מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
שיחה חדשה בקהילת: דיכאון וחרדה

תגובות

אורית-זאבי-יוגב
מומחה כמוני
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
09/04/24 15:56

עמי יקר, כדאי לכתוב פוסט בנפרד כדי שניתן יהיה להתייחס אליו. "כמוני" הועברה לידיים אחרות  - שנים רבות היא הייתה של מכון גרטנר ונוסדה לרווחת המטופלים ללא כול מרות רווח. עם השנים נדרשים סכומי עתק כדי להמשיך ולהפעיל את הקהילה מטכנאים, אנשי מחשבים , אנשי תפעול, אנשי תוכנה ועד אנשי מקצוע ועוד ועוד ועוד. בשלבים האלו כנראה שכשבר לא ניתן היה לגייס תרומות בכדי להשאיר את הקהילה "חיה" וייתכן שמעכשיו אכן יראו פסרומים כדי לאפשר התקיימותו של "כמוני" יחד עם זאת המענים של המומחים בכללם אנוכי יוותרו מקצועיים ואישיים ללא כול פניות ומטרות רווח ו/או פרסום. מקווה שעניתי על תגובתך.... 

לפני 2 ימים | תגובה אחרונה: לפני 3 שעות

תגובות

צה-צה
לפני 3 שעות

אני חושב שבהיתיעצות עם יועץ טוב תוכל להצליח.

אני בעצמי עברתי שידרוג איתו

לפני 4 שעות

לצערי כל מה שעשיתי לא עזר, רציתי לעזור לו, רציתי לשמור על המשפחה שלנו, הלכתי איתו לטיפולים, הבאתי אישפוז בית, רדפתי אחריו שיקח את הטיפול.

הוא נרקסיסט מאובחן ששקע בדיכאון ,לא מוכן להיות מטופל בשום אופן.

שנים שנתתי רק לו, איבדתי את עצמי ...החלטתי שאני חייבת לעצמי את עצמי, הלכתי לטיפול ושם הבנתי שחייב ישאר לפחות הורה שפוי אחד ל3 המדהימים שלנו וכדי שזה יקרה אני חייבת לקחת אותם ולעבור דירה.

התחננתי בפניו שנעשה את זה יפה, הלכתי לתהליך גישור אבל הוא טוען שלא מסוגל לעשות את זה שהדיכאון השתלט עליו והוא לא יכול להישאר לבד, אבל גם לא מוכן לעשות את מה שחייב לעשות ולטפל בעצמו.


אני ימים בודדים לפני המעבר, אורזת עם הילדים והוא מסתובב סביבי ומתחנן שלא אעשה את זה, מאיים באובדנות ומפעיל מניפלציות רגשיות.


איך מתגברים?? איך מתלעמים? 

אני מבקשת ממנו ללכת לטיפול שוב ושוב והוא לא מוכן.

מה עושים? הרגשות אשם לא עוזבים מצד אחד ומצד שני חייבת לדאוג לנו ולי!

תגובות

לפני 6 שעות

כשאני כותב שיר, אני משתדל להכניס הרבה משמעות בטקסט מאוד קצר.

אני משתדל לנסח כל שורה כמיטב יכולתי ולהעביר את הרעיון בקצרה, לא תמיד זה מובן היטב.

אז חשבתי להרחיב קצת.

.

"כנגד ארבעה בנים..."

בגישת היהדות יש ארבעה סוגי אישיות עיקריים, לכן לכל אחד מהם צריך גישה שונה.

שיטת החינוך בימינו מנסה להתאים את הילד לבית ספר, זאת אומרת את כלל הילדים למסגרת אחידה שהילד אמור להיות מותאם אליה.

היהדות נוקטת גישה שונה, להתאים את דרך החינוך לילד.

כל ילד נולד עם אישיות שונה ולכן צריך לחנך אותו בדרך שמתאימה לו.

"חנוך לנער על פי דרכו..."

.

מיהו החכם? זה ששואל כל הזמן שאלות.

זה שמבין שהוא לא יודע ורוצה לדעת עוד ועוד.

השאלות האלה גורמות לו להפוך לחכם, לכלי קיבול לחכמה.

מי שמבין שהוא לא יודע, הוא זה שילמד ויחכים ואז יידע.

איך מחנכים ילד כזה?

פשוט עונים לו על השאלות.

נותנים לו מענה בהתאם לרמתו השכלית כך שהוא יוכל להבין למה צריך לעשות כל דבר ואז הוא יעשה אותו בשמחה.

.

מיהו הרשע? הנון קונפורמיסט, זה שאינו רוצה ללכת בתלם, שרוצה להיות שונה, מיוחד, להתנהג אחרת מאחרים ולהיראות אחרת.

הוא מוציא את עצמו מהכלל, בגלל שהוא מרגיש שהכלל מונע ממנו את היחודיות האישית שלו ובלעדי היחודיות שלו, איך יאהבו אותו?

אך הוא פעמים רבות עושה את זה בדרך שלילית, מלגלג על השאר, עוקצני, פוגע בסביבתו.

.

התשובה שהיהדות נותנת לילד כזה, היא להקהות את העוקץ שלו, זאת אומרת להסביר לו שהוא יכול להיות יחודי למרות שהוא חלק מהכלל, מהמשפחה.

שהוא אהוב גם אם הוא חושב אחרת, שהוא חלק מהמשפחה.

כי בסופו של דבר הילד הזה רוצה שיאהבו אותו, אך כדי שיאהבו אותו הוא חושב שהוא צריך להיות מיוחד.

לכן לילד הזה צריך לשים דגש על אהבה שלא מותנית בהתנהגותו.

הוא קודם כל אהוב, אחרי זה רצוי שיתנהג בצורה מסויימת.

.

אם הייתה לו יכולת בחירה אולי הוא לא היה בוחר להיות חלק מהמשפחה, אבל אין לו יכולת לבחור עכשיו, הוא חלק מהמשפחה ואת המשפחה אוהבים.

ללא תנאים.

וכאשר הילד מבין שהוא אהוב ללא תנאי והוא יכול להיות יחודי גם בלי לצאת מהכלל, הוא נגמל מהתנהגותו העוקצנית וכבר לא מנסה לפגוע באחרים רק כדי להרים את עצמו.

.

מיהו התם?

זה ששואל שאלה אחת ענקית.

זה יכול לנבוע משתי סיבות.

1.            הוא יודע שהוא לא יודע מספיק בשביל לשאול את כל השאלות הגדולות, לכן הוא שואל שאלה כללית כדי שילמדו אותו גם את מה שהוא לא יודע שהוא לא יודע.

2.            יכול לנבוע משטחיות, הוא שואל שאלה כללית כי הוא לא התעמק בפרטים ולכן שאלתו כללית.


בכל מקרה, התשובה נשארת אותו דבר, מורחבת.

תרחיב ותעמיק איתו כדי שידע ויבין לעומק.

.

מי הוא - זה שאינו יודע לשאול?

זה מי שלא יודע מספיק כדי לשאול.

זאת אומרת, כדי שהאדם ישאל על משהו, הוא צריך שיהיה לו מידע מסוים על הדבר ואז הוא יכול לשאול עליו שאלות.

כדי לשאול לדוגמה את השאלה הפשוטה: "למה השמיים כחולים?"

צריך לדעת מהם שמיים, מהו הצבע הכחול ושאפשר היה שהשמיים יהיו בצבע אחר.

אם אין לאדם את המידע הזה, כיצד הוא ישאל?

לכן את זה שלא יודע לשאול, מלמדים בצורות שונות, ברגע שיידע מספיק, גם הוא יוכל לשאול.

.

זה נכון שמחלקים את ארבעת הבנים לארבעה טיפוסים, סוגי אישיות.

אבל בכל אדם יש את כל הסוגים, פשוט במינונים שונים כאשר סוג מסוים מארבעת הבנים הוא דומיננטי אצלו.

.

מה הסוג הדומיננטי אצלך?



​​​​​​​

תגובות

אתמול ב: 22:38

הַחֲכַם – מְבַקֵּשׁ לָדַעַת וּלְהָבִין,

הוּא יַעֲשֶׂה הַכֹּל – אֲבָל רַק אַחֲרֵי שֶׁהוּא יָבִין.

.

הָרָשָׁע שׁוֹאֵל – "מָה הָעֲבֹדָה הַזֹּאת לָכֶם?"

רוֹצֶה לְהַדְגִּישׁ – "אֲנִי לֹא חֵלֶק מִכֶּם".

לָכֵן תַּגִּידוּ לוֹ – שֶׁלַּמְרוֹת הַכֹּל הוּא עִמָּכֶם,

וְגַם אִם הוּא לֹא מַרְגִּישׁ כָּךְ – הוּא אֲחִיכֶם.

.

הַתָּם – תָּמֵהַּ,

תִּתֵּן לוֹ אֶת הַתְּשׁוּבָה – אֵלֶיהָ הוּא כָּמֵהַּ.

.

וְאֶת זֶה שֶׁאֵינוֹ יוֹדֵעַ מַסְפִּיק – בִּשְׁבִיל לִשְׁאֹל,

תְּלַמֵּד אוֹתוֹ – וּמֵהַבּוֹרוֹת אוֹתוֹ תִּגְאֹל.

.

בְּמַסַּע נֶפֶשׁ קוֹגְנִיטִיבִי – תּוֹהֶה לְעַצְמוֹ אִינְטְרוֹסֶפְּקֶטְפֹבִּי,

מִבֵּין שְׁלַל מַחְשְׁבוֹתָיו – מָה אוֹבְּיֶקְטִיבִי, מָה סוּבְּיֶקְטִיבִי וּמָה בִּכְלָל פִיקְטִיבִי?

.

"כְּנֶגֶד אַרְבָּעָה בָּנִים..." – לָמָּה לֹא בְּעַד?

אוּלַי כְּדֵי לְלַמֵּד – שֶׁהַהִתְנַגְּדוּת לַצַּעַד,

הִיא זוֹ שֶׁבּוֹנָה אֶת הַשְּׁרִיר – שֶׁבִּזְכוּתוֹ לֹא תִּמְעַד.

שֶׁהַקֹּשִׁי – לְחַזֵּק אוֹתָךְ נוֹעַד?

תגובות

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
רוצים לכתוב בלוג? הצטרפו לקהילת הבלוגרים
המידע והתכנים באתר "כמוני" נועדו להרחיב את הדעת ולשמש כמידע כללי בלבד. תכנים אלו אינם מהווים חוות דעת או עצה מקצועית, או תחליף להיוועצות ישירה עם איש מקצוע מתאים באשר לטיפול הנדרש
מידע רפואי על דיכאון מאתר מכבי