מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

אוסטאופורוזיס

מנהלי קהילה

פרופ' צופיה איש-שלום
פרופ' צופיה איש-שלום
חברה במועצה לבריאות האישה, פרופ' חבר קליני בפקולטה לרפואה של הטכניון (עד שנת 2014 )  הייתה בין הראשונים, בהערכת הטיפול האנבולי באוסטיאופורוזיס (הורמון פאראתירואיד רקומביננטי, ופרגמנט של הורמון זה). כמו כן בצעה מחקרים רבים בתחום האבחון והטיפול באוסטיאופורוזיס. השתתפה בכתיבת קווים מנחים לטיפול באוסטיאופורוזיס, לטיפול בהורמון גדילה במבוגרים, ולטיפול בסרטן בלוטת התריס בישראל. כתבה מספר פרקים בספרים מקצועיים ועשרות מאמרים מדעיים, בתחום אוסטיאופורוזיס ומחלות עצם. מקבלת מטופלים במרפאתה בבית חולים אלישע, חיפה כמו כן נותנת ייעוציים פרטיים מרחוק בזום או בווטסאפ וידאו. לתיאום תור במרפאה ניתן להתקשר ל-3873*, זימון תור ליעוץ מרחוק ניתן לבצע באמצעות אתר בית חולים אלישע .
ד
ד"ר נירית אבירן ברק
בוגרת לימודי רפואה בטכניון. בשנת 2000 סיימתי התמחות ברפואה פנימית בבית החולים בילינסון, ובשנת 2006 התמחות בסוכרת ואנדוקרינולוגיה בבית החולים שיבא, תל השומר. כיום עובדת כאנדוקרינולוגית בכירה במכבי שירותי בריאות, במרכז הרפואי נתניה ומטפלת בחולי סוכרת, אוסטאופורוזיס, בלוטת התריס ועוד..נושא האוסטאופורוזיס קרוב מאד לליבי ויש לי מטופלות ומטופלים רבים הסובלים מבעיה זו. במקביל לומדת לימודי רפואה משלימה בשביל הנשמה. מקבלת מטופלים במסגרת מכבי שירותי בריאות בנתניה ובאופן פרטי (החזרים מקופ"ח לאומית וביטוחים פרטיים) בכפר סבא. טלפון לקביעת תור 0733700700 לאתר שלי לחצו כאן
כמוניאוסטאופורוזיסחדשותכלב יצעיר אתכם ב-10 שנים

כלב יצעיר אתכם ב-10 שנים

מחקר: אנשים מבוגרים עם כלב מגיעים לרמות פעילות גופנית השוות לאלה של אדם הצעיר מהם ב-10 שנים


(צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)

יש הרבה סיבות לאמץ כלב – הוא יארח לכם חברה, הוא ישמור על הבית והוא גם ישפר את בריאותכם. מחקר חדש שפורסם בכתב העת Preventive Medicine מצא כי אנשים מבוגרים עם כלב נוטים להיות פעילים גופנית יותר מאנשים אחרים.

 

חוקרים מאוניברסיטת St Andrews עקבו אחר הפעילות של 547 אנשים מעל גיל 65 מאותו אזור מגורים בסקוטלנד. ל-9% מהמשתתפים היו כלבים. במהלך שבעה ימים המשתתפים התבקשו לשאת מד תאוצה שמדד את תנועותיהם.

 

החוקרים מצאו כי אנשים שברשותם כלב מגיעים לרמות פעילות גופנית השוות לאלה שמבצע אדם צעיר מהם ב-10 שנים. בממוצע, אנשים מבוגרים שברשותם כלב היו פעילים יותר ב-12% בהשוואה לאנשים דומים להם שאין להם כלב.

 

נראה כי כלבים מספקים לאנשים מוטיבציה להיות פעילים גופנית, גם באוכלוסייה פחות פעילה – בני הגיל השלישי. ההשפעה החיובית של הכלב על הפעילות לא הייתה תלויה במרחק שבעלי הכלבים הלכו עם הכלבים שלהם.

 

עוד מצאו החוקרים כי כלב עשוי להשפיע לטובה גם על המצב הנפשי. בקרב אנשים מבוגרים שיש להם כלבים היו רמות נמוכות באופן משמעותי של חרדה ודיכאון.

 

המחקר מצטרף למחקרים קודמים שמצאו כי אנשים עם כלבים בכל הגילאים מתעמלים יותר. מחקר שפורסם בשנת 2011 בכתב העת Journal of Physical Activity and Health מצא כי לבעלי כלבים שמטיילים עם כלבם סבירות גבוהה ב-34% להגיע לכמות הפעילות הגופנית המומלצת, בהשוואה לאנשים שאינם בעלי כלבים. מחקר שפורסם שנה לפני כן מצא כי ילדים שגדלים בבתים שיש בהם כלב הם פעילים יותר מילדים שגדלים בבית בלי כלב.

 

 (ילדים שגדלים עם כלב הם פעילים יותר מילדים שגדלים בבית בלי כלב. צילום: Shutterstock)

 

כלבים גם נקשרו להטבות בריאותיות נוספות. בשנה שעברה איגוד הלב האמריקאי פרסם הצהרה מדעית לפיה כלבים עשויים להפחית את הסיכון למחלות לב ולהשמנה. ההצהרה שפורסמה בכתב העת של איגוד הלב Circulation, נכתבה על-ידי פאנל מומחים והתבססה על מחקרים שפורסמו בנושא.

 

מחקר שפורסם בשנת 2012 בכתב העת Pediatrics מצא כי ילדים שגדלו עם כלב במהלך השנה הראשונה לחייהם, סובלים פחות מזיהומים בדרכי הנשימה וממחלות נוספות, בהשוואה לילדים שלא באו במגע עם חיות בית. מחקר שפורסם שנה לפני כן בכתב העת Clinical & Experimental Allergy מצא כי לפעוטות שגדלו בבית עם חתול או כלב סיכון מופחת לפתח אלרגיה לחיות בהמשך החיים.

 

במחקר שפורסם בשנת 2012 בכתב העת המדעי Pain Medicine נמצא כי נוכחות כלבים בחדרי המתנה לרופא, עשויה לסייע בהקלה על כאב והפחתת רמות דחק בחולים הסובלים מכאב כרוני.

 

 

Preventive Medicine DOI: 10.1016/j.ypmed.2014.06.004

תיקי-5086
27/07/14 9:59

מסכימה עם כל מילה 

יש לי כלב ואני יוצאת איתו לטיולים מספר פעמים ביום פוגשת אנשים

ונהנית מאד בבחברתו. ממליצה בחום לאמץ כלב

כשבן-אדם עושה את הצרכים שלו, לא מנגב ומתיישב לך על הספה או על המיטה בלי בגדים - אתה תגרש אותו משם. אבל כשכלב עושה את הצרכים שלו פעמיים-שלוש ביום וחוזר הביתה בלי לנגב ובלי ללבוש בגדים - אתה נותן לו להתיישב איפה שהוא רוצה, כי אנשים חושבים שכלב בבית זה כיף. איפה ההיגיון?

מינרבה1
21/07/14 16:01

אכן, כלבים זה דבר נחמד. ראו כמה כלבים נזרקים מהבית...

רבים לא מבינים שכלבים זה עסק אחראי.

גשם, חום, עיפות, מחלה ....כלבים צריך להוציא

אם נוסעים למספר ימים יש לדאוג לאכסניה .

אם כלבים חולים, יש לקחת אותם לוטרינר ולטפל בהם

לעניות דעתי, יש לשקול היטב לפני שמאמצים כלג   - הוא איננו צעצוע

אילני5
21/07/14 10:36

ברשותנו שני כלבים מקסימים שדואגים להוציא אותנו בשעה קבועה  לפעילות ספורטיבית יומיומית.  מברכת על הצעד הנבון בהחלטה לאמץ אותם. מומלץ בחום

 

 

מינרבה1
17/07/14 10:51

אכן שוה לצאת מהבית ולפחד, לחפש מאין  תבוא הרעה, עד שמקבלים התקף לב, להכנס לגינה ולהיות חשוף לתקיפות, ואם יש פקח, הרי הוא בעצמו מפחד מכלבי האימים,

בתיאוריה, הכל טוב ויפה....

כיצד פותרים את הבעיות הלכה למעשה ?

קל להמליץ, אבל מה עושים ?

ימי הכי פגיע ? ד"ר נירית ? ילדים וקשישים.

מה את מציעה להם ?

מאד מסכימה, כלב הוא ידידו הטוב של האדם והדבר חשוב במיוחד לילדים צעירים וקשישים. אכן תענוג לא זול ותובעני, אבל שווה הכל

מינרבה1
17/07/14 9:49

הכל נכון, אבל ...

במדינה שלנו, מסוכן להחזיק כלב, לא אחת בעלי כלבים מסוכנים משחררים אותם והם עלולים להתנפל עליך ועל הכלב שלך

הטיפול בכלב עולה הרבה, מזון, וטרינר, ההוצאה עלולה לעלות באלפי שקלים לחודש - אם הכלב חולה

אם אתה יוצא לחופשה, מי יטפל בכלב וכמה זה יעלה

 

נ.ב. בגלל כלב שהתנפל, נפלתי ושברתי את היד. התלוננתי במשטרה, ואז מה ? מה קרה לבעל הכלב ?

פעם אחרת כלבה נשכה את הכלבה שלי, בעלי הכלב לא שילמו אפילו בשביל ההוצאות הרפואיות.