מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

טרשת נפוצה

מנהלי קהילה

ערן ברקוביץ
ערן ברקוביץ
פסיכולוג רפואי מומחה.
פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר יובל כרמון
רופא בכיר במחלקה הנוירולוגית ביה"ח מאיר.מנהל מרפאת טרשת נפוצה.
ד
ד"ר אסתר גנלין
רופאה בכירה במכון הנוירולוגי בביה"ח שניידר ומנהלת המרפאה הנוירואימונולוגית בו. בוגרת רפואה בטכניון בהצטיינות. בעלת תואר שני באימונולוגיה בהצטיינות יתרה (אוניברסיטת תל אביב) ותואר דוקטור בביוכימיה (הטכניון). משלבת מחקר קליני ובסיסי בתחום טרשת נפוצה בילדים. חברה בקבוצת המחקר הבין לאומית לטרשת נפוצה בילדים- International Pediatric Multiple Sclerosis Study Group (IPMSSG)

מובילי קהילה

פזית
פזית
הייתי בריאה ורופאת שיניים. כיום , חולה בטרשת נפוצה ואומנית קרמיקה, מציירת ומטפלת באמצעות אומנות. קודם כל אמא לשני ילדים נפלאים וחברה עם כמה אנשים חמים וחכמים. יש מתנה ביכולת ליצור ... זה מאפשר נתינה הלאה וידיעה שגם מי שלא מכיר אותי אישית יוכל לקבל משהו ממני שישמח ויגרום לו הנאה. זו הסיבה שאני כותבת פה. לעזור ולהשיא עצה וגם לקבל ידע ממי ששותפים לדרך הטרשים של טרשת נפוצה בדרך זו או אחרת. 
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן הוא ממיסדי חברת MS ישראל בע"מ (חל"צ) ומכהן בה, בהתנדבות, כדירקטור. חברת MS ישראל יוזמת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה. בהשכלתו, הוא מוסמך של הטכניון בחיפה בהנדסת מחשבים, עם התמקדות בתחום רשתות תקשורת ונתונים וכמו כן בוגר, בהצטיינות, של התוכנית לניהול עסקי בכיר של האוניברסיטה העברית בירושלים. בשנת 1990, לאחר שירות קבע בממר"מ, לביא היה ממקימי הסניף הישראלי של חברת מיקרוסופט בישראל (עובד מס. 2) והמנהל הטכני הראשון שלה. בהמשך כיהן גם כסמנכ"ל השיווק והמכירות של מיקרוסופט ישראל ללקוחות גדולים במשק הישראלי. בנוסף לפעילות ההתנדבותית ב-MS ישראל לביא מכהן מזה כ-4 שנים כחבר ועד בעמותת איגוד האינטרנט הישראלי. כמו כן, לביא הוא המקים, הבעלים והעורך הראשי של האתר www.netcheif.com - המספק ידע נרחב ביותר על תחום האינטרנט והתקשורת, תוך התמקדות בסביבה הביתית. לביא נשוי לאורלי שאובחנה כחולת טרשת נפוצה לפני כ-20 שנה, הוא מתגורר בבת-ים ואב לבן ולבת.
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
קהילת הבית לחולי טרשת נפוצה ו-CARE GIVERS הגדולה בישראל של אלפי חולים ובני משפחות, בני זוג וחברים מהמעגלים הקרובים. קהילה תומכת, המפגישה בין חולים וותיקים לחדשים, ומעניקה "במה" להעברת הסיפור האישי, באמצעות ראיונות טלוויזיה, רדיו, ותקשורת כתובה. קהילה שבה אנו מפעילים מערך של תכנים רלוונטיים המתחלפים מידי חודש, סדנאות והרצאות בלייב של אנשי מקצוע ברי סמכא ושל חולים המעניקים מהידע ומסיפורי החיים שלהם ונותנים השראה, מתוך רצון להשפיע, לחולל שינויים, לתמוך ולהנגיש מידע חיוני ומשמעותי לחולים ולסובבים אותם. המלצה נכונה, של חולה וותיק או של איש מקצוע, כאן ועכשיו, יכולה לשנות מהלך חיים של חולים אחרים! הצטרפו אלינו לקהילה חזקה ומשפיעה – הבית לחולי טרשת נפוצה - בפייסבוק
כמוניטרשת נפוצהחדשותלא עוצרים בגלל טרשת נפוצה

לא עוצרים בגלל טרשת נפוצה

סוניה שחותרת בקיאק מאמינה שפעילות גופנית היא המפתח לניצחון על הטרשת הנפוצה. סנקט מייעץ למאובחנים לא לעשות עניין מהמחלה ופשוט להמשיך הלאה. סיפורי התמודדות וניצחון לקראת יום הטרשת הנפוצה העולמי


(צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)

אבחנה של טרשת נפוצה יכולה להיות מפחידה ומאיימת. רבים חושבים שהמחלה תעצור אותם מלחיות חיים "נורמליים", אבל אין זה בהכרח נכון. אנשים עם טרשת נפוצה, גם אלה שהמחלה מגבילה את גופם באופן משמעותי, יכולים לשמור על עצמאות ולזכות לחיים מלאים רגעי הנאה ומשמעות.

 

ב-25 במאי יצוין יום הטרשת הנפוצה העולמי, שמטרתו להעלות מודעות למחלה ולשתף בסיפורים עבור כל מי שמושפע ממנה. בכל שנה בוחרת הפדרציה הבין לאומית לטרשת נפוצה (MSIF) נושא אחר בו יתמקד יום המודעות. הנושא שנבחר לשנת 2016 הוא עצמאות. במסגרת הקמפיין של הפדרציה, אנשים מרחבי העולם שמתמודדים עם המחלה משתפים בסיפורי הניצחון שלהם, תחת הכותרת "הטרשת הנפוצה לא עוצרת אותי", במטרה לתת השראה למאובחנים חדשים וותיקים ולכל מי שרוצה ללמוד על החיים לצד המחלה.

 

סוניה (29) מבריטניה: הספורט הוא המפתח לניצחון

 

 

סוניה עובדת כמאבחנת בעיות שמיעה בקרב ילדים ובזמנה הפנוי מתנדבת, חותרת בקיאק ו"צוברת חוויות". היא מתארת כיצד החתירה בקיאק לא רק משקמת את הגוף שלה, אלא גם מסייעת לנפש שלה וליכולותיה המנטאליות.

 

סוניה ממליצה לעסוק בפעילות גופנית וחושבת שהספורט הוא המפתח לניצחון על הטרשת הנפוצה. "אם אתם סובלים מחולשה כלשהי, אל תתנו לזה הזדמנות להחמיר, תקבעו את הגורל של גופכם בעצמכם באמצעות ביצוע פעילות גופנית ככל שניתן" היא אומרת.

 

סנקט (38) מהודו: לחזק את הנפש כדי שתגבר על הגוף

 

 

סנקט אובחן בשנת 2003, במהלך לימודיו לתואר שני בארה"ב. כיום הוא גר עם אשתו ושני ילדיו בהודו ומנהל מפעל לחלקי חילוף למכוניות המעסיק 200 עובדים. לסנקט בעיות בשיווי המשקל והוא סובל מהתכווצויות וכאבים ברגליו, אך זה לא עוצר אותו.

 

"אני חושב שהגישה היא קריטית לחיים מאושרים עם טרשת נפוצה" הוא אומר. "חיים עם טרשת נפוצה הם משחק של מאבק מתמיד בין שני שחקנים חזקים מאוד: גוף ונפש. העצה שלי היא תמיד לשמור על הנפש מעל הגוף". עוד הוא אומר: "אל תעשו עניין גדול מדי מטרשת נפוצה, פשוט תמשיכו הלאה".

 

אינה (58) מהולנד: לקבל כמה שיותר עזרה

 

 

אינה חולה מזה שנים רבות בטרשת נפוצה פרוגרסיבית. היא בחרה לגור במוסד שיקומי ואומרת שמאז היא עצמאית הרבה יותר. באמצעות המגורים במוסד היא חוסכת את כל המטלות שמבזבזות לה אנרגיה ומקבלת עזרה מתי שצריכה, כדי שאת כוחותיה תשקיע בדברים שגורמים לה הנאה. היא עובדת בבית מלאכה בשעות הנוחות לה ומכינה מתנות וכלים מעוצבים למכירה.

 

היא לא זקוקה לעזרת המשפחה ופנויה רק לטייל וליהנות עימם. "כעת, כשבעלי לא אחראי יותר לטיפול בי, אני רק חלק מהמשפחה ואנחנו יכולים לעשות דברים נחמדים ביחד" היא אומרת וממליצה לאחרים לקבל כמה שיותר עזרה, כדי שהכוחות יישמרו לבילוי עם המשפחה ולהנאות החיים.

 

מרסיה (58) מברזיל: הזדמנות לעשות יותר בשביל עצמנו

 

 

מרסיה אובחנה עם טרשת נפוצה לפני 18 שנה, לאחר שהחלה לסבול מהפרעות ראייה. היא נאלצה לפרוש ממשרת ניהול בנק בעקבות המחלה, מה שאפשר לה לבלות יותר זמן עם בנותיה. את הזמן הפנוי שלה היא החלה לנצל גם כדי ללמוד דברים חדשים בתחומים שונים, עד שלפני מספר שנים אחת מבנותיה שאלה אותה "למה את לא נרשמת לאוניברסיטה?". וכך היא עשתה. בחוג להיסטוריה, חבריה לכיתה הבחינו ביכולות הביטוי והכתיבה המרשימות שלה ועודדו אותה לכתוב ספר. היא לא חשבה שתוכל לעשות זאת, אך בימים אלה היא עובדת על ספרה השלישי.

 

מרסיה מספרת שהטרשת הנפוצה עזרה לה לחיות טוב יותר. המחלה לא עצרה אותה מללמוד דברים חדשים. "היא נתנה לה את ההזדמנות לעשות יותר בשביל עצמי, לצבור ידע ולהפוך לאדם טוב יותר" היא אומרת.

 

מנואלה (48) מגרמניה: להתמקד בכישורים שיש

 

 

מנואלה שאובחנה בשנת 2003 היא אם חד הורית לשלושה ילדים. היא משתמשת בכיסא גלגלים ממונע, משתתפת כזמרת בשתי להקות ומספרת שהיא חיה חיים יפים ולרוב מאושרים.

 

"אני מאמינה שצריך להתמקד בכישורים שיש לך ולא להתאבל על הדברים שאינם אפשריים יותר" היא אומרת. "בכיתי בגלל הטרשת הנפוצה פעם אחת בלבד, וזה היה ביום שבו אובחנתי". לדבריה, המכונית הנגישה שלה, כיסא הגלגלים, המוזיקה, המשפחה שתמיד תומכת, היכולת לבקש עזרה כשהיא זקוקה לה ולסרב לעזרה כאשר היא מסתדרת בכוחות עצמה – הם הדברים שנותנים לה את העצמאות שלה.

 

אלו רק דוגמאות בודדות מתוך עשרות סיפורים שנאספים מרחבי העולם

 

מתמודדים עם טרשת נפוצה? שתפו את סיפור הניצחון והעצמאות שלכם. ייתכן שבכך תעניקו השראה למישהו שבדיוק היה צריך אותה.