מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
שיחה חדשה בקהילת: דיכאון וחרדה

תגובות

שם4
לפני 7 שעות

אח שלי אדם נורמטיבי מתכנת הלך עם חבה שלו לסדנת מהות ומאז הוא לא ישן כבר שלושה ימים ונכנס למצבים בהם הוא מדבר לעצמו באובססביות אם מישהו יודע מה אפשר לעשות אני יותר מאשמח לעזרה


לפני 4 ימים | תגובה אחרונה: אתמול ב: 17:42

כשאני כותב שיר, אני משתדל להכניס הרבה משמעות בטקסט מאוד קצר.

אני משתדל לנסח כל שורה כמיטב יכולתי ולהעביר את הרעיון בקצרה, לא תמיד זה מובן היטב.

אז חשבתי להרחיב קצת.

.

"כנגד ארבעה בנים..."

בגישת היהדות יש ארבעה סוגי אישיות עיקריים, לכן לכל אחד מהם צריך גישה שונה.

שיטת החינוך בימינו מנסה להתאים את הילד לבית ספר, זאת אומרת את כלל הילדים למסגרת אחידה שהילד אמור להיות מותאם אליה.

היהדות נוקטת גישה שונה, להתאים את דרך החינוך לילד.

כל ילד נולד עם אישיות שונה ולכן צריך לחנך אותו בדרך שמתאימה לו.

"חנוך לנער על פי דרכו..."

.

מיהו החכם? זה ששואל כל הזמן שאלות.

זה שמבין שהוא לא יודע ורוצה לדעת עוד ועוד.

השאלות האלה גורמות לו להפוך לחכם, לכלי קיבול לחכמה.

מי שמבין שהוא לא יודע, הוא זה שילמד ויחכים ואז יידע.

איך מחנכים ילד כזה?

פשוט עונים לו על השאלות.

נותנים לו מענה בהתאם לרמתו השכלית כך שהוא יוכל להבין למה צריך לעשות כל דבר ואז הוא יעשה אותו בשמחה.

.

מיהו הרשע? הנון קונפורמיסט, זה שאינו רוצה ללכת בתלם, שרוצה להיות שונה, מיוחד, להתנהג אחרת מאחרים ולהיראות אחרת.

הוא מוציא את עצמו מהכלל, בגלל שהוא מרגיש שהכלל מונע ממנו את היחודיות האישית שלו ובלעדי היחודיות שלו, איך יאהבו אותו?

אך הוא פעמים רבות עושה את זה בדרך שלילית, מלגלג על השאר, עוקצני, פוגע בסביבתו.

.

התשובה שהיהדות נותנת לילד כזה, היא להקהות את העוקץ שלו, זאת אומרת להסביר לו שהוא יכול להיות יחודי למרות שהוא חלק מהכלל, מהמשפחה.

שהוא אהוב גם אם הוא חושב אחרת, שהוא חלק מהמשפחה.

כי בסופו של דבר הילד הזה רוצה שיאהבו אותו, אך כדי שיאהבו אותו הוא חושב שהוא צריך להיות מיוחד.

לכן לילד הזה צריך לשים דגש על אהבה שלא מותנית בהתנהגותו.

הוא קודם כל אהוב, אחרי זה רצוי שיתנהג בצורה מסויימת.

.

אם הייתה לו יכולת בחירה אולי הוא לא היה בוחר להיות חלק מהמשפחה, אבל אין לו יכולת לבחור עכשיו, הוא חלק מהמשפחה ואת המשפחה אוהבים.

ללא תנאים.

וכאשר הילד מבין שהוא אהוב ללא תנאי והוא יכול להיות יחודי גם בלי לצאת מהכלל, הוא נגמל מהתנהגותו העוקצנית וכבר לא מנסה לפגוע באחרים רק כדי להרים את עצמו.

.

מיהו התם?

זה ששואל שאלה אחת ענקית.

זה יכול לנבוע משתי סיבות.

1.            הוא יודע שהוא לא יודע מספיק בשביל לשאול את כל השאלות הגדולות, לכן הוא שואל שאלה כללית כדי שילמדו אותו גם את מה שהוא לא יודע שהוא לא יודע.

2.            יכול לנבוע משטחיות, הוא שואל שאלה כללית כי הוא לא התעמק בפרטים ולכן שאלתו כללית.


בכל מקרה, התשובה נשארת אותו דבר, מורחבת.

תרחיב ותעמיק איתו כדי שידע ויבין לעומק.

.

מי הוא - זה שאינו יודע לשאול?

זה מי שלא יודע מספיק כדי לשאול.

זאת אומרת, כדי שהאדם ישאל על משהו, הוא צריך שיהיה לו מידע מסוים על הדבר ואז הוא יכול לשאול עליו שאלות.

כדי לשאול לדוגמה את השאלה הפשוטה: "למה השמיים כחולים?"

צריך לדעת מהם שמיים, מהו הצבע הכחול ושאפשר היה שהשמיים יהיו בצבע אחר.

אם אין לאדם את המידע הזה, כיצד הוא ישאל?

לכן את זה שלא יודע לשאול, מלמדים בצורות שונות, ברגע שיידע מספיק, גם הוא יוכל לשאול.

.

זה נכון שמחלקים את ארבעת הבנים לארבעה טיפוסים, סוגי אישיות.

אבל בכל אדם יש את כל הסוגים, פשוט במינונים שונים כאשר סוג מסוים מארבעת הבנים הוא דומיננטי אצלו.

.

מה הסוג הדומיננטי אצלך?



​​​​​​​

תגובות

אורית-זאבי-יוגב
מומחה כמוני
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
אתמול ב: 14:28

מאוד נכון על אף שאני יכולה לכתוב עוד סיבות והסברים על כול אחד. פוסט מאיר עיניים

לפני 2 ימים | תגובה אחרונה: אתמול ב: 17:42

לָמָּה לְחַג הַחֵרוּת – קוֹרְאִים פֶּסַח?

כְּדֵי לְלַמֵּד שֶׁהַדֶּרֶךְ לְחֵרוּת – הִיא פֶּה סָח.

כְּשֶׁהַנֶּפֶשׁ צְרִיכָה - מוּסָךְ,

צָרִיךְ לְדַבֵּר – וְלֹא עִם הַמָּסָךְ.

.

אִם הַדִּבּוּר – הוּא הַדֶּרֶךְ לָצֵאת מֵהַמַּשְׁבֵּר,

מָה יַעֲשֶׂה מִי – שֶׁאֵין לוֹ עִם מִי לְדַבֵּר?

אֵיךְ עַל הַמַּשְׁבֵּר – הוּא יִתְגַּבֵּר?

כַּאֲשֶׁר נִגְמַר לוֹ הַכּוֹחַ – בַּמַּצְבֵּר,

אַךְ אֵין לוֹ – עִם מִי לְהִתְחַבֵּר.

.

הוּא תָּמִיד יָכוֹל – לְהִתְפַּלֵּל,

אֱלֹהִים זָמִין – גַּם לְמִי שֶׁאֶת קִיּוּמוֹ שׁוֹלֵל.

אֶת הַדֶּרֶךְ לַגְּאֻלָּה – הוּא עֲבוּרְךָ סוֹלֵל,

כְּשֶׁתִּגָּאֵל - אַל תִּשְׁכַּח לְהַגִּיד אֶת הַהַלֵּל.

.

בְּמַסַּע נֶפֶשׁ קוֹגְנִיטִיבִי – תּוֹהֶה לְעַצְמוֹ אִינְטְרוֹסֶפְּקֶטְפֹבִּי,

מִבֵּין שְׁלַל מַחְשְׁבוֹתָיו – מָה אוֹבְּיֶקְטִיבִי, מָה סוּבְּיֶקְטִיבִי וּמָה בִּכְלָל פִיקְטִיבִי?

.

אִם הַדֶּרֶךְ לָצֵאת לְחֵרוּת – הִיא הַדִּבּוּר,

כַּמָּה חָשׁוּב שֶׁיִּהְיֶה 'חֹפֶשׁ' בִּטּוּי – לֶכְּלָל הַצִּבּוּר?

תגובות

אורית-זאבי-יוגב
מומחה כמוני
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
אתמול ב: 14:31

מקסים!!!, אני חושבת שהקהילה שלנו היא חלק מהצורך לחופש הביטוי - מותר לבטא את השחור והאפל ביותר  - את המקומות שנוהגים להסתיר ולתת להם חופש ביטוי לגיטימציה להתבטא

תגובות

אורית-זאבי-יוגב
מומחה כמוני
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
אתמול ב: 14:19

חג חירות לכולנו!!!!

קהילה יקרה, החג הזה שונה אצל כולנו קשה למצוא בו שימחה אמיתית. בייחוד שאנחנו כאן  - כולנו נאבקים במפלצות פנימיות ואישיות קמו עלינו גם כאלו אחרות.

ועדיין אני מאחלת לכול אחד ואחת מאיתנו למצוא רגעים (ואני מקווה שגם יותר מכך), שבהם נוכל פשוט לנשום ורגע אחד להחזיר לעצמנו את מה שהוא זכותנו הטבעית והבריאה להרגיש 

משוחררים להיות "אנחנו" כפי שנולדנו - ללא צורך לשים מסכות, מבלי להתנצל, מבלי להרגיש אשמים או לא מתאימים או מדוכאים אלא פשוט נינוחים בתוך עצמנו ומקבלים את מי שאנחנו 

על הטוב ועל הרע בשלמותם.

מאחלת לכולנו שחרור מכול המפלצות, יכולת לנשום, להודות על מה שכן יש ובעיקר המון המון תקווה לימים טובים יותר.

חיבוקק גדול לכולםםם

אורת 

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
רוצים לכתוב בלוג? הצטרפו לקהילת הבלוגרים
המידע והתכנים באתר "כמוני" נועדו להרחיב את הדעת ולשמש כמידע כללי בלבד. תכנים אלו אינם מהווים חוות דעת או עצה מקצועית, או תחליף להיוועצות ישירה עם איש מקצוע מתאים באשר לטיפול הנדרש
מידע רפואי על דיכאון מאתר מכבי