מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' אהוד גרוסמן
פרופ' אהוד גרוסמן
בוגר בית הספר לרפואה בתל-אביב. לשעבר מנהל מחלקה פנימית ד' והיחידה ליתר לחץ דם במרכז הרפואי ע"ש שיבא. לשעבר מנהל האגף הפנימי במרכז הרפואי ע"ש שיבא, פרופ' מן המנין ומופקד על קתדרה ליתר לחץ דם באוניברסיטת תל אביב. לשעבר דיקאן בית ספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב כיום נשיא אוניברסיטת אריאל
פרופ עדי לייבה
פרופ עדי לייבה
מנהל המכון לנפרולוגיה ויתר לחץ דם בבית החולים האוניברסיטאי אסותא אשדוד ומנהל מרפאה מייעצת בפנימית, מחלות כליה ולחץ דם במרפאת מומחים בקרית אונו (מרב מרכזי בריאות, הדובדבן 7 קרית אונו ) מומחה ברפואה פנימית , בנפרולוגיה וביתר לחץ דם, פרופסור מן המניין באוניברסיטת בן גוריון ופרופ. משנה באוניברסיטת הארוורד,ארה"ב. בשנים 2016-2022 שימשתי כנשיא החברה הישראלית ליתר לחץ דם. מומחה בפנימית, הן מתל השומר, והן מבית חולים Mount Auburn בקיימברידג', מסצ'וסטס. סא"ל במיל., יועץ קצין רפואה ראשי למחלות כליה ויתר לחץ דם, ומנהל תחום מחלות כליה ויתר לחץ דם בקופות חולים "מכבי" ו"לאומית". מייסד ויו"ר החוג הנפרולוגי הישראלי פלסטיני בהר"י. בקרו באתר של פרופ' עדי לייבה www.profleiba.com ניתן להתייעץ בווטסאפ דרך האחות אחראית המרפאה , הגב. סיגלית ארי-עם ( RN)- 054-541-9992

לחץ דם

8 תגובות

שלום לממחים

רקע:

אני בן 61,בדיקת ל.ד במרפאה  בשעות הערב הצביעה על ערכים של 145/85 לערך הרופאהרשמה לי מרשם של כדור בשם טריטייס מינון של 5 MG

.מדי שנה אני עורך בדיקות תקופתית בבית חולים כולל בדיקות מאמץ שיוצאות תקינות.ל.ד בבדיקות  אילו ב5 השנים האחרונות- 135:85

בעקבות המלצת הרופא  לתרופה כאמור, טרם לקיחת התרופה החלטתי  לקיים מעקב עצמי שם כך רכשתי מכשיר ל.ד מסוגVISOMAT ואני מקיים מעקב עצמי כ4פעמים ביום, לאחר 4 ימים של מדידות  אני מוצא  לחץ ממוצע סיסטולי: 135-140 כאשר הדיאסטולי  נמצא באיזור  80

שאלה:

על בסיס נתונים זה האם אני  באמת זקוק לכדורים (מוטרד מתועות לואי ועודו)או די במה שהתחלטי כעת הפסקת צריכת מלח לחלוטין +הליכה מוגברת

תודה על הכל 


תגובות

שלום לך,

אם אתה לא סובל ממחלות כלשהן, כמו סכרת, מחלת לב וכדומה, אזי מקובל להתחיל טיפול ליתר לחץ דם כאשר לחץ הדם מעל 140/90. אם באופן מתמיד, ללא טיפול, ערכי לחץ הדם שלך פחות מכך, אזי אין אינדיקציה למתן טיפול תרופתי. זה  באופן כללי ביותר. כל מקרה הוא כמובן לגופו. אם למשל יש חלבון בשתן מסיבה כלשהי, אזי יש אינדיקציה לתרופה שאתה מקבל. היום נוטים לבצע גם הולטר לחץ דם של 24 שעות כדי להעריך את לחצי הדם במשך כל היממה, כולל בשעות השינה. בדיקה זו מדויקת יותר מאשר ערכי לחץ הדם הנמדדים במרפאה.
לא מומלץ למדוד בבית 4 פעמים ביום את לחץ הדם. מומלץ לבדוק פעם ביום, ואפשר לבדוק כל יום בשעה אחרת (פעם בבוקר, צהרים, ערב וכדומה). המשך כמובן בפעילות הגופנית ובהגבלת צריכת המלח, שעוזרים מאד ולעיתים מאפשרים להפחית תרופות ואף לא לקחת אותן.

BENO1952
05/03/12 15:25
,אני ממליץ לך לא לקחת כדורים,!!!
הרופא והקופה רוצים שתשלשל עוד כמה שקלים לקופתם,!!!!
כל עוד אין לך שום סימפטומים הקשורים ללחץ דם גבוה,[.תסמינים:

יתר לחץ דם בדרך כלל א-סימפטומטי (ללא סימנים) .בכל זאת כשלחץ דם עולה יכולים להופיע כאבי ראש, סחרחורות, טשטוש בעיניים, הפרעות בקצב הלב ועייפות.] אין צורך לדעתי !!
על פי גילך אתה במצב טוב מאד !!!,,

אני חי עם לחץ דם גבוה על פי הגדרת הרופאים [190-170 / 90-100 ]  כבר כמה שנים ואין שום בעיה,!! לא לוקח כדורים,,!!!

לחץ דם "גבוה" תלוי בכל כך הרבה משתנים אצל האדם שמבחינת הרפואה והרופאים זה לא מעניין כלל !!!
מעשן,לא מעשן,שותה הרבה קפה,ועוד ועוד !!!
כל עוד הכדורים לא מזיקים הם מומלצים ללקיחה,,כמובן שזה משרת צד אחד במשוואה הזו שבין הרופא /קופה --"חולה",,!!!
תקרא עוד בקישור המצורף,,www.medportal.co.il/pagedisplay.asp

ל-Beno,
יתר לחץ דם מכונה גם "הרוצח השקט", בעיקר בשל העובדה שהוא על פי רוב לא גורם לתסמינים. תסמינים מתפתחים בדר"כ רק בערכים קיצוניים של לחץ דם, כפי שתארת. אבל... לחץ דם גבוה לאורך שנים גורם לפגיעה בכלי הדם בכל הגוף, מאחר ואלו נחשפים על בסיס קבוע ללחצים גבוהים מאשר הם בנויים לתפקד בו. לכן, כעבור שנים של לחץ דם גבוה שכזה, הם נפגעים, ומשנית לכך נפגעים כל האיברים המקבלים את אספקת הדם דרך כלי דם אלו. זו גם הסיבה שמומלץ לטפל ביתר לחץ דם, ולעשות זאת מוקדם ככל האפשר, ובהתאם כמובן לאינדיקציות לטיפול.
אתה צודק שעם ערכים של פחות מ-140/90, ברוב המקרים אין סיבה להתערב עם תרופות, אלא בעיקר לשמור על אורח חיים בריא, אבל אם הערכים גבוהים מכך, בהחלט מומלץ לטפל בתרופות להורדות לחץ דם, ולהתאימן לכל מטופל באופן פרטני, בהתאם למחלות הרקע האחרות, בדיקותיו ופרופיל תופעות הלוואי האפשרי.
לרופא שרושם מרשם לתרופה X או Y אין שום אינטרס כלכלי, מאחר והוא לא מקבל שום תמורה בעד רישום תרופות
לקופת החולים בודאי שאין שום אינטרס בכך, כי היא צריכה לסבסד ולשלם את המחיר העיקרי של התרופות, שבחלקן יקרות
כך שאינני חושבת שיש ניגוד אינטרסים בין הרופא לחולה, אלא להיפך..
בכל מקרה, יש להעריך כל מקרה לגופו, וכמובן שמי שלא זקוק לטיפול רפואי, אין צורך ליטול אותו :-)

אינני חושבת כי להזניח טיפול כי כעת מרגישים טוב ואין סיבוכים ואין תסמינים, זו גישה נכונה. אתה מוזמן לבקר ביחידת דיאליזה. יתר לחץ דם זו הסיבה ה-2 בשכיחותה לאחר סכרת להתפתחות אי ספיקת כליות סופנית ודיאליזה. אתה מוזמן לבקר במחלקה קרדיולוגית - לכל החולים יש יתר לחץ דם. אתה מוזמן לנוירולוגיה - יתר לחץ דם זו הסיבה המרכזית להתפתחות של שבץ מוחי, והרשימה עוד ארוכה...
האינך סבור שכדאי להקדים תרופה למכה??


רק בריאות.

BENO1952
05/03/12 15:54
,,זה שהוא מכונה הרוצח השקט זו "המצאה" של הרפואה !!
לכל תהליך לא תקין בגוף יש התראה,,!! גם ללחץ דם גבוה,!!
את כותבת שאין צורך להתערב אם ערכים של 140/90 ,,אבל הרופא/ה של מר קולומבוס כבר הזדרז/ה לרשום לו כדורים,,!!

לגבי האינטרס הכלכלי אני לא משוכנע ,,לאור כתבות רבות שנכתבו על קבלת טובות הנאה של רופאים המקבלים חופשות במסווה של כנס "רפואי" באי נחמד,, עם הכל כלול,!!

אתה צודק, הוא "רוצח" לא שקט.. שאל חולים שהסתבכו, השקט שלהם בחיים בהחלט הופר ..

לחץ הדם זה לא התהליך, זו התוצאה, ולכן עצם המדידה של לחץ דם גבוה זו ההתראה של הגוף - התראה על פעילות יתר של מערכת העצבים הסימפטטית שמכווצת את כלי הדם וגורמת לעליה בלחץ, התראה על פעילות יתר של מערכת הרנין-אנגיוטנסין, שגורמת לספיגת יתר של מלח ונוזלים, שמעלים את לחץ הדם, התראה על תהליך דלקתי שפוגע באנדותל של כלי הדם (סוג התאים המצפים אותם) ועוד תהליכים שונים שאינם תקינים, ומובילים להתפתחות של לחץ דם גבוה. לו הכל היה תקין - לחץ הדם היה תקין

הרופא של מר קולומבוס מדד לו ערכים של 90 סיסטולי ואולי גם העריך שיש לו עוד גורמי סיכון למחלת לב, ואולי התרשם שיש חלבון בשתן. אנחנו לא יודעים את כל הנתונים והשיקולים של הרופא בעת ההחלטה. כמובן שיכול להיות גם שלפעמים השיקולים של הרופא מוטעים. מכאן להסיק כי הרופא מקבל טובות הנאה על עצם רשימת המרשם, הדרך עוד רחוקה.

אני מבינה שאתה חסר אמונה במערכת הרפואית ובשיקולים המניעים את הרופאים בעת התווית טיפולים, אבל אולי בכל זאת ארשה לעצמי להציע לך, אם זה אפשרי, לבחור לך רופא שאתה מכיר, סומך עליו, יודע שהוא נטול שיקולים פרה-רפואיים כאלו או אחרים, וללכת רק אליו, לשמוע בעצתו, לקבל חוות דעתו, ואולי בכל זאת לשקול לטפל בלחץ הדם שלך. מציעה לך לא להתרכז בכתבות שעוסקות בחופשות באיים קסומים הכל כלול שרופאים "מקבלים", אלא אולי לקרוא קצת ספרות רפואית, מאמרים שעסוקים ביתר לחץ דם וסיבוכיו, תבחר מאמרים שלא מומנו ע"י חברות תרופות (בכל מאמר ממומן ע"י חברת תרופות זה מאוזכר במפורש), אולי בכל תשתכנע שיש דברים בגו'.

 

BENO1952
05/03/12 16:30
,,מניסיון עשיר של התנהלות מול רופאים בכלל [ולא בנושא מחלות] בכמה וכמה תחומים,,הייתי יכול לפתוח תיבת פנדורה !!,,האתר כאן לא יכיל את כל מה שאני חושב על רופאים לאור ההממלצות שהם ממליצים "להדיוטות" ,,!!!
הבעיה העיקרית שאנו לא מבינים את מה שהגוף משדר על בעיה קיימת,,[גם אתם הרופאים לא מבינים הרבה בנושא !!! מה שאתם מבינים זה לתת מענה לתוצאות של בעיה !!!--בדיוק מה שרופא אחד טען בפני!!] כאן נכנסים הרופאים לתמונה "ומזרזים" החלטות שאם אינן מועילות,, הן לא מזיקות, 
  אף על פי שגם נזק יש במקרים רבים !!!

אם נתרכז רק בנושא לחץ הדם לא שיכנעת אותי בנימוקייך,,
סיבוכים קיימים בעצם היוולדנו וחיים על פני האדמה,, מה שהרפואה עושה זה "להאדיר" את הבעיות הקיימות וכאמור ליעץ "לחולה" שהוא צריך את ההמלצה,!!
היות והרופאים הם כמעט "סגנים  של אלוהים" אצל "החולה" ,,, כל מי הניקרה לפתחם מזדרז לקבל את ההמלצה.!!
אני מניח שאת "מטיילת" בפורומים שונים ולבטח קראת על מקרים רבים של המלצות "לא מוצלחות" של רופאים..!!!
אני גם רואה כיצד"החולים" יוצאים כיום  עם שקיות מבתי המרקחת של הקופות,,
פעם היו שקיות קטנות,,היום יש שקיות גדולות,,!!!
ואני קורא מאמרים דיי הרבה ,,כי זה מה שאני עושה ביום יום
כל טוב,,

כנראה שאיש איש באמונתו והבנתו יחיה.
מאחלת לך רק בריאות ואושר :-)

BENO1952
09/03/12 15:51