מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר ודים בלובשטיין
סגן מנהל המחלקה לשיקום שדרה ומנהל היחידה לאורודינמיקה ושיקום שליטה בשתן, בית החולים לוינשטיין מומחה ברפואת שיקום ובעל ניסיון רב בטיפול ושיקום נפגעי שדרה. חבר סגל בחוג לרפואת שיקום. ד"ר בלובשטיין סיים את לימודי הרפואה ברוסיה והתמחה שם ברפואה פדיאטרית. בשנת 93' עלה לארץ, סיים התמחות ברפואה שיקומית ומאז עובד בבית החולים לוינשטיין כרופא בכיר במחלקה לנפגעי שדרה. 
תמר פולאק
תמר פולאק
סגנית אחות אחראית במחלקה לשיקום שדרה, בית החולים לוינשטיין בעלת תואר ראשון בסיעוד ותואר שני בסוציולוגיה רפואית. בעלת ידע ומומחיות בתחום הטיפול והשיקום בנפגעי חוט שדרה.
פרופ' עמירם כ
פרופ' עמירם כ"ץ
פרופסור כ"ץ ניהל את המחלקה לשיקום שדרה במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין עד 30.6.2022. מאז, עוסק בייעוץ, הוראה ומחקר במחלקה וגם בייעוץ פרטי. פרופסור כ"ץ ניהל את בית החולים לוינשטיין משנת 2011 עד יולי 2019. עוד קודם לכן שימש בתפקידים שונים בבית החולים לוינשטיין החל משנת 1983. את תפקידו כמנהל המחלקה לשיקום שדרה, הוא ממלא משנת 1994. פרופסור כ"ץ הוא מומחה ברפואה פיסיקלית ושיקום ובעל תואר נוסף כדוקטור לפילוסופיה (בחוג לפיזיולוגיה באוניברסיטת תל אביב). פרופ' כ"ץ השתלם בטיפול בפגיעות חוט שדרה ב- Stoke-Mandeville באנגליה וחבר בוועדה המדעית של החברה הבינלאומית לחוט שדרה ISCoS. יחד עם כל צוות המחלקה לשיקום שדרה בלוינשטיין פיתח סולם הערכה תפקודית לנפגעי חוט שדרה שמכתיב כיום יעדי טיפול שיקומי בנפגעי חוט שדרה במדינות רבות בכל העולם. פרטים נוספים ב- www.catzamiramprof.com
סיון אבנרי
סיון אבנרי
פיזיותרפיסט,מדריך קליני ובעל תארים ראשון ושני בפיזיותרפיה. (אוניברסיטת תל אביב)עובד בבית החולים לוינשטיין מאז 2001.אחראי על שירותי הפיזותרפיה במחלקה לשקום שדרה.
הדס טרייסמן
הדס טרייסמן
מרפאה בעיסוק אחראית, המחלקה לשיקום שדרה, בית החולים לוינשטיין בעלת תואר שני וותק של 14 שנה. התמחתה בתחום שיקום שדרה ובנושא זה כתבה גם את התזה
שרון רצהבי
שרון רצהבי
שרון רצהבי, פסיכולוגית רפואית מומחית. תואר ראשון מאוניברסיטת תל אביב, תואר שני מהמכללה האקדמית תל אביב יפו, בית ספר לפסיכותרפיה פסיכואנליטית באוניברסיטת חיפה. עבדה כפסיכולוגית בבית החולים רמב"ם ובבית החולים כרמל בחיפה עם אנשים המתמודדים עם מגוון מחלות ופציעות. כיום פסיכולוגית אחראית במחלקה לשיקום שדרה בבית לוינשטיין.

מובילי קהילה

שמואל-עדיני
שמואל-עדיני
פגוע חוט שדרה צווארי לאחר ניתוח להוצאת גידול אינטראמודולרי בגובה חוליות C2-C5 . חסר תחושה שיטחית ועמוקה.נכה בהגדרות הרפואיות,בריא בראש ובנחישות. כתבתי ספר \"שדרה כחוט השערה\" (פורסם באינטרנט) המתאר את נחישותי השיקומית בתקופה של מספר שנים ואת \"מלחמותי\" בכל התחומים הרפואיים והבירוקרטיים על מנת לחזור ולהשתלב בחברה כשווה.
כמוניחוט שדרהבעיית ארוזיה דיסקים והרס בעמוד שדרה לאחר הרעלה כספית. ארסניק.

בעיית ארוזיה דיסקים והרס בעמוד שדרה לאחר הרעלה כספית. ארסניק.

20/09/15 7:07
9 תגובות

פרופ' עמירם כ"ץ
אני קשיש ומצב של עמוד שדרה ושלד כולו מסובך.
בשנה 1974 נפגעתי מהרעלה כספית וארסניק ואחרי זה חל הידרדרות פיזי.
להבנתי עקב הרעלה נגרם הפרעות של הליכים מטבוליים בגופו של אדם הורעל שכוללת גרימת לארוזיה אינטנסיבי של עצמות ופגיעות בתפקודו גופני פיזיולוגי כוללת(גוף כולו חולה כולל ראיה , שמיעה, פעילות מוחי, הרגשה).
- קראתי בספרים רפואה שהרעלה מתכות כבדות עלולה לגרום ל- אוסטאומיאליטיס!!
- משוכנע שזה בדיוק מה אירע לי. על הליך הרסני מראים ומצבעיים כל צילומים ומסמכים שנשארו עוד.
- חודש לפני לפי פענוח בדיקת CT של צוואר (כמו 10 שנים לפני) נקבעו שינויים "ניוונים" חמורים וגסים. העיקר שנשחקו דיסקים וזה סיבה לכואבים חמודים לפעמים.
- אני משוכנע שמדובר על ניוון שלא באה בגלל זקנה, אלא עקב הרעלה שממנה נפגעתי.
שאלתי מה עוד אפשר לעזור במצבי? אם יש תרופות שיכולים לשפר מצב דיסקים.
תרופה שישפיע על שיכום דיסקים..
- בהחלט שאותו מצב (כמו מצב צוואר) אותו מצב של עמור שדרה כולו.
מה עושים? בעבר עזרו לי רופאים ע"י מרשם פעם בחצי שנה בערך, - אנטיביוטיקה.
רופאים של היום לא נותנים תרופה במשך הרבה שנים אף שאני מרגיש שזקוק לזה.
מבקש לקבל דעתך מה עושים במצב, כפי שציינתי.
אני מקבל ויטמין D, לפי המלצה.. וויטמינים כלליים , מגנזיום נגד קפיצת שרירים.
הפסקתי לצרוך - ארטריל לאחר שסחוס של ברכיים התרפה, כנראה, כי אין הפרעות.
בעבר כשנה הפסקתי עם ריבון 35 .
אם יש סיכוי לחזק דיסקים ולהתמודד עם בעיות ניוון שמקורו הרעלה כספית, ארסניק???
תודה על יעוץ...


תגובות

פרופ--עמירם-כ-ץ
מומחה כמוני
פרופסור כ"ץ ניהל את המחלקה לשיקום שדרה במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין עד 30.6.2022. מאז, עוסק בייעוץ, הוראה ומחקר במחלקה וגם בייעוץ פרטי. פרופסור כ"ץ ניהל את בית החולים לוינשטיין משנת 2011 עד יולי 2019. עוד קודם לכן שימש בתפקידים שונים בבית החולים לוינשטיין החל משנת 1983. את תפקידו כמנהל המחלקה לשיקום שדרה, הוא ממלא משנת 1994. פרופסור כ"ץ הוא מומחה ברפואה פיסיקלית ושיקום ובעל תואר נוסף כדוקטור לפילוסופיה (בחוג לפיזיולוגיה באוניברסיטת תל אביב). פרופ' כ"ץ השתלם בטיפול בפגיעות חוט שדרה ב- Stoke-Mandeville באנגליה וחבר בוועדה המדעית של החברה הבינלאומית לחוט שדרה ISCoS. יחד עם כל צוות המחלקה לשיקום שדרה בלוינשטיין פיתח סולם הערכה תפקודית לנפגעי חוט שדרה שמכתיב כיום יעדי טיפול שיקומי בנפגעי חוט שדרה במדינות רבות בכל העולם. פרטים נוספים ב- www.catzamiramprof.com
23/09/15 21:14

שינויים ניווניים בעצמות הם תופעה שכיחה מאוד באוכלוסיה מבוגרת. סיבתה אינה ידועה והיא מתבטאת בסימנים של בניית עצם עודפת והרס סחוס. בעמוד השדרה התופעה באה לביטוי כזיזי עצם שמתבלטים מהחוליות ושחלקם עלול להצר את תעלת השדרה (שבתוכה עוברים חוט השדרה ושורשי עצבים) וללחוץ על עצבים ובהרס של דיסקים שבין החוליות שחלקים מהם עלולים לזוז ממקומם וללחוץ על עצבים. לחץ על עצבים עלול לגרום כאבים או חסר נוירולוגי. את השינויים הניווניים לרוב לא ניתן לסלק מהעולם והם כשלעצמם אינם הבעיה, כיוון שהם קיימים אצל רבים מאוד מהאנשים ואינם גורמים הפרעה כלשהי. גם חלק ניכר מהאנשים שבבדיקות ההדמיה שלהם רואים הצרות של תעלת השדרה או פריצת דיסק, אינם סובלים כלל מהעניין . הבעיה מתעוררת כאשר מופיעים כאבים או חסר נוירולוגי. כאשר מופיעים כאלה, טעות לשייך אותם באופן אוטומטי לשינויים הניווניים שרואים בבדיקות הדמיה, כי השינויים הניווניים הם תופעה שכיחה ויכולים להימצא באופן מקרי, כאשר סיבת הכאב או החסר הנוירולוגי אחרת. אם לאחר בירור ניתן לשייך את התסמינים והממצאים לשינויים הניווניים, לרוב צריך לטפל סימפטומטית בכאב ואם יש עדות להתדרדרות נוירולוגית או כאב בלתי נסבל שאי אפשר לטפל בו אחרת, לנסות להסיר הלחץ באמצעות ניתוח. אין דרך ידועה למנוע את השינויים הניווניים כשלעצמם. איני רואה דרך לבחון את הקשר של התופעות שיש היום להרעלות שתוארו. למתן אנטיביוטיקה יש הצדקה רק אם יש עדות לתהליך זיהומי פעיל בחוליות או בדיסק, שיש יסוד להניח שנגרם ע"י חיידק רגיש לאנטיביוטיקה. במקרה זה לא מדובר בתהליך ניווני. האופי של כאבים שלא נמצאה להם סיבה פרט לשינויים ניווניים הוא לרוב גלי. כלומר, הם באים לרוב בהתקפים, חולפים וחוזרים. אם הם מפריעים ובעיקר אם הם גורמים הפרעה בתפקוד, הדרך היעילה ביותר לצמצם את ההפרעה היא להתאים טיפול תרופתי שיפחית אותם עד חלוף ההתקף, כאשר סוג הטיפול התרופתי מותאם לעצמת הכאבים, משך ההתקף ומאפיינים נוספים של המטופל.

בוריסד
24/09/15 11:50

פרופסור כ"ץ הנכבד, תודה לך על תשובה מפורטת על שאלתי.

 

בכל זאת אני התרשמתי שאתה מתייחס למקרי כי סיפור רגיל ופחות כי לאדם שסבל מהורעלה מתכות כבדות , כספית, ארסניק.   

כתבתי, שהידרדרות במצבי חלה לאחר הרעלה הנ"ל.  קראתי במקורות רפואיות, שהשפעת הרעלה מתכות כבדות , היא שגורמת להרס גופני מביא ולמצב של  אוסטיומיליסיה.

 - זה בדיוק שאירע לי.

אני בן 85, אדם מושכל ונותן דו"ח לעצמי. עני עברתי סבלים בגלל הרעלה ויש לי הוכחות לדבריי.

עברתי הליך הידרדרות גופני כולל ולא רק עצמות. נשארתי בחיים במקרה.

 

הרי אני שואל אותך על ריפוי לא רק מי חיידקים שמתרבים בעצמות בגלל החלשת גופני.

אלא על הרס שהיה שנים בגלל השפעת טוקסינים שהוקלטו תוך עצמות וגרמו להפרות מטבוליות..

 

הרי לא לכול אדם אמור לגרום הרס ניוון של זקנה.  תודה לך אל תשובה מפורשת.

במקרה שהיה איתי איש חי עוד לא עבר סבל כמוני ולכן אין ברפואה תקדימים כמוני.

שאלה אם אתה יכול לאמין לי לאמת דבורי. ולהתייחס למצבי כפי שהסברתי??

הרי אתה יודע שבארץ לא ידעו לגלות מצב הרעלה הנ"ל ולא ידעו לרפה..

במה אפשר לעזור לאדם שעבר אוסטיומלסיה, לא תורשתי אלא שחלה בגלל הרעלה הנ"ל וממשיכה  עד זמן שטוקסינים התפזרו ויצאו מגוף??

אם יש אפשר לעזור לאדם במצב שתיארתי, באופן כללי, תיאורטי?? אפילו שאתה לא מאמין לי.

 אם יש תרופות לעזור לפציינט במצב כזה??

בוריסד
24/09/15 12:03

זמן מה קיבלתי ריבון, אלא שנה שהפסקתי... פעם נתנו לי אנטיביוטיק, כי הייתי נפוח ונחלשו לי גידים. יתכן שזה עזר לי להתגבר על הליכים פנימיים. + ויטאמינים שונים.

פרופ--עמירם-כ-ץ
מומחה כמוני
פרופסור כ"ץ ניהל את המחלקה לשיקום שדרה במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין עד 30.6.2022. מאז, עוסק בייעוץ, הוראה ומחקר במחלקה וגם בייעוץ פרטי. פרופסור כ"ץ ניהל את בית החולים לוינשטיין משנת 2011 עד יולי 2019. עוד קודם לכן שימש בתפקידים שונים בבית החולים לוינשטיין החל משנת 1983. את תפקידו כמנהל המחלקה לשיקום שדרה, הוא ממלא משנת 1994. פרופסור כ"ץ הוא מומחה ברפואה פיסיקלית ושיקום ובעל תואר נוסף כדוקטור לפילוסופיה (בחוג לפיזיולוגיה באוניברסיטת תל אביב). פרופ' כ"ץ השתלם בטיפול בפגיעות חוט שדרה ב- Stoke-Mandeville באנגליה וחבר בוועדה המדעית של החברה הבינלאומית לחוט שדרה ISCoS. יחד עם כל צוות המחלקה לשיקום שדרה בלוינשטיין פיתח סולם הערכה תפקודית לנפגעי חוט שדרה שמכתיב כיום יעדי טיפול שיקומי בנפגעי חוט שדרה במדינות רבות בכל העולם. פרטים נוספים ב- www.catzamiramprof.com
24/09/15 12:10

התייחסתי לכל השאלות שהעלית לפי מיטב הבנתי. שנה טובה!

בוריסד
24/09/15 12:38

שוב, תודה רבה לך על תשובה מפורטת. ועל השקעה זמנך. יש לי עוד ללמוד בעומק כל דברים שכתבת.

שנה טובה וכול טוב לך..      ושוב תודה..

 

בוריסד
26/09/15 14:00

פרופסור כ"ץ הנכבד. לאחר שקראתי דבריך, הבנתי שאנני מסכים עם חלק שמיוחס לי,

כי כל שאתה מסביר שייך לאנשים שנפגעו אולי ממחלות שונות, אולי בגלל

נסיבות תורשתיות או חולשה פיזית תורשתי אינדיבידואלי.

 

אני הייתי בארי 100%, לפי בחינות צבא, - 97). אז ועד היום לא חליתי בשום מחלה.

– הדרדר בריאותי מיד לאחר הרעלה הנ"ל, כולל עברתי מוות קליני והתעוררתי במקרה בעת כאשר לא הייתי נושם ולבי לא מטקטק. - כאשר הבנתי את מצבי הצלחתי לנשם עצמי ואז לבי התחיל לטקטק שוב.

- לכן אני משוכנע שאין לך בניסיון תקדים כמוני. - כי אנשים אלה מתים ואפילו לא יודעים למה.

בעיות גב התחילו אחרי כשנה או יותר לאחר שהייתי הורעל.

השפעה הרעלה מתכות כבדות לא יומי ולא של שבוע. - לפי שידוע לי מי ספרים ומי הרגשתי וסבלי אישי, רעל טוקסי נקלט תוך מוח עצמות וגורם במשך שנים רבות להפרת הליכים מטבוליים (גם כי גוף זר) שהרסניים על כל חלקי גוף של אדם ועל פונקציונאליות שלו. לא רק הורסים עצמות ודיסקים. גם שכוסים, גם גידים. גם מוח ותפקודי, גם בגלל הידרות כולל חלו טחורים בדרגה שנקבע לי ניתוח.

היו שנים רבות שצלעתי בגלל החלשות גידים.  עכשיו - לא. גם הבראתי שכוס ברכיים.

- 40 שנים לפני כן היה לי חלשות ועליתי במדרגות עצרתי להרגיע לבי, היום אין לי צורך כזה.

פרופסור נכבד, מה שהיה איתי, זה בהחלט לא קשור למקרים שאתה מסביר לי.

כי לא היה מקרה כמוני עם אדם שנשאר חי. רק אני נשארתי לחיות ולסבול ולא קיבלתי ריפוי..

עברו לי שנים רבות של הידרדרות פיזי, כאשר נפגעו לא רק עצמות אלא כל מה שיש אצל אדם.

לכן, מלבד עובדה שהגעתי למצב שקשה לעזור לי, אינני מסכים איתך בחלק של דבריך...

-

למה לנו להדבק סביב תיאוריות מעורפלות על סיבת של תופעת ניוון אצל אנשים שלא עברו סבל שלי, כאשר יש עובדות חותכות, צילומיי רנטגן, בדיקות מעבדה, ניסיון סבל וידע שמצביעות ומוכיחות את סיבת הרס גופני שעברתי שנוותן הסבר למה חל לי ניוון ולמה הוא נעצר??

 

 

יש בינינו הבדל קיצוני להסבר להתפתחות ניוון: - שם איפה אני משוכנע שמדובר על תוצאות הרס אינטנסיבי בגלל הפרות הליכים מטבוליים (שזה גם הפרת החלפת חומרים בגוף של אדם שנפגע).

 - ולהבנתי, לאחר שעצם נפגע בהליך הרסני כפי שתיירתי, עצם במצב פגוע מהרס ובמצב נפגע הופך ליותר נתון להליך ניוון בהשוואה לאדם שלא נפגע מהרעלה הנ"ל !!.

הרעלה הנ"ל זה סיבה וגורם של הרס עצמות. ועקבות שעצמות נפגעו (כמו נפצעו) ומדובר על הרס כולל וממשי, עצמות שנפגעו הופכות לקורבנם של ניוון אינטנסיבי שבמאוחד מתרחש אצל אדם שנפגע מהרעלה מתכות כבדות.  - כפי שזה אירעה לי.  

 בהבדל לדברים שהבאתה על תיאוריות של ניוון, ושם מדובר על הזדקנות טבעי בהבדל למקרה של מקרה הרעלה מתכות כבדות, כפי שסיפרתי קודם. בעצם אתה התעלמת מי לענות על שאלתי

על מצב שניוון נגרם כתוצאה של הליך הרסני שעבר בגופי עקבות הרעלה מתכות כבדות..

 

מסיפורך עולה שאתה מכחיש בכוח רמה רפואית שלך טענה שלי שנפגעתי מי הרעלה הנ"ל;

- זאת בלי שאתה הכרת אותי או ראית מסמכים שלמזלי עוד נשארו.

 

טוב שתיתן להבין לקוראים שלך: - האם אתה מכחיש שהרעלה מתכות כבדות עלולה לפגוע פיזי בחייו של נפגע וגורמת להידרדרות גופני ובריאותי של אדם נפגע, כולל פוגעת בשלד של נפגע??

כי אני מוכיח שניוון עצמות (ויתר בעיות בריאות) חלו כי תוצאה של הליך הרסני שממנו נפגעתי.

בניגוד שאתה מנסה לשכנע קוראים שלך שניוון בא עקב סיבות שעוד לא ידועות.

- אחרי שקראתי דבריך השתכנעתי עוד יותר בצדקתי.

 

- בעצם, אני מחפש מה אני יכול עוד לעשות כדי לעזור לעצמי לעמוד עוד ולשרת את עצמי..

  ולא חשובים לי תיאוריות שונות של הליכי ניוון.

--  באיזה שהוא מקור קראתי שתרופות פניצילינים פעילים אפילו אם טועים במבחן. אולי אם השפעה פחותה. עובדה שתמיכה זה עזרה לי מאוד בעבר גם עכשיו אני מרגיש שזקוק לטיפול אנטיביוטי. אלא במכבי אי אפשר להסיג ואי פשר לקנות בלי מרשם רופא.

לכן אני מרגיש במצב חסר עונים מול קנוניה בריונית שמונעת בדיקה דרושה ומונעת מתן תרופה.

שאלה: - איך בודקים חיידק, יתכן לגלות אותו ע"י בדיקת דם? או צריך לעשות ביופסיה של עצם?

אני ביקשתי אוגמנטין וסרבו לי לרשום תרופה הזה או אחרת שקיבלתי פעם ועזר לי..

 

- יתכן שרופא משפחה שלי, פליקס אגיון ז"ל, רשם לי אנטיביוטיקה בעלת ספקטר רחב שפוגע ב + ואחר כך שינה לתרופה שפוגעת חיידקים של ספקטר נגדי. - עכשיו נזכר לי שהסביר לי כוונה של החלפת תרופות. שיהיה זכרונו ברוך. - היום אני זקוק לתרופה ואין לי למי לפנות לקבל מרשם... 

- התגברתי על בעיית כואבים גב ובצוואר ע"י מתיחות ע"י מכשירים. בינתיים זה עוד עובד.

נדמה לי שבגלל חסר ריפוי גם אבדתי שמיעה.

(גם בתחומים אחרים, שסיבה סבל יותר ברורה לא מקבל ריפוי ראוי תרופתי. כי זה מדיניות).

כנראה שאני זקוק לבדיקות בבית חולים טוב. אפילו אמבולטורי. איך להסיג זה??

- שוב תודה רבה לך שנסית להסביר מצבי, כי לא ידעתי על קיים תיאוריות שונות של ניוון.

 תודה לך על טרחתך להסביר מצבי ולעזור.           שנה טובה..

בוריסד
30/09/15 17:33

נזכרתי שרופא שלי ז"ל התחיל לתת לי אנטיביוטיקה - לא בגלל בעיות בחוט שידרה, אלא כוון שהחלשתי פיזי והייתי נראה חולה וגוף נפוח; - על הרס בעצמות הבנתי אחר-כך, כאשר ב 1976 התחילו כואבים אזים בגלל ארוזיה כוללת כאשר כבר הלכו לי דיסקים. מצב רעה המשיך שנים רבות ורופא שרשם לי אנטיביוטיקה ממש עזר לי להתמודד עם בעיה קשה. אוי זה שהציל חיי..

בטוקסיקולוגיה או אנדוקרינולוגיה יודעים על סיבוכים הרעלה מתכות כבדות שגורמת לאוסטיאומלסיה הלא תורשתי; - וזה שגורמת לניוון אינטנסיבי של עצמות פצועות, ללא קשר לגיל. - בעת קיים של אוסטיאומלסיה מקובל לתת אנטיביוטיקה מיוחדת, כנראה כדי למנוע זהום, ולהתגבר על קיים.

- צילומיי רנטגן מראים דינאמיקה הליכים הרסניים שהתרחשו אז בגופי.   - זה המצב.

- עבור שנים מצבי פיזי שלי השתפר בהרבה מובנים, אלא מצב עצמות הרוסות נשאר או השתפר מקצת יחסית! - בהחלט שמדובר על מצב ויוון, אלא חשוב להבין שמצב הזה באה לא בגלל זקנה.

 - צריך לי בגילי לאבק עם רופאים צעירים עבור מרשם של אנטיביוטיקה?? בהחלט שאני לפי מצבי ועבר אני נזקק לתרופה כדי להתגבר על ניוון ויתר בעיות. יש לי גם ניסיון התמודדות עם בעיות אלה שאין לאף רופא..

- עם צריך בדיקות? שיפנו.  בעיה שלא מופנים לבדיקות ולא נותנים תרופה! - זה מצב בלתי נסבל..

- הרי חייב להיות שיתוף פעולה בין רופא וחולה?? - מי ישפיע ומי יעזור, למי לפנות לבקש עזרה??

בוריסד
07/05/18 0:00

כתבתי תודה, אפילו שלא קיבלתי תשובה עניינית למקרה שנזכרתי... כי אין לרופאים, כולל פרופסורים, מקרים דומים לשלי... כי אנשים בדרך כלל מתים מהרעלות עוד ליפני שחלים שינויים מטאבוליים בגוף שלהם... לכן תאוריה של ניוון לא רלוונתי במקרה שלי. בהחלט שמצב הידרדרות גופני , כולל עצמות מערב שינויים ניוון... אלא לא להפך.

בוריסד
07/05/18 0:16

כתבתי תודה, אפילו שלא קיבלתי תשובה עניינית למקרה שנזכרתי... כי אין לרופאים, כולל פרופסורים, מקרים דומים לשלי... כי אנשים בדרך כלל מתים מהרעלות עוד ליפני שחלים שינויים מטאבוליים בגוף שלהם... לכן תאוריה של ניוון לא רלוונתי במקרה שלי. בהחלט שמצב הידרדרות גופני , כולל עצמות מערב שינויים ניוון... אלא לא להפך. - לא יעשה טעות אם אגיד שלדעתי שינויים ניוון בדרך כלל מתרחשים בעורך זמן ממושך יחסית ולא הגיוני לכל מקרה של הרס גופני לערבב את ניוון... כי במקרי ספציפי ובמקרים רבים אחרים מקרים של ניבון אמורים לקרו כתוצאה הפרה הליכים מטבוליים בגוף שבאים עקב מחלות שונות וסיבות אחרות...