מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' אהוד גרוסמן
פרופ' אהוד גרוסמן
בוגר בית הספר לרפואה בתל-אביב. לשעבר מנהל מחלקה פנימית ד' והיחידה ליתר לחץ דם במרכז הרפואי ע"ש שיבא. לשעבר מנהל האגף הפנימי במרכז הרפואי ע"ש שיבא, פרופ' מן המנין ומופקד על קתדרה ליתר לחץ דם באוניברסיטת תל אביב. לשעבר דיקאן בית ספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב כיום נשיא אוניברסיטת אריאל
פרופ עדי לייבה
פרופ עדי לייבה
מנהל המכון לנפרולוגיה ויתר לחץ דם בבית החולים האוניברסיטאי אסותא אשדוד ומנהל מרפאה מייעצת בפנימית, מחלות כליה ולחץ דם במרפאת מומחים בקרית אונו (מרב מרכזי בריאות, הדובדבן 7 קרית אונו ) מומחה ברפואה פנימית , בנפרולוגיה וביתר לחץ דם, פרופסור מן המניין באוניברסיטת בן גוריון ופרופ. משנה באוניברסיטת הארוורד,ארה"ב. בשנים 2016-2022 שימשתי כנשיא החברה הישראלית ליתר לחץ דם. מומחה בפנימית, הן מתל השומר, והן מבית חולים Mount Auburn בקיימברידג', מסצ'וסטס. סא"ל במיל., יועץ קצין רפואה ראשי למחלות כליה ויתר לחץ דם, ומנהל תחום מחלות כליה ויתר לחץ דם בקופות חולים "מכבי" ו"לאומית". מייסד ויו"ר החוג הנפרולוגי הישראלי פלסטיני בהר"י. בקרו באתר של פרופ' עדי לייבה www.profleiba.com ניתן להתייעץ בווטסאפ דרך האחות אחראית המרפאה , הגב. סיגלית ארי-עם ( RN)- 054-541-9992
כמונילחץ דםחדשותעל מה שמיץ חמוציות יעשה לבריאות שלכם

על מה שמיץ חמוציות יעשה לבריאות שלכם

מחקר מצא כי שתי כוסות מיץ חמוציות ביום יכולות להפחית גורמי סיכון לסוכרת, שבץ ומחלות לב


(צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)

מיץ חמוציות דל קלוריות עשוי להפחית סיכון למחלות כרוניות נפוצות המדורגות כגורמי מוות מובילים ברחבי העולם בהן מחלות לב, סוכרת ושבץ. כך עולה ממחקר קטן שממצאיו פורסמו בכתב העת של החברה האמריקאית לתזונה - Journal of Nutrition.

 

כדי לבחון כיצד החמוציות משפיעות על הגוף, חוקרים ממשרד החקלאות האמריקאי (USDA) סיפקו ל-56 מתנדבים בריאים במשך 8 שבועות את כל הארוחות שלהם. קבוצה אחת שתתה כוס (240 מ"ל) מיץ חמוציות דל קלוריות פעמיים ביום, בעוד שהקבוצה השנייה שתתה משקה פלצבו (דמה) בעל צבע וטעם דומים.

 

לפני שהניסוי החל ובסיומו החוקרים בדקו מדדים שונים כמו לחץ דם, רמות סוכר בדם, רמות שומנים בדם והחלבון CRP המהווה מדד לדלקתיות, שיחדיו מנבאים את הסיכון שאדם יפתח מצב רפואי כמו סוכרת, מחלת לב או שבץ בעתיד.

 

נבדקים ששתו שתי כוסות מיץ חמוציות ביום חוו שיפורים משמעותיים במדדים שנבדקו. לפי הודעה לעיתונות שפרסמו החוקרים, השינויים מתרגמים יחד לירידה של 10% בסיכון למחלות לב ו-15% בסיכון לשבץ. לדבריהם, הירידה בלחץ הדם לבדה תואמת לזו המושגת באמצעות דיאטות הנחשבות לטובות ביותר כמו דיאטת DASH – דפוס תזונה שמוכר כיום כטוב ביותר להפחתת לחץ דם.

 

החוקרים מסבירים כי חמוציות מהוות מקור עשיר במיוחד לרכיבים המכונים פוליפנולים, שתומכים בהגנה הטבעית של הגוף ומשפרים את הבריאות. הם מציינים כי בנוסף על הפוליפנולים בעלי ההשפעות הקרדיו-מטבוליות, חמוציות מכילות גם פרואנטוציאנידים (PACs) העשויים לעזור למנוע מחיידקים מסוימים להידבק בתוך הגוף. לדבריהם, שילוב של חמוציות בתזונה מהווה דרך מעשית ומבטיחה לשיפור הבריאות.

 

 

J Nutr. 2015 Jun;145(6):1185-93. doi: 10.3945/jn.114.203190

 

אלכסנדר2
22/08/16 22:27

כל דבר שהקב"ה ברא זה בריא. וכמו שאמרו חכמי ישראל לאכול קצת זה בריא. פרי אחד ביום עם הקליפה לא יותר זה הבריא. הגוף מקבל את הויטמינים הטובים. הבעיה אצל חולים בלי משמעת עצמית שאוכלים אחד ועוד אחד ולא עושים סוף. החכמה שיש לזכור לא להגזים. כל שלש שעות משהוא קטן ומחושבן. כל יום פרי אחד פעם זה ופעם זה. זה הרי דבר מדהים שאחרי 3500 שנים ממתן תורה שם משתבחת ארצינו בשבעת המינים ועכשיו כל החוקרים  מגלים את הסגוליות הרפואית הנפלאה שיש ברימונים שיש בענבים בתמרים וכדומה. מה רבו מעשיך ה' . כולם בחכמה עשית . וזאת תמיד נזכור שאם מתכוונים להאמין שהכל לטובה זה יהיה לטובה.

עוד מחקר המראה את יכולת החמוציות להגן מזיהום חיידקים
https://www.sciencedaily.com/releases/2016/07/160719152220.htm

MAS
10/07/15 6:50

לגבי הערת של בתיה אלימלך חשוב לציין שבמיצי פירות הבוכר הוא פרוקטוז ולא גלוקוז ולאחרונה מחקרים מייחסים לפרוקטוז השפעות בריאותיות לא טובות

מיצי פירות מכילים כמות גדולה של פחמימות ונספגים מהר למחזור הדם ולכן לא מומלצים לסוכרתיים.

מספיק למדוד סוכר לאחר שתיית כוס מיץ ולהבין שהנזק עולה על התועלת האפשרית.

בתיה אלימלך דיאטנית קלינית מומחית לסוכרת

זהר100
08/07/15 17:30

תודה לכולם על ההתייחסות. 

המשך שבוע נפלא , 

MAS
08/07/15 13:21

המיץ בסופרים זה נקטר שבקושי מכיל חמוציות

fun2fun
07/07/15 12:09

האם מיץ קנברי  של חברת  OCEAN SPRAY - הדייאט (זה שנמכר בכל סופר מרקט רגיל) הוא גם נחשב כמיץ חמוציות לצורך השיפורים שנכתבו בכתבה? 

MAS
07/07/15 9:34

מי שותה 2 כוסות מיץ חמוציות ביום? שטויות וגם עתיר קלוריות וסוכר פירות שכיום ידוע שהוא רע מאד!!! ישנם תוספי תזונה של חמוציות בקפסולות. ממליץ על האתר iHERB בארצות הברית. להזמין מהם. זול, איכותי ומגיע מהר.

 

צפוני
06/07/15 20:26

שלום. 

בתקציר הנ"ל חסרים פרטים חשובים . מהו המיץ ? האם 100%מיץ חמוציות  או רכז בתוספת מים . למה הכוונה בדל קלוריות ? לפי הקישור הבא:  http://www.fitlife.co.il/archives/4932  הערך הקלורי ~ 50 ק"לק/100 גר' שנתרם ע"י ~12 גר' פחמימות .  ע"מ שנקבל כוס מלאה מיץ צריך לפחות 250 ג"ר חמוציות . האם זה מומלץ לסכרתיים ? 

אני מניח שהחמוציות שד"ר אבירן-ברק התיחסה אליהן בתגובתה הן חמוציות מיובשות ,ולא טריות המשמשות להפקת המיץ 

 

זהר שלום

יש להשתמש בחמוציות ללא תוספת סוכר, ואז להתייחס אליהן כפרי - כ 2 כפות הן מנת פרי. כל טוב

זהר100
06/07/15 13:27

היי , מה השפעת מיץ החמוציות על הסובלים מסכרת תלוית אינסולין. רצוי או לא . נאמר לי כי בשל כמות הסוכר בחמוציות עלי להמנע 

שתית מיץ חמוציות או אכילת הפרי. 

תודה , 

זהר