מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהכלום לא עוזר...

כלום לא עוזר...

19/08/16 15:01
56 תגובות

כבר יותר משנתיים של חוסר רצון לחיות.

ניסיתי כל מה שאמור לעזור..

פסיכולוגים, פסיכיאטרים, עו"ס, cbt, nlp, הומאופתיה, מיליון סוגים של כדורים במינונים היסטריים,

אפילו באישפוז הייתי..

וכלום..

לא רק שלא עזר.. כל ניסיון שלא מצליח מביא לנפילה יותר קשה.

הרחקתי את כל היקרים לי כדי לא להוות נטל.. כי הם לא באמת יכולים לעזור.. כי הם גם חסרי אונים... כי חוץ מלשלוח לטיפול הם לא באמת יודעים מה להגיד.. וכבר אין לי כוחות!!!

המחשבות על מוות לא עוזבות.. מרגע לרגע מרגיש שזה הדבר היחיד שיכול להפסיק את הייסורים...


תגובות

גילה-פז
20/08/16 1:27

Bilib יקרה. 
קשה לקרוא את מה שאת כותבת ואני מניחה שלך קשה יותר , לנסות, לחוות, לפתח תקוות בכל סוג חדש של טיפול, לנסות, לרצות ולתחושתך, דבר לא קורה. מניחה שכתבת פה כי את מבקשת עזרה וכל מה שאני יכולה לעשות מפה, זה להקשיב ולנסות לסייע. תספרי מה עובר עליך, איך ולמה הגעת למקום שבו את נמצאת, אולי אילו מה היית רוצה שיהיה אחרת. בת כמה את? 

Bili-B
20/08/16 21:17

לא באמת יודעת למה אני כותבת כאן..
מניחה שזה בעיקר כי אני מרגישה שאין לי את מי לשתף... שפה אולי אנשים שעברו את זה כן יבינו.. 
אולי רק לפרוק..
אני כ"כ רוצה לזעוק לעזרה אבל בד בבד אני לא מאמינה שיש משהו שיכול לעזור...
לא יודעת איך הגעתי למקום הזה.. תמיד היו מיני דיכאונות.. הם תמיד עברו מעצמם כשהגיעה איזה הסחת דעת.. אבל אף פעם לא ככה.. אין טעם לכלום.. אין משמעות.. אין תכלית.. מרגישה כ"כ מיותרת.. שום דבר לא משמח, לא מספק, לא ממלא! 
אין מטרות.. אין שאיפות..
רק רצון אחד... ללכת לישון ולא להתעורר יותר..

יואב-יו
22/08/16 2:59

אני כל כך מבין על מה את מדברת , הייתי במצב כמו שאת מתארת 4 שנים. הכי קשות בחיי.
אם בא לך לפרוק קצת את מוזמנת להתכתב בפרטי, אני מבטיח להקשיב לייעץ ולעזור ככל יכולתי
יואב

אוראל-נבון
22/08/16 19:07

שלום לך,
כואבת את כאבך מרחוק. 
כמעט לכל אדם בחיים יש תקופות כאלה. ארוכות יותר או פחות. אם אצלך זה נמשך כבר כמה שנים סימן שלא הצלחת להתרומם.
לפעמים המצב הנוכחי הכואב פחות מצריך מאמץ מלקום ולהתמודד , או שאין בנמצא סיבה מספיק טובה או - "הסחת דעת" כמו שקראת לזה שתספק לנו כוחות נפש לצאת מהמצב.
כי כל טיפול שאדם עובר (חוץ מטיפול תרופתי) לא יועיל, אם לאדם אין רצון מספיק חזק לצאת מהמצב. 
את כח הרצון ניתן לייצר, או אם קיים ניתן להגביר אותו ע"י טיפול מתאים. 
תראי יקירה, המצב הנפשי הקשה שאת נמצאת בו לא נותן לך מנוח וחוסר ההצלחה בטיפולים שניסית נותנים הרגשה שאין פתרון ולכן הגעת למחשבות קיצוניות ומסוכנות.
אך יש וקיים פיתרון ואנשים עשו את זה והצליחו לקום וגם את בודאי יכולה להצליח, אסור להתייאש והכי קל זה להרים ידיים, אך יש לנו את הכח לשנות והראייה לכך היא סיפורי הצלחה של אינספור אנשים שהצליחו והקימו משפחות וחיו חיים מאושרים.
ניתן , ע"י טיפול מתאים, ל"תכנת" את התת מודע לייצר מחשבות חיוביות , נכונות, מקדמות , בדיוק כמו שהוא מצליח לייצר כעת את השליליות, ההרסניות.
מאחלת לך בהצלחה ושולחת חיבוק גדול,
אוראל 

Bili-B
22/08/16 19:14

תודה אוראל, אומרים שיש סיפורי הצלחה, אבל אני לא מכירה אף אחד כזה באופן אישי.. ולכן המדד היחיד שיש לי הוא אני.. ובמצב הנוכחי, זה מרגיש שהכאב הזה ייפסק רק כשהחיים ייפסקו.. את כותבת שאת כח הרצון לצאת מהמצב אפשר לייצר ואני כ"כ רוצה להאמין לך, אבל איך??? איך אני אמורה למצוא בי או לייצר בי רצון לחיות כשאני לא מצליחה להבין מה הטעם? תוכלי להאיר את עיניי?

טל-מוזס
22/08/16 23:12

שלום יקרה, 
אני מאמין שיש לך את הכוח,  כי את איתנו ואת מחפשת את הדרך,  אכפת לך זה אומר שיש לך עדיין תקווה.  האם בכל הטיפולים שעברת הרגשת שינוי כלשהו ולו קטן? האם הצלחת להתחבר לאחד המטפלים בשלב כלשהו בדרך? 

Bili-B
22/08/16 23:25

הלוואי והייתי יכולה להסכים עם המשפט הראשון שלך.. לשאלתך, התשובה היא לא, אף לא שינוי פצפון. למטפלים, היו יותר נעימים והיו שפחות, אבל שום דבר לא עזר, שום שיטה מיני רבות.. בפעם האחרונה שישבתי מול פסיכיאטרית, אחרי כמה חודשים שלא הסכמתי לנסות, לתומי חשבתי שאם אפתח ואשתף יהיה לה יותר קל לעזור לי, היא הציעה טיפול בנזעי חשמל, כבר הייתי כ"כ נואשת שהסכמתי, אבל היא אמרה שחייבים להתאשפז בשביל זה ולא הסכמתי. כמה שעות אחרי שיצאתי ממנה הגיעו לקחת אותי לאשפוז כפוי, פחות מ-12 שעות עד שמנהל המחלקה הגיע ונפגש איתי ולא הבין איך בכלל הגעתי לשם. אבל השעות האלה השאירו אותי בטראומה, הפרצופים המלחיצים של האנשים שהיו שם (מסכנים.. ממש..), האימה, חוסר האונים, מעט החופש שעוד היה לי בתוך הדיכאון הזה, לבחור עם מי ומתי לתקשר נלקחו ממני, זה היה כלא!!.. עברתי דבר או שניים בחיי וזה by far החווייה הכי קשה שעברתי.. הדבר האחרון שהייתי צריכה במצבי.. ואמנם זה היה קצר, אבל זה החמיר מאוד מאוד את מצבי, ומאז איבדתי אמון בכולם, אני לא סומכת על אף אחד אז אני לא משתפת אף אחד במה שאני עוברת, גם ככה חוץ מאנשים שעוברים את זה בעצמם אף אחד לא מבין, ועל אחת כמה וכמה במערכת... ולמרות שלרוב הצהרות זה ממני והלאה, אני, מול מטפלים למינהם, לא יושבת שוב גם אם העולם יתהפך!

אוראל-נבון
22/08/16 23:28

היי ,
ניתן לעשות את זה בטיפול או ,בעצמך. את צריכה למצוא בעצמך נקודת כאב שהיא יותר חזקה מהכאב הנוכחי, משהו שידרבן אותך בתור התחלה ושתהיה לך מוטיבציה אפילו אם קטנה ביותר אבל ממנה תתחילי להציב יעדים קטנים שאם תעמדי בהם יגבר כח הרצון שלך להצלחה.
נקודת כאב לדוג' היא: איזה אמא אני אהיה אם אמשיך כך? איזה דוגמא ילדיי יראו? איזה אישה אהיה לבעלי? 
לצערי אינני מכירה אותך באופן אישי, ולכן כרגע רק את יכולה למצוא נקודה שתכאב לך יותר מהמצב הנוכחי ותדרבן לפעולה קטנה.
זו ההתחלה.
אשמח אם תשתפי אותי כשתמצאי כזו .
בהצלחה
אוראל

Bili-B
22/08/16 23:38

תודה אוראל.. האמת, במקום שבו אני נמצאת להרגשתי אין נקודת כאב שהיא יותר חזקה מהכאב הנוכחי, זה הכאב הכי חזק שהרגשתי.. לגבי הדוג', בגלל שאני במקום שאין בי רצון לכלום אני לא מצליחה לחשוב על נקודת דירבון.. אני לא רוצה להיות אמא, לא רוצה להיות רעיה, לא רוצה כלום.. הלוואי שהיה בי איזה רצון קיומי, הלוואי שהייתי מצליחה להגדיר איזה מטרה, רחוקה ככל שתהיה, אבל שתניע.. אני לא מוצאת... זה התסכול הכי גדול שחוויתי.. והרצון היחיד שעומד בעינו זה הרצון להפסיק להתקיים..

טל-מוזס
22/08/16 23:32

בילב יקרה, 
זו אכן נשמעת חוויה נוראה,  אשפוז כפוי פוגע בבסיס החוויה של השליטה. צר לי שכך נגמרה הפגישה עם הפסיכיאטרית.  כנראה היא חששה מאוד לחייך אך אותך זה בודאי לא מעניין וגרם לך לאבד אמון.
נזעי חשמל הם אכן פתרון מצוין שיצא לו שם רע בגלל סרטים וכו.  הסיבה לאשפוז היא שזה נעשה בהרדמה.  
האם שקלת לנסות אשפוז יום? זו סביבה תומכת עם טיפול נפשי ופסיכיאטרי צמוד.  

Bili-B
22/08/16 23:44

תודה טל על ההבנה והתמיכה,
אחרי הכפיה, שוחררתי בערעור, העו"ד שיצג אותי (מהסניגוריה הציבורית) איים עלי שאם לא אתאשפז מרצון הוא ידאג ליצור קשר בעצמו עם הפסיכיאטר המחוזי ולאשפז אותי שוב בכפיה... אז מהפחד, המשכתי אשפוז יום מרצון, במשך כמעט חודשיים, פגשתי פסיכולוגית 3 פעמים בשבוע, ועוד פסיכולוגית משפחתית פעם בשבוע, ופסיכיאטרית פעם בשבוע, ואת מנהל המחלקה שהוא פסיכיאטר בעצמו ביחד עם וועדה, גם כן אחת לשבוע, במקביל ל-4 סוגי כדורים שהמינון שלהם עלה ועלה, ולריפוי בעיסוק... הם בעצמם הורידו אותי מהרעיון של נזעי החשמל, אבל הייתי בטיפול תרופתי ותרפי אינטנסיבי והייתי מוקפת במשפחה כל יום ושום דבר לא עזר..

אוראל-נבון
22/08/16 23:46

כואב לי מאוד מאוד לקרוא מה שאת כותבת! אבל אסור לעולם לעולם להתייאש , זו לא ברירה ולא אופציה,
האם קיימת נקודת עונג שתניע אותך? משהו שהוא אפילו בגדר חלום...? משהו טוב שהיית רוצה שיתממש...?
איני יודעת בת כמה את אבל החיים לפנייך ומגיע לך כמו לכולם לחיות ולחוות , להתרגש, להיות שמחה בלי סיבה מיוחדת,
מגיע לך לצאת , ליהנות, להיות בקשר עם אנשים, מגיע לך לחיות במלוא מובן המילה!!! וכל עוד שאת חיה נושמת קיימת ההזדמנות לשנות לשפר ולתקן - קיימת!!!  אבל אני יודעת שכרגע הכל "גדול" עלייך.
מחכה לתשובתך,
אוראל

Bili-B
23/08/16 0:03

צודקת שאסור להתייאש, זה בדיוק מה שהייתי אומרת לי מהצד השני.. אבל זה קורה.. מעצמו.. יותר נכון כבר קרה... אין חלומות.. אין שאיפות.. אין עונג, סיפוק, מלאות.. בטח לא שמחה.. בכלום! רק ואקום, ריקנות.. לא מצליחה להבין מה גורם לאנשים להמשיך לנוע, לקום בבוקר.. אני לא מוצאת טעם בכלום..

טל-מוזס
22/08/16 23:49

אם יש לך כוחות וזה לא חייב להיות היום,  אשמח לשמוע על חייך ומה הוביל לתקופה הזו שהחלה לפני שנתיים.  אם תעדיפי אפשר גם בפרטי 

Bili-B
23/08/16 0:05

תודה, אכתוב לך בפרטי..

שיר31
23/08/16 1:41

כמה קשה לקרוא את מה שאת כותבת, את צודקת מי כמוני יודעת שחוץ מאיתנו, אלה שחוו על בשרם את הדיכאון, אף אחד באמת לא יכול להבין את ההרגשה הנוראית הזאת... לכן מה שאני מציעה לך זה קודם כל להיעזר בנו.. אולי לפחות בהתחלה. כשאני הייתי בתחילת התהליך, לא הייתי מסוגלת לדבר עם אף אחד, בטח לא עם אלה שהיו אומרים לי שהכל בסדר, שאני בסך הכל צריכה להשתחרר ולחייך והכל יסתדר אין לי מה לדאוג.. מה הכל בסדר?? אני רוצה להיעלם מהעולם.. איך לחייך? בכוח? איך להשתחרר שהראש שלי לא מסוגל לחשוב על שום דבר קליל? ובגלל זה אני לא אגיד לך שהכל בסדר.. עם תחושות אי אפשר להתווכח!!!
מה שכן עזר לי זאת חברה שבמקרה גם כן באותה התקופה עברה משבר בגלל מות אביה וגם כן נכנסה לדכאון וחרדות.. רק איתה הייתי מרגישה שאני לא צריכה להעמיד פנים, שמותר לי להתפרק, שאני לא צריכה ״לשעשע״ אף אחד, שמותר לי להיות עצובה.. זה עזר
אז אם תרצי, אני כאן:)

Bili-B
23/08/16 14:32

תודה שיר.. בעיקר על ההזדהות ועל זה שלא ענית בקלישאות...
קראתי את פוסט העידוד שלך.. טוב לדעת שלפחות לחלק מהסובלים הפסיכולוגים מצליחים לעזור.. וגם שלא היית לבד..
נרשמתי לאתר הזה לפני שנה בערך, העליתי פוסט אחד ונעלמתי..
כשהדיכאון התחיל אצלי דיברתי על זה די בפתיחות עם הקרובים אלי, הייתי מוקפת אהבה ועטופה בתמיכה אבל אף אחד לא הבין.. ניסיתי לדבר על זה עם החברה היחידה שלי שעברה דיכאון ועדין מתמודדת איתו (למזלה, הכדורים עוזרים לה לתפקד) אבל היא כעסה עלי.. אמרה לי "די, כמה אפשר לשקוע, תעזרי לעצמך, צאי מזה" התסכול שדווקא היא שהכי אמורה להבין עונה לי ככה עלה בכמה רמות ונאטמתי לכולם.. לפני כמה שבועות החלטתי לכבות את הטלפון.. הסובבים אותי גם ככה לא יודעים איך לעזור... ואני מרגישה שאני רק מצערת אותם..
אם לדבר בכנות, זה גם נבע ממקום של רצון להוכיח לעצמי שאני לא באמת חסרה לאף אחד.. שהעולם ימשיך להתקיים גם בלעדיי..
אז בינתיים אני כותבת כאן.. לא יודעת למה.. לא מרגישה שיש מישהו בעולם שיכול לעזור..
סיפורים על כאלה שהצליחו לצאת מזה מצד אחד מרגשים ומצד שני מתסכלים, וגורמים לי לחשוב "למה אני לא מצליחה?"
סיפורים על כאלה שמבינים אותי כי הם עוברים את זה בעצמם רק מכאיבים עוד.. אני קוראת פה כ"כ הרבה פוסטים שאני מזדהה עם כל מילה כתובה שזה מכאיב לדעת כמה אנשים מרגישים וחווים את מה שאני חווה..
לא יודעת מה יצא מזה ואם בכלל.. אבל בינתיים לפחות אני יכולה לפרוק.. בלי להרגיש מוזרה או משוגעת..

יואב-יו
11/09/16 17:11

מסכים עם כל מילה שרשמת שיר וגם אני מבין את הסבל שאתן מדברות עליו

Bili-B
23/08/16 14:35

...

Attached Picture
לין6
23/08/16 17:49

אני אמנם סובלת מחרדה ולא מדיכאון אבל זה קרוב כי כתוצאה מהחרדות מצב רוחי ירד מאוד ומאוד מבינה אותך. גם אצלי לא ממש מבינים מה אני עוברת. אחרי כמה התקפים גם מי שהבין אותי התרחק ונמאס לו לשמוע שעוד פעם הייתי במיון ולמה אני בכלל נוסעת לשם אם אני יודעת שזו חרדה ולא משהו פיזי. הם גם די שופטים אותי שלא לקחתי את הכדור שהרופא נתן לי ולא מבינים עד כמה תופעות הלוואי היו קשות שנאלצתי להפסיק. לדעתי עדיף לך לדבר רק עם אנשים שעברו דבר דומה ויכולים להכיל את הקושי הנפשי שאת עוברת מתוך מה שהם חוו ולא מחייב שתהיה הפרעה דומה.

Bili-B
25/08/16 13:44

מצער לשמוע על המצב שלך.. וכ"כ מבינה את הקושי מול התרופות האלה.. ועם תופעות הלוואי שלהן..
וכן.. את צודקת.. יותר קל לשתף עם מי שעובר את זה בעצמו ומבין.. ובטח כשזה כאן.. מאחורי המסך..
אבל כלום לא עוזר... זה כמו סיוט ארוך... ומרגיש שיש רק דרך אחת לסיים אותו...

סימן
27/08/16 19:46

היי תמיד יש כדור אחר תחליף שיכול לעזור לא להיתיאש

Bili-B
27/08/16 19:56

סימן.. אמרתי את זה לעצמי במשך כל השנה הראשונה.. ניסיתי כל כך הרבה כדורים, כל פעם כמה במקביל, במינונים ממש גבוהים.. לא היה אפילו שינוי פצפון לטובה.. במקום שהם יעזרו הם גרמו לכל כך הרבה תופעות לוואי, והרעו מאוד מאוד את המצב הדיכאוני שהייתי בו.. התקופות הכי קשות בשנתיים של הדיכאון היו התקופות שלקחתי תרופות.. אין צ'אנס.. היאוש כבר השתלט על כולי..

הי יקר. ספר על הדיכאון הזה. מתי הוא התחיל?, למה?, מה עבד ומה לא עבד לך בטיפולים?, בוא ננסה לחשוב ״מחוץ לקופסה״. דרך אגב, האם ניסית את הקסדה? ספרי גם איזה תרופות לקחת?

Bili-B
26/08/16 17:34

הי אורית.. תודה על ההתעניינות...הדיכאון התחיל לפני שנתיים.. אין לי מושג קלוש למה.. לא היה טריגר ספציפי.. פשוט בהדרגה נעלמה השמחה, הסיפוק, המלאות, איבדתי חשק לכל, התקפי בכי בלתי נשלטים, חוסר רצון לפגוש או לדבר עם אנשים.. חוסר כוחות לצאת מהמיטה. .כל פעולה טריוויאלית הפכה הכי קשה בעולם.. בטיפולים פשוט כלום לא עזר.. האנרגיות שהייתי צריכה לגייס בשביל לצאת כל פעם מהבית, בשביל לשבת ולשתף, בשביל לפתח מערכת אמון, ועל אחת כמה וכמה להתמודד עם האכזבה שכלום לא משתנה כל פעם מחדש - כל אלו היו מעבר לכוחותיי... התרופות שנתנו לי גם לא שינו שום דבר חוץ מלגרום להמון תופעות לוואי שרק הכבידו, הקשו והרעו את המצב.. (היו המון סוגים, אני כבר לא זוכרת את כולם, בינהם - אסציטאלופרם, ציפרלקס, בונסרין, וונלה, סרוקסאט, רמרון, בונדורמין.. ועוד שאני לא זוכרת, תמיד כמה במקביל, עם מינונים שהרקיעו שחקים)... בפעם האחרונה שישבתי מול פסיכיאטרית אחרי הפסקה של כמה חודשים שלא הייתי מוכנה לנסות עוד טיפולים, אחרי תחנונים ארוכים מצד הקרובים, היא הציעה נזעי חשמל, בייאושי הסכמתי לטיפול בתנאי שאני לא מוכנה להתאשפז.. לא היתה אופציה כזו.. כמה שעות אחרי שיצאתי ממנה אשפזו אותי בכפיה... בתואנה שלוקחים אותי רק לבדיקה.. לא משנה כמה אתאר, מילים רק יצמצמו את הגיהנום שעברתי שם, זו הייתה החוויה הכי קשה שעברתי בחיים (ועברתי). בערך 12 שעות הייתי שם עד שמנהל המחלקה הגיע ואחרי ריאיון קצר אמר לי שהוא לא מבין למה ואיך בכלל הגעתי לשם, שאני לא שייכת למקום הזה.. אבל הטראומה שהמקום הזה השאיר בי עדין מהדהדת, בקצרה... זה הדבר האחרון שהייתי צריכה לעבור במצבי.. מאז עברה יותר משנה אבל אין שום דבר בעולם שיגרום לי לשבת שוב מול מטפלים לסוגיהם... איבדתי אמון במערכת בעיקר, אבל גם בסובבים אותי..

אוי יקרה. מה שאת מתארת הוא גיהנום אמיתי. אני לחלוטין מבינה איך הגעת למקום הזה של יאוש וחוסר תקווה. מניסיוני העשיר אני מכירה לא מעטים שעברו דרך חתחתים דומה והפתרון הוא מאוד יחודי לכל אחד כך שלא ממש ניתן לשחזר ממקרה אחד לשני. האם לך יש קצה חוט לגבי דבר מה שיכול לסייע?, מהן המחשבות שלך בעניין?, בת כמה את?. מניסיוני, הדיכאון בדרך כלל איננו מגיע סתם כך משום מקום - ישנו למטה גוף כאב גדול שלא משתחרר אלא הולך וגדל עד שהוא מכריע את האדם. האם יש לך מושג לגבי גוף הכאב שלך?

Bili-B
27/08/16 20:09

הלוואי שהייתי יודעת...בטוחה שזה יושב על כל מיני משקעים.. לא יודעת להצביע על משהו ספציפי.. לא היה שום טריגר שגרם לזה, פשוט איבדתי את עצמי ושקעתי לאיטי... אני זוכרת דיכאונות קלים שתקפו אותי מאז שאני נערה.. (אוטוטו בת 33..) והדיכאון הפעם אכן הכריע אותי! הוא הכי קשה מאי פעם.. הכי ארוך, הכי מייסר.. הלוואי הלוואי שהייתי יודעת מה יכול לסייע!! אפילו אם זה היה הדבר הכי קטן וקשה להשגה בעולם.. לפחות היה זיק תקווה.. אני באמת ובתמים מאמינה שאין שום דבר ואף אחד שיכולים לעזור... שיש רק פיתרון אחד שיפסיק את הכאב הזה!...

קראי מה שיואב יו כתב... הפוסט שאחרייך

Bili-B
27/08/16 20:12

קראתי.. הוא גם סיפר לי קצת בפרטי.. זה עושה טוב בלב לדעת שיש אנשים שמצליחים להתגבר.. שיש אנשים שתרופות וטיפול עוזרים להם.. ובאותה נשימה זה מתסכל.. כי לי זה לא עוזר!!!

יקרה. עברתי על התרופות שלקחת ורובן מאותה המשפחה, פרט לרמרון. כיום, ישנה בדיקה גנטית שנמכרת ע״י חברת כצט האומרת לאיזה תרופה תוכלי להגיב טוב ואם הכי פחות תופעות לוואי. כדאי לנסות. בנוסף, אם תחליטי שיש לך אומץ לנסות שוב אני ממליצה לך להתחיל ( תחת ליווי פסיכיאטרי) במינונים זעירים זעירים ולהעלות אותם בהדרגה. בנוסף, ישנו טיפול הנקרא ״ לנשום שינוי״ שעובד דרך הגוף עם לחצות עזות באיזור החזה שמשחררת ממש פיזית את הכאב שהצטבר שם. כשאני קוראת מה שאת כותבת יש לי הרגשה שמשום מה את צריכה להתחיל לעבוד על עצמך דרך הגוף. מה דעתך? יכול להיות שהמדיום של טיפול שיחתי פחות משפיע עלייך?, האם את מוכנה לנסות אופציות של טיפולים אלטרנטיביים?, מה דעתך?

Bili-B
28/08/16 1:35

נגמר לי הכוח... :( לא רואה סיבות להמשיך להילחם...
תודה בכל מקרה..

elan
28/08/16 11:21

הי :), חשבת אולי להתנדב,מניסיון זה משפר את הרגשה.

Bili-B
29/08/16 3:38

בקושי מצליחה לצאת מהמיטה...

אמיר-חיים
29/08/16 5:55

אשמח מאוד לדבר איתך בsms או ווטסאפ או משהו בסגנון,  אני בדיוק כמוך 6-8 שנים של בעיות, שהגדולה מבינהן זה חוסר רצון לכלום, ממש כמוך, מתערב איתך שניסיתי יותר תרופות חח סתם, אבל כן. כרגע אני במין מצב זמני בסדר, שלא ארחיב פה על העניין (לא משו לא חוקי). פיתרון מוחלט ממש אין לי. 
דברי איתי אם את מעוניינת

Bili-B
29/08/16 13:42

לא מאמינה שיש פיתרון...
בהלם שהצלחת לשרוד ככה כ"כ הרבה זמן... צריך כוחות מיוחדים.. לפחות עכשיו אתה מרגיש בסדר..
כותבת בפרטי, מעדיפה שהטלפון ישאר לא זמין...

טל-מוזס
29/08/16 16:39

קשה לך להאמין ולבטוח,  האם את חושבת שמנסים לפגוע בך או שסתם מבטיחים לך הבטחות? 

Bili-B
29/08/16 17:04

לא חושבת שמישהו מנסה או רוצה לפגוע בי. בטוחה שמאחורי כל הבטחה עומדת כוונה אמיתית וטהורה והרבה רצון לעזור. אני פשוט לא מצליחה למצוא בי אמונה שיש פיתרון אמיתי, כזה שלא יטפל רק בתסמינים אלא שיקח את הכאב הזה ממני לתמיד, פיתרון שאינו זמני, כזה שיחזיר לי טעם ושמחה אמיתית פנימית וקבועה שאינה תלויה בגורמים חיצוניים. לא מצליחה לרצות שום דבר חוץ מאשר לחדול מלהתקיים!

טל-מוזס
31/08/16 20:59

ביליבי יקרה, 
לא הייתי במצבך, אבל פגשתי לא מעט אנשים שהסבל היה קשה מנשוא עבורם. אני לא חושב שיש נוסחה אחת או הבטחה שהכול יהיה מאחורייך אבל אני מרגיש בדבריך רצון להיאחז, למצוא קצה חוט לפתרון. אני לא חושב שאת רוצה למות אלא פשוט לא רוצה לסבול יותר. 

Bili-B
02/09/16 14:23

אם חוץ מהמוות שום דבר לא יפסיק את הסבל הזה (כי יש מטופלים שחסינים לטיפול תרופתי, אני לא הראשונה שלא מגיבה) אז אין לי בחירה באמת!

יקרה. בכדי להגיע למקום שאת רוצה להגיע צריך לעשות עבודה. אני יכולה לאמר לך על עצמי שלאורך כל חיי אני לומדת ולומדת ומתנסה וחווה ומחפשת את השימחה והטעם. לפעמים הם באים באופן טבעי ולעיתים ישנן תקופות שלא.... ואז ישנו כאב ולצערי ( ניסיתי גם) שכיבה מתחת לשמיכה רק מחמירה את הדברים והצד האופטימי הוא שלמרות כל הקשי כשיוצאים לחפש הרבה פעמים מוצאים.... אפילו דברים שלא דמיינת למצוא.
כמו שכתב לך יואב לא הייתי מוותרת על נסיון תרופתי וישנם רופאים שהם אלופים במציאת הרכבים מתאימים וגם לא על מטפל / מדריך/ מנחה שתרגישי שיכול להוביל אותך למקום הנכון ודרך אגב הוא איננו חייב להיות איש מבריאות הנפש....
מה דעתך?

Bili-B
02/09/16 15:39

אם רק היית יודעת כמה עבודה ניסיתי לעשות במהלך חיי... ובכל זאת המצב לא רק לא השתפר, אלא התדרדר. התרופות שניסיתי, כולן ככולן השאירו צלקות. הדבר האחרון שאני צריכה זה גם בעיות פיזיות שהתרופות האלה גורמות בנוסף למצבי הנפשי הקשה. מילא אם היה שיפור אז אולי זה היה שווה את הניסיון. לכל רופא/ה או מטפל/ת הגעתי אחרי הרבה בירורים ועם המון המלצות וכולם אלופים במציאת הרכבים מתאימים, כל אחד מהם אמר לי שכמובן שהתרופות שנתנו לי לא עבדו כי הן לא מתאימות לי והחליפו לי אותן והעלו לי מינונים שוב ושוב, בין אם בטיפול פרטי, או דרך הקופה ואפילו באשפוז במחלקה שכל מטרתה היא לטפל בבעיות כמו שלי ובמקום להוביל אותי למקום הנכון המצב שלי הוסיף להתדרדר אחרי כל ניסיון כזה (חלילה לא באשמתם, אין לי ספק שהם נפלאים ומקצוענים כל אחד בתחומו ואני יודעת שהם עזרו להמון אחרים) אגב, הייתי גם אצל שאינם מבריאות הנפש. אני עייפה מלנסות *** מיואשת מלקוות *** איבדתי אמונה שמשהו או מישהו יעזרו *** נגמר לי הכח *** מנסה לגרד אומץ... *** אבודה!!!

Bili-B
02/09/16 14:43

!

Attached Picture

ספרי קצת עלייך היום. מי תומך בך?, איך את מעבירה את היום?, האם היה באיזשהו שלב שיפור?, האם חווית הקלה במהלך הזמן הארוך הזה של הדיכאון?

Bili-B
04/09/16 13:50

אורית את כזו מדהימה שאת מתעניינת... למרות שאת לא מכירה אותי. לשאלותייך, כיום אני במיטה כל יום כל היום, מעבירה את הזמן בעיקר בצפייה בסדרות ובתכניות דרך המחשב, קוראת המון על דיכאון ושומעת הרצאות בנושא, מידי פעם קוראת ספרים בעיקר בז'אנר של העידן החדש, על חשיבה חיובית, בחירה באושר, כוח התת מודע וכו', זה לא קורה הרבה כי קשה לי מאוד להתרכז מאז שהדיכאון התחיל. למזלי הגדול ההורים שלי תומכים כלכלית ב"ה, לא יודעת איך הייתי מסתדרת בלי זה, באמת הדבר היחיד בתוך כל התקופה הזו שאני מצליחה לראות כטוב אלה האנשים המדהימים שזכיתי להם בחיי, משפחה וחברים מושלמים ונדירים אבל אני לא מצליחה לתקשר איתם, זה פשוט קשה לי. שיפור והקלה הן מילים קצת גדולות, אבל זה מסע שנמשך כבר שנתיים ורבע, במהלכו ניסיתי כל מיני דברים מעבר לטיפולים כי הסובבים אותי וגם המטפלים שראו אותי הציעו שאעשה דברים שבעבר גרמו לי הנאה, גם אם כרגע אני לא מרגישה שאני נהנית מהם, "Fake it until you make it" הם אמרו, אז הלכתי מידי פעם לצפות בשקיעות בים למשל, הייתה תקופה שניסיתי לעבוד פעם בשבוע וטסתי לחו"ל להיות עם אנשים שבד"כ מחזקים אותי (זה נשמע כיף, אבל זה היה סוג של ניסיון בריחה וגם שם הייתי במיטה כל היום עד שהבנתי שאני לא יכולה לברוח מעצמי). בימים אלו המצב מבחינתי בגלים, יש ימים קשים ויש קשים מאוד. באלה שלא מאוד, יש קצת פחות התקפי בכי ביום (אבל אין יום שאין בכלל), או שאני מצליחה להכניס את עצמי למקלחת, או לרדת למכולת, או לנקות, שם זה פחות או יותר מסתכם, אבל עדין ריקנות איתנה שמלווה בכל רגע וזה מתסכל כי אלה הימים ה"תפקודיים" שלי כביכול, וזה כ"כ ההפך ממה שאני. מאז שאני זוכרת את עצמי אני בעשיה, כל דבר שעשיתי ב"ה הצלחתי, כל דבר שרציתי ב"ה השגתי ואני יודעת שגם היום אם אני ארצה משהו, אפילו משהו אחד קטן, לא משנה באיזה תחום זה יניע אותי, אבל אני פשוט לא מצליחה לרצות כלום.. הכל נהיה חסר טעם, חסר משמעות ותכלית. כשאני כן יוצאת מהבית למפגשים/ אירועים חברתיים או משפחתיים (זה נדיר ורק כשאני מוכרחה) ואנשים שמכירים אותי רואים אותי, בין אם הם יודעים על הדיכאון ובין אם לאו, הם בטוחים שהכל מושלם אצלי, כי אני לובשת על עצמי תחפושת של לבוש מתוקתק, איפור שיער, עקבים וחיוך מזויף אבל רק רוצה שיגמר ואוכל לברוח... כי בפנים הכל מרגיש ריק...! מת!...

אמיר-חיים
05/09/16 16:22

דיברנו בפרטי גם, שגם אני בעיה דומה מאוד, אבל עכשיו שאני קורא את התגובה הזאת שאת רושמת שפעם היית תמיד בעשייה + היית מצליחה, זה מעורר לי סימן שאלה למה המקור הבעיה. 
אולי דילגת על השלב הפשוט של בדיקת דם? 
או שלא תיארת לרופא את כל הבעיות, ובהתאם הבדיקת דם הייתה מצומצמת יותר? 
אולי פשוט מדובר פה בחוסר גדול של ברזל / b12, הויטמינים שנחוצים מאוד לתפקוד תקין.

Bili-B
05/09/16 23:24

רופאת המשפחה שלי מכירה את כל ענייני הרפואיים יותר טוב מכל אחד אחר בעולם! עברתי אצל כל-כך הרבה מומחים.. ועשיתי כל כך הרבה בדיקות. האמן לי שהאבחון של הדיכאון הוא מדויק. לא מבינה למה מה שכתבתי עורר אצלך סימני שאלה, אנשים לא נולדים בדיכאון. יש הרבה שמתפקדים ומגיעים להישגים גדולים בחייהם ובשלב כלשהו נשאבים לבור השחור הזה. אין סתירה בין השניים.. וגם כל אחד חווה את זה בצורה מאוד אינדיווידואלית למרות הדימיון בתסמינים.

hopeless1
05/09/16 23:00

אני כל כך מזדהה ומבינה אותך! את הרצון הזה לא לצאת מהמיטה, את חוסר הכוחות, את הייאוש.. אני ניסיתי משהו, אולי הוא יועיל גם לך.. אני פשוט מכריחה את עצמי לצאת מהמיטה, קמה לעבודה כל בוקר, מהעבודה אני הולכת ללימודים (בכל פעם שאני מסיימת לימודים בנושא מסויים אני כבר נרשמת לקורס אחר, גיל 20 וכבר עם 7 תעודות ודיפלומות..), ומהלימודים לים לריצה או לחדר כושר או לחברה וככה כשאני מגיעה הביתה אני כל-כך עייפה ומותשת שאני ישר נרדמת, לא נכנסת למחשבות..
זה נורא קשה, אני יודעת, אבל אני מכריחה את עצמי וכשאני מוותרת לעצמי, יש את מי שמכריח אותי כדי שלא אשאר במיטה כי זה יסתיים באסון..

Bili-B
06/09/16 2:55

וואי את מדהימה שאת מצליחה למצוא כוחות ושהספקת כל-כך הרבה בגילך!!! ניסיתי להכריח את עצמי בעיקר בהתחלה של הדיכאון, עבדתי במשרה מלאה.. ניסיתי גם לסירוגין בשנתיים האחרונות. זה ריסק אותי ממש!.. הלוואי שהיה לי כח, או רצון..
כשאת רושמת שאם תישארי במיטה זה יסתיים באסון.. אני שמחה בשבילך שאת מצליחה להיות בתנועה ולא מובלת לאסון הזה.. אבל אצלי התנועה הזו רק שואבת ממני כוחות שאין לי. לא מוצאת עניין בכלום - ללמוד, או לעבוד, גם דברים שפעם גרמו לי הנאה או שמחה לא מעניינים כבר. לא רואה מה הטעם בלעשות רק בשביל לעשות... בלי סיבה.. זה מתיש אותי ומרוקן הרבה יותר מאשר להישאר במיטה. הכל חסר משמעות, אין טעם לשום דבר. עבורי האסון הזה לכאורה זו תהיה המתנה הכי גדולה, אז שיסתיים ב"אסון" זו הברירה היחידה! הדרך היחידה שתפסיק לי את הסבל. זה הדבר היחיד שאני מצליחה לרצות..

אמיר-חיים
06/09/16 0:36

כן, הדיכאון מופיע באמצע החיים, אבל בדרך כלל אפשר להצביע על הגורמים שלו, טראומה וכדומה. אבל את אומרת שלא היה טריגר. 

Bili-B
10/09/16 22:50

לא רואה איפה הסתירה
גם אם ככה זה בד"כ.. לכל כלל יש יוצא מן הכלל

hopeless1
07/09/16 22:35

אני ממש לא מדהימה! אני פחדנית, אני בורחת, מהמחשבות, מהתמודדויות, מעצמי בעיקר..
אני גם מאוד מזדהה עם הרצון והייחול לאסון הזה כי גם אני מייחלת אליו ובגלל זה אני לא נותנת לעצמי לשקוע כי בנסיון האחרון הבנתי כמה שבעצם המעשה אני לא פוגעת בעצמי, במקרה הכי גרוע אני מתה וזהו, אבל מכמות האנשים שכעסו עליי ודאגו הבנתי שאני פוגעת בהם בעצם וזה לא פייר מידי..

Bili-B
08/09/16 20:11

גם אם את לא רואה את עצמך כך, בעיניי הכוחות שאת מוצאת בעצמך, לא משנה מה המניע (גם אני ממנסה לברוח מהמשבות, אבל בתוך המיטה מול סדרות במחשב, לצאת החוצה בשבילי מצריך ללבוש תחפושת.. ואין לי כוחות לזה, אני יכולה לעשות ת זה כמעט בכל רגע נתון והיו זמנים שזה מה שעשיתי אבל זה מתיש ברמות), והעובדה שאת לא מוותרת, ורגישה כ"כ לסובבים אותך זה מדהים! למזלי עלי לא כעסו אחרי שניסיתי לעשות לזה סוף.. ההפך, ראיתי התכתבויות בין היקרים לי (הם לא יודעים שראיתי), שאם הגעתי למצב כזה אז הם לא יכולים לתאר לעצמם כמה שאני סובלת.. אני יודעת שיכאב להם, אבל אני בטוחה שמי שאוהב אותי יבין, והזמן ירפא.. והם יתגברו.. זה לא שאני רוצה למות כמו שאני רוצה שהסבל הזה יסתיים ואני לא מצליחה למצוא שום דבר אחר שיעצור אותו..

הכלטוב
10/09/16 23:01

בילי היקרה, גם אני הייתי במקום שהיית בו...החוסר אמפתיה של האנשים...האי הבנה של המשפחה...השנאה העצמית היוקדת...השנאה לאנשים ולחיים ...הרצון שהכל ייגמר המחשבות בלופים אינסופיים שאוכלים לך כל יכולת לשמחה או סתם לרוגע ולריכוז...
וגם אני עברתי מיליון טיפולים וסדנאות ועשרות אלפי שקלים שהלכו לפח... ובסוף הגיעה הישועה :)
אין לי שום אינטרס אני אומר לך את האמת וזוהי האמת לאמיתה -- יש בך נשמה. אנשים שקצת יורת גבוהים רוחנית ועם נשמה גבוהה בדרך כלל יותר רגישים לדכאון,הנשמה לא מקבלת אור מהבורא הכל נסגר והחוויה היא דכאון קשה ומחשובת שליליות.איך מכניסים אור למערכת? יש כמה דרכים ואני לא רוצה להטריח אותך- הדבירם הכי בסיסים ולא מסובכים יחסית : 1.יש בורא הוא עושה לך את כל זה ואם תדבר איתו ותבקשי להבין למה ותבקשי שיעזור תתפלאי לראות שהעולם זז והיקום מגיב.מבטיח לך.מספיק 10 דקות ביום לדבר איתו -ואני לא מדבר עכשיו על להיו לדתייה ,בתור נברא יש לך קשר לבורא ואת אהובה מאוד אצלו והוא ורק הוא יכול למלא אותך בכל האור והשפע שאת צריכה. 2.מוזיקה וספורט ולרקוד מכניסים אור למערכת. 3. לדבר עם אנשים להקשיב לאנשים ובמיוחד לעזור לאנשים אחרים למרות שקשה מכניס המוןןןןן אור למערכת.(קוריאם לזה השפעה) .4.צדקה - לתת מהכסף שלך למי שאין לו וחסר לו (איך זה קשור לריפוי את אומרת? זה אחד מהדברים שמבטלים גזירות מעלייך ובנוסף איך שאנו נוהגים עם הסביבה ככה נוהגים איתנו מלמעלה -אתה רחום ירחמו עליך ) 5.תעשי בדק בית על ההתנהגות שלך כלפי אחרים -כל שנאה קנאה עצבות קמצנות ופגיעה באחרים היא בעצם פגיעה בעצמינו וחייבים לעשות עבודה שם. אם תרצי לשמוע עוד אני כאן. מבטיח לך שזו הדרך הכי נכונה לישועה ולריפוי שלך וזה אפשרי- אני עובדה חיה לזה ברוך ה׳. בהצלחה נשמה טובה

Bili-B
10/09/16 23:31

תודה על העצות... מעריכה מאוד את ההשקעה שלך בתשובה.
דווקא האנשים המדהימים להם זכיתי בחיי הם הכי אמפתיים בעולם ואין בי שנאה לאף אחד. גם לחיים אין לי שנאה, פשוט רוצה שהסבל ייגמר.
90% ממה שכתבת אני עושה:
1. מדברת מלא עם הקב"ה, הפכתי את החיים שלי בשביל ללכת בדרכיו הרבה לפני שהתחיל הדיכאון הזה, מאמינה בלב שלם שאין אמת אחרת מלבדו ובכל זאת..
2. שומעת מלא מוזיקה.. (ספורט וריקודים זה לא משהו שאני מסוגלת לעשות, פשוט לא ביכולותיי הפיזיות כרגע, מצריך אנרגיות שאין בנמצא)
3. התנדבתי בעמותות שעוזרות למחוסרי יכולת. השיחות היחידות שאני מצליחה מידי פעם לקיים זה כשאני יודעת שאנשים בחיים שלי צריכים אותי, כי יש כאלה שעוברים דברים שהם מרגישים נוח לספר רק לי, ככה הם אומרים לפחות.
4. אין לי הכנסות כרגע, אבל מהעזרה הכלכלית שאני מקבלת מההורים אני מפרישה מעשרות (זה משהו שאני מקפידה עליו מאוד כבר הרבה שנים) ובלי קשר לזה שמה כמה פרוטות בקופת צדקה כל יום.
5. אין בי שמץ של קנאה, שנאה או קמצנות כלפי אף אחד שאני מכירה, והעצבות שלי היא שלי ואני לא מאשימה בה אף אחד. להיות רגישה לאחרים, טובה ונוחה על הבריות זו אבן דרך בחיים שלי. העבודה על זה רחוקה מלהיות מושלמת.. וכרגע אחת מהסיבות שאני מרחיקה את עצמי היא כי לפעמים התסכול הפנימי שלי יוצא לצערי על הקרובים ביותר, אבל למזלי זכיתי באנשים נדירים שמבינים שזה לא מכוון ושזה הדיכאון שמשתלט ולא אני באמת. "אין ילד רע יש ילד שרע לו..." אני נזהרת מאוד מלפגוע, ואם פגעתי שלא במתכוון אני תמיד מתנצלת!

אני שמחה בשבילך שזה עזר לך!! הלוואי שזה היה עוזר גם לי..

טל-מוזס
11/09/16 8:39

בילי יקרה,  
ממשיך לקרוא את דברייך ולחשוב על הסבל הרב שאת חווה.  על כך ששום דבר לא מצליח למלא את החסר ותחושת חוסר המשמעות השתלטה על כל פינה בחייך. 
חשבתי על החוויה שתארת שאת לובשת תחפושת בכל פעם שאת חייבת לפגוש אנשים.  מדוע את עוטה אותה? מה יקרה אם לא תהיי מתוקתקת? 
נשמע שאת עושה הכול בכדי להיות טובה וטהורה,  האם זה תמיד היה ככה? 

Bili-B
11/09/16 16:02

הי טל, לא קורה הרבה בתקופה הנוכחית שאני פוגשת אנשים, אבל כשיש משהו שמחייב אותי, עצם ענין היציאה מהבית והמפגש החברתי מצריך ממני הרבה אנרגיות. מניסיון של פעמים מועטות של אנשים שראו אותי לא מתוקתקת כמו שאני בד"כ נראית במצב רגיל, זה גרר הרבה שאלות שלא בכוחותיי לענות עליהן ולהסביר... כשישבתי מול מטפלים או כשנפגשתי עם האנשים שבאמת קרובים אלי, הייתי כמו שאני בלי תחפושות... זה לא פשוט, אני יודעת כמה זה מצער אותם לראות אותי ככה. אני רחוקה מאוד מלהיות טובה וטהורה אבל מאמינה שכל עוד אני כאן, המעט שאני יכולה לעשות זה להשתדל לעבוד על המידות הלא טובות שלי ולהשתפר בתור בן אדם. מוצאת את העבודה הזו קשה במיוחד בתקופה הנוכחית של הדיכאון כי היא ניחנת בחוסר אונים וחוסר שליטה על יציאה מהמצב שלי שמוביל לתסכול וחוסר סבלנות כלפי כל מי שלא מבין (שזה הרוב).. לשאלתך, זה לא תמיד היה כך.