית קלינית, היחידה לתזונה ודיאטה, בית חולים בילינסון, מרכז רפואי רבין - מרפאת סוכרת, השמנה ומחלות מטבוליות- בית חולים בילינסון. - דיאטנית סוכרת מכבי שירותי בריאות - קליניקה פרטית ברחובות השכלה: דיאטנית קלינית R.D – רישיון משרד הבריאות. BS.C במדעי התזונה, הפקולטה לחקלאות רחובות, האוניברסיטה העברית. קורסים מקצועיים: קורס "טיפול תזונתי בסוכרת לדיאטנים.יות" -המרכז האקדמי ללימודי המשך ברפואה אוניברסיטת תל אביב. NLP THERAPIST – מכללת NLP PRO מדריך חדר כושר – בית הספר למקצועות הספורט, הסמכה פונקציונליים אימוני התנגדות וTRX קורס תזונת ספורט לדיאטנים – המרכז למניעת השמנה ותזונת ספורט מירי חדד. אתר- https://marina791990.wixsite.com/website פייסבוק- https://www.facebook.com/MarinaBroshiDiet/?ref=bookmarks אינסטגרם : https://www.instagram.com/balanced.diabetes/ על היחידה לתזונה ודיאטה בבילינסון: https://hospitals.clalit.co.il/rabin/he/departments-and-clinics/para-medical-units/Pages/nutrition_and_diet_unit_beilinson.aspx
שירי נקש
שירי נקש
אני דיאטנית קלינית בעלת קליניקה בפתח תקווה. בוגרת תואר ראשון בתזונה קלינית (B.Sc) בפקולטה לחקלאות, מהאוניברסיטה העברית. בוגרת סטאז' בבית חולים וולפסון ובעלת רישיון עבודה מטעם משרד הבריאות. מלווה, תומכת, מנחה ומטפלת באנשים (גברים, נשים וילדים) אשר רוצים לעשות שינוי בדרך האכילה שלהם, כל אחד ומטרתו - ירידה ,שמירה ועלייה במשקל. תזונה זהו תחום דינמי מאוד ומתעדכן כל הזמן. במסגרת מחויבותי למטופליי, אני מעורה ומתעדכנת בספרות המקצועית העדכנית ביותר ובמחקרים חדשים מהארץ והעולם. בחיי האישיים אני מיישמת את התורה עליה אני ממליצה למטופליי: מנהלת אורח חיים ספורטיבי עם הרגלי אכילה מאוזנים שהפכו לשגרת חיי וחיי משפחתי. הניסיון הרב אותו צברתי במהלך השנים בעולם העיסקי כמנהלת בכירה, תורמים לי רבות בעיסוקי כדיאטנית בהנעת אנשים להשגת מטרותיהם וביכולתם להשיג תוצאות מיטביות. כל אלו הופכים אותי לדיאטנית יותר טובה ולמטפלת מקצועית ומנוסה. יחד עם המטופלים אנחנו יוצאים למסע שבו הם מאמצים הרגלים נכונים ובריאים בקלות רבה ובהנאה גדולה, תוך השגת המטרות האישיות וקבלת תוצאות וחשוב מכך- שמירה עליהן.
יפעת אלנקרי
יפעת אלנקרי
נעים מאוד, שמי יפעת אלנקרי דיאטנית קלינית בעלת תואר בתזונה B.SC מטעם אוניברסיטת אריאל ובעלת תואר B.A במדעי ההתנהגות. נשואה ואמא לארבעה. עובדת נכון להיום כדיאטנית כללית וילדים בקופ"ח לאומית, מקבלת בקליניקה פרטית בגינות שומרון אכילה רגשית והפרעות אכילה על כל גווניהן. בנוסף מתרגלת באוניברסיטת אריאל בחוג למדעי התזונה ודיאטנית בפרוייקט אורח חיים בריא מטעם משרד החינוך.
שרון לוטן פסיכולוגית
שרון לוטן פסיכולוגית
פסיכולוגית רפואית מומחית. בעלת ניסיון רב בעבודה עם מבוגרים המתמודדים עם השמנה, לפני ואחרי ניתוח בריאטרי, במסגרת טיפול פרטני או קבוצתי. בנוסף מטפלת במבוגרים ובני נוער המתמודדים עם מצבים רפואיים שונים במטרה לקדם את בריאותם הגופנית ורווחתם הנפשית. עובדת במסגרת ציבורית ובקליניקה פרטית.
ד
ד"ר רן ניסן
רוקח קליני, מרכז רפואי רבין - קמפוס בילינסון ובית חולים גריאטרי-שיקומי "בית רבקה". ניסיון רב שנים כיועץ בתחום הטיפול התרופתי באוכלוסיה הגריאטרית, רפואה פנימית וקרדיולוגיה. בוגר התוכנית ד"ר לרוקחות קלינית (PharmD) של בית הספר לרוקחות, האוניברסיטה העברית ירושלים. עוסק במחקר בתחום הטיפול התרופתי והוראת פרמקולוגיה עבור סטודנטים בתוכנית ההסבה של בית הספר לרוקחות באוניברסיטה העברית בירושלים ובתוכנית בוגר בסיעוד, בית הספר למקצועות הבריאות ע"ש שטייר, אוניברסיטת תל אביב. כמו כן משמש כיו"ר המערך הקליני של ארגון הרוקחות בישראל.

מובילי קהילה

razm121
razm121
עברתי ניתוח מעקף קיבה לפני כשבע שנים .הדרך הניתוחית שלי, הייתה רצופה בעליות רבות ומורדותמהם למדתי רבות על סוגיי  הניתוחים הבריאטרים ועל המעקף בפרט.מזמין אותכם, להצטרף יחד למסע ולדרך אשר אתם עושים בקבוצה לניתוחים בריאטרים.רק יחד נגיע למטרה אשר הצבנו לעצמנו.  
Ruths
Ruths
סובלת מדלקת מפרקים שיגרונית וניוונית, ומחפשת להחליף מידע בנושא
כמוניהשמנהטיפול בהשמנה במכון אברהמסון - האם כדאי?

טיפול בהשמנה במכון אברהמסון - האם כדאי?

26/08/16 6:23
32 תגובות

שלום לכולם! שמי הדס, אני חדשה כאן... אני סובלת מזה מספר מהפרעת אכילה רגשית. בנוסף אני נוטלת המון תרופות פסיכיאטריות שמגבירות תיאבון ומשבשות את תהליך חילוף החומרים (דפלפט בעיקר). כך שמאוד קשה לי לרדת במשקל באופן רגיל. רציתי לשאול אם יש פה מישהו שיודע, שאולי שמע על מקרים מאנשים אחרים ( שגם יש להם הפרעת אכילה וגם נוטלים תרופות) שעברו טיפול מהסוג הזה - האם טיפול במכון אברהמסון עשויי לסייע לי לרדת במשקל? או אם יש פה מישהו שסובל מהפרעת אכילה והשמנה, נוטל תרופות ועבר בעצמו טיפול באברהמסון ויכול לספר לי איך עזר/האם זה עזר וכו'..תודה מראש!!


תגובות

הילה-מנור
26/08/16 7:15

אני בהחלט ממליצה על השיטה של אברהמסון. לא סבלתי מהשמנה חמורה, וגם לא מאכילה רגשית, אלא ההרגלים שלי היו פשוט גרועים. נגמלתי שם מסוכר וגלוטן ועד היום אני מקפידה על כל מה שלקחתי משם. במשך שנה שלמה קיבלתי תמיכה טלפונית, סדנאות, תמיכה בוואטסאפ, ספר מתכונים והייתי בקשר עם המאמן האישי שם. כל זה נותן גב מאוד תומך שאני הייתי מאוד זקוקה לו. היום אני 18 קג פחות ומתנדנדת עם קילו למעלה למטה בקטנה. לגבי הכדורים- תתייעצי איתם הכי טוב, תראי מה הם מציעים והאם יש קשר ואיך זה מתקשר לגמילה כי לי לא הייתה בעיה כזו..
המון בהצלחה:)

מיכל.פאר
12/12/19 10:27

היי הילה .מיתלבטת אם להתחיל טיפול באברהמסון.אני מאלה שמכורים למתוק לשוקולד ופחמימות .אצלי לא בא מאכילה רגשית אלא הצורך המטורף למתוק.כדאי להתחיל את הטיפול,את ממליצה??

רותי-לוי
09/02/20 12:32

אני חייבת להגיד לך שהנושא של גמילה מסוכרים שבזה מכון אברהמסון מטפלים, עובד. עובד לי, עובד לגיסתי, עובד לחברות שלי שהיו איתי, השיטה עובדת. הטיפול שלהם עובד על הדחף שלך לרצות לאכול את המתוקים והגלוטן, ברגע שהדחף שלך לאכול את זה פוחת אוטומטית את מרזה.

הדס30
26/08/16 9:29

היי הילה! קודם כל - תודה!
הבעייה היא ששאלתי על אנשים שכן הייתה או ישנה להם הפרעת אכילה ונוטלים תרופות, האם זה מתאים למקרים כאלו...כי המקרה שלך כנראה שונה לפי מה שרשמת. איזה בעייה באמת הייתה לך? היית אוכלת הרבה מתוק ופחמימות?
מעניין שדיברתי איתם בטלפון ולא הזכירו תמיכה בוואטאפ או סדנאות או מתכונים אבל איזה יופי שירדת ככה ושאת שומרת על זה! לגבי הכדורים הם אמרו לי שאין להם מושג בזה ושאתייעץ עם הפסיכיאטרית. בכל מקרה אמרו כשמדובר בבן אדם הנוטל תרופות יש חובה לאישור מהפסיכיאטר...

הילה-מנור
26/08/16 9:36

הבעיה שלי אכן הייתה שונה וקטונתי מלהבין בהפרעות נפשיות עם קשר לאכילה רגשית. אני פשוט הייתי מנהלת אורח חיים לא בריא. אוכלת המון לחם ובעיקר מכורה למתוק (אשכרה היה לי קריז לסוכר חח) . הגמילה שם היא לא חודרנית ולא פולשנית ומבוססת על רפואה אלטרנטיבית כך שאני מניחה שמדובר במנגנונים שונים. לגבי התמיכה- גם לי לא אמרו כלום בשיחה הראשונית ופשוט כל פעם היה משהו חדש שקיבלתי מהם מתנה כחלק מהתמיכה במשך שנה. כנראה הם עובדים על גורם ההפתעה או משהו חחח. 

הדס30
27/08/16 14:16

הבנתי חח..יכול להיות :-) המון תודה, עזרת לי מאוד!!

אילה-אורי
26/08/16 12:06

שלום הדס,

אני לא יודעת למה דווקא מכון אברהמסון נראה לך הפיתרון המתאים עבורך, אולי זה בגלל הפירסום הרב וההבטחות המפתות שלהם.
כדיאטנית קלינית ומטפלת באכילה רגשית אני יכולה להגיד לך שהטיפול בבמכון אברהמסון אולי יעזור לך להיגמל מהמרכיב הפיזי של ההתמכרות או הצורך בסוכר ובגלוטן, אבל כל עוד המרכיב הרגשי של האכילה המיותרת לא מטופל, זה יגרום לך לחפש תחליפים, ואני מכירה אישית מישהי שעברה את הגמילה מסוכר וגלוטן במכון אברהמסון אבל תוך זמן קצר התחילה לאכול כמויות גדולות של גרעיני חמניות ותמרים, שכן מותרים לפי הדיאטה של אברהמסון, ובסופו של דבר עלתה מחדש במשקל את כל מה שירדה בעקבות הגמילה. יש עוד שתי נשים שאני מכירה שעברו את הגמילה הזו והיא לא עזרה להן לשמור על משקל נמוך יותר, אחת מהן פשוט לא הצליחה לעמוד לאורך זמן בהימנעות ו"שברה" את הגמילה לאחר כשנה או קצת יותר, ואז עלתה מחדש את ה- 18 ק"ג שירדה ואף יותר מכך (ובאמת היתה לה בעיה רגשית עמוקה מאוד שהגמילה הזו ודיאטות שונות לא עזרו בכלל לפתור, הן רק היו הסחת דעת ממנה ודחיה של ההתמודדות איתה), ולגבי השניה, היתה לה תופעה דומה של חיפוש תחליפים אחרי הגמילה, וכיום היא באותו עודף משקל שהיה לה לפני הגמילה באברהמסון, אם לא יותר.
ולגבי התרופות, לא ציינת עבור אילו תופעות או מחלות את נוטלת את התרופות האלה, אבל כל עוד את חייבת ליטול אותן והן משבשות את חילוף החומרים וגם מגבירות את התיאבון כפי שציינת, אני מאמינה שכל תהליך של "זבנג וגמרנו" כמו באברהמסון רק יגביר את המצוקה והשיפוטיות שלך כלפי עצמך וכלפי הגוף שלך ולכן לא באמת יעזור לך לאורך זמן (שזה מה שקובע, ולא ה- high ההתחלתי ותחושת השליטה הלא אמיתית שיש למי שעבר גמילה, כמו גם למי שעבר ניתוח קיצור קיבה, אבל לא טיפל בצד הרגשי של האכילה).
לכן אם את מחפשת פיתרון אמיתי, וזה מה שנשמע מדברייך, הייתי הולכת על תהליך של טיפול רגשי תומך משולב בטיפול תזונתי נכון, שמותאם לך אישית עם כל תנאי חייך ומצבך הספציפי, שלא כופה על הגוף שלך ועלייך דברים שאת לא מסוגלת לעמוד בהם, וותוך כדי לקיחה בחשבון שאצלך אולי השינוי יהיה תהליכי ולא מיידי, אבל הוא יהיה בהקשבה לך, מדוייק לך ותוך הקשבה שלך לעצמך, ולכן הוא גם יחזיק מעמד לאורך זמן.

הדס30
27/08/16 14:42

כן, אני יודעת. אמרו לי גם בקשר לקיצור קיבה שאם זה בעייה של אכילה רגשית זה לא יפתור וזה לא הפיתרון. תשמעי, המרכיב הפיזי זה חלק גדול מהעניין ואני לא חושבת שיש להקטין אותו או את החשיבות של הגמילה הפיזיולוגית. ברור שזה לא רק פסיכולוגי פה, הבעייה שלי. יש גם מרכיב פיזיולוגי שאם הם יכולים לסייע בלמגר אותו או להקטין אותו - זה כבר עזרה מאוד גדולה ואין לבטל את זה. נכון, שאני עדיין אצטרך להתמודד עם הדחף/חשק הרגשי אבל לפחות זה יעזור מבחינה פיזיולוגית וזה כבר דבר גדול כשלעצמו! ויקל מאוד'. ואגב הם ממש לא באו והצהירו כל מיניי אבטחות, בטלפון שדיברתי איתם כמה פעמים הם אמרו לגמריי את האמת ולא הבטיחו הרים וגבהות, להיפך היו מאוד ישרים, שזה כבר נקודה לזכותם. אמרו שיכול להיות שזה לא יעזור לי. לא הבטיחו שום דברים מפתים, אני זו שחשבתי שאולי שווה לברר ולבדוק את האופצייה כי אני כבר עייפה מדיאטות וזקוקה לעזרה. בימים האחרונים, בעצם בשבוע האחרון, אני עושה השתדלות מאוד גדולה ולא אוכלת כמעט מתוק או פחמימות מיותרות, משמע - אני עובדת על המרכיב הרגשי. גם אם נורא בא לי לנשנש אני מוצאת פיתרונות. מניסיוני, דיאטנים קליניים ואנשים שמטפלים באכילה רגשית מאוד נגד זה כי אם מדובר באכילה רגשית צריך לעבוד על זה וזה תהליך הדרגתי וכולי. וזה נכון אבל יש פה גם מרכיב פיזיולוגי שמקשה נורא ואין לבטלו בכל המכלול הזה שמקשה על ההרזייה. חוץ מזה, נכון זה עבודה וזה תהליך אבל וואלה לא רוצה עכשיו שיקח לי שלוש שנים להוריד במשקל ולהגיע למשקל היעד. אני מאוד סובלת מההשמנה. אני מאוד מחוברת למציאות ולא מטטפחת ציפיות לא ריאליות שהטיפול במכון אברהמסון זה קסם וזה יפתור לי את הכל ואני לא אצטרך להתאמץ אבל אם זה יכול לעזור אפילו במעט - אז למה לא? את מביאה דוגמאות על מנת להמחיש אך מומלץ לזכור שכל מקרה הוא נורא אינדיבידואלי ויש פה גם עניין אישיותי - משמעת עצמית, מוטיבציה, הנכונות של האדם להתגייס לתהליך ולהתאמץ וכו וכו אז באמת שלדעתי אי אפשר להכליל. מה שקרה לה, לא הכרחי שיקרה גם לי. כן אני מבינה שיכול להיות שזה יהיה קשה לי מידיי בגלל ההפרעת האכילה והתרופות כל העניין של התהליך המאוד לא הדגרתי וכל מה שאמרת על ה"זבנג וגמרנו". יכול להיות שיהיה לי באמת קשה ושאני צריכה משהו הדרגתי יותר.יכול להיות שלאורך זמן שבאמת לא יפתור ורק יגרום לקשיים מאוד גדולים ובסופו של דבר לעוגמת נפש, יכול להיות. ניסיתי תהליך רגשי כמו שאת מציעה וזה לא עזר לי להתגייס כי יש יותר מידיי דברים שמקשים עליי כמו שציינתי - התיאבון המוגבר, מצבים נפשיים שמובילים לאכילה, חוסר סיפוק, עניין ומשמעות בחיים, בדידות , רייקנות וכו'. תאמיני לי שניסיתי והבנתי שאני לא מצליחה אז עכשיו אני בעצמי מנסה לקחת את כל הטיפים שהיא נתנה לי במשך 3 חודשים וככה באמת להשתדל כמה שיותר לשוב ולהיות ביותר מודעות ושליטה אך עדיין בגלל שזה קשה - חיפשתי עוד אישזושהי עזרה שלא יקח לי עכשיו מיליון שנה לרדת במשקל ולהגיע למשל תקין. ככה שכבר עליתי קצת על המסלול ובאמת מיום ליום יותר קל ונסבל ופחות מייסר ואני מתכוונת להמשיך עם זה. זאת אומרת שאברהמסון מבחינתי זה רק עוד עזרה, עוד משהו שיכול לעזור ולזרז את התהליך ועוד לא קיבלתי החלטה. אני מבינה שזה לא יפתור את החלק הרגשי - הפסיכולוגי ולכן אני עושה עבודה על עצמי כמה שאני יכולה. נכון שתהליך רגשי, טיפול רגשי זה הפיתרון האידאלי אבל די נמאס לי מכל השומנים האלה, זה מכביד עליי ואני אומללה מזה. וניסיתי את זה, כמו שאמרתי הייתי עכשיו אצל מטפלת ממש טובה ולא הצלחתי לגייס עצמי כי כל פעם חשבתי אוייש זה יקח עכשיו מלא זמן וזה נורא ייאש אותי. כאילו -אוקיי, גם אם עכשיו אני אתאמץ ואצליח לעמוד באתגר/במשימה השבועית, גם אז עד שאתחיל לראות באמת תוצאות יקח איזה שנה. וכן זה מתסכל ומייאש. יכול להיות שאגלה באמת שאני לא מסוגלת והמון תודה לך על כל הדברים האלה שרשמת!! אני אקח את הכל בחשבון ואולי באמת בסופו של דבר אשלים עם זה שזה יקח לי שנתיים-שלוש, שאין מה לעשות, שזה יהיה תהליך וכו'. שוב תודה! עזרת לי מאוד!!

הילה-מנור
28/08/16 15:45

מסכימה עם הילה. גם אני מאלה שאברהמסון חולל אצלהם שינוי גדול.
לגבי הטיפול הנפשי- צריך להפריד בין השניים. 

הדס30
28/08/16 19:49

היי רעות..תודה על התגובה! תוכלי לספר לי קצת איך הטיפול באברהמסון עזר לך? איפה היה מוקד הקושי - מה הייתה הבעייה/ קושי בנושא האכילה אשר גרמה לך לפנות לעזרתם? האם אלו הרגלי אכילה לא נכונים? איך זה עזר ? זה באמת מדכא את הצורך בנשנוש מול הטלויזיה ובכלל מדכא אכילה מיותרת (ולא רק מטפל ספציפית בגמילה מסוכר וגלוטן - כמו שהם טוענים) ובכך מסייע להיצמד ולהקפיד על התפריט? האם התפריט הוא קשה נורא? האם הירידה בעקבות הטיפולים הנה מהירה ודראסטית? ואיך הצלחת לשמור על התוצאות? איך אחרי התקופה של הטיפולים במשך שנה הצלחת להמשיך לאכול נכון וכו? אצלי הבעייה היא רק בערב מול הטלויזיה או אם אני לא מצליחה להירדם אז אני אוכלת כדי להירגע ולעיתים מתעוררת הרבה בלילה ואוכלת...כלומר הבעייה היא רק בערב. אם אשן טוב בלילה אז נראה לי הבעייה תיפתר. כי אין לי צורך מיוחד במתוק ופחמימות במהלך היום.

אביטל212
26/02/20 11:03

אתם יודעים מה הכי אהבתי במכון אברהמסון? שלא מדברים איתכם על דיאטה אלא על איכות חיים ובריאות. לא רק בריאות פיזית אלא בריאות שראשיתה במחשבות שלנו על אוכל, בריאות ובכלל. לא יודעת איך להגדיר את השיטה שלהם אבל אין לי ספק שהם יודעים מה הם עושים.

גוזף1982
23/06/20 8:23

מסכים עם כל מילה. לא מביןאיך השיטה של אברהמסון עובדת אבל היא עובדת וזה מה שחשוב.

הדס30
28/08/16 19:51

שכחתי לרשום אז - smileyתודה מראש!

אילה-אורי
28/08/16 22:21

היי הדס,

אני לא יודעת מה אמרו לך בטיפולים קודמים ואיזה סוג טיפולים עברת, אבל אני בהחלט לא אומרת ולא חושבת שזה ייקח שנתיים-שלוש או מיליון שנה או אפילו שנה.
כל גוף מגיב אחרת, יש כאלה שמגיבים מהר מאוד לטיפול באכילה הרגשית ואחרים לאט יותר. בכל מקרה ברור שאם היה מדובר על שינוי רק לאחר כמה שנים זה היה מייאש מראש, וזו ממש לא המטרה ולא אמור לקחת כל כך הרבה זמן.
מרבית המטופלות שלי מדווחות על שינוי במשקל תוך מספר שבועות עד מספר חודשים, וכמובן זה תלוי כמה עליהן להוריד במשקל.
המטרה בטיפול באכילה הרגשית אם זה לא היה ברור היא לתת לך כלים להירגע שלא באמצעות אוכל, להפחית את הצורך בנשנושים בערב מול הטלוויזיה ובאכילה מיותרת בכלל (אני עצמי הקלטתי ואני מוכרת שתי הדרכות ספציפיות לנושאים אלה, שחלק מהלקוחות שלי נעזרו רק בהן בלי שאפגוש אותן אפילו - אחת להפסקת האכילה המיותרת בערב ובלילה, והשניה נקראת "לשים ברקס לפני ההתנפלות" ומיועדת לגמילה מבולמוסי אכילה ונשנושים), וכאשר האכילה המיותרת פוחתת משמעותית ובמקביל שומרים על תזונה נכונה, אין סיבה שלא לרדת במשקל.
כמו כן ציינת שיש גורמים שמקשים עלייך כמו מצבים נפשיים שמובילים לאכילה, חוסר סיפוק, עניין ומשמעות בחיים, בדידות , רייקנות - בדיוק את הגורמים האלה נועד לפתור טיפול טוב ונכון באכילה רגשית, ואם הטיפול שעברת לא התייחס למצבים האלה ורק נתנו לך בו אתגר או משימה שבועית, זה לא ממש טיפול, אולי זה יותר קרוב לאימון.
בכל מקרה אני כמובן מאחלת לך הצלחה בכל דרך שתבחרי, ומקווה שתגיעי למחוז חפצך מבחינת הרגלי האכילה והמשקל (למרות שאני מאמינה שאנחנו לא צריכים להגיע למחוז חפצנו, אלא להיות מחוז חפצנו :), ושכאשר אנחנו באמת לומדים לקבל ולאהוב את עצמנו, רבים מהמצבים הרגשיים שתיארת (חוסר סיפוק, חוסר ענין, חוסר משמעות, ריקנות) מפסיקים להתקיים, ואז גם אין צורך למלא את החוסרים האלה, לא באוכל מיותר ולא בדרכים לא בריאות אחרות).
את גם מוזמנת לקבל עוד מידע וכלים באתר שלי.

לא ממליצה ותחסכו את הכסף 2700 שקל. ניסיתי לפני 4 שבועות, ללא שום תוצאה. שום שינוי בהרגלי האכילה, שום דבר שקשור לגמילה מסוכר או גלוטן. מאוד קיוויתי כי אנחנו משפחה עם כמה ילדים שהם צליאק ורגישים לגלוטן, והיתי שמחה גם לא לצרוך גלוטן. כאמור אחרי בטיםול הראשון, וגם השני שום דבר לא השצנה, אותה תחושה ומשיכה למתוקים או לגלוטן. יאמר לזכותם שיש להם שירות תמיכה טוב, וגם הציעו לי לחזור על הטיפול (כלומר טופלתי פעמיים על ידי אמיר שהיה נעים ומאוד מקצועי) וגם נתנו לי עיצות לשינויים התנהגותיים, שגם לט הועילו. אבל...למרות שהשרות טוב והבטיחו להמשיך "לטפל " בי במשך שנתיים אני חייבת ליידע אותכם שננזפתי כי אני "לא ממלאת את ההוראות", כלומר בגלל שאני אכלתי שוקולד (סוכר), וגם מאפים ופשטידות (גלוטן) - זו בעצם אשמתי שלא שמרתי על התפריט!!!. מכון אברהמסון הלו- אם היה אפשר לשמור על התפריט לא היו באים אליכם. בכל הפירסומים שלכם מספרים אנשים ובעיקר נשים שעברו את הטיפול אצלכם איך מייד הם הפסיקו לחשוב על סיגריות (למעשנים), ואיך הפסיקו לחשוב על סוכר (לגמילה בעישון). בכל חדר המתנה שלכם רץ סירטון עם המון מטופלים והמון הצלחה. כמה אחוזי ההצלחה שלכם? זה נתון שזכות המטופלים לדעת.. אגב, אם התוכנית כל כך מצליחה- למה יש לכם מדיניות של אי החזרה כספית? . ולסיום קוריוז קטן: כשספרתי לאחי שהלכתי והתוכנית לא מצליחה הוא אמר לי: "הצחקת אותי, מאוד יכול להיות שהיא בדר"כ לא מצליחה, גם עלי זה לא הצליח בעישון, אבל אנשים מתביישים לספר כמה הם בזבזו על התוכנית שלא ילעגו להם" . אז הנה אדם שעבר את התוכנית ללא הצלחה. המלצתי: תחסכו את הכסף.

מיכל.טל
27/01/20 8:42

לפני שנה וחצי עברתי את הטיפול במכון אברהמסון לגמילה מסוכרים ומאז הורדתי 12 ק"ג מיותרים. אני מבינה שזה לא עובד ב100% על כולם אבל אני יכולה להגיד לך שגם 3 חברותי שהלכנו יחד לטיפול כולן נגמלו מסוכרים וזה ניכר היום במשקל שלהן גם. היום אני לא מרגישה שום צורך לנשנש כל היום מתוקים כמו שהיה לי פעם. מאחלת לך בהצלחה.

אודי-חמודי1
23/12/19 11:31

כנראה שיש אנשים שזה עובד להם יותר ויש אנשים שזה עובד להם פחות, אנחנו וקבוצת חברים שהלכנו עם הבנות זוג שלנו ביחד למכון אברהמסון ומלכתחילה הבנו שזה לא דיאטה אלא שינוי באורך החיים שלנו, אני חייב להגיד שאחרי שנה וחצי, זה עשה לנו פלאים, כולנו הורדנו במשקל! (יש שהורידו יותר ויש שהורידו פחות) אבל כולנו נגמלנו מסוכר לבן ומגלוטן. ההרגשה ביום יום היא טובה לא רק מבחינת המשקל אלא בתופעות הטובות שזה עושה לגוף. אני בכל אופן ממליץ לך בחום על הדרך של מכון אברהמסון.

ד״ר-הדר-מילוא-רז
מומחה כמוני
מומחית לרפואה פנימית ואנדוקרינולוגיה. התמחות: התמחות בפנימית, בית חולים ע״ש שיבא התמחות שניה במכון לאנדוקרינולוגיה, מטבוליזם וסכרת, בית חולים ע״ש שיבא נסיון: ניהול מרפאה בקופ״ח כללית הדרכה במרכז לסימולציות רפואיות (מס״ר) בוגרת בית הספר לטיפול בהשמנה ״SCOPE״ עובדת כיום כרופאה בכירה במכון האנדוקריני וב״מרכז הישראלי לטיפול בעודף משקל״ בבית חולים ע״ש שיבא.
29/12/19 15:25

הילה שלום, הסיפור שלך נשמע מורכב ואכן יש קשר הדוק בין מחלות פסיכיאטריות ותרופות פסיכיאטריות לבין השמנה. בנוסף, לדבריך, ישנו מרכיב של אכילה רגשית. לאור השילוב הזה אני ממליצה בחום להוועץ ברופא/ה המתמחה בטיפול בעודף משקל. ישנן תרופות המדכאות תאבון שניתן לתת עם תרופות פסיכיאטריות אך רצוי שמי שמפקח על הקומבינציה והתהליך יהיה איש מקצוע. כמו כן, חשוב שתטפלי ישירות בהפרעות האכילה שלהן לצערי אין טיפול נוגד ״אכילה״ מאחר והאוכל הוא סימפטום. המון הצלחה ובריאות

רינת-
05/06/21 18:40

אין טיפול בהפרעות אכילה. מדברת על אכילה רגשית. ניסיתי פסיכולוגי, אפילו בתל השומר, אין לאף אחד פתרון או טיפול חוץ מכדורים פסיכיאטריים. בדיחה.....

rlaptn
26/02/20 13:44

הפוסט הזה מסריח מפרסום במסווה של שאלה

אוטודידקט
26/02/20 17:24

הוצאת לי את המחשבה מהמקלדת . . . :confused:

רוניייי
10/08/20 14:01

חברים, אני רוצה להגיד לכם כי כל אחד יכול לשנות את חייו בכול שלב. גם אני עשיתי את זה, גם הפסקתי עישון של שנים וגם הצלחתי לשפר את איכות האוכל שאני מכניס לגוף. לכל אחד יש ה "מה לא להכניס" ואני לא קיצוני בזה אבל בהחלט למדתי מהקורס של אברהמסון מספר דברים. ללא קשר, אני חושב שאם אתם מחליטים לחיות טוב יותר ומוכנים לשנות הרגלים אז השיטה חשובה אבל אתם יותר חשובהים. תאמינו בעצמכם, שינוי יכול לקרות בכל רקע שבו יש החלטה שמיטיבה אתכם.

יוליה11
30/05/21 10:54

אני רואה שהרבה המליצו לך לפנות למכון אברהמסון, אז גם אני אחזק אותם :-) הלכתי בהמלצת גיסתי שהייתה אצלהם לפני 4 שנים וזה שינה לה את החיים. זה לא כמו הקבוצות דיאטה או משהו דומה, פשוט "השיטה" שלהם גורמת לך לרזות בלי לעשות דיאטה. פשוט יש דברים שהם אסון לאכול ואותם צריך לצמצמם ובמקומם באים "תחליפים" שהם יותר טובים לגוף. הייתי אצלהם בטיפול לפני שנה ומאז זה שינה לי את התזונה לבריאה ונכונה יותר מאז רזיתי כ12 קילו מיותרים והיום אני מרגישה הרבה יותר בריאה, עירנית ו"קלילה". ממליצה לך לנסות, מה יש לך להפסיד? בהצלחה.

רינת-
05/06/21 18:41

מה יש לה להפסיד? כסף אולי....

ליה1994
14/06/21 22:50

אני ממש רוצה להסב פה את תשומת הלב לדבר חשוב, חינמי ומציל חיים!!! תוכנית OA. תוכנית רוחנית לאנשים עם אכילה רגשית (או כפייתית).. בדומה למכורים אנונימיים (סמים או אלכוהול .) מילים לא יוכלו לתאר כמה אני ממליצה בחום

שרון-כישרון
15/02/24 11:01

לא ידעתי שיש דבר כזה...יכולה לספר קצת?

דרור34
06/02/22 0:19

לדעתי במיוחד בבעייה של אכילה רגשית אברהמסון יכולים להוריד לך את הצורך וגם להנחות בנוגע לתזונה נכונה.

אני הרגשתי שיירד ממני החיבור המיידי שדוחף לאכול מזונות לא בריאים ולדעתי זו נקודה שתסייע לך לשמור על תזונה נכונה במיוחד במקרה שלך.
 

גלgal
24/07/22 12:11

הטעות היחידה שלא עשיתי זה להגיע לאברהמסון לפני עשור כי כשהגעתי ירדתי 40 קילו!!!!!! אני בן אדם אחר היום. אחר. אני בריאה 

נאי
21/05/23 19:52

תקשיבו, אני אובייקטיבית לגמרי, לא מדובר בפרסומת שלילית או חיובית, מכון אברהמסון זה עבודה בעיניים, מה שגורם להורדה במשקל, זה התחושה ששילמת לשווא, אז כדי להצדיק את התשלום השערורייתי קרוב ל-3,000 שקל, אתם תורידו במשקל, הכל פסיכולוגי ואין שום טיפול הוליסטי כנגד השמנה, הם גם לא אוהבים שבאים לטיפול אחר טיפול, תבדקו אותי.. אני שילמתי לשווא. 

יואל-15
29/05/23 17:39

מניסיוני, מכון אברהמסון זו רמאות לשמה. מתבייש בעצמי שנפלתי למלכודת שלהם מתוך מצוקה של עודף משקל. חבל על 3000 שח שזרקתי לפח. לא רק שלא נגמלתי מסוכר ופחמימות, החשק אפילו עלה. אכזבה גדולה מאוד. כמובן שאין החזר כספי, ואיזה ליווי תומך זה שאפילו שם המשפחה של המלווה נותר חסוי. האם הלכתם פעם לטיפול כלשהו, בו המטפל סירב לחשוף את שמו המלא? אני עשיתי זאת באברהמסון. עכשיו מחפש לעצמי מכון גמילה מתמימות ומטיפשות.

שרון-כישרון
15/02/24 11:03

איזה מבאס לשמוע. אז כל התגובות כאן הן משווקים נסתרים? כבר אי אפשר להאמין לכלום :-( 

יואל-15
15/02/24 20:07

נכון. מבאס ממש. לדעתי אין סיכוי שלמכון אברהמסון יש 85% הצלחה, כפי שהם מתרברבים. עדיין לא פגשתי ולו אדם אחד שמשתייך לסטטיסטיקה הזאת. בהחלט פגשתי אנשים שנרשמו למכון, ירדו במשקל, והעלו הכל בחזרה. כנראה ש- 3000 ש"ח מורידים את התיאבון בהתחלה. אני לא חוויתי שום תחושת הקלה מהדחף למתוקים ופחמימות. הטיפול האנרגטי החד-פעמי מביך מרוב שהוא מגוחך. חוץ מזה, הרי לא יתכן שאם פעם אחת נשברים (או אפילו אוכלים בטעות מזון שיש בו סוכר - כי לא נבדוק את כל המרכיבים של הרוטב לסלט שהגישו לנו באיזו חתונה), אז הגמילה נהרסת ויש להתחיל הכל מהתחלה. כך הסביר המטפל הבכיר יוסי מסניף תל-אביב, ואני בטיפשותי האמנתי שאגמל מהחשק לממתקים. ככה זה כשרוצים מאוד לרזות ומפסיקים לחשוב בהיגיון.