מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתי גור אריה
מנהל היחידה לשיכוך כאב בשיבא, תל השומר. ד"ר גור-אריה כותב הספר "כאב, מאבחנה ועד הקלה"
עידית רונן
עידית רונן
אחות מומחית לטיפול בכאב, יו"ר יוצאת של פורום הסיעוד לטיפול בכאב. עבדתי שנים רבות במרכז שניידר לרפואת ילדים בריכוז ותיאום הטיפול הכאב כמו כן, ריכזתי את תחום בטיחות המטופל וניהול סיכונים וכיהנתי כאחות הועדה לילד בסיכון.
ד
ד"ר גור רות
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
אלה סטולר
אלה סטולר
פיזיותרפיסטית, BPT,MPT. מתמחה בשיקום אורטופדי, כאב כרוני ותסמונות כאב לרבות CRPS. בעלת 10 שנות ניסיון בניהול מחלקת אשפוז יום שיקומי בבית החולים "רעות". מאמינה בשיקום פונקציונאלי, תוך הסתכלות הוליסטית על האדם כמכלול. דוגלת בעבודה שיקומית רב מקצועית, לצורך קידום מטרות תפקודיות של המטופלים. בוגרת קורסים כגון: דיקור מערבי (DRY NEEDLING), נוירודינאמיקה קלינית, טכניקות מיופציאליות, הנחיית קבוצות ועוד.
ד
ד"ר גלעד וסרמן
מומחה לרפואת הפה, בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה משנת 2012 ותוכנית ההתמחות ברפואת הפה באותו מוסד משנת 2018. במהלך לימודיו השלים גם תואר מוסמך מחקרי (MSc) במדעי הרפואה בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה. אחראי המרפאה לכאבי פנים, לסתות, ומפרקי הלסת במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), ובמרפאה פרטית. מאמין ומקיים גישה מולטידיסיפלינרית בטיפול.
ד
ד"ר גיא אלאור
אני מומחה בנוירוכירורגיה, עוסק וברפואת כאב במרפאת הכאב בשיבא. אני מטפל בכל סוגי הכאב, מעבר לטיפול תרופתי יש לי עניין מיוחד בטיפול פולשני לכאב במערכת העצבים המרכזית והפריפרית: עצבי הפנים, עמוד שידרה, קיצוב עצבי מרכזי ופריפרי ושחרור כירורגי של עצבים.
ד
ד"ר נטלי שליט
אני רופאה מומחית ברפואה פנימית וברפואה לשיכוך כאב. רופאה בכירה במכון לרפואת שיכוך כאב בתל השומר ועומדת בראש המרפאה לשיכוך כאב בגיל השלישי. עוסקת בעיקר בשיכוך כאב בגיל המבוגר הנובע ממחלות כרוניות מורכבות, כמו נוירופתיה משנית לסוכרת או כאב נלווה לאוסתאופורוזיס ושברים. אני מאמינה במבט רב מערכתי על המטופל המבוגר, תוך התחשבות במכלול מחלות הרקע והטיפול התרופתי המורכב אותו הוא נוטל.

מובילי קהילה

לימור חורש
לימור חורש
היי חברים :) שמי לימור, לוקה בכאב כרוני מתחילת שנת 2011 עקב תאונה. כיום, לצד הכאבים והמחלה, כל מטרתי היא לאפשר למטופלים, למשפחותיהם ולאנשי מקצוע לבנות סביבת חיים בריאה המבוססת על הבנה, אמפתיה והתחשבות הדדית. בכוונתי לתת הכוונה לרכישת כלים, לתת מקום לדבר על מה שאסור, על מה שמותר ולא נעים, ולתת לכם הזדמנות להכיר ולפגוש זה את זה.
כמוניכאבמדריכיםלא הכל ורוד בשדה המריחואנה

לא הכל ורוד בשדה המריחואנה

קנביס רפואי מסופק לחולים ללא עלון לצרכן. ד"ר רות גור, רופאת כאב שרושמת קנביס למטופלים, מספרת על תופעות הלוואי


(צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)

קנביס רפואי (מריחואנה רפואית) הוכנס בשנים האחרונות לטיפול רפואי בארץ, בין השאר בהתוויה של כאב. הכנסת החומר לשימוש רפואי לוותה ב"סרטי תדמית" ו"כתבות תחקיר", מהן יצא הרושם המוטעה לחלק מהאנשים שמדובר ב"משהו טבעי", "חסר תופעות לוואי" ו"בריא", שהינו הפתרון המיטבי לכל תחלואי האדם. כתוצאה, היחס שחלק מהציבור מגלה לטיפול דומה ליחס לטיפול בפרחי באך או בהומיאופתיה. אולם לא כך הדבר: הקנביס מכיל קבוצת חומרים פעילים במינונים וריכוזים גבוהים והוא ממש אינו טיפול משלים. יש דברים שכדאי לדעת על הצד השלילי של מריחואנה.

 

ידוע כי קנביס נצרך באופן בלתי חוקי על-ידי רבים. רוב האנשים שצורכים קנביס באופן בלתי חוקי לא עושים זאת על בסיס קבוע, וגם עושים זאת במינונים נמוכים – למשל צעירים שמעבירים סיגריה כזו בין כמה חברים במסיבה, או אנשים שמשתמשים בחומר ליצירת שינוי מנטאלי באירועים מסוימים, ולרוב חולקים אותו עם אנשים אחרים.

 

למה הזכרתי את השימוש הבלתי חוקי? ראשית - אנשים שמשתמשים בחומר באופן לא חוקי מהווים כר נרחב למחקרים שמוכיחים את נזקי החומר. שנית - אנשים שצורכים את החומר למטרה רפואית מעשנים אותו באופן קבוע על בסיס יומיומי, לעיתים כמה פעמים ביום, וצורכים את כל המנה לבד. זה מעלה את הסיכון לתופעות לוואי פי עשרות מונים ממשתמשים אחרים.

 

קנביס – מה יש בו?

 

הקנביס הוא צמח וככזה יש לו מחזור צמיחה ופריחה וכמו כל צמח אחר הוא מושפע מאיכות הקרקע, ההשקיה, טמפרטורות ותאורה. החומרים הפעילים בהם הרפואה נעזרת הינם בעיקר THC ו-CBD. את החומרים ניתן להפיק באופן מלאכותי, אולם בייצור התעשייתי החומר משנה מעט את פעילותו ויעילותו, ולכן עדיין משתמשים בארץ בקנביס הצמחי.

 

בצמח הקנביס אותרו כ- 60 חומרים פעילים רפואית שהשפעתם ויחסי הגומלין ביניהם עדיין לא נהירים עד תום לרפואה, בהם למשל דלתא 8 ודלתא 9, טטרה-הידרו-קנבינולים שמהווים חומר מכווץ כלי דם ועוד.

 

התרופה מאושרת היום בעיקר לחולי סרטן, לחולי איידס, לטרשת נפוצה למחלות מעי דלקתיות ולסוגים מסוימים של כאב.

 

על ההשפעות של החומר

 

לקנביס תכונות טבעיות רבות בהן: שינויים בהתנהגות, שינויים בזיכרון (בעיקר פגיעה בזיכרון לטווח קצר על-ידי פגיעה בתאי האסטרוציטים באזור היפוקמפוס במוח ופירוק של הקשרים בין תאי העצב באזור האחראי על זיכרון), בתפישת הרגשת כאב (באונה המצחית של המוח על-ידי השפעה ישירה על הנוירונים), ברמת התנועתיות ורמת הניידות. יש לו גם השפעה על התיאבון. בנוסף, הוא מוריד את פעילות המערכת החיסונית וכך מקל על מחלות דלקתיות של מערכת העיכול.

 

ישנן כמובן תכונות חיוביות נוספות, אולם הללו מוכרות היטב ומוזכרות רבות במקומות אחרים ולכן לא אדון בהן במאמר זה. המאמר יעסוק בהשפעות השליליות של הקנביס – תחום שעד כה הוזנח לחלוטין בכל הפרסומים במדיה, ולדעתי ישנה חשיבות עליונה בידיעתו, שכן הקנביס, למרות שימושיו הרפואיים, מנופק לחולים ללא כל עלון לצרכן. לכל תרופה יש תופעות לוואי וסיכונים וגם הקנביס אינו יוצא דופן מבחינה זו.

 

שינויים במינונים

 

אחת הבעיות עם השימוש בקנביס, היא שינויים תכופים בהשפעת החומר, הנובעים משינויים אקלימיים או עונתיים. הקנביס אינו נמצא בפריחה מתמדת וכאשר אינו פורח משתנה הרכב החומרים בעליו ואין בו פרחים בהם מרוכזים עיקר החומרים הפעילים.

 

אי לכך חולים רבים מדווחים כי יש חודשים בהם הקנביס עוזר להם מאוד ויש חודשים שלא. חולה שהסתגל למינון מסוים עלול למצוא את עצמו כאוב פתאום, או שיתחיל פתאום לסבול מתופעות גמילה, בעוד שבחודשים אחרים הוא עלול לסבול מתופעות לוואי קשות ומרובות ומתופעות של מינון יתר – כל זאת בלי לשנות כלל את הרגלי הצריכה שלו או את המינון. לא תהיה שום אזהרה על התכשיר המתריעה על שינוי זה.

 

 

 (בצמח הקנביס אותרו כ- 60 חומרים פעילים רפואית. צילום: Shutterstock)

 

לא לכל אחד

 

הקנביס לא עוזר לכולם. יתרה מכך, יש אנשים שמתארים התגברות הכאבים מהם סבלו עד רמה בלתי נסבלת. באותם אנשים נמצא כי השפעת החומר לרעה עלולה להמשך עד כדי שבועיים ולעיתים הדבר מביא לאשפוז.

 

זה ממכר

 

הקנביס גורם להתמכרות נפשית וגופנית. מההתמכרות הגופנית ניתן לגמול כפי שגומלים מתרופות ממשפחת האופיואידים –ירידה הדרגתית במינון עד סיום השימוש. מהתמכרות נפשית קשה לגמול אם בכלל הדבר אפשרי, וכאשר מסיבה כזו או אחרת האספקה נפסקת החולה עלול למצוא את עצמו עם תופעות גמילה.

 

המחקרים מראים שצרכני קנביס עסוקים בהשגת החומר, מדגימים צריכה כפייתית, וגמילות ממנו מסתיימות לרוב בחזרה לצריכה.

 

תופעות גמילה מקנביס כוללות: חוסר שקט, השתוקקות לחומר, סיוטי לילה, הזעות, סחרחורות, רעידות, כאבי ראש, עליות חדות בלחצי דם והפרעות בזיכרון. עלולה גם להתפתח דה-פרסונליזציה קשה (הפרעה פסיכיאטרית) עד כדי אובדנות.

 

מאידך, בעליה קבועה במינונים עקב תופעת ההתמכרות - ניתן להגיע גם עד מינון יתר בו תתכן ירידה בחום הגוף ובתנועתיות, במקרים נדירים עד כדי שיתוקים.

 

נזקים לריאות

 

עישון הקנביס נמצא מזיק לריאות יותר מעישון טבק רגיל. לאדם מעשן זה מכפיל את נזקי העישון, ולאדם לא מעשן זה גורם לנזק כאילו הוא מעשן כבד. השימוש מעלה את הסיכון לדלקות גרון, דלקות סמפונות, דלקות וזיהומי מערכת הנשימה העליונה, התפתחות כרונית של אסתמה ואמפיזמה וסרטן ריאות.

 

הפרעות נפשיות

 

אחד הסיבוכים של שימוש בקנביס הוא דיכאון מג'ורי (קליני וקשה) עד כדי אובדנות. נמצא כי קנביס מאיץ את התפתחות ההפרעה וגורם להקדמתה בכמעט עשור. כלומר, אדם שנדון להיות דכאוני אולם ייקח לו עוד כעשר שנים לפתח דיכאון, יפתחו מייד עם השימוש בקנביס.

 

סיבוך נוסף שתועד הוא פסיכוזות. קנביס מגדיל את הסיכון לפתח פסיכוזות, כאשר בגיל צעיר הסיכון גבוה יותר. בנוסף תוארו הזיות שמיעה וראיה, פרנויה ואשליות.

 

על כל אלו יש להוסיף מקרים של התפרצות סכיזופרניה עקב השימוש. קנביס מאיץ את התפתחות המחלה וגורם להקדמתה בכשנה וחצי. קנביס מגדיל את הסיכון לפתח סכיזופרניה או הפרעה סכיזואפקטיבית קבועה פי 2 ביחס לאוכלוסיה. תוארו גם תופעות של דה-פרסונליזציה.

 

בנוסף מינון גבוה עלול לגרום לבלבול, שכחה, אי שקט, התקפי פאניקה וחרדות והפרעה בתפישת המציאות.

 

פגיעה בתפקוד השכלי

 

קנביס גורם לפגיעה קוגניטיבית תלוית מינון הכוללת פגיעה בזיכרון, בקשב, בריכוז, בלמידה, ביכולות הארגון הקוגניטיביות וביכולת לבצע אינטגרציה של מידע מורכב - כל אלו תופעות לטווח ארוך ומחמירות ככל שהשימוש מתארך.

 

ישנם חומרים פעילים בקנביס הפוגעים בתאי הלוואי של מערכת העצבים המרכזית – אסטרוציטים המהווים את שלד המוח ומתחזקים ומחזיקים את תאי העצב. הפגיעה באסטרוציטים באזורי מוח מסוימים גורמת להתפרקות הקשרים בין תאי העצב (סינפסות) ובכך להפרעה בהולכה שמתבטאת באי תפקוד של אותו האיבר.

 

בשימוש לטווח ארוך נמצאו חדרי מוח מורחבים ביחס לגיל, דבר המעיד על אטרופיה מוחית (מוות מוקדם של תאי המוח). העלמות כזו של רקמת עצב הינה בלתי הפיכה כי תאי עצב אינם מתחלקים ולכן לתא שמת אין תחליף. התוצאה היא פגיעה קבועה בזיכרון, תופעות היפו-מאניות (אובדן שיפוט והתנהגות של קלות דעת) ותוקפנות. בנוסף, נצפתה ירידה בחומר האפור שמשמעותה ירידה בכמות תאי המוח עקב מוות מוקדם שלהם.

 

 (הקנביס לא עוזר לכולם. צילום: Shutterstock)

 

מיובש בפה עד הפרעות קצב לב

 

תופעות לוואי כלליות ונפוצות יחסית של שימש בקנביס הן אופוריה (תחושת זחיחות הדעת והפרעה בשיפוט), סחרחורות (עד כדי מעידות וחבלות), ירידה חדה בלחצי הדם ועילפון, יובש בפה, כאבי ראש, שיעול וצריבה בגרון, פרנויה קלה (תחושת רדיפה), נדודי שינה (אם כי יש המדווחים על שיפור באיכות השינה מעצם העלמות הכאב), הרגשת כבדות ותשישות והפרעות ראיה.

 

יש מספר תופעות לוואי שיש לצפות להן בצריכה ממושכת: תופעות נפשיות בהן חרדות, דיכאון, אפטיה והפרעה בתפישת המציאות, הפרעות בשינה, הפרעות במערכת העיכול, והפרעות במערכות אחרות בגוף. כל ההפרעות הללו יכולות להמשך שבועות וחודשים לאחר הפסקת הצריכה של התרופה.

 

תופעות לוואי הן ירידה חדה ברמת הגלוקוז עד כדי היפוגליקמיה בעיקר בחולים סוכרתיים או בעלי נטייה לסוכרת, אטקסיה (חוסר שווי משקל), חוסר קורדינציה וטכיקרדיה (הפרעת קצב הכוללת דופק גבוה).

 

קנביס רפואי הוכח כגורם ווסקופולטיות (מחלות דלקתיות של היצרות כלי דם) כולל מחלת ברז'ה (Buerger's disease) שנוצרת עקב פגיעה בכלי דם עורקיים ובורידים בגפיים – עד כדי איסכמיה (חוסר אספקת חמצן) ונמק של האיברים. כאשר המחלה נוצרת בעקבות עישון קנביס, לפי המקרים שתוארו בספרות, הפרוגנוזה לא טובה ובמחצית המקרים הדבר הסתיים בכריתת גפיים.

 

הטיפול גם פוגע בפריון, עקב פגיעה בקליטת העובר בנשים ופגיעה באיכות הזרע בגברים. קיימת ירידה בגובה ובמשקל בצריכה בגיל צעיר. כמובן שהדבר מתבטא גם בצריכה בעת הריון בתינוק, עם ירידה בכמות החומר האפור במוח, דבר העלול לגרור פיגור שכלי.

 

תופעות לוואי נוספות שתוארו בחולים שקיבלו קנביס הן התפרצות של טרשת נפוצה, הקאות עד כדי פגיעה באלקטרוליטים והופעת הפרעות קצב לב וזיהומים בדרכי השתן.

 

מרבית תופעות הלוואי הקשות הן נדירות. אך כמו הסיכונים הכרוכים בניתוחים, למרות שהסיכון הכללי הוא קטן מאוד, עדיין אפשר ליפול לצד הרע של הסטטיסטיקה. לכן אין לזלזל בסיכונים ולשקול אותם בכובד ראש מול היתרונות.

 

סכנה על הכביש

 

תחת השימוש בקנביס נגרמת איטיות הולכה חשמלית במוח, דבר שגורם להאטה בתגובות. זה קריטי כשמדובר בנהיגה או עבודות מסוכנות שמחייבות מהירות תגובה. בקנדה מצאו שאחוז המעורבות בתאונות דרכים של אנשים שצרכו קנביס גבוה בהרבה ביחס לצפוי מחלקם באוכלוסייה.

 

חשוב להדגיש שאין שום הבדל בין קנביס לקנביס רפואי. קנביס רפואי הינו רישיון מטעם המדינה להשתמש בקנביס למרות האיסור בחוק. שימוש הוא שימוש, לא משנה סיבתו.

 

כעת עדיין לא שוללים את רישיונם של מעשנים, אולם חולים מזומנים לוועדות להפסקת רישוי נהיגה, והתקנות מחייבות להמתין לפחות 6 שעות מהצריכה לפני נהיגה. גם אם האדם נהג בזהירות ולפי התקנות והיה חלילה מעורב כנהג בתאונת דרכים, אם יש עדיין חומר בדמו, הוא נחשב למי שנהג תחת סמים ויורשע במשפט. היות וזמן המצאות התרופה בדם משתנה מעונה לעונה מאדם לאדם ותלוי מינון, לא בטוח לנהוג כלל בתקופת השימוש ולכן ישנה ברירה - להפסיק לנהוג או להפסיק את השימוש בחומר.

 

ביקורת דרכונים

 

את התרופה הזו אי אפשר לקחת לחו"ל. זה גורם לאנשים להיות מוגבלים בניידות הבינלאומית ולוותר על חלק מהנאות החיים, דווקא כשהכאב שכח.

 

סחטנים

 

קיימת תופעה בה אנשים מגלים את השימוש ומתחילה סחטנות כלפי החולה: החל מקרובים שמתחילים לכרכר סביבו בתקווה "לחגוג" על תרופותיו, וכלה במקרים של תקיפה שארעה במטרה לגנוב את התרופה ממניעים פליליים. חשוב להיות מודעים לכך.

 

בעיניים פקוחות

 

מטרת מאמר זה היא להביא לידיעת הציבור שאין מדובר ב"חומר טבעי" שאין כל סיכון או תופעות לוואי בלקיחתו והתוצאות מובטחות. נהפוך הוא - כמות החולים הנהנים מהשימוש בחומר כתרופה הינו פחות ממחצית מאילו שהדבר מוצע להם. כלומר שעל כל שני חולים להם אנו מציעים את הטיפול – רק אחד ייהנה ממנו והשני לא יחוש שום הקלה או שזו תהיה מעורבת בתופעות לוואי בלתי נסבלות שלא יאפשרו לו שימוש בחומר.

 

קנביס מועיל לחלק מהמטופלים, אבל ישנם חולים בהם נגרם נזק ממשי עקב השימוש – בכך דומה הקנביס לכל תרופה שניתנת לטיפול בחולי כאב.

 

בתור רופאה שרושמת קנביס למטופלים, הנני תקווה כי מאמר זה ישמש כעלון לצרכן ויעזור לקבל החלטה מושכלת בהתאם למצבו של המטופל ולסיכונים האפשריים - האם מדובר במשהו שכדאי לנסות או לא.

 

המלצתי תמיד הייתה, ונותרה - לתת טיפול רק לחולים שעומדים בהתוויות, אשר לא נמצא להם מזור אחר יותר קל ופחות מסוכן, ורק תחת לווי של רופא מנוסה המכיר את הטיפול ועובד איתו ותחת השגחה צמודה ובמינון המינימלי האפשרי. זה נכון לכל טיפול או תרופה, והקנביס, למרות אמונות העם, אינו שונה כאן במאום.

 

 

* ד"ר רות גור, נוירוכירורגית, משמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא ומנהלת קהילת כאב באתר כמוני

 

אושרי87
08/06/22 21:56

אני כל יום חיה בפחד שיתפתחו או יותר נכון יחמירו אצלי בעיות פיסכיאטריות שכבר אצלחתי להתגבר עליהם בגלל שהשכנים שלי מעשנים מריחואנה לא חוקית והריח מגיע לתוך הבית שלי אם וכאשר אני לא מספיקה לסגור את כל התריסים החלונות הדלתות בבית .יום אחד יהיה מאוחר ואני ארצח אותם ואז אני יכנס לכלא רק בגלל הצרכים הפיזיים המחורבנים שלהם . ואני מפחדת לגשת למשטרה כל פעם שהם מעשנים את זה אני חולה כואב לי כל הגוף הראש ויש לי שיעול ונזלת אני אישה נכה לא יכולה לבוא במכות על גבר ואישה ו10 חברים שלהם שמגיעים לעשן מה עושים עוד רגע רוצחת אותם

בר-כוכבא
16/06/22 0:17

לא מתאים לאיים ברצח

אפי19
12/05/18 22:41

דר' רות, שבוע טוב ומבורך ! אני כעת בדילמה לגבי טיפול בקנאביס, לאחר שניסיתי תרופות שונות והרבה, קיבלתי את הקנאביס, התחלתי עם הקנאביס בעישון למרות שאינני מעשן, ובאותה תקופה נתקפתי בשיעול עם ליחות הרופא אמר לי שיש לי ברונכיט חזקה או וחשש לדלקת ריאות, מאז הפסקתי את העישון, וכעת אני בדילמה, מה לעשות, האם לחזור לעישון או לעבור לאידוי וא"כ איזה מכשיר מומלץ לרכוש, או לעבור לשימוש בשמן המשווק בחברות או שמן ריק, אודה לך על תגובתך

שלום ד"ר רות שתי שאלות שאודה לך אם תוכלי לענות לי עליהם: 1. האם המאמר המוצג כאן עבר ביקורת עמיתים? 2. ראיתי שכתבת "קנביס רפואי הוכח כגורם ווסקופולטיות (מחלות דלקתיות של היצרות כלי דם) כולל מחלת ברז'ה (Buerger's disease) עד כדי איסכמיה (חוסר אספקת חמצן) ונמק של האיברים. כאשר המחלה נוצרת בעקבות עישון קנביס, לפי המקרים שתוארו בספרות, הפרוגנוזה לא טובה ובמחצית המקרים הדבר הסתיים בכריתת גפיים.[37]" והתבססת על המאמר "Disdier P. etal. Cannabis arteritis revisited-ten new case reports. Angiology; 2001" המאמר בחן עשרה "קייס סטדי" של חולים שהשתמשו בטבק בנוסף לעישון קנביס. לאור זאת האם ניתן לקבוע קביעה נחרצת כפי שקבעת בציטוט? והאם לא כדאי להוסיף דיסקליימר שיפרט את הבעיות במאמר לרוב הקוראים שלו קוראים את כל הרפרנסים? בברכה בנימין חסון

ללי21
16/02/17 16:01
ד--ר-גור-רות
22/09/16 18:13

בבקשה רבה.
אכן השערה היא שהקנביס יקדם התפתחות סכיזופרניה בעיקר אצל אנשים עם נטייה. הצרה היא שאין לנו שום דרך כיום לבודד את הנטיה ולכן אין שום דרך להוכיח (או להפריך) את ההשערה. 
כמו כן בשל הגילאים של המשמשים המזדמנים בקנביס - שרובם בגילאים בהם מתפרצת הסכיזופרניה אין לנו שום דרך להוכיח או להפריך שהקנביס גרם להתפרצות המחלה באדם חסר נטיה שפשוט היה בגיל הנכון. 
לאור זאת האמירה בסייפא שלך: "קנביס לא יגרום למחלות פסיכולוגיות כגון סכיזופרניה אצל אנשים שאינם פגיעים" הינה טענה שלצערנו נכון להיום אין לה שום בסיס. 
מה שמשאיר אותנו בצורך  - עד שנמצא איך לזהות מי עלול ללקות בסכיזופרניה ומי לא - להזהיר את כולם. 
אגב סכיזופרניה ומחלות נפש אחרות - ידוע כיום כי גם אנשים עם נטיה גנטית בסבירות גבוהה (למשל שני הורים חולים) עשויים להיות בריאים וידוע כדיום כי טראומה יכולה לעורר מחלה כזו באנשים שאחרת לא היתה להם שום סיבה נראית לעין לחלות. 
בקיצור רב הנסתר על הנגלה - ובמצב כזה, ובמיוחד לאור העבודה כי פעם שהמחלה מתפרצת היא בלתי הפיכה ואין ריפוי -  עדיפה זהירות. 
ד"ר גור. 

Irit999
22/08/17 11:03

בתחילת שנת 2017 בוצע מחקר נוירולוגי ברמב"ם בשיטוף טבע , תוצאות המחקר הראו שאין פגיעה בזיכרון בשימוש בקנאביס רפואי (באמצעות המשאף של טבע). במקרה דיברתי עם הנוירולוגית שביצעה את המחקר

Irit999
22/08/17 11:04

לייתר דיוק, אין פגיעה בזיכרון לטווח ארוך

bekka
12/09/16 8:41

תודה רבה על הכתבה. לפי מיטב הבנתי הקנביס מקדם תפתחות סכיזופרניה רק אצל אנשים עם נטייה ביולוגית ספציפית
אבל השימוש בקנביס אינו משפיע  על שיעור מחלה ברמת האוכלוסייה. כלומר,קנביס לא יגרום למחלות פסיכולוגיות כגון סכיזופרניה אצל אנשים שאינם פגיעיםץ

azar5
02/09/16 14:18

שלום שמי יצחק אמי בן 73  הובחנתי במילאומנ נפצה אחרי טיפ  2 מחזוריםבכימוטרפייה זה לא עזר ואני עברתי לטיפול ביולוגי 15 מ"ג reytumid רבלמיד פעם ביום כמו כן בסטרואידים      פורטה  dexacort  פעם בשבוע  40"מג בעמולות ומיים איכות החיים שלי הייתה חמורה  בהתיעצות אם פרופסורית ידועה על המחלה כאמרתי כי איכות החיים של על הפנים כאבים בעיקר מסרה לי איכות החיים לעומת אורך החיים לפני כ15 יום התחלתי להשתמש אם קרנביס רפואי ברשיון אם מכשיר אידוי שאפה ביום העלתי את הכמות ל4 שאיפות באדרגה בחיים שלי לא עישנתי סגרייה גם לא בצבא ראו פלא לפני 5 ימים אני אומר לאשתי  ולילדי כי אין לי כאבים אני מאז לוקח 4--5פעמים ביום 4 שאיפות ואין לי כאבים ממלץ לכל מי שיש בידו רשיון תנסו לא מזיק לי זה סבבה אין לי כאבים ניסתי את כל משככי כאבי האחרון מדבקה  לכח 72 שעות בהצלחה לכולם

יפעתי1
04/05/16 9:33

ממש לא שטויות..הכל אמיתי...בתור חולת crps אני כבר מטופלת שנה עם קאנביס רפואי אמנם אין ויכוח לרוב הוא עוזר ומשמעותי אך מחיר כבד אני משלמת ואשלם ... עד שלא אפסיק עם התרופה הזאת אני איתך לגמרי ד"ר גור רות אבל אין ברירה  ממבחר האופציות לשיכוך הכאב הרי שזאת עדיפה על נרקוטיקה למזלי אני גם עם זריקות לידוקאין על בסיס  כל יומיים אז כמובן איני מעשנת כמעט מריחואנה ..אבל אין  אפילו במיון לא נותנים זריקות לידוקאין שלדעתי היא התרופה הכי פחות מזיקה היא אינה משנה מצב רוח כלל .. ולא מזיז לי  הסיוט של הרגשת המחט בעצב בשלב שכל מגע אפילו של הרוח מכאיב כי למשך כמה שעות אני אני יפעת וזה מה שמחזיק אותי שאני שוכבת במיטה נושכת משהו שלא ישמעו אותי בכל בית החולים צועקת חברים אני רוצה שאנשים לא יעברו מה שאני עוברת ולכן כל פיסת מידע שתהיה בידי אני תמיד אעביר את זה הלאה ומאחלת לכולכם יום שקט ללא כאב 

דינה-מרק
25/04/16 13:21

הדרך היחידה לצרוך קנאביס בצורה רפואית זה או את השמן של ריק סימפסון
או באידוי בוופורייזר
 

Jenya
13/04/16 15:10
ד--ר-גור-רות
08/04/16 12:05

שלום רב, 
תופעות הלוואי נובעות מהחומרים הפעילים. לכן תופעות הלוואי של השמן זהות לאילו של הסיגריות למעט ענייני הפגיעה הישירה בדרכי הנשימה שנובעים משאיפת חומר שרוף ותוצרי שריפה. 
זה כמו לשאול למה יש יותר תופעות לוואי לטיפות אופטלגין או לכדורי אופטלגין. 

Jenya
03/04/16 19:23

שלום ד"ר גור רות. אני בריאה בד"כ. בת 30. אני מרגישה עייפות בסוף היום(עבודה,ילדים, בית...) ובשעות 8-9 בערב מתה לישון. ניסיתי יומיים שמן קנאביס, שמוכרים בחנות טבע - נגד עייפות. הרגשתי הרבה כוח, ערנות, ההשפעה כמעט מיידית. זה היה כל כך מוזר לי. קראתי את הכתבה שלך. האים לשמן קנאביס יש אותם תופעות לוואי?

ד--ר-גור-רות
14/02/16 19:54

לדינה מרק, 
האם את/ה מוכן/ה להתחייב על כך עם שמך המלא ומספר זהות, כתובת מלאה וכל הפרטים הדרושים כדי להגיש נגדך תביעה במקרה שלא תעמוד/תעמדי בהתחייבויות - ולקחת על עצמך מחוייבות משפטית מלאה , עד הסוף, ולעמוד מאחורי מה שכתבת? 
אני מדברת ברצינות - לא תחת בלוג אלמוני שמפרסם תמונות חושפניות של בחורות חצי ערומות בבגדי ים חושפניים שמעשנות משהו - באמצעות משהו, אלא כאדם, אזרח ישראלי שמוכן לקחת אחריות לחייהם ובריאותם של בני אדם אחרים - גם במחיר שמו הטוב רכושו וכן הלאה? 
אם כן - אנא חזור/חזרי אלי כאן בשם מלא עם כל הפרטים הדרושים. אני מבטיחה להעלות את העניין לביקורת שיפוטית. 
ד"ר גור. 
 

דינה-מרק
09/02/16 20:54

הכל ורוד
קנאביס לא יכול להיות מסוכן
אין אף בן אדם שמת מקנאביס
כל מה שצריך זה לגדל באהבה
ולמטופלים להשתמש במכשיר אידוי וופורייזר במקום בג'וינטים 
https://vaporizersite.wordpress.com/author/vapeorize

ד--ר-גור-רות
01/11/15 22:53

ובכן מיכלצ' כן - 

יש בהחלט גורמי סיכון: למשל אנשים עם מחלות נפש אנו מתייעצים עם פסיכיארים ולעיתים ניתן לנבא מי יגיב לא טוב. אנשים עם מחלות קרישה, וכן הלאה - אנו יודעים כיום לנבא למי זה יחמיר את המצב ולמי לא. זה כמובן יחסי ולא לגמרי מדוייק אבל יש אמדן. מבחינת התגובה לתרופות אחרות לצערי זה לא מנבא כיוון שיש כל כך הרבה חמרים פעילים בקנביס שחלקם סותרים זה את זה - שאי אפשר לנבא. 

אולם לעיתים בוחרים בדרך של ניסיון זהיר עם מעקב צמוד. הכל תלוי במה מטלפים וכמה יש להפסיד אם הניסיון לא יעלה יפה ומה הפיך ומה לא. 

ד"ר גור. 

 

מיכלצ-
29/10/15 12:13

היי ד"ר רות, ר
רציתי קודם כל להגיד תודה על המאמר הוא באמת מראה את הצד שחיפשתי לקרוא על הקנביס בתור תרופה.
 שנית כל רציתי לשאול, האם יש חוקיות כלשהי על פיה ניתן לצפות מראש האם הקנביס מתאים לאחד ולשני לא למשל ע"פ תרופות שלקח בעבר וכו'?

ד--ר-גור-רות
14/09/15 13:03

שרולה שלום, 

כל עוד מדובר לצריכת קנביס למטרות רפואיות - כאשר ההתווייה היא כאב: 

כאב הינו מצב של איכות חיים ירודה. אין בו סכנת חיים. איננו מחליפים איכות חיים אחת באחרת, ולא משנה מה היא. לא ניקח את הכאב ונותיר את החולה עם בחילות או עצירות או דפיקות בלב ובוודאי לא משהו חמור מזה. 

אם נטילת הקנביס גורם לך תופעות לוואי כמו שאתה מציין הטיפול אינו מתאים והייתי ממליצה להמנע ממנו. 

לא כך הוא המצב במחלות אחרות - יתכן כי במנחות כגון קרונס אם המטרה היא ריפוי יכול להיות שסבל לזמן קצר כל עוד הוא הפיך מקובל. לכן תתייעץ בבקשה עם מי שרשם לך את טיפול האם זה נראה לו משהו שיש טעם לסבול. 

ד"ר גור. 

איזי22
11/09/15 12:44

שלום שאלה לדר רות על תופעת לוואי אחרי עישון קנביס תפיסות בפנים ובראש (כיפיון) וכאבים עד כדי קושי בתפקוד , שמשתחרר לאחר שבוע ולפעמים יותר אחרי עישון . אשמח למידע /עצה

ד--ר-גור-רות
22/08/15 22:17

אירית א. שלום,
חשיש הינו סם רחוב שלא אושר מעולם לטיפול רפואי ועל כן אין לי מה לומר עליו בהקשר רפואי. 
מיש לקחת בחשבון כי את רוכשת סם מעברייני רחוב ואין לפסול אפשרות שמערבבים שם סמים אחרים כדי לגרום לך הנאה ולמכר אותך לשימוש חוזר. יתכן שהיו דברים אחרים במה שרכשת.
באותה מידה יתכן שיש סמי רחוב אחרים שיכול להיות שיש להם תכונות משככות כאבים או מיישנות אולם אין לנו שום מושג מה נמצא בחומר שאת מקבלת ובוודאות לא ינתן שום רישיון רפואי לשימוש בחמרים כאילה ממקורות כאילה. 
הרישיון הרפואי מאפשר לקבל אך ורק קנביס מספקים מסויימים שאושרו לכך  - ואין שום אפשרות להשתמש ברישיון זה על מנת לרכוש סמים ברחוב משום סוג שהוא. 
לאור תגובתך לקנביס אני לא ממליצה לך את השימוש בו, ולגבי עניין החשיש - גם על כך איני ממליצה שכן אין לך מושג במה השתמשת בסופו של דבר ובמה זה עלול להסתיים. בכל מקרה במידה ותקבלי רישיון שימוש בקנביס זה יוגבל אך ורק מספק מסויים וניסיון להשתמש ברישיון זה על מנת לכסות עלייך חוקית בעת ביצוע עבירות על החוק ורכישת סמי רחוב תוביל לא רק לאישום פלילי אלא גם לפסילת הרישיון שבידייך מיידית לכן אני חושבת שלאור תגובתך לקנביס אין בכלל טעם לפנות לקבלת רישיון כזה. 

ד"ר גור. 

ד--ר-גור-רות
22/08/15 22:02

מתר שם שלום: 
ביקשת את דעתי כרופאה. ובכן עדיין רב הנסתר על הנגלה. עדיין לא ברור אם האחראי הוא בכלל קניבינואיד או חומר אחר מהחמרים שיש בקנביס. בנתיים בתכשירים המסחריים היחידים שיש- הסטיבקס לא נמצאה שום השפעה לא חיובית ולא שלילית על מערכת החיסון ולכן מאד יתכן שיש חומר/חומרים אחרים שעושים זאת ואל הקנבינואידים.
לשמחתי המון מעבדות ברחבי העולם חוקרות את הצמח ולכן אני מקוהו שבאמצעים הטכנולוגיים של היום הדברים יתגלו במהרה.
העובדה היא שיש השפעה על מערכת החיסון וכרופאה אם יש אדם עם פגיעה במערכת החיסון - הן מחלות אוטואימוניות והן מחלות של מערכת החיסון עצמה וכמובן סרטן של תאי דם לבנים יש לקחת את זה בחשבון בהתחלת טיפול כזה. זו אחת הבעיות העיקריות שיש לנו עם הטיפול בקנביס - שהיות ולא מדובר בחומר נקי, ואין לנו מידע מלא על הפעילות הביולוגית מתרחשות לא פעם הפתעות לא נעימות ובכל מקרה אין שום אפשרות להבטיח למטופל לא תגובה רצויה ואפילו לא סדר גודל של צפיה לתופעות לוואי לא רצויות. 

ד"ר גור. 

אירית-א
17/08/15 16:44

מה ההבדל בין חשיש למריחואנה ?

אחרי שנכשלתי בנסיונות למצוא מזור לכאב ואחרי תופעות לוואי רעות מהאוקסיקוטין החלטתי לנסות .

ללא אישור עדיין .

אז הביאו לי מריחואנה ניסיתי פעמיים (סוגים שונים) וכל מה שזה הצליח לעשות זה לתת לי להרגיש מסטולה (שונאת להיות ככה ) ולחרדה. 

ואז ניסיתי חשיש, לא מיסטל רק עייף והרגיע ,אחרי חודשים ללא שינה יעילה כדורי שינה קלונקס ואסיוול סוף סוף ישנתי וטוב. רמת הכאב (בזמן ההשפעה) ירדה לחצי . אני יודעת שהצמח אותו צמח רק לא יודעת מה ההבדל בהשפעה על הגוף.

והאם ניתן לבקש במקום מריחואנה חשיש ?

 

מתר-שם
15/08/15 18:23

שלום ד"ר גור,

במאמרך בויקירפואה יש רפרנס לנפתלי ואחרים באמרם כי  הקנאביס "מוריד את פעילות המערכת החיסונית". התוכלי להרחיב על כך במעט?

לא בהכרח על מה שנכתב במחקר,

ולא בנושא העזרה לטיפול בקרוהן

אלא דעתך כרופאה על התכשיר שמוריד את פעילות את המערכת החיסונית.

ואם מוריד, אז מה מוריד? הTHC?  ה-CBD?

אשמח להשכיל.

תודה מראש.

pelegrod
16/05/15 17:54

הקישור למה שמציינת ד"ר כריסיטנה סנצ'ז https://www.youtube.com/watch?v=n_8UChrUV_0

ד--ר-גור-רות
03/05/15 0:33

דודו 3, 

את המאמר הזה אני כתבתי. 

כל התוכן מגובה היטב במאמרים רפואיים. אתה יכול למצוא את כל הרפרנסים בחיפוש תחת השאלה "קנביס רפואי תופעות לוואי ויקירפואה" תמצא שם כ- 40 רפרנסים משוייכים לכל אמירה ואמירה. 

לא קיבלתי שום תמורה לכתיבת מאמר זה - לא בכסף ולא בשווה כסף.

איש לא ביקש ממני לכתוב את זה.

עשיתי זאת רק לאור צורך שעלה מחולים להם רשמתי את התרופה ולא היה להם שום עלון להסתכל עליו. כל תרופה אחרת שאני רושמת מגיעה עם עלון והחולים מעיינים לא פעם בעלון ומחליטים למשל לא לקחת בשל תופעות לואי אפשריות או מסתכלים בעלון כשמתרחשת תופעה שעלולה להיות תופעת לוואי.

חולים שלי, בשר ודם שרשמתי להם המלצה לקנביס פנו אלי בשאלה של מה עלול לקרות ואיך להתנהג - והיות וחזרתי על עצמי פעם אחר פעם ולא תמיד זכרתי הכל החלטתי להעלות הכל על הכתב בצורך עלון לצרכן והרי התוצאה. 

בשום עלון לצרכן לא תמצא את החיוב שבתרופה תפקיד העלון הזה להסביר את הסכנות ואת ההתנגשויות עם תרופות אחרות מחלות אחרות ותופעות לוואי. כך עשיתי גם אני. 

רופאים רבים מפנים למאמר זה חולים שזה עתה קיבלו המלצה לרישיון ומהמשובים שאני מקבלת העלון תרם הרבה מאד לכל המשתמשים. 
העלון אינו חומר פרסומי ואינו חומר שמיועד לדיון בעד או נגד קנביס רפואי - הוא מיועד אך ורק למי שקיבלו רישיון ומעוניינם לדעת ממה להזהר. 

אודה לך אם תשתמש מכאן ואילך בשפה נקיה ולא תתלהם. שימוש במילים כגון: שקרים, שטויות, זיטונים מסריחים, לוזר וכו אינן מכבדות את הקוראים כאן, אין זה מוסיף לשום דבר - לא לדיון וגם לא לתדמית שלך.  

ד"ר גור. 

דודו-3
30/04/15 16:54

כמה שקרים ושטויות בכתבה אחת ! מעניין כמה זיטונים מסריחים קיבל כותב המאמר ומעניין מי הלוזר ששילם לו לוזר ........ 

ד--ר-גור-רות
10/03/15 0:00

בעיות שינה ודופק לא סדיר ולחץ דם הינן בעיות הפיכות שעם הפסקת השימוש בחומר תחלופנה. לעומת זאת בעיות זיכרון ובעיות קוגניטיביות תשארנה.

אם תפסיק את השימוש אזי מרגע ההפסקה פשוט תמשיך בהדרדרות הרגילה לגילך מאותה נקודה אליה הגעת (שהיא ככל הנראה נמוכה ממה שהיה צפוי לולא היית משתמש אבל הקצב יחזור להיות קצב טבעי וגם זו נחמה). 
ברור שיש אפשרות לגשת לרופאים שמתמחים בגמילה באופן פרטי. 
אני איני יודעת לומר לך מי הם. אני יכולה לומר לך שבתל השומר יש יחידת גמילה שמנהל אותה ד"ר שאול לב רן, ועד כמה שידוע לי השירות איננו בסל - אבל אין לי מושג מה נרשם ואיפה - אני חושבת שיש מקום להרים טלפון ולברר על אפשרות של טיפול דיסקרטי - מקסימום יגידו לך שלא. ואם לא - תנסה לבדוק האם יש מכוני גמילה פרטיים. אולי הם יוכלו לומר לך שם. 

ד"ר גור. 

kokop
04/03/15 16:19

רגע, אני מבין שבעיות זיכרון ו/או ריכוז וכו יכולות להגרם ממות של תאים במח. בעיות שינה ודופק לא סדיר ולחץ דם גם כן? אילו לא בעיות פזיולוגיות שקשורות לב, לעורקים וכו?

תודה על ההמלצה על רופא מתמחה בגמילה. הבעיה רק שהשתמשתי באופן לא חוקי. ואני לא רוצה לגשת לקופח מאחר שאינני רוצה שזה ירשם בתיק הרפואי (לא מומלץ מבחינת קרירה) יש אפשרות של רופא כזה באופן פרטי?

ד--ר-גור-רות
03/03/15 23:12

שלום רב לך. 

אין שום דרך להבטיח לך כי הבעיות תחלופנה כיוון ששימוש בקנביס מייצר שינויים בחומר האפור במוח.

מה שכן יש למערכת הביולוגית גמישות מסויימת וכל עוד אתה אדם צעיר יחסית, חלק מהדברים ניתן לשקם כל עוד מקורם בשינוי בפעילות ולא שינוי ברקמה עצמה (כלומר לא נובעים מתמותת תאים). 

אני הייתי ממליצה להתייעץ עם רופא המתמחה בגמילה  - כיוון שאם ישנם אמצעים לרפואה שיוכלו לעזור לך להשיג את המטרה יותר ביעילות ובזמן קצר ועם תוצאות יותר טובות חבל לוותר על האופציה.

ד"ר גור.  

kokop
01/03/15 2:07

רוצה לתקן. אני רואה שלפי מה שקראתי בגוגל, טכיקרדיה מוגדרת כדופק מעל 100 במנוחה. אם כך אינני סובל מזה אלא קרוב לזה. מאז הפסקת השימוש במריחואנה (כחצי שנה בערך) לחץ הדם הססטולי נא בין 135 ל125 והדיאסטולי נא בין 85 ל95, והדופק נא בין 56 ל95 כאשר רוב הזמן הוא בין 70 ל90.  
יכול להעיד שאנכוחי ספורטאי בעברי ובעבר, לפני השימוש במריחואנה הדופק ולחץ הדם היו תקינים לחלוטין.

הפרעות שינה יכולות לבוא לידי ביטוי ב36 שעות ללא הצלחה לישון (ללא שימוש באמצעים מעודדי שינה) על אף העייפות, ועד סתם קושי להרדם שלוקח שעה/שעתיים. זה מגיע בתקופות. יכולים להיות שבועיים ללא בעיות שינה ואז שבוע בעייתי וחוזר חלילה. 
כשאני כותב אמצעים מעודדי שינה אני מתכוון לכדור של מלטונין וכדור שנקרא "טונייט" - שזה כדור על בסיס אנטי אסטמין.

מדובר בשימוש קבוע במריחואנה במשך בערך שנתיים.
שאלתי האם עלי לצפות שבעיות אילו יחלפו עם הזמן? הפסקתי את השימוש לפני מספר חודשים (כחצי שנה)

בברכה ותודה מראש

kokop
01/03/15 1:06

קודם כל תודה רבה על מאמר מענין.
רציתי לשאול לגבי תופעות הלוואי שכתובות תחת שימוש ארוך טווח כמו הפרעות שינה  וטכיקרדיה.
אני חושב שאני סובל מהן (לאחר הפסקת שימוש בקנביס לפנ ימספר חודשים). האם תופעות אילו עלולות לעבור בשלב כולשהו? (מספר חודשים)?

ד--ר-גור-רות
29/12/14 23:57

תומר שלום, 

אינני צריכה לשכנע אותך במאום. 

כל עוד אתה אדם מהרחוב - עשה כרצונך. בינך ובין עצמך. זה לא מתפקידי להתערב בחייך - בדיוק כשם שלא אגש לאדם שמעשן ברחוב ואומר לו להפסיק למען בריאותו כך גם במקרה זה. 

ברגע שאתה חולה הפונה אלי לבקש את עצתי המקצועית, ושאני, בתור הרופאה שלך, אומרת לך לקחת חומר כזה או אחר כדי להועיל לבריאותך אזי האחריות לבריאותך מוטלת בין השאר גם עלי . אני צריכה לשקול ולהסביר לך במה זה עשוי לעזור, ומהם החסרונות של מה שאני רושמת , ולהשוות את זה לאופציות אחרות לפתרון של אותה בעיה. 

המאמר הזה נוגע בדיוק לסיכום של הסיכונים  של השימוש. הוא מאמר מאד בסיסי, ואינו מהווה תחליף לשיחה בין הרופא לחולה, אבל הוא מהווה מעין "עלון למשתמש" כמו שיש עלונים בקופסאות של תרופות שמסכמים עבור החולים תופעות לוואי וסיכונים. 

אין כאן שום ויכוח. המאמר הוא שירות לחולה - ומיועד לאנשים שנרשם להם קנביס. 

ד"ר גור. 

TOMER2
27/12/14 22:13

ראשית אין כל מחלוקת כי עישון אינו דבר בריא!!! 

מכאן ניתן להתחיל את השיחה כיוון שזאת נקודת המוצא . כעת אפשר להניח את צורת העישון טבק רגיל אל מול שיחים אחרים .

למשל בסיגריה רגילה יש חור בערה שהינו רעיל בצורה בלתי רגילה והוא זה שגורם לסיגרה שלא להכבות . כעת נסי לשכנע אותי שהחומרים בגללגול של ג'וינט יותר גרועים מחומר הבעירה .

כמובן שניתן להמשיך ולדון בנושא אך נאי לא רואה בכך תועלת . אני נגד עישון זה מסריח ומגעיל הכי טוב זה עוגיות 

לדעתי ד"ר רות גור צודקת .לחלק זה מתאים ולחלק לא . אני משתמשת בקנביס רפואי שנה וחצי באופן רציף . 

בלילות אני מעוררת כשאני שטופה בזיעה , והתאבון לגמרי לגמרי נעלם .אני אוכלת כי אני צריכה לא מעבר . 

ד--ר-גור-רות
07/08/14 22:33

שלום רב ruvenl4, 

לא אתייחס לאבחנות של אשתך בדבר מחלת נפש - האנשים היחידים המוסמכים לאבחן מחלת נפש הם פסיכיאטרים. לגבי האסטמה - גם זו לא רלוונטית  - היות ואיננה מהווה התוויה או התווית נגד רשומה למתן קנביס. 

לגבי העבודה בהסעות. החוק היבש גורס כי אסור לנהוג תחת השפעת סמים. זהו חוק שנחקק ע"י הכנסת והינו חלק מהחוק הפלילי - כלומר שני דברים מתקיימים לגביו האחד הוא שאי ידיעת החוק אינה פוטרת מעונש, והשני הוא שעצם האישום מהווה בסיס לרישום פלילי - מה שמהווה אחרי כן בסיס לפסילה של ויזות בחו"ל, עבודה בעבודות מסויימות וכן הלאה. 

פרשנות האמירה - תחת השפעת סמים אומרת כי אם נמצאים בדם או בגוף סמים או תוצרי פירוק שלהם הדבר נחשב תחת סמים. כנ"ל לגבי אלכוהול. 

משרד הבריאות פרסם, והדבר הובא לידיעת כל הציבור כי תוצרי הפירוק של קנביס ממשיכים להמצא בדם ובנוזלי הגוף עד 20 יום לאחר לקיחה אחרונה. אנו קיבלנו לאחרונה עדכון להזהיר את כל החולים שנוטלים קנביס כי אסור להם לנהוג עד 20 יום לאחר לקיחה אחרונה. 

מותר לשוטר לדרוש מנהג דגימות לסמים. באם תלקח ממך דגימה כזו תמצא נוהג תחת סמים על כך המשמעויות. יתרה על כך אם תהיה מעורב באיזו תאונה, ויתברר כי לקחת קנביס ב - 20 הימים טרם התאונה, גם ללא בדיקת סמים - אוטומטית אתה נמצא אשם - וכאמור החוק מחמיר במקרה הזה. 

אין לי מה להוסיף אלא שהסיכון שאתה לוקח ובמיוחד שאתה נהג הסעות הינו סיכון קיצוני, ואתה גם מסכן אחרים איתך - יכול להיות שאפילו ילדים - ובמקרה כזה החוק עלול להחמיר איתך עוד יותר. 

לשיקולך, במקרה הזה החוק הינו בבחינת - הכל ידוע והרשות נתונה.

אני עומדת מאחורי כל מה שכתבתי, ולא רק זאת אלא כל הספרות המקצועית הרפואית עומדת מאחורי כל מה שכתבתי, וציינתי כאן לא מעט מראי מקומות שלו טרחת לעיין בהם היית מבין כי הויכוח הינו עקר. נכון לעכשיו לא רק ששום מחקר לא הוכיח את ההיפך אלא שמצטברות עוד ועוד עדויות התומכות במה שכבר פורסם. 

לגבי החבר שלך, אם הוא מטופל ע"י מרפאת כאב חזקה עלי שהרופא שלו לוקח בחשבון את כל השיקולים בעד ונגד והדבר היחידי שעומד מול עיניו הוא טובת המטופל. אם אכן קנביס זו התרופה המתאימה לו ביותר חזקה עלי שהוא יקבל אותה. אם הוא לא מקבל אותה - ככל הנראה לא נמצאה מתאימה לו. 

בברכה, 

ד"ר גור. 

ruvenl4
05/08/14 16:07

שלום ד"ר רות אני אדם חרדי חולה אסטמה וגם חולה נפש {כך מעידה אישתי} כמו כן אני עובד בהסעות מה שאומר שאני נוהג כל היום. אני מעשן קנביס כ30 שנה כשתסיגריה הראשונה אני מדליק ישר אחרי צחצוח השיניים ואת האחרונה לפני השינה. מהניסיון שלי כל מה שכתבת זה חרתה פחות או יותר, נכון שיש אנשים שהסוטול מפחיד אותם וגורם להתקפי חרדה אך זאת לא סיבה ללכלך בצורה ברוטלית על התרופה. הייתי מצפה ממך לפרסם התנצלות וגם לחזור בתשובה על הנזק שגרמת.

אני רוצה לספר לך על חבר שסובל מ3 פריצות דיסק וכאבים נוראים שאני עד להם והדבר היחידי שעוזר מלבד זריקות בגב הוא קנביס ובגלל רופאים חשוכים כמוך לא מקבל אישור. אז תגידי את מה עדיף זריקות או גראס

 

ד--ר-גור-רות
06/07/14 23:51

ריבל שלום: 

לא אתייחס לאמירותיך בדבר צריכת חלב וסטטינים שכן הדברים הללו אינם בתחום מומחיותי ועל כן אין זה נכון כי אתבטא בהקשר זה. 

אני רק רושמת למען הסר כל ספק - שום חברת תרופות מעולם לא פנתה אלי לא ישירות ולא בעקיפין בשום התייחסות לגבי שום טיפול רפואי אחר שאני בוחרת לתת כולל הקנביס. 

לא אתייחס למה שנרשם כאן כי ה- FDA ממומן ע"י חברות תרופות הדבר איננו נכון- ה - FDA הינו רשות אמריקאית בלתי תלויה ולא יכולה לקבל שום מימון מתרומות. הרשום יכול לשמש בסיס לתביעת דיבה והוצאת לשון הרע, אם כי אני בספק אם רשויות החוק בארה"ב יטריחו את עצמן לריב עם קונספירטור שאפילו אינו מזדהה בשמו וזהותו המלאים. 

לא אתייחס לבקשותיך להתנסות בשימוש בלתי חוקי בסמים  - פורום זה הינו פורום רפאי וזהו מאמר בעל אופי רפואי. כל פניה לגבי לגליזציה של סם בלתי חוקי במדינת ישראל יש לה כתובת אחת בלבד - 120 חברי כנסת ישראל. כנ"ל לגבי ההחלטה להעביר את החלוקה לחברת שראל - הכתובת לבירור אם יש לך השגות בעניין - היא שרת הבריאות. 

איני מתייחסת לעניין תמחור הטיפול החודשים בקנביס רפואי שכן מי שקובע את הכללים הינו היחידה לקנביס רפואי של משרד הבריאות ורק הם הכתובת לכל תלונה בדבר מחיר הטיפול. 

לגבי הערותיך בדבר התמכרות - ציינתי את אחוזי המתמכרים  - לא רשמתי בשום מקום כי החומר ממכר ב- 100 אחוז מהמקרים - אנא קרא בעיון. ההתמכרות הינה סיכון ולא הכרח וכל אדם מופנה לקבל את ההחלטות בהתאם למידע שהוא קיבל ולמידת הסיכון שהוא אישית מעוניים ליטול. 

לגבי הרעילות ביחס למוצרים אחרים כולל מזונות - אכן נכון ביותר, מאידך ברגע שמשהו נרשם במרשם רופא - יש לרופא  אחריות בעוד שתפוחי אדמה וחצילים אינם במרשם רופא, ואף מים לא. 

לגבי ה"טרטור" - גם לנו כרופאים יש השגות עם אופן הטיפול אולם מעקב ע"י רופא הינו מחוייב המציאות עקב תופעות הלוואי ועל כן זה איננו בזבוז זמן.  

לגבי המקורות - הללו צויינו מספר פעמים בטוקבקים. אם רובם ניתן למצוא בערך של קנביס תופעות לוואי בויקירפאה - ערך שנכתב על בסיס המאמר הזה אם כי הינו מעט יותר טכני. 

ד"ר גור 

 

 

rivael
05/07/14 18:34

יש רופאים שמשקרים.
האגודה הישראלית של רופאי ילדים המליצה על שימוש ב 3 מוצרי חלב ביום לילדים שהם חומרים מרעילים.
כיום חלב ומוצריו מכילים מוגלה, הורמונים שונים של פרות, וגורמי אלרגיה. הסידן שבחלב לא נספג בגוף אלה להיפך מרעיל אותו. מוצרי החלב מורידים את שיעור ה PH בגוף דבר שמוריד את ספיגת החמצן וגורם לסרטן.
הוכח קשר בין אותם רופאים לבין "מועצת החלב" ארגון שמטרתו לקדם את צריכת החלב בארץ ואשר ממומן על ידי המחלבות הגדולות.
הרבה רופאים מקבלים שוחד מחברות התרופות פשוט על ידי השתתפות בכנסים רפואיים שנערכים במלונות פאר. (כן. כאן בארץ!).
ארגון ה FDA האמריקאי ממומן ברובו על ידי חברות התרופות אשר גם מממנות את המחקרים הרפואיים ומהנדסות אותם. לפיכך צריכים להתייחס בחשדנות רבה למחקרים רפואיים ולרופאים.
אני עצמי הייתי קורבן של מערכת הבריאות - הרופא שלי דחף לי סטטינים במשך שנים אשר פגמו באיכות חיי.
העפתי את הסטטינים והרופא והפלא ופלא - מצבי הבריאותי השתפר.
הורדתי מוצרי חלב כמעט בכלל והכולסטרול ירד באופן עצמוני.

הקנביס הוא צמח מצויין הן כתרופה הן כמזון והן כמקור לבדים ונייר. שימוש בקנביס לנייר יכול להחליף כריתת יערות. ההשפעה התרופתית של החומר כל כך טובה שגורמים אינטרסנטיים הוציאו אותו מיחוץ לחוק והם משתדלים ככל יכולתם והשאיר אותו לא חוקי כיוון שזה משמר את הזיכיון שלהם ואת הרווחים העצומים שלהם משוק הסמים.
אני מבקש מד"ר גור רות שתציין במפורש את המקורות לאזהרות שהשמיע - אני רוצה לקרוא את אותם מחקרים בעצמי בכדי לחוות דיעה.
כיום אני בגיל 55, בעל רישיון לקנביס רפואי. אני מעוניין לחוות טריפ של פיטריות ושל LSD. אני מבקש מכלל החסודים והצדקנים - אל תגנו עלי מפני עצמי...
כבעל רישיון לקנביס רפואי אני נדרש לשלם 470 שקלים לחודש עבור צמח שצריך לעלות כמו פטרוזיליה!
והפיתרון כנגד סחטנים ושוד הוא פשוט: לבטל את החוקים כנגד סמים. המחיר של הקנביס ירד חדות והוא לא יהיה יקר יותר מזהב (כפי שהמצב כיום).
המישטרה תוכל גם להתפנות להגן על הציבור מפני פשעים אמיתיים.
לגבי ה "חומר הטיבעי". יש לכל חומר סכנה. ניתן למות משתיית מים מרובה. יש מדידת רעילות של צמחים והקנביס רעיל פחות מתפוחי אדמה, חצילים (משפחת הסולניים) ועוד.
רוב האנשים לא יתמכרו לסמים ויצרכו אותם בתבונה. החקיקה כנגד הסמים זה מה שיוצר שוק שחור, פשיעה ועוד.
ולא. רוב האנשים לא יהפכו לנרקומנים והחברה הישראלית לא תתנוון בגלל שהסמים הם חופשיים.
אני משוכנע שד"ר רות מעוניינת לעסוק ברפואה ולהיטיב עם הלקוחות שלה, ולא לעסוק במילוי טפסים של מישרד הבריאות לרישיונות לקנביס. (כאשר משרד הבריאות עושה הרבה בכדי לטרטר את הרופאים ואת הלקוחות כאחד!)
בהזדמנות זאת אני רוצהלהזכיר את חברת "שראל" אשר משמשת לגזילת כספי מדינה מתקציב משרד הבריאות והעברתם לכיסים פרטיים. לא סתם משרד הבריאות איפשר לחברה להלאים את שוק הקנביס הרפואי בארץ. בחברה מזכירים כי הם הוקמו בהחלטת ממשלה ונועדו לשרת את בתי החולים בארץ. אני רוצה להזכיר כי את החלטת הממשלה העביר אהוד אולרט - אדם שהורשע בקבלת שוחד ועתיד לבלות 6 שנים מחייו (לפחות) מאחורי סורג ובריח.

ד--ר-גור-רות
25/06/14 23:07

אסי שלום: 

תודה על הטיפ, אני מודעת לכך, אולם אני כאן כדי לענות לאנשים. אין לי שום בעיה שיתרבו ככל שיחפצו ובלבד שכולם יקבלו בסוף מענה, הן כאן והן בפורום. מסכימה שזה הפך להיות ארוך ומייגע - אבל זה מה שיש. בכל אופן תודה על ההערכה. 

שאלו והתייחסתי בנוגע לכך - לכל אחת מתופעות הלוואי שציינתי יש כמה וכמה מחקרים שהובילו אליה. בכל מחקר המספרים מעט אחרים - ושיטות העבודה מעט אחרות. על מנת לאסוף מכולם סטטיסטיקה אחת ולתקף אותה נדרש כדי לפרסם כאן את השכיחויות למצע אותן ולחשב את השכיחות המצרפית.  כדי לעשות זאת  - הייתי חייבת להפוך את המאמר למאמר מדעי עם עקומות, דיאגרמות עוגה וטבלאות - וזה היה מרחיק את כל קהל היעד שלי - שבסופו של דבר מעוניין לדעת ממה להזהר ותו לא. מזכירה לך שהמאמר נועד לאנשים שקיבלו אישור לשימוש ומבקשים "עלון לצרכן". לאור זאת שזה אינו מאמר מדעי אלא סיכום תופעות הלוואי עבור משתמשים, אז כפי שהדבר נעשה בעלונים לצרכן לא מקובל להמציא סטטיסטיקות - ואף אני נהגתי כך.  עלון כזה צריך להיות כתוב בשפה פשוטה, ברורה ולהיות קצר ותמציתי, מחולק לפי נושאים ונותן מענה לשאלות של מתמשים - אם מתרחש X (אם אני רוצה להכנס להריון/ אם אני אסטמתטי ) האם יש סיכום שיקרה Y (לילד יהיו מומים? ההתקפים שלי יגברו? )

בלי כל קשר לכל מי ששאלו על המספרים - רשמתי כמה וכמה פעמים את הרפרנסים העיקריים מהם שאבתי את המידע. רובם זמינים ברשת וגם מאמר שלא - יהיה זמין בספריות הרפואיות. שקלתי  לפרסם מאמר מדעי על הנושא  - אולם אם אפרסם ב"רפואה" יקראו את זה רק רופאים ולהם זמינים המקורות שלי ממילא. אם אפרסם באנגלית - זה לא יגיע לאף אדם בארץ והרי אינני מגלה לאיש את אמריקה - הכל ידוע. מאמר כזה צריך לחדש משהו ואני איני עוסקת במחקר פעיל על הקנביס - אני עוסקת בו רק כקלינאית. 

אפשר לשבת לקרוא את המאמרים המקוריים, ולגלות לא רק את השכיחויות אלא גם את שיטות המחקר, מה היתה האוכלוסה ממנה זה נלקח וכו' על מנת לתקף את המידע.  אמנם הטענה שהזכרת נכונה אבל אין שום קשר בינה לבין השכיחויות - כולן כאמור קיימות במאמרים מהם שאבתי את המידע. 

לגבי ההערה על המאייד - אתה צודק. גם המאייד וגם שימוש בטיפות עוגיות במרסס וכו' יכולים להקטין את הנזק לריאות אולם איננו יודעים כמה ממנו הוא השפעה מקומית וכמה השפעת החמרים ברמה התאית. איני יודעת לגבי ה"איפוס" כי לא ידוע לי על שום מחקר שהתפרסם על כך. אני מודה שכאשר כתבתי את המאמר לא היו מאיידים בארץ ולכן לא חשבתי לכלול את זה. אחרי הכל כאשר התחלנו לתת מרשמים לקנביס הדרך היחידה היתה בעישון המאיידים והטיפות הופיעו רק בהמשך. בשל היכולות הטכניות של האתר איני יכולה לשנות מאום במאמר - לא להוסיף לו עוד כעשרים מאמרים שהוסיפו מידע בתחום מאז פרסומו וגם לא דברים כגון אילו. נאלץ להסתפק בכך שהמאמר לא מושלם ואולי בעוד שנה שנתיים ארשום משהו חדש. 

אין ספק כי אם השימוש בארץ בקנביס ימשיך  - הדבר הנכון יהיה לעדכן את המידע ולהוציא מאמר חדש, ואני אכן אעשה זאת מתישהו - אבל נכון לעכשיו אין בכך דחיפות רבה שכן כל המאמרים החדשים לא מוסיפים מידע לגמרי חדש - אין גילוי של תופעות לוואי חדשות ואין הפרכה של שום תופעת לוואי מוכרת ולכן אני ממתינה עדיין מעט עם הפרסום. 

ד"ר גור. 

אסי4
24/06/14 3:55

ד"ר גור שלום,

קודם כל, אציין פרט קטן:

כל כמה חודשים יגיעו לפה עוד אנשים עקב מנועי החיפוש.

וככל שתרבי להגיב להם, כך הם ירבו.

מלכוד 22. smiley

קראתי פה את כל התגוביות, יש לציין שזה היה ארוך ומייגע. ובנוסף, טוב לראות שאכן יש לך סבלנות ואורך רוח גם לאנשים שטוענים טענות על סמך כלום ומכפישים את יושרך ללא שום טיעון וללא שום הצדקה (וגם אם הייתה הצדקה, אין זאת הצדקה). זה לא דבר מובן מעליו, ואני (ועוד הרבה אנשים) מעריכים זאת מאוד.

כמובן שכל תופעות הלוואי שציינת במאמר הן עובדות נכונות וחשובות שאין לזלזל בהן.

אבל, בכל זאת, :-)  ,  כמה שאלות:

1)

מעניין אותי, שאלו אותך כמה וכמה פעמים, ולא נראה לי שהתייחסת לעניין:  למה לו רשמת את השכיחות של תופעות הלוואי הללו?

ואם לא רשמת זאת בטוענה הלוגית (הישנה) כי השכיחות היא לא רלוונטית מכיוון שחולה ה"נופל" לאחת מתופעות הלוואי נפגע בה ב-100 אחוז. לעניות דעתי, שכיחות הוא נתון מאוד רלוונטי, בכל תחום מדעי כזה או אחר. ואם אין נתון מובהק של שכיחות, יש לציין כי אין נתון מובהק לשכיחות זו. (ולדעתי האישית: "נדיר מאוד" זה מדד לא קביל, אך כמובן שיש גם קהל יעד לכל מאמר......)

ואם לא שמתי לב, ואכן התיחסת כבר לעניין זה בטוענה מוצדקת אחרת, אני עייף מאוד, ואני מצטער מראש.

וכמובן שלענות לי בתשובה של: "להכנס לסטיסטיקות במאמר זה, מפספס את מטרתו"  זוהי תשובה לגיטימית לטעמי.

 

2) נזקים לריאות:

למה אני לא רואה במאמר את העובדה כי את הקנביס ניתן לצרוך ע"י מאייד ו/או בליעה, ובכך, הנזק לריאות מופחת באופן משמעותי ביותר? או אפילו אפסי? תקני אותי אם אני טועה לגבי ה"איפוס". =)

(כן, ראיתי בתגובית אחת שהתייחסת לזה באופן ברור)

אבל, למה זה לא כתוב במאמר?

למה אני שואל זאת? כי קצת תמוהה בעיניי שרשמת את השורות הללו, על הנזק לריאות החמור (שאין לפקפק בו). ובאותה הנשימה לא כתוב בכלל על אידוי, כאמור, המבטל תופעת לוואי זו. 

באמת ובכנות, כשאני חושב על זה בשנית, החוסר הזה מטריד אותי מאוד, ובמיוחד לאור העובדה כי  רוב החולים המטופלים אצלך מטופלים באמצעים כאילה ולא בעישון.

ואם לא ציינת זאת משום שלא כל 60 החומרים ניתנים לצריכה באופן זה, זו סיבה לגיטימית לא לציין זאת, ועמך הסליחה. (כי אנחנו לא רוצים מאמר באורך התנ"ך כמובן..... wink)

 

לילה טוב.

נ.ב

גילוי נאות:

לגבי השאלה הראשונה: אני יודע שסטטיסטיקה זו, כנראה, נמצאת בתוך המקורות שציינת כבר (כמה וכמה פעמים).אך לצערי עדיין לא קראתי אותם (ואני אכן אקרא אותם) כי לקח לי פה שעתיים כבר לקרוא את כל התגובות....(שלוש בלילה כבר... :-) ) אבל בכל זאת, למה לא ציינת את הסטטיסטיקה המדוברת? (אני ואת יודעים שרוב קוראי המאמר לא יחפשו בתגוביות את המקורות באנגלית ויתחילו לפשפש בסטטיסטיקות שונות) ושוב "להכנס לסטיסטיקות במאמר זה, מפספס את מטרתו"  זוהי תשובה לגיטימית לגמריי.

 

אני יודע שהשאלות שלי קצת מתנגחות, אך אני לא, (באמת ובכנות שלא) רוצה להכנס לוויכוח לא אקדמי. ואינני מפקפק כלל וכלל ביושרך האנושי והרפואי.

שוב, לילה טוב :)

ד--ר-גור-רות
08/06/14 23:58

wolfi, אני חוזרת על מה שכתבתי כאן בעבר. 

ה]וסט הזה מיועד כעלון לצכן לאנשים שקיבלו רישיון לשימוש לקנביס מסיבות רפואיות. 

זו איננה הבמה לדיון לא על לגליזציה ולא על תכונות פסיכואקטיביות של הקנביס. לדיונים אילו יש מקומות אחרים ואתה מוזמן לערוך את הדיונים הללו שם.

זה פורום רפואי, והדיון כאן הינו רפואי בלבד. 

ד"ר גור. 

wolfi
08/06/14 22:42

tאני מעשן עשב כ50 שנה..זכרוני נשאר איתי ללא פגם. להיפך אני הוחד לחד יותר בזכרוני.. בשנים האחרונות אני סובל מאנימיה ואני עייף כרוני ותמיד ישנוני כמה משיכות מהעשב אני הופך לאדם עירני ממש חי ועוד תכונות רבות שלא אציין .שאלה לי. כמה אנשים נהרגים בתאונות דרכים בגלל השפעת אלכוהול וכמה בהשפעת עישון עשב..אלפים על גבי אלפים נהרגים הגלל האחכוהול. ועוד לא שמעתי מאודי שמישהו נהרג בתאונת דרכים בהשפעת עשב.. אלכוהול הוא נשק רצחני לעומת העשב שהופך אדם לרגוע

בתור משתמש בשמן קנאביס עם רישיון רפואי, אני נוטה להסכים עם חלק מהדברים שכתבת.

בעיקר עם השורות האלה:

"המלצתי תמיד הייתה, ונותרה - לתת טיפול רק לחולים שעומדים בהתוויות, אשר לא נמצא להם מזור אחר יותר קל ופחות מסוכן, ורק תחת לווי של רופא מנוסה המכיר את הטיפול ועובד איתו ותחת השגחה צמודה ובמינון המינימלי האפשרי. זה נכון לכל טיפול או תרופה, והקנביס, למרות אמונות העם, אינו שונה כאן במאום."

טיפול בקנאביס רפואי, דורש אחריות ומשמעת עצמית גדולה מאוד!

מי שיש לו נטייה לפתח התמכרויות, ויש לו מחסור בשליטה עצמית עדיף שימצא טיפול אחר וירד מכל העניין של הקנאביס הרפואי.

 

ד--ר-גור-רות
27/04/14 0:33

ל: "לא מכאן" 

ברשותך אני אענה בעברית כדי שכל הקוראים האחרים יוכלו להבין. 

הסיבה בשלה אני לא מתייחסת לדברים החיוביים צויינה בתחילת המאמר: ראשית יש לא מעט התייחסויות אחרות בספרות למעשה הספרות מלאה בהם ולא ראיתי שום סיבה להוסיף עוד משלי.  בכל אופן הפניתי לקישור למאמר אחר על החומר כך שאין כאן שום חוסר איזון. 

שנית, וזו הסיבה העיקרית וגם אותה פרטתי - המאמר מיועד כעלון לצרכן לחולים שקיבלו מרשם לקנביס - אני מניחה שלכל חולה כזה הוסבר מה יכול להיות טוב בטיפול וכשם שכל עלון לצרכן אינו מפרט את תכונות התרופה כאשר אני עורכת עלון כזה כך גם אני. 
ציינתי במאמר בכמה מקומות שהוא מועיל כטיפול לחולים מסויימים - אני חושבת שנתתי תמונה מאוזנת ככל שניתן בכתיבת עלון לצרכן. אם יש לך ספק אנא פתח עלון לצרכן של כל תרופה שהיא והשווה לעלון שאני ניסחתי וחזור אלי אם עדיין נראה לך שלא כיסיתי משהו. 

אתה מציין שאתה פסיכולוג. העלון הזה הינו מידע רפואי ואין כאן שום שאלה של צדק פואטי או אחר. המטרה היא יבשה לגמרי. אתה כותב שלא ציינתי את אחוז הסובלים מתופעות לוואי כאילו או אחרות. דווקא בכמה תופעות לוואי כן ציינתי מספרים למרות שלא מקובל לעשות כן בעלון לצרכן המיועד לשימוש לקהל הרחב ולא לאנשי מקצוע. בשאר המקומות אכן לא ציינתי כי זו לא מטרת המאמר. מבחינתי כרופאה - כל תופעת לוואי בחולה ספציפי - או שהיא קורית או שלא. אם לא - דיינו ומה זה משנה בכמה היא קורית? אם היא קורית כנ"ל. אבל חשוב שהאדם המשתמש בתרופה יידע לייחס את התופעה לתרופה כדי שיכול להפסיק את הטיפול ולפנות לקבל עזרה. 

לגבי התמכרות - זו שאלה ששואלים אותי חולים כל הזמן. וזכותם לדעת. זו אינה השוואה האם זה יותר או פחות מתרופות אחרות. זו עובדה. אבל מאחר ואתה סקרן - אני מפנה אותך לטוקבקים - שם כתבתי לא פעם ולא פעמיים את הרפרנסים של המאמר - אתה מוזמן להסתכל ברשימה להוציא את המאמרים ולקרוא ותקבל את כל הנתונים. רוב המאמרים מפנים למאמרים נוספים בתחום. מבחינתי כרופאה פעם שבחרתי טיפול מסויים הטיפול נבחר לפי סוג המחלה ויעילות התרופה אנו איננו פוסלים תרופה רק מפני שהיא ממכרת - כך עם התרופות שהזכרת וכך גם עם הקנביס. אף אחד מהתופעות הללו אינה מהוו שיקול שלא לתת את הטיפול אלא אם יש קונטרא אינדיקציה. מבחינה זו התמכרות מהווה קונטרא אינדיקציה בדיוק כמו כל תרופה ממכרת אחרת. בלי קשר לאחוז המתמכרים (אגב האחוז של המתמכרים נפשית לשימוש נובע מתכונות אופי, לרוב מולדות, ולא מהמאפיינים של החומר. התמכרות פיזיולגית לא מהווה פונקציה להתחשבות שכן אנו יודעים לגמול מהתמכרות כזו בקלות יחסית). 

לגבי מה שאתה רושם שאתה חושב שזה בטוח. ובכן: האחריות בסופו של דבר אינה נופלת עליך. אינך רושם תרופות. אם אתה נכשל בטיפול פסיכוטרפי יהיה קשה מאד לבוא אליך בטענות של נזק. לעומת זאת בטיפול תרופתי אפשר ועוד איך וזה גם נעשה. האחריות עם טיפול תרופתי הינה רבה לעין ערוך, ולכן קיים למשל ה- FDA וקיים משרד הבריאות. האחריות על טיפול תרופתי היא אחריות מחלטת ופלילית ועל כן יש להקפיד כפל כפליים במתן טיפול תרופתי. מאחר והאחריות נופלת על הרופא ברגע שהטיפול נרשם- מוטלת עליו גם החובה לוודא כי אין בטיפול סיכון או שהסיכון פרופורציונלי לבעיה שבאים לפתור. אין ספק כי כשמדובר בסרטן מסכן חיים אנו ניתן טיפול מסוכן בהרבה כולל תופעות לוואי קשות עד מוות, כל עוד כמות החולים שהטיפול יציל תעלה משמעותית על זו שהוא יפגע בהם. אולם כשמדובר בכאב שהינו משהו שמשפיע על איכות חיים, ואינו מסכן אותם, אנו נזהרים כפליים והקריטריונים המתירים סבילות של תופעות לוואי נוקשים בהרבה. זה טבע הדברים, וזה מה שמצופה מאיתנו הן בסטנדרט ארצי והן בסטנדרט בינלאומי.
עליך לזכור כי ישראל היא אחת המדינות הראשונות שהתירה את הטיפול המאד שנוי במחלוקת הזה וכיום היא נמצאת יחד עם עוד שתיים בלבד בארה"ב (אני לא כוללת את הולנד שכן שם התוויה איננה רפואית). עם כל הכבוד אני חושבת שבכך ישראל הראתה גמישות שאין לה אח ורע בכל העולם ואין על מה להלין. 

לגבי הרמז שלך שרופאים נרתעים מרישום קנביס כיוון שהוא טבעי/אלטרנטיבי. ובכן כל המאמר שלי מדבר על כך שכמעט כל הסיכונים בטיפול נובעים מכ- 460 חמרים פעילים שנמצאים בצמח - 60 מתוכן עם פעילות רפואית, לא רצויה ולא מבוקרת. ברור שזה הבסיס לרתיעה איש אינו מתעלם מכך או מסתיר זאת. זו בעיה גדולה. אתה נותן תרופה כדי לטפל ב- א. ומקבל כבונוס  - סיבוכים של ב, ג, ד, ו- ה. לא רצוי ולא מקובל ברפואה. וכן - מגביל מאד את השימוש. 

אנא אל תיפגע, אבל כל עוד אינך רופא ואינך מורשה לרשום תרופות התרשמותך איננה רלוונטית לנושא. מי שהאחריות חלה עליו והחוק הסמיך אותו והטיל עליו את האחריות הם הרופאים, והם עושים את עבודתם נאמנה תוך השענות על ניירות עמדה מסודרים ועל קריטריונים מסודרים.

לגבי תאוריות הוקנספירציה - כבודן במקומן. לא במקומינו. שום רופא בישראל (תודה לאל על כך) אינו מקיים שום קשרים עם שום חברת תרופות, ואין שום חברת תרופות שמעורבת לא בעקיפין ולא במישרין עם הטיפול הזה. הסיבה היחידה לדרישה למיצוי טיפול תרופתי הוא שתמיד עדיף טיפול פחות מסוכן ועדיין הטיפול בקנביס נושא עימו סיכון גדול, ורובו לטווח ארוך או בלתי הפיך. איני יודעת מניין אתה - אולי במקום בו אתה נמצא ישנם קשרים כאילה, אולם אם זו מדינה מערבית אני בספק לגבי זה. 

אגב גם לפי התקש"יר וגם לפי חוקי מדינת ישראל - שום רופא לא מקבל שום תשלום משום גורם מלבד המעסיק שלו, מה שאתה כותב כאן הוא בפירוש הוצאת לשון הרע כנגד רופאי ישראל ואני מבקשת ממך לחדול מכך.  

ד"ר גור. 

Not-from-Here
25/04/14 22:52

As a psychologist who works with the elders and gravely ill, I must say that this article, while informative , is doing a great injustice to the use of  Canabis.  While you were very thorough to go through every side affect,you didn't list the chances or the precentage of patients that are affected with these side affects.  You mention addiction but how many patients become addicted to Canabis vs. to all the Benzodiazapins and various pain medications that are liberally prescribed by physicians every day?  YES! from the expereince of my patients, I can safly say that the MAJORITY of them are HELPED by Canabis and it seems that the main reluctance of physicians to prescribe it is the fact that this is something that is catergorize as "alternative" or "natural" and does not support the al "authority" of western medicine.  Obvioulsy, you forgot to mention that financially, there is a chance that Canabis growers or processors will benefit from it vs. the monopoly of pharmaceutical companies and the bonuses they pay doctors ....God forbid....

ד--ר-גור-רות
21/04/14 18:12

מיכליץ שלום, 

אני מצטערת - הפורום הזה נועד לדו בבעיות של כאב, והמאמר הזה נועד לתת תשובות לשאלות בנוגע לתופעות לוואי לא רצויות של שימוש בקנביס רפואי.

אנא נסה בפורומים פסיכיאטריים  - אני הייתי מחפשת בפורומים לגמילה מסמים.

ד"ר גור. 

ד--ר-גור-רות
11/04/14 0:05

שלום לך, 

אני מסיכמה, יש כיום זנים רבים של הצמח, כל אחד מהם מכיל ריכוזים שונים של חמרים שונים, דבר שמשתנה גם עונתית ולפי תנאי הגידול וכו'. זה אחד הדברים שמקשים הכי הרבה על הטיפול, בנוסף לעובדה שאכן THC אינו נמצא בצמח במצבו הסופי. זו אחת הסיבות שחוקרים מאד את הצמח ומנסים כל הזמן להפיק תרופה יציבה תכלי בדיוק את מה שאנו רוצים בריכוז קבוע ובלי צורך בחימום. 

כולנו תקווה שבמהרה יסתיים שלב המחקר ויופיעו תרופות על בסיס קנבינואידים שונים שיאפשרו באמת מלחמה מתאימה בכל מיני תחלואים. לצמח, כפי שציינתי יש פוטנציאל מחקרי מעולה, וההרגשה שלי היא שככל שיופרדו החמרים שחלקם סותרים זה את זה או מפריעים זה לזה הכל יהיה יותר יעיל ובוודאי יותר מבוקר.

בתקווה לשמוע בשורות טובות בכוון הזה בקרוב. נכון לעכשיו חולי טרשת מתמשים כבר בארץ בסטיבקס עם תוצאות מא דמשביעות רצון.

ד"ר גור.   

 

רועי777
16/05/17 10:01

בהתייחסות קצרה להערה שכתבת - "ככל שיופרדו החומרים שחלקם סותרים זה את זה הכל יהיה יותר יעיל" אני לא משוכנע בכלל שזה נכון. כיום (מספר שנים אחרי שכתבת את המאמר) ידוע שדווקא הפעילות הסותרת לכאורה של ה CBD ל "היי" של ה THC מאפשרת שימוש מועצם יותר בתרופה (עם פחות תופעות לואי מאשר בתרופה הכוללת רק חלק מהרכיבים

קנאבדיול
09/04/14 15:27

להגיד "קנביס" זה כללי כמעט כמו להגיד "תרופות". זה חסר תוחלת. כפי שצריך להתייחס לתרופה X או Y על בסיס אינדבידואלי, וכך גם לצמחי קנביס.

קיימים צמחי וזני קנביס שונים והכלאות רבות שמביאות לזנים נוספים. בצמחי קנביס יש בערך 68 קנבינואידים שונים הנמצאים בריכוזים שונים בזנים שונים של הצמח. אין דין זן המכיל 15% THC כזן המכיל 1%-2% של THC ולעומת זאת מכיל 17% של CBD. ההבדלים האלה משמעותיים בכל הרמות.

לטעמי, אחד השימושים היותר אפקטיביים ועתירי הבריאות בצמחי קנביס הוא במיצוי (מהמונח מיץ) של העלים. העלים אינם מכילים THC אלא THC ACID , שרק לאחר תהליך חימום בטמפרטורות גבוהות, בין אם בזמן עישון או בבישול להפקת "שמן" הוא הופך ל- THC. שתייה של מיץ קנביס עתיר CBD (עם האפשרות לערבבו במיץ ירקות) היא בריאה ביותר ועוזרת להלחם במחלות כרוניות שונות. היא גם בלי DOWNSIDE.

ד--ר-גור-רות
29/03/14 21:27

לצערי, אחת לכמה חודשים מישהו קורא את המאמר, המאמר נוגד את האג'נדה שלו ואז הוא בא ותוקף אותי ומבקש מראי מקום. 

אני רק רוצה לציין, לך ולכל האחרים שמאמר זה נכתב עבור אנשים שקיבלו רישיון לקנביס או שהרופא הציע להם טיפול כזה ומעוניינים לברר את תופעות הלוואי האפשריות - כפי שעושה כמעט כל פציינט כשהוא בא להתחיל תרופה חדשה וקורא את העלון לצרכן המצורף. 
זה אינו מאמר שאמור לפתוח דיון בעד או נגד קנביס ברפואה או בכלל - דיון מסוג זה אינו שייך לפורום זה. 

לאורך הטוקבקים פרטתי כבר כמה וכמה פעמים את מראי המקום. עד עכשיו אף אחד מאילו שפרטתי להם את מראי המקום לא חזר אלי. למעשה רק בפייסבוק באתר שעוסק בחשיבה ביקורתית היה אדם אחד שטרח באמת לפתוח את מראי המקום ולהתייחס בענייניות ואכן התפתח שם דיון ברמה יפה ועניינית. 

אני אשמח לפתח גם כאן דיון ענייני. למראי המקום - אנא הסתכל על התגובה שלי למאמר זה מתאריך 21/01/2014 . בתגובה זו פרטתי מאמרי מקום מספקים שמכסים היטב את העובדות שציינתי. מאז רק נוספו עליהם עו דמאמרים באותו סגנון אך לא היה אפילו מאמר אחד שסתר את הכתוב בהם. 

אחרי שתקרא את מראי המקומות שציטטתי שם, אשמח לדון איתך - אם תואיל לשוב - על כל מאמר ומאמר בנפרד או על כולם יחד. 

מקווה שעניתי לך ואם אתה מתקשה למצוא את תגובתי מינואר, אז בלית ברירה אעתיק משם את התוכן, אך אני מעדיפה שלא לחזור על טוקבקים שנכתבו כבר - זה רק תופס מקום מותר על הקיר. 

ד"ר גור. 

חולה
29/03/14 11:31

אשמח אם אפשר יהיה להעלות רשימת מאמרים בציטוט אחיד מראה מקום שאפשר יהיה לבחון את אמינותם ומהמנותם האקדמית

חולה
29/03/14 11:31

הכתבה הזאת מטעה באופן רשלני, הרופאה הזאת צריכה לתת את הדין מול וועדת האתיקה להסדרת מקצועות הבריאות.

אין שום גיבוי מחקרי לדבריה של הרופאה, מדובר פה בחוות דעת סובייקייבית של רופאה שניצלה את התקפיד שלה כדי להפיץ שקרים וכזבים (בכל אופן משרד הבריאות אינו תומך בדברים שנכתבו כאן ואין הוא מציינם כלל)

ד--ר-גור-רות
19/02/14 22:06

ל- מ1מ, 

שמחתי לעזור. 

אני שמחה לשמוע שהקנביס עזר לך גם למיגרנות וגם לחרדות. אני שמחה שאת מתמודדת היטב עם תופעות הלוואי, מקווה שתמשיכי כך. להזכירך- לא כל חולה חייב לסבול מתופעות הלוואי של כל תרופה שהיא, ואני שמחה שאת נמצאת בחלק שאינו סובל. 

לגבי היתרונות, אני חושבת שאת טועה ובגדול לגבי הציבור הרחב. אין שבוע שאין כתבה או בעיתונות או בטלויזיה על הקנביס. הרעש התקשורתי הוא בלי שום פרופורציה  - לא חושבת שתרופה לאיידס היתה מקבלת הד תקשורתי כמו הקנביס. רק אתמול נתקלתי בדיון באינטרנט שהצהיר שקנביס מרפא (שימו לב מרפא!!!) כלבת לאחר נשיכה מכלב נגוע... אם כבר  - אז הגיעה העת למתן קצת את ההילולה סביב הקנביס. בוודאי לא להעצים אותה. אם אכן אנשים יתייחסו לפרסומים חסרי האחריות הללו ויתחילו לקחת קנביס לאחר נשיכת כלב לא ידוע, זה עלול להסתיים באסון. 

לגבי ציבור הרופאים - ציבור הרופאים מתעדכן באופן קבוע. יש מאמרים המפורסמים בכל הירחונים המקצועיים, הנושא עולה כמעט בכל כנס. כל רופא כמובן מקבל את ההחלטות הטיפוליות בהתאם לשיקול דעתו ולכללים הנהוגים בנוגע לתרופה. 

מה שקובע בסופו של דבר הוא ניירות העמדה העולמיים והנחיות משרד הבריאות ובשניהם נכון לעכשיו, היות ומדובר בצמח המכיל כמות אדירה של חמרים פעילים שחלקם לא יודע פעילותו, ותופעות הלוואי שלו חלקן קשות וחמורות - זו עדיין תרופת קו אחרון לאחר כישלון של כל הטיפולים המקובלים, והתוויות מצומצמות ביותר. 

כאשר יהיה בידינו חמר כימי נקי ומבודד ויציב אין לי ספק שהשימוש יהיה נרחב יותר. אין לי ספק כי לחומר הנקי יהיו הרבה פחות תופעות לוואי והרבה יותר יציבות וגם ניתן יהיה לבדוק את יעילותו האמיתית במבחנים כפולי סמיות כמקובל ואז נדע באמת עד כמה התרופה יעילה כתרופה ולמה ובאיזה מינון. 

ד"ר גור. 

מ1מ
19/02/14 11:01

תודה על המאמר האינפורמטיבי. בתור מי שהיתה מטופלת במשך 15 שנה בתרופות מתרופות שונות נגד מיגרנה אני יכולה להעיד שהקנביס שינה את חיי. אני כבר לא חרדה לצאת מהבית בגלל הכאב שמגיע כמעט תמיד, אני לא מסוממת דרך קבע מתרופות נגד כאבים, אין לי כאבים נשנים וחוזרים בגלל התרופות ועוד. ברור שיש לקנאביס, כמו לכל תרופה או כל דבר שמכיניסים לגוף, תופעות לוואי אבל בעיניי הן בטלות בשישים. 

לדעתי הבעיה האקוטית כיום היא לא תופעות הלואי עליהן לא מספרים לנו אלא היתרונות של הקאנביס שעליו לא מספרים לרופאים או לציבור!! נוירולוגית שאליה פניתי בזמנו כדי לקבל אישור צרחה עלי - סמים? אני לא ארשום לך סמים. ומיד אח:כ רשמה לי כדורים נגד אפילפסיה, נגד חרדה, נגד הפרעות קצב ומה לא, על מנת לטפל בכאבי הראש שלי.

ד--ר-גור-רות
13/02/14 18:38

סנדמן יקרה:

מאמר זה נמצא במסגרת אתר כמוני. הוא נכתב לפני כשנה כשירות לחולים, אנשים עם מחלה מוכרת וידועה, שקיבלו  מרשם מרופא כאב לטיפול בקנביס ושאלו  - כמו ששואלים הרבה חולים בהרבה מחלות כשהם לוקחים תרופה - מהם הסיכונים ותופעות לוואי שלה. שאלה לגיטימית שלא היה לה מענה היות והטיפול הזה אינו ניתן בבתי מרקחת. לאחר פרסומו בקרב חולים שקיבלו עלינו על העניין של כל החולים בארץ לקבל את המידע גם בעת קבלת ההחלטה האם לפנות לכוון טיפול כזה או לא ולכן פרסמנו את המאמר כאן.

אדם חולה המקבל טיפול מסויים כמזור לבעייתו זכאי לדעת האם יש או אין סיכון במה שהוא נוטל ומהו הסיכון וזכאי להחליט האם הוא מעוניין בטיפול זה או לא ולדעת לזהות תופעות לוואי על מנת להפסיק טיפול אם הוא מזיק. מטרתו של אדם חולה שלוקח טיפול היא לשפר את איכות חייו הפגועה. יכול בהחלט להיות מצב וזה קורה בלא מעט תרופות שאדם מחליט לוותר על טיפול מסויים אם אינו מוכן לקחת סיכון מסויים או אם הטיפול מתנגש בתרופות אחרות או מחלות אחרות שיש לו. מאידך אדם כזה שיוותר או יפסיק טיפול יודע שהוא נותר עם הבעיה הבסיסית שלה הוא לוקח את הטיפול כשהיא בלתי פתורה.

יש הבדל אדיר בין אדם חולה שמחפש בטיפול מסויים מזור ולא מוכן לקחת על עצמו סיכונים מסויימים, לאדם שאיננו חולה בשום מחלה ואיננו נזקק לשום טיפול על מנת להיות בריא או על מנת שאיכות חיו תהיה נסבלת.

שום חברת תרופות אינה מממנת אותי, לא באופן ישיר ולא באופן עקיף. שום חברת תרופות או גורם מסחרי כזה או אחר התעניין במאמר זה או ביקש לראותו טרם הפרסום או נתן לי חומרים. אני רופאה שעובדת בבית חולים ממשלתי והאינטרס היחידי שלי הוא לשרת את אוכלוסיית החולים הסובלים מכאב בארץ.

אם את אדם בריא - כפי הגדרתך וכל נושא הדיון שלך הוא לגליזציה של מה שמוגדר בחוק כסמים מסוכנים אסורים בשימוש - ווכל האינטרס שלך בהגעתך לכאן היא הויכוח אם חומר מעורר הזיות כזה או אחר לגיטימי לאסור אותו או לא - זה לא המקום לדיון זה. את החוק קבעו 120 חברי כנסת המייצגים בבחירות חופשיות את כל אזרחי ישראל והם הכתובת היחידה לחוקיות או אי חוקיות של כל דבר שהוא בארץ. אין שום סיבה להוועץ ברופא כדי לקבוע האם משהו חוקי או לא הקריטריונים לכך נגזרים משיקולים אחרים לגמרי.

זה איננו המקום לערוך שום דיון לגבי לגליזציה של קנביס במדינת ישראל. אני מבקשת ממך לכבד את המרחב של אנשים חולים שעבורם הוקם הפורטל והפורום, ועבורם נכתב המאמר ולהעביר את הדיון הזה למקומות הרלוונטיים ולא חסרים כאילה במרחבי הרשת.

בכבוד רב, ד"ר גור.

Mr-Sandman
11/02/14 10:36

אני מעשנת קנאביס למטרות הנאה, וכמובן בעד קנאביס רפואי. אני יודעת שהרפואה הקונבנציונאלית היום לא יודעת מספיק, ויש רק מחקרים רבים שמראים תופעות בעד ותופעות נגד. מהכירותי עם הנושא, עוד לא מצאתי מאמר מעניין בנוגע להשפעות השלליות שלו, מאמר שנכתב על ידי מומחה שעוסק בתחום ואפשר לסמוך עליו שהוא כותב באופן נקי מתוך מחקר ומדע בלבד.

ציפיתי שהמאמר שלך יהיה הראשון שעונה על החיפושים שלי, הגעתי עם ראש פתוח ורצון ללמוד.

ברגע שראיתי שאת משתמשת במונחים "תופעת גמילה", "מינון יתר" איבדתי את האמון במאמר, וכל מה שכתוב בהמשך מבחינתי נראה כמו עוד תעמולה של חברות התרופות. אנחנו יודעים שקנאביס, בניגוד לקפאין או ניקוטין או אלכוהול, אינו ממכר מבחינה פיזית, אלא נפשית בלבד. כמו הימורים, פייסבוק, סיגריות ללא ניקוטין או סמארטפון. כן, ישנם אנשים שהולכים למרכז גמילה כדי להיגמל מהדברים האלה.

אנחנו יודעים שכמו כל דבר בחיים, צריך לדעת להתייחס אליו בתבונה, גם אלכוהול לא מתאים לכל אחד וגם איתו אני לא אעלה על הכביש. לגבי "ביקורת דרכונים" ו"סחטנים" כמובן שאם הצמח הנפלא הזה היה חוקי הדברים לא היו רלוונטים, זה לא הצמח שבעייתי אלא הייחס של העולם אליו. רק לפני 100 שנים בלבד אלכוהול גם הוא לא היה חוקי (סליחה שאני חוזרת לזה כל הזמן, אלכוהול פשוט הרבה יותר מזיק ממריחואנה, מכל הבחינות, פיזיות ונפשיות).

אני יודעת שישנו עניין בין מריחואנה והפרעות נפשיות למי שיש לו את הפוטנציאל בגנים, וגם שיש לה השפעות לטווח הארוך על התפקוד השכלי. אני רוצה לדעת את האמת אבל לא יודעת למה להאמין ולמה לא מהמאמר שלך בדיוק מהסיבה שכתבתי קודם.

תמיד אומרים שמול כל מחקר שמוכיח שאנשים שמעשנים קנאביס חולים פחות בסרטן, סכרת ואלצהיימר יש מחקר שמוכיח ההיפך, אני עדיין מחפשת את המחקרים ההפוכים האלה.

mist
06/02/14 14:51

שלום לך ד"ר רות, שלחתי לך מכתב בפרטי, מקווה שתכלי לענות ולעזור

ד--ר-גור-רות
06/02/14 0:51

לדן 2014: 

שמחה שמצאת אותו מעניין, ותודה על המחמאות. 

ד"ר גור. 

ד--ר-גור-רות
06/02/14 0:50

למטפל 1: 

אני חושבת שהיות ויש לקנביס תופעות לוואי נפשיות הדבר הנכון הוא להתייעץ עם הפסיכיאטר שרשם את ה- SSRI ולהחליט ביחד איתו.

לגבי הקנביס כנוגד דיכאון - הוכח שאנשים עם נטיה למחלת נפש או עם מחלת נפש קיימת נוטים הרבה יותר להחמיר את המחלה הקיימת או להקדים את התפרצותה בעת שימוש בקנביס. לפיכך אני לא נותנת קנביס לאנשים שסובלים ממחלות נפש ללא התייעצות מדוקדקת ומעקב קפדני של הפסיכיאטר שלהם אחרי שווידאתי שהוא מתמצא בטיפול בקנביס. 

הייתי אומרת שלכל הפחות יש להזהר במשנה זהירות כאשר מתשמשים בקנביס על רקע דיכאון קיים במיוחד אם מדובר בדיכאון מג'ורי שכן קנביס גורם גם להתאבדויות. 

לא ידוע לי ספציפית על התנגשות פרמקולוגית עם SSRI אולם היות ויש בצמח 460 חמרים פעילים שרק על 60 מהם ידועה הפעילות - יש לקחת בחשבון אינטראקציות בינתרופתיות בלתי חזויות מראש. 

ד"ר גור. 

דן2014
05/02/14 23:31

שלום רב ד"ר.

המאמר מעניין, למרות שהדברים שהועלו בו לא מוצאים חן בעיני (:

עם זאת, רציתי להביע הערכה גדולה לנכונות שלך להשיב תשובות מנומקות ומלאות סבלנות גם לאלו שפונים באופן דמגוגי וגס רוח. שאפו! יש לי הרגשה שהחולים שלך מקבלים יחס מדהים וכיף לדעת שיש רופאים כאלה.

מטפל1
02/02/14 13:36

האם ניתן להשתמש בקנאביס במקביל לתרופות נוגדות דיכאון מסוג SSRI?

האם למרות הכתוב יכול הקנאביס, במינון נמוך לשמש בעצמו נוגד דיכאון?

ד--ר-גור-רות
23/01/14 0:56

שלום רוקי, 

אני מקווה, ויש לומר שיש לכך סיכוי מצויין, שתוך פחות מ- 10 שנים יהיו בידינו תרופות, בדוקות מדודות ונקיות המבוססות על חמרים פעילים מצמח זה. 

תרופות שתהינה נקיות ממרכיבים זרים, אדישות לתנאי גידול, זהות לחלוטין בחוזק ובהשפעה ולא משנה היכן יוצרו ועל ידי מי, חסרות את מרבית תופעות הלוואי שצויינו כאן (שרובן שייכות לחמרים פעילים שאין לרפואה שום עניין בהם). תרופות שמינונן יהיה מדוייק - תמיד, שמחירן יהיה שווה לכל נפש. שניתן יהיה לערוך עליהן מחקר מדוייק. 

כבר היום אנו צוברים ניסיון בטיפול בסטיבקס- ואני חייבת לציין מהניסיון שלי - זו תרופה טובה יותר מהקנביס ונעדרת רבים מחסרונותיו. וישנן עוד 4 תרופות כאילה במחקר. 

יש מעבדות רבות בעולם שחוקרות את הצמח וכבר בתחילת המאמר ציינתי כי זהו צמח עם פוטנציאל רפואי ניכר - ללא מעט תחלואים. 

בחזוני - כאשר התרופה תופק באופן כזה שניתן יהיה למכור אותה בבתי מרקחת ירד חלק גדול מהסטיגמה על אוכלוסיית המשתמשים. בעתיד  - כך אני מקווה - ניתן יהיה לפתח תרופות משנה מחמרים פעילים שונים - כך שבכל אחת מהן תבוא לידי ביטוי תכונה אחרת והיא תתאים יותר למחלות מסויימות. 

כולי תקווה שיצליחו לפתח תרופה שתתן מענה לכאב בלי לפגוע בנפש או בשכל. אין ספק כי פיתוח כזה ייתר לחלוטין את כל הדיבייט הציבורי שנמצא כעת ובא לציון גואל. 

אני מצפה בקוצר רוח להתפתחויות. 

ד"ר גור. 

rocky
22/01/14 19:56

אני מרבה לעיין בדיון המתמשך חודשים ארוכים כבר,בעקבות פרסום הפוסט של ד"ר גור;ראשית,יש לי הרגשה ש..נאמר בעוד כ-10 שנים,הדיון הזה בכלל לא יהיה רלוונטי,ולו רק בשל העובדה שאני חושב שככל שיחלוף הזמן ויצטבר יותר יותר מידע אודות ה'סכנות' בשמוש בקנביס,במיוחד בהשוואה לחומרים(תרופות ואחרים),יתפוגג לו החשש שקיים היום מהשימוש בו,במיוחד לצרכים רפואיים. אבל כל זה יתבהר בעתיד,הלוואי ואזכה להאריך ולחיות מספיק בכדי לחזות במהפכה הזו.מעבר לכך,אני מצדד במה שאמר הנריק לעניין אחוזי תופעות הלוואי,שכיחותן אחת ל1000 ,10000 וכד'....כפי שמופיעות בעלוני ההנחיות ותופעות הלוואי המצורפים לתרופות נרקוטיות ואחרות.זה נותן פרופרורציות להתוויות ולאזהרות.דבר שחסר בפוסט שלך,ד"ר גור.(ואני קראתי אותו ומעריך את העבודה המחקרית המקיפה שעשית כהכנה לפרסום הפוסט.).כמו-כן,ד"ר גור,שמתי לב שראשי הפרקים בפוסט אכן נשמעים מרתיעים ומפחידים לאדם שמעולם לא התנסה או התוודע לקנביס;"קנביס,מה יש בו...שינויים במינונים...לא לכל אחד...זה ממכר...נזקים לריאות...הפרעות נפשיות...פגיעה בתפקוד השכלי...מיובש בפה ועד הפרעות נשימה...סכנה על הכביש...ביקורת דרכונים...סחטניים...בעיניים פקוחות..." אובייקטיבית-זה נשמע מאוד מפחיד!!! ואלו רק ראשי הפרקים....אם מעמיקים אז בכלל אנשים שלא נחשפו למידע על היעילות שבטיפול בקנביס,להערכתי,יברחו כל עוד נפשם בם מרוב פחד....ויעדיפו להתאבד בצורה פחות מכאיבה ומורכבת.יחד עם זאת,אני לגמרי מסכים כי אכן חסרה אותה חוברת/עלון שמצורפים לתרופות אחרות,אך היא צריכה להיות פחות 'מרתיעה'.בעיקר כיוון שכל הנושא חדש ולא תמיד מוכר לאוכלוסייה הכללית ואף לאוכלוסיית הרופאים.וכמו תמיד,(אני מצטט רופא)."היכן שיהיו שני רופאים יהיו שלוש דעות",תמיד יהיו את אלו שדבקים בשיטת טיפולית מסויימת וחלוקים על הקולגות שלהם. למרות ששניהם בעלי אותו התואר/התמחות.לעניות דעתי,כפי שציינתי בתחילה,והזמן יהיה התוכחה לכך,הקנביס הרפואי(זה שגדל ומטופל בהשגחה) אינו כה הרסני,לא שמעתי על אנשים שנפטרו ממנת יתר של קנביס,לא על כאלו שדעתם השתבשה עליהם באופן בלתי הפיך וכו'.ישנם כאלו שמנסים ואם לא חשים בהקלה ממשית או שההשפעה ה"ממסטלת"(שהשפעתה פוחת פלאים בהמשך,ויש גם דרכים להפחית אותה),קצת 'כבדה' מדיי עליהם,אזי הם בוחרים לא להמשיך את הטיפול ושבים לטיפולים השמרניים יותר או אחרים. לסיכום,הפוסט והטוקבקים הרבים שהוא מעורר,מעניינים,רב-גוניים ומהווים שיח מעניין לרוב,כל עוד הם נעשים בצורה מכובדת ובשפה נאותה.שנהייה רק,רק בריאים. ROCKY

ד--ר-גור-רות
21/01/14 0:33

אחרון חביב, שאלת מה התחדש מאז? 

ובכן להלן מאמר חדש שיצא, בלי שום קשר אלי. הפעם המאמר מיועד לרופאים, ולכן הוא מנוסח באופן יבש יותר ועם רפרנסים (אגב לא זהים לאילו שלי). 

מוזמנים לקרוא .

http://doctorsonly.co.il/wp-content/uploads/2014/01/%D7%90%D7%99%D7%A0%D7%98%D7%A8%D7%90%D7%A7%D7%A6%D7%99%D7%95%D7%AA-4.pdf

ועוד אחד: 

http://schizophreniabulletin.oxfordjournals.org/content/early/2013/12/10/schbul.sbt176.abstract

בסיכומו של עניין - עמדתי נכון לעכשיו לא השתנתה. 

מדובר בטיפול שאיננו תרופה, הינו טיפול טוב במקרים מסויימים, הינו טיפול בסיכון לאוכלוסיות מסויימות, ואם הוא ניתן בהתוויות הנכונות ולחולים הנכונים - יש בו סבירות בהתאם לשיקול הקליני. 

ד"ר גור. 

ד--ר-גור-רות
21/01/14 0:04

להלן מקורות המאמרים עליהם התבסתתי בכתיבת המאמר המקורי. 

www.thelancet.com Vol 370 July 28, 2007

•Hall W et al. the health and psychological consequences of cannabis use . National Drug Strategy Monograph series No 25. National Drug and alcohol research center

•Battista N et al. interplay between endocannabinoids steroids and cytokines in the control of human reproduction. J neuroendocrinol , 2008 ; 20; (supp 1) 82-89

Sewell RA, et al. The effect of cannabis compared with alcohol on driving. Am J Addict 2009;18:185-193.

Jerom A Yesavage et al. Carry Over Effects of Marijuana Intoxication and Pilot Performance Am J Psychiatry 1985;142:1325-1329

Andersson, M. et al (2005). Cannabinoid Action Depends on Phosphorylation of Dopamine- and cAMP-Regulated Phosphoprotein of 32 kDa at the Protein Kinase A Site in Striatal Projection Neurons. Journal of Neuroscience 25 (37): 8432–8.

Brubacher JR et al. Cannabis and motor vehicle crashes. BCMJ, Vol. 53, No. 6, July, August 2011, page(s) 292.

1.Hert CL. Increasing treatment options for cannabis dependance: a review of potential pharmacotherapies. Drug and Alcohol dependance 2005 ; 80: 147-159

2.Miller NS et al. A 12 step treatment approach for marijuana (cannabis) dependance. J substance abuse treatment. 1989; 6; 241-50

3.Cooper ZD et al. Action of delta -9- tetra-hydro-Cannabinol in cannabis : relation to use, abuse, dependence.  Int Rev Psychiatry, 2009, 21; 104-112

4.Shufman E, et al: depersonalization after withdrawal from cannabis usage. Harefua 2005; 144; 249-251 

Zuo-Feng Zhang et al. Marijuana Use and Increased Risk of Squamous Cell Carcinoma of the Head and Neck . Cancer Epidemiology Biomarkers & prevention. December 1999;  vol 8; 1071-8

Tzu-Chin WU, M.D. et al. Pulmonary Hazards of Smoking Marijuana as Compared with Tobacco.  N Engl J Med 1988;318:347–51

•De hert M et al, Effects of cannabis use assocoated with age of onset of high risk symptoms for psychosis. Canad  J of psychiatry, 2010; 55; 165-171

•D’Souza DC et al. Cannabis and psychosis/schizophrenia: human studies. Eur Arc Psych Clin Neurosci 2009; 8; 117-123

•Moor TH et al. Cannabis use and risk of psychotic or affective mental health outcomes: a systemic review. Lancet 2007  370: 319-28

•McGee R et al. Longitudinal study of cannabis use and mental health from adolescence to early adulthood . Addiction 2000; 95; 491-503

•J.Van Os et al. Cannabis Use and Psychosis: A Longitudinal Population-based Study.  Am J Epidemiol. 2002 ; 156, No 4. 319-327.

•Arseneault et al. Cannabis use in adolescence and risk for adult psychosis: longitudinal prospective study  BMJ 2002;325:1212

•Cohen et al. Cerebellar grey-matter deficits, cannabis use and first-episode schizophrenia in adolescents and young adults. Australian New Zealand J Psychiatry 2008;42:357-368

• Johnson, BA (1990). "Psychopharmacological effects of cannabis". British journal of hospital medicine 43 (2): 114–6, 118–20, 122. 

Messinis et al. Neuropsychological deficits in long-term frequent cannabis users. Neurology March 14, 2006 66: 737-739

Harrison et al. Cannabis, Cognition, and Residual Confounding.  JAMA 1996;275:521

Murat Yücel  et al. Regional Brain Abnormalities Associated with Long-term heavy Cannabis Use Arch Gen Psychiatry 2008;65:694-701

•Grotenhermen F. Pharmacokinetics and pharmacodynamics of cannabinoids. Clin Pharmacokinetiks 2003; 42; 327-360

•Wang Tongtong et al. Adverse effects of medical cannabinoids: a systematic review CMAJ June 17, 2008 vol. 178 no. 13 (Canadian Medical Association)

•Disdier P. et al. Cannabis arteritis revisited-ten new case reports. Angiology; 2001; jul; 52 (7); 505-6

•Wayne Hall, Nadia Solowij, Adverse effects of cannabis, Lancet 1998; 352: 1611–16

 

אני לא מסוגלת ליישר את זה שמאלה .אז אני מציעה שתעתיקו את הרשימה למסמך וורד תיישרו שמאלה ואז הכל יהיה ברור

לקורא המתחיל: 

תתחיל מזה - אם תצטרך עוד יש - לא חסר אבל הדברים הללו מכסים את כל מה שכתוב במאמר ודברים רבים שהשמטתי כדי לא להעמיס יותר מידי. 

בעיקרון - בכל מאמר בסוף יש רפרנסים  ניתן לפנות לכל אחד מהם והוא בתורו יוליך אתכם הלאה. 

בנוסף כמובן אין חובה להסתפק במה שאני נותנת לך כאן - יש את ד"ר גוגל, שיכול להביא שפע מאמרים מצגות וגם אתרים בנושא. יש לשים לב כשנעזרים בד"ר גוגל, מה המקור שכן דברים רבים שמפורסמים בגוגל אינם מדעיים ואין על התוכן שום אחריות. 

בתקווה להשכלה נעימה ופורה - ד"ר גור. 

ד--ר-גור-רות
20/01/14 23:59

עדשדש שלום, 

אין המאמר הזה עוסק באופיואידים. למעשה אין צורך במאמר כזה על אופיואידים שכן כל האופיואידים הינם תרופות רשומות שלגביהן עם קבלת התרופה את מקבלת עלון למטופל שכולל את כל המידע (מפחיד באותו אופן בדיוק אגב). מאמר כזה יהיה מיותר לחלוטין ואני מצטערת שאני אומרת את זה בכזו נחרצות - אבל חבל זמני הדל. 

האופיואידים הם תרופות נפוצות שכל רופא משפחה מיומן להשתמש בהם ויש לו ניסיון רב. כל הרופאים לומדים עליהם כבר בביה"ס לרפואה, ומכירים אותם על יתרונותיהם וחסרונותיהם. אין שום סיבה לשום רופא לרשום עליהם שום מאמר בהקשר זה. אין כאן שום שאלה של אינטרסים - למעט זאת שזה לא מוסיף לאף אחד לדוש שוב ושוב במה שכולם יודעים. 

האם את קראת את המאמרים עליהם ביססתי את המאמר הזה? האם קראת את הטוקבקים ומצאת את ההפניות? בהודעה הבאה אני אעלה,לטובתך ולטובת הנריק, שללא ספק לא טרחתם לעקוב אחרי הטוקבקים , שוב רשימה חלקית אך מספקת של הפניות מדעיות.

קראי את המאמרים ותחזרי אלי שוב אם יש לך בעיה עם המספרים, או מחלוקת עם החוקרים. אכישהוא - רוב הקוראים של המאמר הזה ושל כמוני מתקשים עם האנגלית המקצועית בה מנוסחים מאמרים אילו וזה בסדר. אבל מאחר ואת מעלה שאלות נוקבות, את וזה שלפנייך - ואני מצפה, הן ממך והן מהנריק - לחזור לכאן ולהתייחס בבקשה לכל מאמר ומאמר אחרי שקראתם אותם. 

מאחר והטלתם שניכם ספק באמינותי אני דורשת כי תוכיחו שיש במאמר שלי משהו שחורג מהכתוב במאמרים עליהם אני מתבססת, אני דורשת כי תוכיחו כי מאחורי המאמרים שפורסמו בירחונים כגון הלנצט יש אינטרסים כלכליים פסולים, ואני רוצה לשמוע אותך, "עדשדש" , מבקרת את החוקרים בעלי השם שכתבו את הדברים. 

יש גבול לרהב. 

אגב הערתך על כך שיש הבדל מהותי בין קנביס רפואי לקנביס מהרחוב וכי תופעות הלוואי מיוחסות לחמרים שמוסיפים- אין בכך אמת. תופעות הלוואי מיוחסות ישירות ל- THC ול- CBD שהינם מרכיב קנבינואידי. 

אם רפואה קונבנציונלית הינה לדעתך מקובעת, מרובעת וחשדנית את מוזמנת להתעלם מקיומה. איש אינו כופה אותה עלייך. אני מבינה ומכירה את תאוריות הקונספירציה ואת מוזמנת להמשיך ולדשדש בהן. את יכולה באותה מידה ללכת ולבקש את הקמעות של הבאבא סלי או ללכת ולבקש מזור אצל אורי גלר או אורן זריף - אין לי שום התנגדות לכך. נהפוך הוא - אם הם יביאו לך מזור ובריאות אני רק אשמח. 

אין לי שום בעיה אם תחליטי לוותר על אנטיביוטיקה כפי שעשה זוג הורים מקיבוץ בית קשת לפני שנה, וקבר את ביתו בת כמה החודשים לאחר שהטיפול האנטרופוסופי בה נכשל כשלון חרוץ. אני אומר לך יותר מזה, אני וחברי הרופאים, הננו נשמות טהורות: גם אחרי שאתם מזלזלים בנו. מכנים אותנו מרובעים, דור קודם, מכפישים את שמנו זורעים קונספירציות מעלינו, ובקיצור עושים ככל שניתן כדי לירוק לבאר ממנה אתם שותים - אם תבואו אלינו כי ניחמתם ורע לכם ואתם מבקשים מזור תמיד נפנה לעזרתכם. אפילו לא נבקש שתבקשו מאיתנו סליחה. 

ככה אנחנו. 

לומר עלי שאני מפחדת מהצמח שבו אני משתמשת לטיפול בחולים מזה כמה שנים הוא בורות לשמה. יתרה על כך  - אני בין האנשים היותר מנוסים בארץ בטיפול בצמח הזה. ומתוך ניסיון זה בא המאמר. 

אני מאוזנת ומאמר זה מאוזן היטב, בדיוק כמו כל עלון משתמש לתרופה. ואת האיזונים שנדרשים לכתיבת עלון כזה - קבעו רבים וטובם לאחר עיון מעמיק. ולא את יכולה לחלוק על הגישה שנבחרה בשום שכל. 

אין לי כל עניין לעורר יותר או פחות אנטגוניזם - ההחלטה האם להיות אנטגוניסט כמו ההחלטה האם להיות פתוח או לקרוא את המאמר נתונה בידי הקוראים  - לא בידי. ואם לא הבנת את זה עדיין - אני לא מתכוונת להתפשר עם אף אחד. זה אינו מאמר פופוליסטי ואני לא פוליטיקאית. אני רופאה וככזו אני אשת מדע. אחד היתרונות הגדולים ביותר של מדע הוא שהוא משתנה. אני פתוחה לביקורת , וכאשר המדע ישתנה אני אשתנה איתו. אין אמת אחת מחלטת. אבל זה מה שאנחנו יודעים כיום ואני אשתף את הידע הזה כמיטב יכולתי.

לסיום: את שואלת  האם כשנה אחרי כתיבת המאמר עמדתי השתנתה. 

ובכן עמדתי הזו פורסמה לאחר התנסות בת 5 וחצי שנים בטיפול באנשים עם קנביס רפואי. ראיתי את ההצלחות. ראיתי גם חלק לא מבוטל מתופעות הלוואי קורות. חלקם אף קרו לנוכח עיני במרפאת עצמה שכן לאחר שקרו כמה מהחמורות בהן התחלנו לתת את מנת הניסיון לאנשים בסיכון במרפאה עצמה. 

לא רק שעמדתי לא השתנתה, אלא אם בכלל, במהלך השנה החולפת ראיתי עוד כמה חולים מסתבכים עם התרופה, כך שעם הזמן ספקות שהיו לי רק הולכים ומתפוגגים. 

בנתיים גם המחקרים מרבים והולכים - והיות ושאלת מה התחדש במהלך השנה בתגובה אחרי התגובה הבאה אני אתן כמה רפרנסים חדשים. 

ד"ר גור. 

 

 

ד--ר-גור-רות
20/01/14 23:16

להנריק רוסטוביץ' הנכבד: 

ראשית - הקוראים של המאמר הזה אינם מייצגים בשום פנים ואופן אוכלוסיית מטופלים מאוזנת מחקרית שניתן להסיק ממנה משהו לגבי שימוש בטיפול רפואי. 

שנית - אילו אינם ממצאים רפואיים שלי. כל מה שרשום כאן לקוח מהספרות הרפואית המקובלת והפורמלית. חלק לא קטן מהמקורות צוטטו במלואם במהלך התשובות ואם אתה סקרן אנא פתח את תשובותי ותמצא את המאמרים המקוריים.

היות ובמאמרים המפורסמים בפרות המקצועית יש להצהיר על כל תמיכה או אינטרס כלכלי- תוכל גם לראות האם המאמרים הללו נתמכו ע"י משהו או כותביהם ממומנים (רמז, התשובה היא לא).  

במאמר שכתבתי אין פירוט על שכיחות תופעות הלוואי, וגם אין פירוט מקורות ולא בכדי. כשם שאינך מוצא כנ"ל בעלון למשתמש. זה אינו מאמר רפואי בירחון רפואי -זה מאמר שמטרתו להביא מידע בסיסי למטופל. כפי שציינתי אם תרצה להעמיק בכל המספרים והסטטיסטיקות זה מפורט במקורות שצרפתי לקריאה נוספת במהלך תשובותי. 

אינך חייב למצוא במאמר ערך או להסכים אינך חייב לקרוא אותו, אתה יכול להתווכח. לו הייתי רוצה להוסיף עוד מאמר מדעי לספרות העמוסה לעייפה הייתי עושה כן במסגרת הירחונים המקצועיים, אולם הללו לא מגיעים לציבור הרחב ולכן החלטתי לכתוב משהו מובן ופשוט ולפרסם אותו באתר שמגיע לחולים. 

זה איננו מאמר מקצועי, ועל כן - אין בו שום דבר מקורי משל עצמי. מאמר זה מורכב כולו מתחילתו ועד סופו מציטוטים מספרות מקצועית, שפורסמה בירחונים מבוקרי עמיתים ומקובלת כספרות רפרנס עולמית. 

לגבי ההשוואה בין הקנביס לבין מורפין. אתה יכול לבוא בדרישה להשוות בין קנביס לבין כל תרופת כאב - ויש עשרות כאילה, להגדיל ולשוות קנביס לטיפול פולשני וכן הלאה.

הסקופ של המאמר הזה איננו בהשוואה בין תרופה אחת או טיפול אחד לאחר, אלא בהסתכלות על טיפול מסויים. הקנביס הינו טיפול בפני עצמו. הבחירה האם לתת טיפול כזה או אחר היא בחירה קלינית של הרופא המעורב ובוודאי שלא אני אפרסם שום הנחיות קליניות כאילה.  

לסיום: 

מנימת דבריך שתשמח לקרוא מאמר שלי עם הפניות שלא מומנו בידי אינטרסנטים יש רמיזה עבה כי מאחורי או מאחורי כתיבת המאמר יש אינטרסים כלכליים או שגורמים כלכליים מימנו אותי להטות את הציבור.  

היש בידך לבסס את זה? אתה מטיל בי דופי? תוכיח את דבריך - אחרת זה לשון הרע. 

אם אתה מבקש להשכיל אתה מוזמן לגשת למאמרים שהפניתי אליהם - כולם פורסמו בספרות המקצועית כאמור. מאחורי הדברים שאני כתבתי אין שום אינטרס כלכלי או אחר למעט האינטרס שלי כרופאה להשכיל את החולים.  

ד"ר גור. 

עדשדש
20/01/14 14:47

שלום דר׳ רות, 

אני מועמדת לקנביס רפואי, אחרי שנים של סבל בל יתואר ואחרי ניסיון עם כל תרופה אופייטית אשר קיימת במדינת ישראל. קראתי בעיון את מה שכתבת שכן אני מאוד משתדלת לערוך מחקר מירבי ויסודי ככל הניתן בטרם תחילת השימוש. 

אני חייבת לציין מי המקום של מי שנוטלת תרופות אופייטיות שנים רבות שבשום מקום לא קראתי כזאת נחרצות נגד אופייטים שמגיע מהרופא. בדרך כלל מי שמתנגד נחרצות לאופייטים זאת קהילה פרא רפואית, ודווקא רופאים לא חושבים שהשד נורא כל כך. אבל בפועל לאופייטיים יש השפעה קשה ועמוקה ביותר, החל מהתמכרות פיזית ונפשית קשה מאוד, הסתגלות למינונים וצורך מתמיד בלעלות מינונים, עצירות ופגיעות שונות במערכת העיקול, השפעה על כושר שיפוט, חלומות, חרדות, פגיעה בלתי הפיכה במנגנוני כאב הטבעיים , השפעה על מאפיינים אישיותיים, שינוי התנהגות, עצבנות קיצונית עד כדי התקפי זעם, מחשבות אובדניות, דיכאון ועוד. כל זה עוד לפני שדיברנו על נזקי כליות וכבד ושאר הנזקים שנגרמים מצריכה של חומרים כימיים שמתפרקים בכבד ובמערכת העיכול. עדיין לא מתקלתי באף רופא כאב שמרשה לעצמו לכתוב כזאת כתבה נחרצת ומלאת הפחדות בנוגע לאופייטיים. אז למה על קנביס כן? 

אני משוכנעת שלא הכל וורוד בשדה המריחואנה. אבל הכתבה שלך מפחידה מידי ולא מאוזנת כלל. אינך מציגה כל סטטיסטיקה ושום נתונים מספריים וגם לא נתונים מחקריים ממש כי בעצם אין מחקרים ממש. יש בעיקר תצפיות ואיסוף נתונים וכפי שבצדק כתבת רובם מתבססים על משתמשי רחוב. אבל אחד הדברים שכל אחד יודע זה שקנביס שנמצא ברחוב איננו קנביס רפואי וכלל לא דומה לו! בקנביס בלתי חוקי מעורבבים חומרים רבים נוספים שברובם הם אלה שאחראים לחלק גדול מאותם נזקים שאת כל כך מטיבה לתאר. 

ידוע והוכח שקנביס רפואי שונה בתחליט מזה שנמצא ברחוב. אינני תמימה בשביל לחשוב שמדובר באיזה נס שיציל את כולם. ברור לי שכמו לכל טיפול רפואי יש לקנביס תופעות לוואי והשלכות ויש להיות עם יד על הדופק. 

עדיין כתבתך מוגזמת במגמתיות שלה. ידוע שרבים מהרופאים מתנגדים נחרצות לקנביס מסיבות שאני יכולה להבין, כי רופאים באופן כללי חוששים מכל דבר שאינו יצא מפס יצור, כל דבר שאינם יכולים להפרק לגורמים ולהסביר את המנגנון שלו. ככה למדתם בבית ספר לרפואה. רפואה קונבנציונלית הינה רפואה מקובעת, מרובעת וחשדנית כלפי כל דבר שאינו ארוז במארז נייר אלומיניום עם עלון לצרכן מצורף ומגובה במחקרים שמי שמימן אותם - כמה מפתיע- אותו יצרן שארז את התרופה במארז אלומיניום. 

כוחות גדולים מאוד פועלים בשוק התרופות ושוק התרופות מנצל היטב את החששות של ציבור הרופאים מפני טיפולים שאינם יכולים להסבר, לפרק ולמפות. אני בכלל לא מאמשימה את הרופאים, אני להבדיל מהרב לא חושבת שיש קונספירציה של חברות תרופות ורופאים נגד הקנביס מתוך אינטרסים כלכליים. אני חושבת שרופאים במיוחד מהדור ״הקודם״ , אותו דור שמאווווד מאמין באנטיביוטיקה, תרופות, ניתוחים , וכל האמצעים הפולשניים של הרפואה המערבית, פשוט לא מסוגלים עדיין להכיל את הצמח הזה. הוא מפחיד אותם ולכן הם מעדיפים להתרחק ולא להתעסק. 

אני מניחה שכתיבתך היתה מעוררת פחות אנטגוניזם והיתי גורמת לאנשים להיות יותר פתוחים לשמוע את עמדתך לו הית מאזנת את דברייך ולא נסחפת עם ההפחדות. 

מעניין אותי אם כעת, שנה אחרי כתיבת הכתבה, שינית ולו בקצת את עמדתך. 

 

BENO1952
17/12/13 11:55

 

smiley"לסיכום, התאכזבתי מהשטחיות של הדברים שנכתבו, ואשמח לקרוא מאמר שלך שיש בו הפניות אל מחקרים (שלא מומנו בידי אינטרסנטים), שמצוינת בו השכיחות של תופעות הלוואי, ושיש בו השוואה אל תופעות הלוואי של תרופות מקבילות."

בברכה, הנריק רוסטוביץ

 

חחחחח,,אין דבר כזה "שלא מומנו בידי אינטרסנטים",,

כל מי שמפרסם משהו,מוכר משהו,קונה משהו,בונה משהו זה מתוך אינטרסים,,

ד"ר גור הנכבדה, קראתי את המאמר שלך ואת התגובות והתרשמתי לחיוב מהתגובות המפורטות שלך לכותבים.
העדויות של הקוראים-המגיבים עומדות בסתירה לממצאים הרפואיים שלך.
במאמר אין פירוט של שכיחות תופעות הלוואי, כלומר לא מצוין ליד כל תופעת לוואי אם היא מופיעה במשתמש אחד מתוך 1000 או ב- 50% מהמשתמשים, ולכן אין לרשימה זו כל ערך אינפורמטיבי.
חסרה במאמר השוואה בין תופעות הלוואי של הקנאביס לבין תופעות הלוואי של מורפין, למשל, משום שאם תופעות הלוואי של מורפין הן קשות יותר ונפוצות יותר, אזי ברור שיש להעדיף קנאביס.
לסיכום, התאכזבתי מהשטחיות של הדברים שנכתבו, ואשמח לקרוא מאמר שלך שיש בו הפניות אל מחקרים (שלא מומנו בידי אינטרסנטים), שמצוינת בו השכיחות של תופעות הלוואי, ושיש בו השוואה אל תופעות הלוואי של תרופות מקבילות.

בברכה, הנריק רוסטוביץ

ד--ר-גור-רות
13/12/13 19:46

יונתן, אני מאד מעריכה את גישתך הבוגרת.  

אני יודעת שאנו חלוקים בדעותינו, אם כי אני חושבת שהרבה פחות ממה שאתה סבור. 

זה נכון לגבי כל תרופה וכמובן גם כאן - תופעות לוואי אינו קורות לכולם, אלא רק בחלק מהחולים. 

נכון שעבור אותו חולה שסובל מתופעת הלוואי זה 100% פגיעה, אבל עבור כל החולים שאינם סובלים מתופעות לוואי זה 0%. 

אתה זכית, ולך אין תופעות לוואי כלל - וזה נהדר כיוון שעבורך זה באמת עניין של איכות חיים נטו. 

יש אנשים שעבורם תופעות הלוואי הן כה קשות שהן מונעות לחלוטין שימוש בטיפול זה. 

ויש אנשים שמצליחים להנות למרות תופעות הלוואי - כשם שאנו מתמודדים עם עצירות באופיואידים ולא מפסיקים בגלל זה את הטיפול גם כאן - לא בהכרח נפסיק טיפול אם מופיעה תופעת לוואי מסויימת. תלוי מהי תופעת הלוואי כמה היא מפריעה האם היא הפיכה והאם אפשר להכחיד אותה. 

עדיין. קריטי לדעת שזה אפשרי, שזה עלול לקרות. 

קריטי עבור החולה שחייב להיות מודע, ליידע את הרופא שלו בכל גורם סיכון, להיות עם יד על הדופק כדי לזהות בעיה מהר. 

וקריטי עבור הרופא - הן זה שרשם והן רופא המשפחה - כדי להיות עם יד על הדופק ולעצור אם משהו לא טוב קורה. 

בדיוק כמו עם כל טיפול אחר. 

לסיכום - אני חושבת שהמרחק בינינו לא כל כך גדול אחרי כללות הכל, וכשקוראים את המאמר ללא דעות קדומות או חשש מפגיעה בתדמית - אני חושבת שניתן לראות את ההגיון מאחורי כתיבתו. 

 

ד"ר גור. 

עם כל זה שאני לא מסכים עם חלק גדול מהדברים המוזכרים מהמאמר ואני חושב שחלק גדול מדעותי הן לא כמו של דר רות, דר רות הינה רופאה שהוסמכה לכך והוגדרה כך וצריך לכבד עובדה זו ולנסות לא לעבור גבולות במיוחד שאפשר להמחיש את תגובתך מצויין גם ללא עבירה על גבולות.

שבת שלום לכולם

וחורף חמים

יהונתן

ד--ר-גור-רות
12/12/13 23:53

את הויאוקס הורידו מהמדפים בכל העולם בשל כמה חולים בלבד שפיתחו תופעות לוואי כאשר הקהילה הרפואית החליטה שזה מסוכן.

אם תשאל אלפי חולים שטופלו בויאוקס בהצלחה ללא שום תופעות לוואי הורדת התרופה היתה מיותרת והרסנית עבורם. אם תשאל את אותם החולים שנפגעו באופן בלתי הפיך - זה היה פשע לייצר את התרופה. 

אנו מאזנים את הסיכונים עם הטובה הצומחת מטיפולים רפואיים כמיטב יכולתנו לפי קריטריונים שעמדו במליוני ניסיונות ובשנים ארוכות של למידה.  

האיזון הראוי המינימלי הינו לכל הפחות ליידע את כל מי שהולך לקבל את הטיפול על המשמעויות. כשם שכשאני מנתחת אדם אני מסבירה לו מהם הסיכונים והסיבוכים ולא רק איזו תועלת תצמח לו מהניתוח שלי.

חלק מהאיזון הראוי, והסיבה בשלה את מרבית התרופות נותן רופא - ולא רוכשים לבד לפי הגחמה - הוא היכולת לאבחן מי צריך את הטיפול,  למי הוא עשוי לעזור, ולנפות עד כמה שאפשר את אילו שהדבר עלול להזיק יותר מאשר להביא להם תועלת. המטרה הסופית היא למנוע מכמה שיותר אנשים סבל. 

 

לגבי הגבולות שעברת - הערותיך בנוגע לחברי לעבודה או להורי מהוות כפי שציינתי ירידה אישית לגופו של אדם ולא לגופו של עניין. זה איננו לגיטימי. 

אני משתדלת שלא לחסום ועובדה שלמרות שעברת את הגבול רק הערתי לך ולא מחקתי ולא ערכתי ולא חסמתי. בדבריך עברת  על כלל מרכזי בהתנהלות בינאישית בכלל והתנהלות בכמוני: הדיון פתוח אולם אסור לגולשים להתייחס אישית  ולבקר אישית גולשים אחרים.  

אין לי שום בעיה איתך או עם דעותיך על הקנביס יש לי בעיה עם צורת ההתבטאות שלך כלפי כאדם. 

אם יש לך תלונות או חשדות לגבי, או לגבי הורי, או לגבי עמיתי לעבודה - ישנם צינורות מקובלים אליהם אתה יכול לפנות שיבררו את העניין. אמירות כגון אילו הינן לא רק מעבר על האתיקה בכמוני אלא עד כדי הוצאת לשון הרע. ובכך אני מסכמת את הדיון הזה בתקווה שהפעם אחרי הסבר שני תבין. 

 

לגבי עניין הלימודים - אינך צריך להיות רופא כדי לפנות אלי. אבל במדינת ישראל ההחלטה לתת לחולה מסויים טיפול בתרופה כזו או אחרת (או בקנביס) הינה עניין לרופא מוסמך בלבד. לאף אדם אחר במדינת ישראל אין את הסמכות להחליט החלטות כאילה. על מנת לסתור שיקול דעת רפואי לחלוק על שיקול דעת רפואי או לקבל את הזכות להחליט אחרת ועל ידי כך לבקר החלטה של רופא אחר עליך למצער להיות רופא בעצמך. כל עוד אינך כזה - שיקול הדעת הרפואי של כל רופא מוסמך במדינת ישראל עולה על זה שלך.

אנו יכולים להתווכח כאן אקדמאית כמה שרק תרצה, ברצון ובכבוד אבל ההחלטה הסופית תהיה אך ורק של רופא מוסמך, לפי שיקול דעתו הרפואית והיא בלבד. 

 

לגבי שינוי מעמדו החוקי של הקנביס: יש במדינת ישראל כנסת ובה 120 חברים שנבחרים בבחירות חופשיות וחשאיות ע"י כל בעלי זכות ההצבעה במדינה ומייצגים את כלל האזרחים. חברי כנסת אילו הינם היחידים המוסמכים לחוקק חוקים. בתוקף סמכותם זו הם קבעו מה שקבעו ובידם לשנות זאת. הרופאים אינם ולא היו מעולם צעד בעניין. לא הרופאים החליטו שקנביס יחשב בישראל כסם מסוכן ולא הרופאים הם אילו שהגדירו אותו בתוך חוק פלילי. אילו חברי כנסת. 

אני כרופאה וכמייצגת של הרופאים באופן כללי בסוגיה זו (ואפילו ד"ר ברקת קרן שיף תסכים איתי בנקודה זו - אני משוכנעת) - אומרת לך כאן ועכשיו שלרופאים אין נגיעה או עניין או דעה בנוגע ללגליות של הקנביס שלא לשימוש רפואי. זה עניין פוליטי לא רפואי. 

לפיכך אתה מוזמן להמשיך את השיח הזה בנוגע ללגליזציה של הסם על פני פורומים פוליטיים. אין לו מקום כאן ואין זה מעניינו של המאמר הזה המתייחס לשימוש רפואי בלבד, במינונים רפואיים ולמטרות רפואיות. 

 

אני חייבת להתייחס לעוד התלהמות שלך - ואני מצטטת: "להוציא אותו מידי הרפואה": הקנביס מעולם לא היה בידי הרפואה. אני אינני עומדת בין אדם לבין שימוש בצמח. מי שעומד בין אדם לבין שימוש בצמח הוא החוק. שלא יתבלבלו לך היוצרות. 

אני נותנת טיפול לאנשים סובלים כאשר אני סבורה שתרופה מסויימת או טיפול מסויים יקל על הסבל ללא גרימת נזק כתוצאה מהטיפול. אני נותנת רק טיפולים שאושרו שימוש רפואי במדינת ישראל או כללית או פרטנית. 

רצון לצרוך חומר כלשהוא למטרה כלשהיא שאיננו קשור למחלה או לסבל  - אינו קשור בשום פנים ואופן לרפואה, ולכן אין לכך כל קשר אלי או לעמיתי. 

 

אני חושבת שמשלל תגובותיך אני לפחות יכולה להסיק דבר אחד בלבד: מעבר לכך שיש לך ערבוב מסויים בין מה לגיטימי לומר למי ואיפה  - יש לך גם איזה פספוס בהבנת המאמר הזה ומטרותיו. 

לכן אני אבהיר כאן שוב לטובת אותם אנשים שקוראים את תגובותיך ועלולים לחשוב שכאן זו הבמה לויכוח הפוליטי האם קנביס הוא סם או לא והאם ראוי להוציא אותו מחוץ לחוק או להתיר אותו לשימוש חופשי כמו אלכוהול: 

מאמר זה מתייחס אך ורק לצריכת קנביס במינון רפואי כתרופה להקלת מחלות מסויימות ומוגדרות בלבד. כל הנאמר כאן הינו בהקשר של שימוש רפואי לפי הוראת רופא ומרשם בלבד. 

 

לכל מי שמעוניין להכנס לויכוח הפוליטי - ישנם שלל אתרים המתעסקים בכך, וישנם 120 חברי כנסת שלכולם יש אתר וניתן לפנות. זה איננו המקום לדיון זה. 

 

ד"ר גור. 

דרור-ק
12/12/13 21:20

בקיצור חברים יקרים דוקטור רות גור : כל הוויכוח הסוער סביב הצמח והקולות שעדיין נשמעים לכאן ולכאן שברוב המדינות הנאורות כבר הוכח מעל כל צל צילו דל ספק שהצמח רפואי ושהוא לא סם מסוכן נקודה כך שהוויכוחים המלומדים פה על כל תופעות הלוואי ושכמותם וכן מביאים ולא מביאים .!! רופאי הכאב נכון להיום קיבלו במה והם רוצים להכתיב את הטון כבוד אדיר אבל עם כל הכבוד אתם לא הסגנים של אלוהים לפני שתגמר לי הלגיטימציה אומר כמה מילים הכל הבל הבלים חברים יקרים הצמח מעולם לא היה סם מסוכן ולעניות דעתי צריכים וחייבים להוציא אותו מידי הרופאים בכלל זו דעתי לפני שתגמר לי הלגיטימציה מה לכם ולקנביס בכלל הרי ידוע לפני כ-70 שנה מה עשו לצמח חברות התרופות והתאגידים הכריזו עליו ״כסם מסוכן ״ ואנחנו אני כמובן כאחד מהם נלחם לשחרר את הצמח מפקודת הסמים המסוכנים אנחנו נלחמים לשינוי מעמדו החוקי של הצמח או מקסימום להשוות את מעמדו החוקי לזה של האלכוהול וכשנוציא אותו ונשחרר את הצמח הרופאים לא יהוו פונקציה בככל זו הטענה שלי נכון להיום וזו המלחמה שלי כבר שנים רבות אי לכך ובהתאם לזאת חברים נכבדים המלחמה רחוק מלהסתיים פה אנחנו נוציא את הצמח מידיי הרפואה והפקודה ככה שאת כל הסיפורי אלף לילה ולילה תשמרו להרצאות למתמכרים שלכם הוד רוממתכם עכשיו גברת רות הנכבדה את יכולה לחסום לי את הלגיטימציה להתבטאות פה המשך ערב נפלא לכולם 

דרור-ק
12/12/13 20:51

לכבוד ד״ר רות לא הוצאתי בתגובותי אלייך מקום לתשובתך ואני לא. צריך שום לגיטימציה בכדי לפנות אלייך או לכל גולש אחר את יכולה לחסום אותי זו זכותך עם דעותי לא מתישהו עם דעותייך אבל לאמר לי שאין לי לגיטימציה לפנות אלייך ??? סליחההההההההההה ???? תבדקי טוב טוב גברתי מהם כללי הבית ככה שאדע איך להתבטאות הוד מעלתה לגטימציה לפנות אלייך או לכל גולש אחר את אמיתית ????? 

דרור-ק
12/12/13 20:38

ידוע לי שזה אינדוידואלי כל חולה וההדיאגנוזה שלו זה ברור ,אבל את רוב תופעות הלוואי שציינת אני מכיר באופן אישי עשרות ומאות חולים שצרכו קנביס ושום אחת מהתופעות הנ״ל לא היו מוזכרות ,אז לי זה ברור באופן אישי שאת כל הסממנים הללו קיבלתם מאנשים שנפגשו עם קנביס פעם ראשונה בחייהם . שנית לא היה שום כוונה לקחת את התפקיד שלך תרגעי ושנית לא ירדתי עלייך ועל שום גולש אחר וממתי אני צריך ללמוד 7 שנים בשביל לפנות אלייך או לכל גולש אחר דיברתי בשפה נאותה והבעתי את דעתי זה שלא סברתי את אזנך לא אומר שאין לי לגיטימציה לפנו ת אלייך או לעל גולש אחר למה פתחת בלוג ודיון ? מה זה חד צדדי ??? ולא הבנתי איפה צריכה להיות לגיטימציה בכדי לפנות אלייך אולי תנסי להסביר לי הוד רוממותך למה אין את אותה לגיטימציה ???? 

ד--ר-גור-רות
11/12/13 23:30

אנא קרא את תשובתי ליונתן. 

לצערי עברת את הגבול בתגובתך הראשונה. זהו דיון אקדמי ויש לשמור על רמה נאותה. ירידות בעלות אופי אישי לא תקבלנה בהבנה. אין לך שום לגיטימציה לפנות אלי או לכל גולש בקהילות כך. 

 

אתה מוזמן ללכת להציג מועמדות ולנסות להתקבל לביה"ס לרפואה, ללמוד לתואר ד"ר לרפואה, לקבל רישיון לעסוק ברפואה במדינת ישראל, להתמחות באחת ההתמחויות הרשאיות להזין את רפואת הכאב להתמחות התמחות על בכאב ולרשום קנביס לכל חולה שאתה סבור שזהו הטיול הנכון עבורו במסגרת החוק וכללי משרד הבריאות. 

עד שאינך עושה זאת אין לך שום זכות חוקית לבקר מי שרושמים את התרופה, או לבקר את מי שנשבעו חוק את שבועת היפקרטס.  

 

לגבי העבריינים וסוחרי הסמים שניגשים אלינו לקבל קנביס - זו תופעה מצערת, אולם זה קורה גם בהקשר של תרופות אחרות ואיננו מכתימים תרופה רק כיוון שאנשים מסוג זה מגיעים אלינו בהקשר שלה. עובדה שאת האופיואידים אל הכתמנו עקב כך. התייחסותינו לקנביס אינה שונה. 

 

אתה שואל מהו התחום שלי: אני בוגרת ביה"ס לרפואה באוניברסיטת תל אביב. אני מומחית בנוירוכירורגיה ומומחית במומחיות על ברפואת כאב. 

לגבי שאלתך בנוגע לחולה עם תסמונת הטורט - אינני מאבחנת ובודקת חולים באינטרנט. עצה רפואית פרטנית ניתן לקבל אך ורק ביעוץ אישי לאחר בדיקה מדוקדקת, זו אגבף עוד לפני שהקשית תשובתי לכל אחד ששואל אותי שאלות כאילה ויש כאילה רבים וטובים בקהילה ובבלוג שלי וכולם מקבלים את אותה התשובה בדיוק. 

 

אחרון חביב לגבי תופעות הלוואי. הזכרתי זאת בתגובתי ליונתן אבל אזכיר שנית. כאשר אנו מספרים בעלון או בכל דרך אחרת על תופעות לוואי אין שום אפשרות לחזות למי תהיינה ולמי לא. הקביעה שלך היא שכל התאור מבוסס על אנשים חסרי ניסיון איננה נכונה שכם באף אחד מהמאמרים עליהם ביססתי את הסקירה הזו לא נעשתה החרגה של חולים בעלי או חסרי ניסיון עם החומר. 

כשם שלא כל חולה שלוקח ליריקה יאבד שווי משקל ולא כל חולה שנוטל מורפין יסבול מעצירות כך ברור שלא כל חולה שיקח קנביס יסבול מהתקף סכיזופרניה או כל תופעת לוואי אחרת. יתרה על כך פרטתי היכן שהיה מתאים ואפשרי את הסיכון מספרית. 

כל אדם יכול לקרוא עלון לצרכן של תרופה ומעטים המקרים בהם אדם יוותר מראש על תרופה בשל קריאת העלון אלא אם מצא שיש בעיה ספציפית שרופאו לא לקח בחשבון ולמעלה את הסיכון עבורו. 

עבור זה בדיוק נרשם המאמר הנ"ל ואם גרמתי לאדם מסויים לעצור ולזהות סיכון הנוגע לו ולמנוע סיבוך דייני. 

 

ד"ר גור. 

ד--ר-גור-רות
11/12/13 23:12

יונתן, 

לשאלתך - מדוע אני מפרסמת את מה שאני מפרסמת.

אני מפרסמת מאמרים שעברו ביקורת עמיתים ופורסמו בספרות הרפואית המובילה. קנביס עומד במחקר וטוב שכך. מידי פעם יוצאים מאמרים חדשים. הרפואה אינה שוקטת על שמריה. 

ככל שיצאו מחקרים חדשים ויהיו בקונצנזוס אני מבטיחה לפרסם גם אותם - בלי קשר לצד.

מטרת המאמר הזה הינה לפרט את תופעות הלוואי. בתחילתו ציינתי  ואני מצטטת את עצמי תחת הכותרת מה יש בו: 

"לקנביס תכונות טבעיות רבות בהן: שינויים בהתנהגות, שינויים בזיכרון (בעיקר פגיעה בזיכרון לטווח קצר על-ידי פגיעה בתאי האסטרוציטים באזור היפוקמפוס במוח ופירוק של הקשרים בין תאי העצב באזור האחראי על זיכרון), בתפישת הרגשת כאב (באונה המצחית של המוח על-ידי השפעה ישירה על הנוירונים), ברמת התנועתיות ורמת הניידות. יש לו גם השפעה על התיאבון. בנוסף, הוא מוריד את פעילות המערכת החיסונית וכך מקל על מחלות דלקתיות של מערכת העיכול.

ישנן כמובן תכונות חיוביות נוספות, אולם הללו מוכרות היטב ומוזכרות רבות במקומות אחרים ולכן לא אדון בהן במאמר זה. המאמר יעסוק בהשפעות השליליות של הקנביס – תחום שעד כה הוזנח לחלוטין בכל הפרסומים במדיה, ולדעתי ישנה חשיבות עליונה בידיעתו, שכן הקנביס, למרות שימושיו הרפואיים, מנופק לחולים ללא כל עלון לצרכן. לכל תרופה יש תופעות לוואי וסיכונים וגם הקנביס אינו יוצא דופן מבחינה זו."

איני יוצאת נגד הקנביס אולם מאמר זה היתה לו מטרה אחת ברורה ביותר ומוצהרצ - להביא לידיעת הציבור את החלק השני. 

הוספתי לינקים למאמרים שונים שמדברים בשבח החומר . 

אני חושבת שהמאמר משרת היטב את מטרתו המקורית. זה רק אתה וחבריך שחופרים בו שוב ושוב וכיוון שאתם נתונים במאבק מול הרשויות אתם רואים במאמר חלק מהמאבק. 

חולים רבים שלי נעזרו במאמר הזה כדי לזהות תופעות לוואי. 

אני יכולה לציין כי ידועים לי לפחות שני חולים שקריאת המאמר טרם לקיחת התרופה מנעה אסון - אחת היתה חולה עם סכרת לא מאוזנת שסובלת מצניחות קשות ברמת הגלוקוז בדמה. לאחר קריאת המאמר היא החליטה לקחת את המנה הראשונה במוסד הרפואי שרשם לה את התרופה. היא הזהירה את הרופא מפני תופעת הלוואי הזו ולכן פתחו לה ווריד והכינו עירוי גלוקוז לעת הצורך. היא נטלה את הטיפול ואיבדה את הכרתה תוך דקות ספורות כשרמת הגלוקוז בדמה צנחה. בזכות ההכנות הדבר תוקן מיידית והיא חזרה להכרתה ושום נזק לא נגרם. לולא המאמר היא היתה לוקחת את הטיפול בביתה וזה היה עלול להסתיים במוות. 

אני כתבתי את המאמר במטרה מוצהרצ וברורה להביא לציבור את הידע על תופעות הלוואי. 

אינך יוצא מול שום חברת תרופות כנגד הכתוב בעלונים לצרכן - אולי מפני שאם חברה כותבת דברים בגנות התרופה שהיא עצמה מייצרת כנראה זה כשר נכון? 

זהו שירות לציבור, שירות חיוני שאין לו מענה אחר. 

כמו בכל עלון לצרכן - לא לכל האנשים קורות כל תופעות הלוואי או אפילו חלקן. 

רוב האנשים אינם סובלים. ובכל זאת מצופה מהרופא להזהירם טרם השימוש ומצופה מהם לקרוא את העלון נכון? 

לפיכך יונתן החלק את נוצותיך הסמורות. 

אני אינני צד במאבק שלכם משום כוון, המאמר הזה נכתב הרבה לפני שיצאתם כנגד משרד הבריאות, ואין למאמר שום קשר לשום מדיניות שהיא. 

אנא נתק את המאמר לאלתר מהמאבק. 

זה אינו מאמר בגנות קנביס - זה מאמר מאוזן על תופעות הלוואי שלו כשירות לציבור  - בעיקר לציבור שנרשמה לו התרופה טרם השימוש. 

דרור-ק
11/12/13 21:50
דרור-ק
11/12/13 21:50

עכשיו שאני מנסה להכנס לנעליהם של הרופאים הנכבדים עולה למוחי מחשבה אחת ולמעשה היא נכונה ,בקרב המטופלים יש חתכים שונים של חולים ,ועם נבחן את אותן חתכים נראה שיש מגוון רחב מהם ,שאנחנו באים לבחון את הדבר מהמישקפיים שלנו הטיעונים לגבי כל תופעות הלוואי נכונות אבל חברים יקרים הרופאה הנכבדה ציינה את כל תופעות הלוואי שמוצאו בבדיקות והועלו על ידי מטופלים בכל רחבי העולם , אבל והדגש פה הוא על האבל אותם מטופלים שדיווחו על תופעות הלוואי הללו לא היה ניסיון במריחואנה לפני כן , ולנו לאותם בעלי ניסיון שעישנו אין את אותן תופעות הלוואי הללו ,אבל זה שלקהילת הצרכנים שנכנסו במשך הזמן לטיפול זה לא היה המפגש הראשוני שלהם עם הצמח ומהמקום הזה אנחנו באים לשלול את כל תופעות הלוואי שגברת רות ציינה זה שלנו אין את תופעות הלוואי לא שולל אותן ,אי לכך ובהתאם לזאת אני חושב שצריך להסתכל על כל הנושא במשקפיים תלת ממדיות והברית שדיברתי עליה בין מטופל למטפל ולהצלחה שבו חייבת להיות באמון מלא ובשיתוף. פעולה מלא מכל הבחינות רק אס יכולים המטופל והמטפל יחד להגיע לרמת ההצלחה המיוחלת בטיפול 

דרור-ק
11/12/13 21:37
דרור-ק
11/12/13 21:36

לכבוד ד״ר רות שלום רב את נויוכירורגית מומחית ושאלה לי אלייך  מהתחום שלך ? המקרה הוא כדלקמן החולה אובחן מגיל צעיר סובל מטורט במשך השנים קיבל טיפול , שהוא גדל ונהיה מודע הוא סבר לקחת את הטיפול בגלל התופעות לוואי והיה מפנים את הטיקים כלאמר מנסה להלום אותם , בהמשך ואנני יודע עם יש קשר בין הדברים לעניות דעתי כן אבל אשאל לדעתך המקצועית בלבד הוא קיבל התקף אפילפסיה ואובחן ומקבל טיפול גם על אפילפסיה השאלה שלי האם יש קשר בין ההפנמה של התיקים והם הביאו לאפילפסיה מהמתח הרב במערכת העצבים המרכזית ??? ולמה תופעות הלוואי של הטיפול קשים ? והטיפול בעל המענה המהיר והטוב ביוצר שנראה על פניו במקום בזמן התקף או מתח ? הוא קנביס שממש ממש מוריד את ההתקפים למעטים ופחותים והאם דרך טיפול הקנביס יהיה אפשר להוריד את הטיפול הקובנציולי לא לגמרי אבל להפחית לכמה שפחות תופעות לוואי בכדי להמשיך לתפקד לאכול לחיות ולא להיות עב״ם בזמן נטילת הטיפול אינרציית החיים שואפת לאפס בתודה מראש על כל תשובה כי אין חייב ואולי נצטרך לכתוב את הברית טיפולית מחדש בכדי להמשיך ולהאמין במערכת ולא לאבד את האמון בה כי אחרי הכל אנחנו בני אדם ולא כולנו רעים 

דרור-ק
11/12/13 13:20

תבדקי את המתווה והמדיניות של הבוס שלך או אולי אביך אני לא יודע ,וכשהבוס מכתיב אתם פועלים ולפי מה ששמעו אוזני הבנתי מה הוא מכתיב לכם נ.ב לרופאה הנכבדה דוקטור גור וברוך השם אני לא צריך ללמוד רפואה 7 שנים בשביל להבין דברים פשוטים יש לי ניסיון רב תחומי והוא מקיף בהרבה מ-7 שנות רפואה וספרים והרי שנינו יודעים שבכדי להצליח בטיפול חייבת להיות ברית טיפולית בין המטפל למטופל ושהאמון נשבר הוא נשבר שרופא שולח מטופל ומעדיף טיפול אופאטי על קנביס ועוד טוען שהאופיאטים יותר טובים מהקנביס איזה אמון נשאר ???? ושאתם כרופאים נשבעתם להקל ולהציל איתי הרבה מקרים לצערי שהייתה סתירה מהותית בין השבועה לבין ההלכה למעשה בפועל וברוך השם שאני לא צריך ללמוד 7 שנים בשביל להבדיל בין טוב לרע ולהפנים בתקווה שגם אתם תפנימו שאלו לא שנות ה-60 וה-70 שכל רופא היה נחשב לסגנו של אלוהים מצטערים שאנחנו דור קצת  קצת ח (כ ) ם חומר למחשב קצת אמפטיה והקשבה למטפולים ותמסרי לבוס שלך שלא כל מי שמבקש קנביס הוא עבריין או נרקומן בזמן שאתם דוחפים אופאטים זה סותר כל הגיון בריא ושלא התנהג כמו סוחר סמים בתודה מראש דרור . ק 

שלום דר רות

לא אפתח בנימה כועסת או תוקפת.

פשוט אשאל.

מדוע את מפרסמת ומתעקשת על הדברים שפורסמו כאן שחלק ניכר מהם כבר הוכחו מחקרית כלא נכונים בעליל?

את לא יכולה להגיד שהם לא נכונים

רק אתמול פורסם מאמר שבאוניברסיטת הרווארד הידועה הגיעו למסקנה ע"י מחקר שקנאביס אינו גורם לסכיזופרניה.

זה אחד ממאות

למה העקשנות? באמת? זה פשוט מוזר לי כבר צד אחד אני מבין כמה שאתם מנסים להיות בצד של החולים אבל בצד השני זה כאילו אתם ממש מנפנפים כל מחקר ומסמך שלא אתם הדפסתם. 

מהי האטימות הזו? 

דר רות

אני יהונתן וינברג

מקבל קנאביס בפרחים כבר למעלה משנה וחצי

50 גרם

ירדתי מ35 כדורים ל3

לפני שנתיים לא נגעתי בלימודים ולא היה לי עניין בכלום

היום אני כבר מסיים קורס כימיה באוניברסיטה הפתוחה.

אם הקנאביס הזה היה כל כך מסוכן

אני כבר הייתי במצב ממש אבל ממש לא טוב אחרי שנה וחצי של שימוש ב"סם מסוכן" בגיל כל כך צעיר.

זה פשוט לא ככה

להפך.

ואני חושב

שאחרי כל זה

להגיד שטויות על התמכרות פזיולוגית וקנאביס וכולי זה פשוט לא במקום

לפני כמה חודשים עשיתי הפסקה של 10 ימים מהקנאביס מאד סבלתי והייתי צריך לקחת כדורים רגילים העניין היה שלא הרגשתי שום צורך פיזי לקנאביס. לא אשקר. הרגשתי מוזר לעבור את היום בלי לפתוח כמה פעמים אבל זה הכל לא יותר כמו שלבנאדם שרגיל לשתות 4 כוסות קפה ביום יהיה מוזר לשתות רק 2 

בבקשה די לאטימות

לילה טוב 

יהונתן

ד--ר-גור-רות
10/12/13 0:29

ראשית כמי שמכפיש/ה אנשים הייתי מצפה לכל הפחות שלא תתחזי/ תתחזה אלא תציג/י את עצמך בשם מלא.

 

דבר שני הגדרת ההתמכרות ע"פ ה- WHO ואני מתרגמת ברשותך את ההגדרה הרשמית : 

—צורך נפשי בתרופה.
—מחלה ראשונית עם בסיס גנטי פסיכולוגי וסביבתי.
—מחלה כרונית ביולוגית
—מאפיינים:
—הפרעה בשליטה בשימוש בתרופה
—שימוש קומפולסיבי
—המשך שימוש למרות נזק
—craving
ההתמכרות בקנביס קורית ב- 16% מהמשתמשים המזדמנים, והסיכון עומד על 9.1% לכל משתמש בודד.
תסמונת הגמילה מקנביס מופיעה 8 שעות לאחר מנת הסם האחרונה, נמשכת 2-3 ימים ופוחתת בהדרגה:
הסימנים: חרדה, הפרעות שנה, בחילה, חוסר תאבון, כאבי שרירים.
הסיכון להתמכר לקנביס אינו רחוק מהסיכון  להתמכרות לאלכוהול

שיעור משמעותי באוכלוסיה כללית למעשה סובל מהתמכרות לקנביס

 

אחרון חביב - ביקשת גילוי נאות - להלן הגילוי הנאות מצידינו:

לא אני ולא אף אחד שאני מכירה עובד בחברת "טבע" ואין לחברת "טבע" שום יחסים עם "כמוני". לא מסחריים ולא אחרים, כנ"ל לא איתי, כנ"ל לא עם אף אחד ממנהלי הקהילה. 

יתרה על כך אין לא לי לא לשאר המנהלים ולא למערכת כמוני שום מערכת יחסים כלשהיא עם שום חברת תרופות שהיא או גורם מסחרי. זו גם אחת הסיבות שאסור לשים שום סוג של פרסומות בכמוני (ואכן אין כאילו). 

אני עובדת כרופאה ציבורית. יש לי ניסיון בטיפול בחולים על ידי קנביס רפואי - ויש לי ניסיון עם תופעות הלוואי שדווחתי עליהן כאן. לא את כולן ראיתי אבל חלק מכובד מאד כן בקרב חולים שלי ואני יכולה להעיד כרופאה שחלק מהן מתקיימות - וזה עלול להסתיים ברע אם הן תתקיימנה בלי שהרופא/החולה ידע על האפשרות. 

 

ועבור מי את/ה סילביה 66 עובד/ת? האם את/ה צורך/צורכת קנביס? על בסיס קבוע? במרשם? האם את/ה ספק/ית? האם את/ה מתפרנס/ת מגידול/מכירת קנביס? האם את/ה שייך לפורום השדולה בכנסת למען לגליזציה של קנביס? 

ד"ר גור. 

סילביה66
09/12/13 12:23

חבל שאתם נותנים במה למאמר כלכך לא מקצועי ומלא בעיוותים ושקרים המוצגים כעובדות!  ממכר? מישהו פעם ראה מכור למריחואנה? לא התמכרות פסיכולוגית שהיא בעיה נפשית שמתקיימת לגבי אינטרנט, קניות, ניקיון, סקס, ועוד שפע של אפשרויות חוקיות ולגיטימיות. מריחואנה לא ממכרת פיזית - אבל ניקוטין כן! והוא חוקי לגמרי. וגם שורה ארוכה של תרופות מרשם, ואלכוהול - הם כן ממכרים. גם על שורת ה"נזקים" שרשומה כאן יש הרבה מה להגיד, אבל חבל על הזמן, אני בטוחה שיש כאן מטופלים ואחרים שכבר דיברו על זה, פשוט מרתיח איך שממשיכים לשקר ככה במצח נחושה. אתם עובדים בשביל "טבע" או מה?

chrle
06/12/13 1:31

אתאמת הכנתי רשימה של שאלות לאנקולוגית שלי,אבל שכחתי את הרשימה בביקורת האחרונה.נו "קנביס".השבוע קיבלתי ממנה ט"ל להגיע ביום ראשון לב"ח לבדיקת מח עצם חוזרת.

מיד הפסקתי לעשן ואני מחכה כבר ליום ראשון.אומנם חזרו לי כול כול מני תופעות ,בהרגשה,בחילות,נדודי שנה,חוסר תאבון,סחרחורת,כאבים וגרודים ברגלים ,אבל עוד יומים,קטן עלנו.

(אים זה זה אז שוה)מבטיח לעדכן כשיהיו תשובות.ושוב תודה רבה ושנהיה בריאים.

ד--ר-גור-רות
05/12/13 22:42

אומר את זה באופן הכי כן ומדוייק - אין לי תשובה מחלטת. 

יתרה על כך אחרי שקראתי את שאלתך הלכתי לספרות וגם שם לא מצאתי את התשובה. 

אין שום מאמרים  - שמתייחסים לסוגיה של לימפומות ותסמונות מיילודיספלסטיות - לא לחיוב ולא לשלילה. 

לאור זאת, שקנביס אינו תרופה, ולאור זאת שיש בו חמרים שאנו לא יודעים מהי פעילותם - אין לי שום יכולת לומר האם יש קשר או לא והאם הקנביס יכול להשפיע על המחלה המשנית או אפילו על הצלחת או כשלון הטיפול בה. 

האם לאונקולוגית שלך יש הסבר להופעת התסמונת? מהו הסיכוי שהתסמונת היא חלק מהתגובה המאוחרת לטיפול בהשתלת מח עצם, או מהכמוטרפיה או מעצם הגידול הראשוני? 

אם אין הסבר ברור אחר להופעת השינויים במח העצם - אין לי דרך למעשה לחייב או לסתור את האפשרות שהקנביס היה מעורב בהופעת התסמונת המאוחרת. 

אם זה כך כדאי להתייעץ עם האונקולוגית מה היא חושבת אבל הנטייה האישית שלי, במקרה כמו שלך היא לסגרת מהטיפול בקנביס ולראות מה קורה.

אם הכאבים קשים ואינך יכול להפסיק - אזי בתור שלב ביניים אפשרי לעבור לטיפול בסטיבקס - שלכל הפחות מוריד כ- 460 חמרים פעילים שאין לנו ידע מחלט מה הם בדיוק עושים ומשאיר רק את ה THC והקנבידיול. 

זה יקטין משמעותית (אם כי לא יכחיד) את הסיכוי שייגרם נזק משימוש בקנבינואידים לכאבים. 

מקווה שעזרתי במשהו. 

ד"ר גור. 

chrle
05/12/13 20:47

שלום ד"ר גור .אני בוגר לימפומה נון הוצקין, ברמסיה כבר כ5שנים,מטופל בקנביס .
בבדיקות דם האחרונות וגם בבדיקת מח עצם,התוצאות לא טובות והאנקולוגית שלי הולכת לכיוון השתלת מח עצם חוזרת  מתורם (עברתי השתלה עצמית).
האבחנה,"תסמונת מיאלודיספלסטית משנית לטיפול והשתלת מח עצם שעבר".
השאלה שלי ,האים טיפול,(עישון קנביס )על בסיס קבוע (כול יום), משפיע על תוצאות  בדיקת הדם (לטוב או לרע).ניראה לי  שהקנביס ,מבלבל את המערכת.

תודה מראש.

ד--ר-גור-רות
22/10/13 19:39

כבר עשיתי זאת אבל אני מאד מבינה את הקושי לחפש מחט בין 90 תגובות: 

אז הנה תקציר שנית ואם יש אי התאמה בין עכשיו לאז  - אתה יכול להשלים :-)

 

www.thelancet.com Vol 370 July 28, 2007

•Hall W et al. the health and psychological consequences of cannabis use . National Drug Strategy Monograph series No 25. National Drug and alcohol research center

•Battista N et al. interplay between endocannabinoids steroids and cytokines in the control of human reproduction. J neuroendocrinol , 2008 ; 20; (supp 1) 82-89

Sewell RA, et al. The effect of cannabis compared with alcohol on driving. Am J Addict 2009;18:185-193.

Jerom A Yesavage et al. Carry Over Effects of Marijuana Intoxication and Pilot Performance Am J Psychiatry 1985;142:1325-1329

Andersson, M. et al (2005). Cannabinoid Action Depends on Phosphorylation of Dopamine- and cAMP-Regulated Phosphoprotein of 32 kDa at the Protein Kinase A Site in Striatal Projection Neurons. Journal of Neuroscience 25 (37): 8432–8.

Brubacher JR et al. Cannabis and motor vehicle crashes. BCMJ, Vol. 53, No. 6, July, August 2011, page(s) 292.

1.Hert CL. Increasing treatment options for cannabis dependance: a review of potential pharmacotherapies. Drug and Alcohol dependance 2005 ; 80: 147-159
2.Miller NS et al. A 12 step treatment approach for marijuana (cannabis) dependance. J substance abuse treatment. 1989; 6; 241-50
3.Cooper ZD et al. Action of delta -9- tetra-hydro-Cannabinol in cannabis : relation to use, abuse, dependence.  Int Rev Psychiatry, 2009, 21; 104-112
4.Shufman E, et al: depersonalization after withdrawal from cannabis usage. Harefua 2005; 144; 249-251 

Zuo-Feng Zhang et al. Marijuana Use and Increased Risk of Squamous Cell Carcinoma of the Head and Neck . Cancer Epidemiology Biomarkers & prevention. December 1999;  vol 8; 1071-8

Tzu-Chin WU, M.D. et al. Pulmonary Hazards of Smoking Marijuana as Compared with Tobacco.  N Engl J Med 1988;318:347–51

•De hert M et al, Effects of cannabis use assocoated with age of onset of high risk symptoms for psychosis. Canad  J of psychiatry, 2010; 55; 165-171
•D’Souza DC et al. Cannabis and psychosis/schizophrenia: human studies. Eur Arc Psych Clin Neurosci 2009; 8; 117-123
•Moor TH et al. Cannabis use and risk of psychotic or affective mental health outcomes: a systemic review. Lancet 2007  370: 319-28
•McGee R et al. Longitudinal study of cannabis use and mental health from adolescence to early adulthood . Addiction 2000; 95; 491-503
•J.Van Os et al. Cannabis Use and Psychosis: A Longitudinal Population-based Study.  Am J Epidemiol. 2002 ; 156, No 4. 319-327.
•Arseneault et al. Cannabis use in adolescence and risk for adult psychosis: longitudinal prospective study  BMJ 2002;325:1212
•Cohen et al. Cerebellar grey-matter deficits, cannabis use and first-episode schizophrenia in adolescents and young adults. Australian New Zealand J Psychiatry 2008;42:357-368
• Johnson, BA (1990). "Psychopharmacological effects of cannabis". British journal of hospital medicine 43 (2): 114–6, 118–20, 122. 

Messinis et al. Neuropsychological deficits in long-term frequent cannabis users. Neurology March 14, 2006 66: 737-739

Harrison et al. Cannabis, Cognition, and Residual Confounding.  JAMA 1996;275:521

Murat Yücel  et al. Regional Brain Abnormalities Associated with Long-term heavy Cannabis Use Arch Gen Psychiatry 2008;65:694-701

•Grotenhermen F. Pharmacokinetics and pharmacodynamics of cannabinoids. Clin Pharmacokinetiks 2003; 42; 327-360
•Wang Tongtong et al. Adverse effects of medical cannabinoids: a systematic review CMAJ June 17, 2008 vol. 178 no. 13 (Canadian Medical Association)
•Disdier P. et al. Cannabis arteritis revisited-ten new case reports. Angiology; 2001; jul; 52 (7); 505-6
•Wayne Hall, Nadia Solowij, Adverse effects of cannabis, Lancet 1998; 352: 1611–16
 
אני לא מסוגלת ליישר את זה שמאלה .אז אני מציעה שתעתיק את הרשימה למסמך וורד תיישר שמאלה ואז הכל יהיה ברור. 
 
תתחיל מזה - אם תצטרך עוד יש - לא חסר אבל הדברים הללו מכסים את כל מה שכתוב במאמר ודברים רבים שהשמטתי כדי לא להעמיס יותר מידי. 
 
בעיקרון - בכל מאמר בסוף יש רפרנסים  את היכול לפנות לכל אחד מהם והוא בתורו יוליך אותך הלאה. 
 
בנוסף כמובן אתה לא חייב להסתפק במה שאני נותנת לך כאן - יש את ד"ר גוגל, שיכול להביא לך גם מאמרים גם מצגות וגם אתרים בנושא. 
 
השכלה נעימה :-). 
 
ד"ר גור. 

 

פיסיקאי
22/10/13 17:51

אני בטוח שיצא לך לקרוא מספר לא קטן של מאמרים מדעיים בחייך למרות שאת עוסקת ברפואה קלינית ולא במחקר. לכן, אניח שלא תקבלי תגובה זו כביקורתית, מוזרה או חצופה אם אבקש שתקשרי למאמרים (עם עדיפות לכאלה שעברו ביקורת עמיתים ופורסמו בכתב עת מדעי מוכר) עליהם מבוססים דברייך בכתבה הנ"ל.

ד--ר-גור-רות
26/09/13 1:01

שמחתי מאד לקרוא - תמיד מחמם את הלב לקבל משוב חיובי :-)

מה שאתה כותב חשוב מאד. 

ד"ר גור. 

בועז-4
25/09/13 6:45

ד״ר גור היקרה. 

אני כמטופל של לא יכול להרשות לעצמי לקרוא את התגובות למאמר ולהשאר אדיש. 

אין ספק וכולם חייבים להבין זאת שלמרות שקנאביס עושה טוב לרוב המטופלים יש עדיין סכנות בשימוש בחומר זה. 

לא ניתן להתעלם מכך. והחשוב ביותר הסכנות למחזיקים בהגה. 

אני כסב לנכדים למרות כאבים חזקים, כאשר אני אמור לנסוע עם נכדי לא משתמש בחומר. 

שלא לדבר על הסכנות לגרום נזק לאנשים אחרים תחת השפעת הסם. 

בנוסף, זה נכון שפונים אל המשתמשים חברים או בני משפחה בצחוק או ברצינות לכבד בחומר שאנו משתמשים והוא קרן אור עבור רובנו. 

לא סתם מבקש משרד הבריאות אישורים מרופא המשפחה ומפסיכולוג/פסיכיאטר שמאשרים את היותנו משתמשים ולא חל שינוי בהתנהגות למרות זאת.

לאחר שהתמכרתי למדבקות פנטה 100 הבנתי שצריך לעשות שינוי.  

כפי אמרתי וכתבתי לך  (עם עוד חולים רבים)ד״ר גור. תודה על ההזדמנות והאור שהכנסת לחיי. 

הפסקתי את השימוש במדבקות הארורות תחת ליווי צמוד שלך. 

צריך להכיר אותך כדי להבין איזו אישיות ואדם מיוחד את. 

 

תודה על הזכות והטיפול שלך בחולים הרבים במרפאת כאב תל השומר. 

גמר חתימה טובה

בועז

אחד18
15/09/13 4:41

מודה ועוזב, ירוחם.

את פרטי הבעיה אני אנסה למסור בפרטי כי קצת מורכב.

אני מטופל שלך היה לי תור אבל בגלל שעברתי דום לב דחיתי את התור.זה יוצא ב 18/11/13  יש לי עדיין שתי בדיקות שבקשת וזה זז לאט מדי. 

אני שמח להיות מטופל ע"י רופאה מקצועית ומוסרית היודעת להגיד טעיתי ולחפש דרך לתקן עולות, לעזור לחולה ולהסתכל לו בעניים ביושר.

תודה שנה טובה.

ד--ר-גור-רות
12/09/13 18:27

מקרה מצער ביותר. 

אני משוכנעת שהמקרה יידון בוועדת האתיקה של הר"י וכן מם הסתם במשרד הבריאות. 

זו לא רק שאיננה פרקטיקה מקובלת - זו פרקטיקה פסולה. 

בכל אופן - גם אם יש אדם אחד שסרח אין הדבר מלמד על איש מלבדו. 

יש לנו נשיא שיושב בכלא על אונס. האם זה אומר של גם וויצמן אנס? שגם פרס אנס? אין קשר. 

יש גם רופאים שישבו בכלא לצערי - אחד מהם  - ד"ר שגב שהיה גם חבר כנסת נתפס על הברחת סמים מהולנד (כדורי אקסטזי) האם זה אומר שכל הרופאים טסים להונד ומייבאים כדורי אקסטזי??? ברור שלא. 

גם הרופא שרואיין וגם שתי הדוגמאות האחרות שהבאתי ועוד רבים אחרים הינם היוצאים מהכלל המעידים על הכלל. 

והכלל איננו כזה. למרות תאוריות הקונספירציה שלכם. 

ד"ר גור. 

ד--ר-גור-רות
11/09/13 23:55

אני חוששת שאנשים שמעורבים מבחינה רגשית במאבק נטו לראות במאמר רק את הביקורת ונראה לי מהסתכלות על התגובות - שהיה חשש שהמאמר הזה יגרור אנשים משפיעים להקשות עוד יותר את ידם על השגת התרופה. 

המאמר נכתב לפני שנה וחצי, הרבה לפני החירות האחרונות ובלי שום קשר למשרד הבריאות. 

הוא נכתב לבקשת חולים שלי שמחו על כך שאין עלון נלווה לקנביס ושהם לא יכולים לקבל החלטה מושכלת בלי לדעת במה הטיפול כרוך. 

בכל מקרה תנוח דעת

םשל כל הקוראים -

כל מה שאני ציטטתי אילו דברים יודעים לכל אנשי המקצוע - בוודאי מנהלת הקנביס.

אין לי ספק שאני מחדשת לחולים ולמשפחותיהם ולאנשים מהרחוב אבל אני מטילה ספק האם אני מחדשת משהו לרופא כלשהוא. אם כבר - הרי רופאים בטוחים יותר לתת תרופה כשהם יודעים מהם נזקיה מאשר ההיפך.

יתרה על כך חלק מהמאמרים שאני לקחתי מהם את מראי המקום להרצאה זו ראיתי בהרתאות על קנביס של ד"ר יהודה ברוך כבר לפני שנים. עוד טרם הקנביס אושר לשימוש כתרופה. 

אין על מה לבקש סליחה  - אין לי שום רגשות קשים :-). 

אל תשכחו לרגע אחד שאנו הרופאים תמיד בעדכם. 

אין אושר יותר גדול לרופא מלראות חולה שלו מרגיש טוב. 

שלכם, ד"ר גור. 

jackie
11/09/13 8:37

אין לי ספק שהצלת נפשות 

והמתנשאת היה ביחס לתגובה המצוטטת

מבקש ממך סליחה ומחילה בימים חשובים אלה
נתחיל שבוע הבא בעוד כמה סיעורי מוחות 

 

ד--ר-גור-רות
10/09/13 23:08

אין לי מילים. 

כל התייחסות  לדברי הבלע הנ"ל הנגועים בהוצאת דיבה תחת עילום שם  - תהיה לא במקום. 

 

ד"ר גור. 

 

 

ד--ר-גור-רות
10/09/13 22:42

אתה צודק - ההכללה לא היתה במקומה. 

זה נכון לגמרי. גם בקרב האנשים שמפגינים כל אחד ומאבקו כל אחד וסיבותיו. 

מיעוט קטן וקולני מוציא שם רע לקבוצה שלמה של אנשים סובלים והללו מן הסתם אינם יכולים אפילו לומר שהם אינם שייכים או שזה לא מייצג אותם. 

אנא סלח לי - טעיתי. 

 

לגבי הבעיה שאתה מעלה - אכן נקודה בעייתית ונתקלתי בה כבר בעבר. לא היה לה פתרון אולם יש לנו כנס ארצי עוד מעט ויש לצפות שיהיו דיונים בנושא - אשמח את תעביר לי את הבעיה ואני אנסה לראות  מה ניתן לעשות. בסופו של דבר תקנות משרד הבריאות לא תמיד מכסות את כל המקרים ויתכן שיש מקום לבקש מהם שינוי כזה או אחר. 

תעביר לי את הפרטים במסר או תפנה אלי למרפאה. 

 

לגבי יהונתן - אתה צודק שמדובר בילד שכותב מדם ליבו. מאידך  מרגע שהילד בוחר להיות בפורום של מבוגרים - חלים עליו הכללים של המבוגרים. לא נוכל להפנות את עינינו ולהחליק את הדברים. שמי שמשחק במגרש של הגדולים חזקה עליו שישחק לפי הכללים הנהוגים במקום. 

 

ד"ר גור. 

ד--ר-גור-רות
10/09/13 22:30

ג'קי יקירי - אם זה עושה לך טוב להדביק לי כינויים - וזה יפתור את בעיותייך בחיים , אם מה שעושה אותך מאושר הוא להאשים אנשים בהאשמות שווא - 

אני מוחלת  לך על כך.

יום כיפורים עוד מעט, תהנה. 

 

אני עושה טוב לחולים שלי והם מאד מעריכים את זה ואותי. 

משרדי פתוח לרווחה ועל שולחן הכתיבה שלי ועל כל הקירות תלויות עבודות יד של חולים שלי והקדשות ומכתבי תודה שכתבו לי. 

אנשים שאני כנוירוכירורגית הצלתי ממוות בטוח, אנשים להם החזרתי תפקודים נוירולוגים, אנשים להם החזרתי צלם אנוש, ואת תפקודם השכלי, ואנשים שאפשרתי להם איכות חיים. 

 

כאמור עוד יומיים יום הכיפורים. מצפוני נקי לגמרי. 

אני מסתכלת במראה, מסתכלת על החולים שלי ואני שלמה. 

 

שתהיה לך גמר חתימה טובה. 

 

ד"ר גור. 

ד--ר-גור-רות
10/09/13 22:15

יהונתן - אין מצב שאני אדון איתך על אדם אחר. אין מצב שאני אדון בכלל עם מישהו על אדם אחר. 

אין מצב שאני אדון באינטרנט על משהו אישי של מישהו. 

נקודה. 

ד"ר גור. 

Phoenix-Tears
10/09/13 17:15

מי משלם לה משכורת? אלו חברות הפרמה ("תרופות") הגדולות ששולטות בממשלה ובמערכת הרפואית ומכתיבות את התכנים בלימודי ה"רפואה". לפיכך מטרת מאמר (תעמולה) זה היא להכפיש את צמח הקנביס, וזה כדי לכפות על הציבור לצרוך את הכימיקלים הרעילים ומסוכנים והממכרים שחברות התרופות מספקות. אילו היתה גישה חופשית לשימוש בקנביס והיו מגלים את תכונות הריפוי שלו, אף אחד לא היה צורך את הכימיקלים שלהם והם היו מחוץ לעסק. ואז אף אחד לא היה צריך את אותם בעלי משרות במרפאות כאב או סרטן ועוד. ואז לא היו רווחים למערכת המתפרנסת מסיבלם של החולים.  

 

Phoenix-Tears
10/09/13 16:35

עובדת בבית חולים ממשלתי? חברות הפרמה ("תרופות") הגדולות ששולטות בממשלה ובמערכת הרפואית. לפיכך מטרת מאמר (תעמולה) זה היא להכפיש את צמח הקנביס, וזה כדי לכפות על הציבור לצרוך את הכימיקלים הרעילים ומסוכנים והממכרים שחברות התרופות מספקות.

אחד18
10/09/13 12:11

ראשית אני כן מכבד אותך ואני חושב שאת רופאה מיקצועית. 

הנושא היה - אני נכה צהל מטופל בקאנביס רפואי כבר יותר משנתים, אם עברתי מהצפון לגור במרכז, אני מטופל במרפאת כאב רמב"ם.

למה אני לא יכל לעבור ולקבל טיפול מלא במרפאת כאב במרכז. 

אני מוכר על כאב נוירופטי צריך לחכות שנה????? ואת כרופאה היודעת ומבינה מה עובר עלי ואיך הקאנביס "מישר" אותי ונותן לי איכות חיים כדי להתמודד עם שאר הבעיות. את מקבלת את ההנחיה הזאת בלי לערר עליה???

ברור לפחות על פי תצפית אמפירית כי הקאנביס הרפואי יעיל לכאב נרופטי למה לחזור לכדורים שכולם יודעים מה הם עושים לכבד ואיזה תופעות לואי יש להם.

לנתק חולה מתחליף לתרופה ולהחזיר אותו לכדורים למשך שנה שלא לצורך רפואי. אלה לצורך מינהלי??? 

על זה אני מבקש תשובה. גם מד"ר איתי גור אריה. 

ד"ר גור את מכלילה לא הוגן מצידך. ("אתם הפכתם את זה למאבק להכניס את זה לכל מחלה  וכל טיפול ומפרסמים גם דברים מפוקפקים ומשתמשים בכל כלי התקשורת.") 

אני נאבק בחולי המחשבתי של המערכת. הרי הקאנביס היה מוכר ידוע ובשימוש קבוע זאת עד שנות השלושים של המאה הקודמת. והיה ראוי להתיחס גם לזה. 

לגבי יהונתן אסור לשפוט לחומרה בחור צעיר שכתב מדם ליבו. והסיפור שלו ידוע ומוכר.

כן אני מודה ומעריך כל רופא אשר דואג לחולה בלי משוא פנים, יש רבים וטובים. ויש רופאים המשפילים עניים מול החולה.

 

jackie
10/09/13 10:21

קנאביס רפואי וכאב

מומחי האגודה הבינלאומית ללימוד הכאב ( IASP) הגדירו כאב כחוויה תחושתית ורגשית, בלתי נעימה, הקשורה לנזק ממשי או פוטנציאלי לרקמות, או המתוארת במונחים אלה.

מלכתחילה, נראה שכאב נועד להזהירנו מפני נזק לרקמות ולאיברי גופנו. אנו נוטים להגן על האיבר הכואב ובכך להקטין נזק נוסף. אולם, במקרים רבים הכאב מהווה בעיה בפני עצמה, הדורשת התייחסות. כאב הנמשך לאורך זמן גורם באופן ישיר להידרדרות נפשית ותפקודית, לעתים עד כדי תלות מוחלטת במערכת הרפואית ובסביבה. מעבר לאספקט ההומני של הושטת עזרה לאדם סובל, קיים גם אספקט כלכלי המחשב את עלות הפסקת עבודתו של החולה מחד, ומחיר מתן הסיוע התומך מאידך.

מתוך האתר של האגודה הישראלית לכאב

צוותים רפואיים שהוכשרו לכך, עוסקים כיום בשיכוך כאב עז משני לתאונות, כוויות נרחבות וניתוחים גדולים. מדובר בטיפול אינטנסיבי בחולים המאושפזים בבית החולים. במסגרת מרפאות הכאב מטופלים חולים עם כאבים המלווים מגוון מחלות ממושכות, החל מבעיות בעמוד השדרה ועד מחלות ממאירות. הגישה למצבי הכאב שתוארו אינה שונה מכל גישה רפואית אחרת, גם בה הצעד הראשון הוא קביעת אבחנה לגבי מקור וסוג הכאב. האבחנה נקבעת על פי סיפורו של החולה ("אנמנזה"), בדיקה פיזיקלית ובדיקות מעבדה והדמיה לפי הצורך. לאחר שנקבעת אבחנה, נהוג לקבוע תכנית טיפול ראשונית ולעדכנה במשך הזמן, בהתאם לתגובת המטופל.

מקובל לסווג כאב במספר אופנים, ומגדירים אותו, לצורך אבחנה, תוך שימוש בסיווגים אלה:

  • כאב חד (אקוטי).
  • כאב מתמשך (כרוני).
  • כאב חד עם כאב מתמשך (אקוטי על כרוני).

כאב חד מאופיין בעצמת כאב גבוהה, מלווה לעיתים בחיוורון, בחילות והקאות, דפיקות לב מהירות ועווית פנים המעידה על סבל. הרגש המלווה האופייני הוא חרדה. כאב זה שוכך לרוב לאחר כמה ימים ונעלם. 

כאב מתמשך מתואר בכל עוצמה, וחסר את "סימני הסבל" המתוארים לעיל. הרגש המלווה האופייני הוא דיכאון, ואם אינו משתפר, יכול להוביל להידרדרות נפשית ותפקודית.

סיווג על פי רקמה מעורבת:

  • כאב ממקור שרירי ( Myofascial
  • כאב מפרקים
  • כאב עצמות
  • כאב ויסצרלי שמקורו באיבר פנימי
  • אב איסכמי הנובע מאספקת דם לא מספקת לאיבר/ים מסוים/מסוימים. 
  • כאב נאורופטי (נאורלגי) שמקורו אינו בפגיעה ברקמה או באיבר, אלא בפגיעה במסלול העצבי המוביל את אותות הכאב מהרקמה ו/או האיבר אל מרכזי התחושה במוח. 

סיווג לפי האזור הפגוע במערכת ההולכה העיצבית:

תחושת הכאב היא, לרוב, תוצאת עיבוד האותות הנגרמים על ידי שינויים ברקמות. שינויים אלה נקלטים 
על ידי קולטנים המצויים בקצות תאי מערכת העצבים הרחיקנית (הפריפרית), המכונים גם נוציצפטורים. 
אותות אלה מועברים לאורך סיבי העצבים אל מוח השדרה, השייך למערכת העצבים 
המרכזית, ומנקודת הקליטה במוח השדרה, מועברים האותות לאורך מסלולים עצביים למרכזי "עיבוד 
נתונים" גופניים ורגשיים במוח הממוקם בגולגולת. 

1. כאב נוציצפטיבי - הינו הכאב ה"רגיל", שמקורו בפגיעה ברקמה. הוא מועבר במסלולים העצביים. 
2. כאב נאורופטי (נאורלגי) פריפרי - כאב הנובע מפגיעה במסלולים העצביים הרחיקניים. 
3. כאב נאורופטי מרכזי -  כאב הנובע מפגיעה במסלולים העצביים שבתוך מערכת העצבים המרכזית, מוח השדרה או המוח המרכזי בגולגולת. 

סיווג לפי המחלה הגורמת:

1. כאב ממאיר/סרטני - כאב הנגרם כתוצאה ממחלת הסרטן. 
2. כאב שפיר - כאב הנגרם מתהליך שאינו ממאיר. 

סיווג לפי תסמונת:

ישנן מספר תסמונות קליניות שמרכיבן העיקרי הוא כאב, כגון: מיגרנה, תסמונת הכאב האזורית המורכבת ( Complex Regional Pain Syndromeשנקראה בעבר Reflex Sympathetic Dystrophy ). כאשר מדובר בתסמונת מוכרת, שאר הסיווגים ברורים אוטומטית.

סיווג לפי מעורבות המערכת הסימפטטית:

מעורבות המערכת הסימפטטית יש משמעות טיפולית, ולכן, אנו קובעים באמצעים קליניים האם קיימת מעורבות פתולוגית של מערכת העצבים הסימפטטית ( Sympathetically Maintained Pain ) ואם לאו (אז מגדירים זאת: Sympathetically Independant Pain )

jackie
10/09/13 10:17

"אני מכירה היטב את תאוריות הקונספירציה - כל מה שיש לי לומר על כך הוא שאם אכן הכל ידוע לך ויש לך הוכחות - אזי כאזרח אתה רשאי (ואולי אף חייב  - לאור הגדרתך את האזרחות הטובה) להגיש תלונה מסודרת למבקר המדינה לחקור את האינטרסים הכלכליים כיבכול.

אם אינך עושה כן- הרשה לי לפקפק בידע שלך -  ואני מצטטת: "ואל תגידי שאין דברים כאילה - כי אנחנו יודעים שיש!"
ואני אומרת לך כאן בריש גלי - עורבא פרח. לו היו כאילה כבר מזמן היו מוגשות תלונות.

הטוען - עליו הראיה - תוכיח!"

ואני אומר לך ריש גלי את מתנשאת!


לוביסטים אנשי תקשורת ויועצים הם רק חלק קטן ממערך ההסתרה של משרד הבריאות
קשירת קשר יש תמיד הייתה 
אפשר להכיר רופאים לפי השולחן שלהם ועל פי ה"חופשות" שלהם!
שולחן רופא עם דוגמיות ומתנות וכל מיני מעמדים לעטים וכד' שייך  לרופא שימליץ תרופות קונבנצינליות אחרת איך יצא לחופשה!

ד--ר-גור-רות
10/09/13 0:54

JAMA - אחד מהירחונים המובילים בעולם הרפואי כתב את הדברים הבאים: 

 

•In 1995, we began a Lancet editorial with the since much-quoted words: “The smoking of cannabis, even long term, is not harmful to health.”
•Research published since 1995, including Moore’s systematic review in this issue, leads us now to conclude that cannabis use could increase the risk of psychotic illness. Further research is needed on the effects of cannabis on affective disorders.

www.thelancet.com Vol 370 July 28, 2007

 

מדוע אני כותבת לך את זה? כדי להוכיח לך שכל ירחון רפואי שמכבד את עצמו מודע לכך שהמדע משתנה כל הזמן - כעת יש ידע מסויים שמכתיב משהו ובעוד שנתיים הגלגל יתהפך.

סנגיי גופטה הינו רופא וככזה אין לו שום בעיה לפרסם מאמר מדעי מבוסס בכל ירחון בו יחפץ.

אינני יכול הלהתייחס לדברים שאותם הוא אמר במסגרת ה - CNN באותה רצינות שהייתי מתייחסת ולא רק אני לו היה עורך את החומר באופן מדעי דבר דבור על אופניו מגיש את זה לסקר עמיתים, ומפרסם בירחון לאחר שהתוכן היה עובר את הסקירה.

 

כל עוד הוא לא פרסם את דבריו בירחון מקובל והביא להם כיסוי מדעי הרבה יותר קשה לבסס עליהם מדיניות טיפול. שום בית משפט לא היה מקבל ראיות ברמה כזו. 

 

עדיין - אתה בהחלט מוזמן לפנות למשרד הבריאות ולבקש שיזמנו את האיש לכאן לתת עדות בפני הוועדות או שהוועדה תיסע להפגש עימו בארה"ב כדי לשקול לשנות מדיניות. יתכן ובע"פ הוא יהיה מסוגל להעלות טיעונים בני תמיכה מדעית. 

 

ד"ר גור. 

ד--ר-גור-רות
10/09/13 0:42

הגדרת הדמקורטיה והגדרת זכויות וחובות הינם ויכוח במקרה הטוב פילוסופי ובמקרה הגרוע פוליטי. 

אני שמחה שהצגת את עצמך כמשתמש קנביס רפואי דרך החברה אותה פרסמת  - אני חושבת שזה מידע שחשוב מאד לאנשים הקוראים את דבריך. 

אין שום ביסוס למספרים עליהם אתה מדבר, נכון להיום מקבלים רישיון במדינת ישראל כ- 40 אלף איש בלבד ויותר ממחציתם חולים אונקולוגיים בעלי תוחלת חיים נמוכה. לי לא ידוע על שום חולה שנמצא בהתוויות לכאב כהגדרתן ואינו מקבל את הטיפול. 

אני מכירה היטב את תאוריות הקונספירציה - כל מה שיש לי לומר על כך הוא שאם אכן הכל ידוע לך ויש לך הוכחות - אזי כאזרח אתה רשאי (ואולי אף חייב  - לאור הגדרתך את האזרחות הטובה) להגיש תלונה מסודרת למבקר המדינה לחקור את האינטרסים הכלכליים כיבכול.
אם אינך עושה כן- הרשה לי לפקפק בידע שלך -  ואני מצטטת: "ואל תגידי שאין דברים כאילה - כי אנחנו יודעים שיש!"
ואני אומרת לך כאן בריש גלי - עורבא פרח. לו היו כאילה כבר מזמן היו מוגשות תלונות.

הטוען - עליו הראיה - תוכיח!

אני חוזרת ואומרת שאם יש למישהו משהו מדעי שאנחנו לא מודעים לו הוא מוזמן להביאו למשרד הבריאות ולהציגו. אם יש למישהו השגות על החלטות משרד הבריאות- למשרד הבריאות יש שרה, יש מנכ"ל, ויש פניות ציבור. 
אני לא מכתיבה את מדיניות משרד הבריאות ולא כותבת אותה.

אין שום טעם בויכוח בינינו - והירידה לפסים אישיים, והכפשות איננה במקום. אני ממליצה לך בכנות לחדול מכך. 

אין לי בעיה שתישאר בדעתך - אנו יכולים להשאר חלוקים בדעתינו. 

 

ד"ר גור. 

jackie
09/09/13 8:02

ד"ר סנג'יי גופטה, נוירוכירורג אמריקאי וכתב הרפואה הראשי של רשת סי-אן-אן, כתב היום (שישי) מאמר בו הוא מסביר מדוע שינה את דעתו השלילית בנוגע לשימוש במריחואנה. גופטה כותב כי במהלך עבודה על סרט שעסק בנושא, הוא גילה שהציבור "מוטעה באופן שיטתי" בנוגע למריחואנה ולשימוש הרפואי בה: "בשנת 2009 כתבתי מאמר במגזין טיים שכותרתו 'למה הייתי מצביע נגד גראס'. ובכן, אני כאן כדי להתנצל".

jackie
09/09/13 7:56

ציטוט
"זו זכותה של המדינה, וכשם שאתה משרת שירות צבאי בין אם בא לך וביםן אם לאו - כך אין לך ברירה אלא לקבל את פסיקת המדינה בנידון זה. "
זו זכותה???? זו חובתה של המדינה!!!!!
כמו שחובתי הייתה לשרת את המדינה לא כזכות!!
נחמד לראות שאת בתור רופאה מתנשאת
את בתור רופאה לא עושה שום טובה לאף אחד את עושה את תפקידך 
כמו שעושים אחיות כוח עזר ועוד המון אנשים נורמטיבים
שרואים בתפקיד שלהם כשליחות ולא כטובה .

יש הוכחות להטבה באופן גורף ,בישראל יש מעל 100000 איש ויותר
שמבחינת התוויות (כולל תקדימים של התוויות כטיפול חסד)
מתאימים לקבל טיפול בקנביס רפואי!
לגבי החברה שעליה את דיברת זו חברה שאני מטופל בה שנים ולא מכיר חברה אחרת - ומותר לשבח !
ד"ר החשש הגדול ,שתתנפץ הבועה במערכת הבריאות .
אינטרסים כלכליים של חברות כאלה וכאלה שיפגעו כתוצאה מטיפולים בקנביס רפואי ועוד השלכות על מקבלי התמלוגים
מאותן חברות תרופות!
ואל תגידי שאין דברים כאלה ,כי אנחנו יודעים שיש!


סליחה על הבוטות ,למדתישבעדינות לא סופרים אותנו!

בכבוד רב
לא ד"ר רק ג'קי
ד--ר-גור-רות
09/09/13 0:06

הנחיות משרד הבריאות מאד ברורות. הן מבחינת האינדיקציות לטיפול בכאב - והן מבחינת ההתניות. 

החלטת מדינת ישראל היתה להתיר שימוש מוגבל רק כמוצא אחרון לחולים שמיצו את כל הטיפולים המקובלים. 

מדינת ישראל פרצה דרך בקבלת ההחלטה הזו ממצב בו לא אישרו באופן גורף כמעט לאף אחד (בשל פקודת הסמים המסוכנים) למצב בו - לבקשת הרופאים - איפשרו את זה כמזור אחרון לאנשים שבאמת כלו כל הקיצין לגביהם. 

זה הישג כביר. הישג שאתם בדבריכם ומעשיכם רומסים על בסיס יומיומי. 

 

מטרת הטיפול הינה לתת עוד שביב תקווה למי שאפסו תקוותיהם. 

זה לא בא להחליף טיפולים מוכרים וידועים. 

זה לא בא להפוך את החוק בארץ למרמס ואת הכנסת לדחליל. 

תקרא את זה שוב בבקשה: זה בא רק כדי לתת עוד שביב תקווה למי שאפסו תקוותיהם. 

 

מתוך חישוב של ממוצע זמן הטיפול הנדרש על מנת למצות כראוי את מרבית האופציות הטיפוליות שקיימות כיום - ולהגיע למצב של אין מוצא אחר - כדי לקיים את הנחיות משרד הבריאות - החלט על שנה. באם יש מקרה חריג - אז למקרה חריג ניתן להתייחס באופן חריג. זה לא אומר שכל מקרה שחושב שהוא חריג הינו חריג באמת. 

 

אנו כרופאים ביקשנו שימוש חריג בחומר שממשלת ישראל כמו כמעט כל ממשלות העולם החריגו כאסור לשימוש באופן פלילי - אנו ביקשנו, לפנים משורת הדין ליתן לנו להשתמש בו למקרים קשים במיוחד. 

אתם כעת הפכתם את זה למאבק להכניס את זה לכל מחלה וכל טיפול ומפרסמים גם דברים מפוקפקים ומשתמשים בכל כלי התקשורת. השימוש לרעה שמניינו הולך וגובר, ומדווח ע"י משטרת ישראל גורם לממשלה לראות בקנביס הרפואי גורם שלילי שהביא לכאוס והפרות חוק.

 

אל תטיף לי על שבועת הרופא. 

כל חולה שבאמת באמת נזקק קיבל פתרון לבעיותיו לפי הכללים הנהוגים. אנו נותנים רפואה טובה - לפי כל אמות המידה מצויינת. לא מתאים לך? צר לי מאד. זה לא אומר שאני אהפוך את הרפואה על פיה רק כדי למצוא חן בעיניך.  רפואה היא מקצוע מדעי ואנו פועלים לפי הנחיות מבוססות מדעית. 

 

כפי שכבר ציינתי, אל תירקו לבאר ממנה אתם שותים. 

לקרוא את יהונתן, שקיבל רישיון לשימוש בקנביס, ושטוען כי זה מה שהחזיר לו את חייו  - מכנה את כל הרופאים באשר הם " מרובעים, שקרנים, חיים בסרט, את לא רופאה, ילדים קטנים" ועוד?

אחלה דרך להודות לרפואה הישראלית ולמשרד הבריאות שבלעדיהם הוא היה עדיין נאנק מכאב.

דרך נפלאה להודות לכל מי שאיפשרו לו את המזור.

מעודד ומעורר השראה. לקרוא ולהעריץ.

 

ד"ר גור. 

אחד18
08/09/13 23:10

נכון צריך להוציא את הקאנביס מפקודת הסמים. זה ע"י לחץ ציבורי ובמיוחד שלנו החולים. זה לא צריך להיות מופנה אלכם הרופאים. צריך לפנות לח"כ כדי לשנות זאת.

אבל בידי הרופאים יש עוצמה כנגד עולות של המערכת. תסברי כאן בבקשה איזה יעילות רפואית או טובת החולה יש במצב שהחולה צריך להמתין שנה לקבלת טיפול במעבר בין רופא לרופא, או במעבר למרפאת כאב אחרת בגלל אילוצים?

יש כאן סטירה בין שבועת הרופאים לבין מה שקורא בבתי חולים, במרפאות כאב.!!!

ד--ר-גור-רות
08/09/13 19:43

אותה תשובה שכתבתי לג'קי תופסת גם לגביך. 

אתה יכול לכנות אותנו בכינויים, להחליט שאנחנו מרובעים עגולים או משושים, 

אתה יכול לזלזל, אבל זה לא ישנה דבר. 

בסופו של דבר את ההחלטות מקבלים בעלי המקצוע ובעלי הסמכות, והללו חבים באחריות מקצועית, מנמקים את מעשיהם היטב, ונסמכים על מינוי מאת המחוקק. השיקולים הם מקצועיים ומנומקים היטב. כל החלטה מתקבלת בכובד ראש ואחרי דיונים רבים והקשבה לכולם. 

אנו מכירים את כל המחקרים הן לטובת הקנביס והן לחובת הקנביס. 

אני חושבת לעצמי כמה כפיות טובה יש באנשים כמוכם, שהספיקו כבר לשכוח מי הכניס את הקנביס כטיפול רפואי בארץ מי נלחם לטובת החולים שיקבלו את הטיפול הזה, ומי ממשיכים לרשום את הטיפול. 

לא, יהונתן - אתם יורקים ישר לתוך הבאר ממנה אתם שותים.

אתה יודע מה זה מזכיר לי יהונתן? את הסיפור של הדייג ודג הזהב. 

דבריך ודברי ג'קי הזכירו לי כל כך את אשת הדייג.  

אני כבר כתבתי לך את זה כמה וכמה פעמים - על מנת להכיר בקנביס כחוקי ולהוציא אותו מפקודת הסמים המסוכנים - עליכם לפנות לכנסת לא לרופאים. 

ובכן יהונתן, אנחנו נמשיך לעשות את הנכון והישר לעשות לפי מיטב הספרות העולמית ולהיות אחת המדינות המתקדמות בעולם בטיפול בקנביס.

 

ד"ר גור. 

ד--ר-גור-רות
08/09/13 19:29

ג'קי, 

התגובות שכתבת החלו קישורים לאתר של חברה המייצרת משווקת ומוכרת מוצרומתחרה בחברות אחרות. אין באפשרותינו לצערי הרב לערוך תגובות הנכתבות למאמר - אפשרות שקיימת למשל בפורום. 

לו היתה כזו הייתי מוחקת רק את הקישורים ומותירה על כנה את התגובה. לא היתה כאן שום כוונה אישית לא נגדך ולא נגד התוכן. ואף אחד לא חשוב שעשית את זה בכוונה, אם כי בהחלט השתמעה תמונה שאתה מקושר לאתר שציטטת - אבל זה לא משנה. אנו מקבלים בברכה כל אדם וכל דעה כל עוד אינם מנצלים את האירוח כדי לעשות נפשות למוצר מסחרי או שירות בתשלום. 

מאחר ולא יכולתי לעשות זאת והבאת המון קישורים לאותו אתר - לא נותרה לי ברירה. 

אני בהחלט מעוניינת לקרוא את דבריך. גם שאר הקוראים מעוניינים - רק בלי צביון מסחרי. 

נוח ונעים פה לכולם להנות מאתר ללא כל פרסומות - לא קופצות ולא נייחות - זו מדיניות האתר, ועל כולנו לכבד אותה. 

אגב הזכרת תרופות מסחריות - אנו נמחוק באותה נחישות כל פרסומת שתהיה לכל אחת מהתרופות שהזכרת. 

אני באמת מצטערת ובאותה הזדמנות ביקשתי שבשדרוג הבא של התכנה יכניסו אפשרויות עריכה לטוקבקים. 

אני מסכימה שאנשים אוהבים הוכחות ואני מאד בעד. בפעם הבאה אני ממליצה לך - להפנות למאמרי מקור המתפרסמים באופן לא מסחרי. אם אכן יש גיבוי לכל הרשום באתר המסחרי אני משוכנעת שצליח לקשר למאמרים המקוריים ואכן אין ספק שזה יחזק את דבריך. 

לגבי ההודעה האחרונה שלך מה שהנער אומר : תשובתי היא אחת. 

מדינת ישראל נתנה את הסמכות הבלבדית לעסוק ברפואה לרופאים במדינת ישראל. 

ההחלטה על אבחון וטיפול נתונה אך ורק ביד הרופא המטפל. 

בידי החולה שמורה הזכות לפנות לרופא כראות עיניו ולקבל חוות דעת נוספות. 

קנביס איננו תרופה, אולם גם לו היה הסמכות להחליט האם טיפול מסויים מקובל במדינת ישראל או לא - שמורה למשרד הבריאות ולמי שהוסמך על ידיו . הסמכות להחליט מה בסל ומה לא גם נתונה בידי משרד הבריאות. 

חוק וסדר אינם עניין של חשק או של התאמה לרצונות של קבוצות. לא יתכן שכל קבוצה שמדינת ישראת תקבל החלטה בניגוד לרצונה תהפוך את הקערה על פיה - שכם במצב כזה תהיה אנרכיה. ברפואה יש שיקול דעת - ואם מדינת ישראל מחליטה שתרופה מסויימת לא נכנסת או נכנסת בתנאים מסויימים - זו זכותה של המדינה, וכשם שאתה משרת שירות צבאי בין אם בא לך וביםן אם לאו - כך אין לך ברירה אלא לקבל את פסיקת המדינה בנידון זה. 

אתה כמובן יכול להפעיל לחץ פוליטי ואם זה יעבוד - מה טוב. אם לא - זה מה יש. 

ד"ר גור

jackie
08/09/13 12:41

אנו כמטופלים רואים/וקוראים  את מסכת היסורים שעוברים חולים נכים יומיום
בקבוצות שאנו מנהלים למען מטופלים וקידום הקנביס הרפואי (לא קידום המגדלים והספקים) 
ואנו נתקלים בהמון פניות ממסורבים שמסיבות תמוהות כגון

לאישה ש15 שנה מטופלת בכל הסמים האפשרים במרשמי רופא 
מורפיום במדבקות ועוד כדורי שינה וקוקטלים של "תרופות" 
תשובת קולגות שלך "היא חייבת להיות במעקב שנה במרפאת כאב"
ואיפה היא הייתה ב15 שנה האחרונות?
 

צר לנו שאנו לא כל כך מאמינים למה שאת אומרת ב100%
אבל תביני מי שהכיש אותו נחש נזהר אפילו מחבל!
 

לפגוע בכבוד שלך, אבל זה בתנאי שאתם לא תפגעו ולא תחבלו ולא תהרסו ולא תמנעו *******ולא תסתירו******** את הטיפול בקנאביס הרפואי כי זה מה שאתם עושים וממשיכים לעשות בין אם בהבנה ובין אם לא בשבילכם זה איזה קשקוש עם עט על נייר בשביל מטופל זה סבל פיזי ונפשי שהחתימה הזאת שאתם לא חתמתם זה רק בגלל "שלא ראיתם לנכון את הטיפול בקנאביס הרפואי, ושיש עוד טיפולים ותרופות שיכולים להרו...סליחה לעזור לו..." קשה לכתוב את המשפט הזה אבל לפעמים אני ממש מאחל לכם, ולכל מערכת הבריאות להרגיש פעם אחת סבל שמטופל כזה עובר נראה אתכם מסרבים "כי לא ראיתם לנכון" אז... תתביישו לכם

"ואת לא רופאה" כי זה לא יפה... אז אני לא יכתוב את זה... תמשיכו להגיד כל מה שאתם רוצים אני הגעתי למסקה או שאתם חיים בסרט או שאתם שקרנים אחד מהשניים לא ייתכן שכל כך הרבה מחקרים והוכחות ואתם כמו ילדים קטנים שמים את הידיים על האוזניים וצועקים בלהבלהבלה

רות אתם מערכת של מרובעים כן כן קנאביס זה לא תרופה... שמענו....

jackie
08/09/13 10:15

וכחלק מפרסום המאמר היו שם לינקים!
אנשים אוהבים שמביאים להם הוכחות ולינק למקור המאמר אינו פרסום!
איני מפרסם אף אחד  לא בכוונה בכל אופן.
מה שכן אני אוהב שמביאים את כל האמיתות לא חצי אמת
את טוענת למשהו מצד שני אני יכול להביא מאמרים שמראים ההפך.
לא ורוד בישראל ,נקודה!


יותר תופעות לוואי בתרופות הקונבנציונליות!
עם סמים באישור רופא מותר לעלות על ההגה דקה אחרי ש.....
פמפמת מורפיום 
לקחת אוקסיקונטין
לקחת ליריקה
לקחת טראמדקס
 המשותף לכולם את זה מותר לפרסם כי אנו יודעים מי החברה שמוכרת.


 

ד--ר-גור-רות
06/09/13 14:20

 ולכן ההודעות שהכילו תוכן אסור נמחקו. 

התקנון אוסר מפורשות על פרסומת ועל הבאת אתרים בעלי עניין מסחרי. 

ההודעות נמחקו אוטומטית כיוון שהכילו הפניות לאתר מסחרי של גוף העוסק בשווק. 

 

הקהילות מיועדות אך ורק לאנשים פרטיים - לא לגופים מסחריים וההקפדה על כך היא יתרה. 

 
אני מבקשת בזאת שאם אתה שייך לגוף המסחרי שפרסמת בשמו - אנא המנע מלהכנס לפורום ולהתדיין בו. לעומת זאת אם אתה אדם פרטי ואינך קשור בשום פנים ואופן לשום קבוצה מסחרית - אתה מוזמן לדון כל עוד אינך מביא שום מראי מקומות מסחריים ואינך מקדם שום דבר בעל אופי מסחרי. 

 

ד"ר גור. 

jackie
06/09/13 10:19
ד--ר-גור-רות
05/09/13 16:38

שלום רב. אשמח אם תשמש בשפה פחות בוטה ויותר עניינית. זה יקל על הדיון בינינו.

הרפואה המערבית הינה רפואה מבוססת עובדות. הללו נאספות במחקרים כפולי סמיות רב מרכזיים שנמצאים תחת פיקוח.

איני מכירה שום תרופה הנקראת "סוכריות טבע" ולפיכך אתעלם לגמרי מההערה הזו. 

רופא שרושם סטרואידים יש לו סיבה סיכוני השימוש בסטרואידים מרובים ואיננו מרבים להשתמש בתרופה זו. אני מניחה שאם היה בה שימוש הוא היה מושכל ותוך לקיחה בחשבון של תופעות הלוואי. אני נוהגת להחתים את החולים שלי על הסכמה מודעת לפני שימוש בתרופה זו בהזרקה. 

לגבי הערותיך על שלושה אשפוזית תיזות וכן הלאה. 

אני את התיזות הגשתי בעבודת הדוקטורט שלי שהיתה מקורית. מה שנכתב במאמר זה איננו תיזה, לא שלי וגם לא של אף אחד אחר. זו איננה עבודת מחקר. צוטטו כאן עובדות ממאמרים הלקוחים מהספרות המקצועית המובילה בעולם, וכל מה שרשום כאן נחשב קונצנזוס. 

כמו במדע אנשים מוזמניםפ לקרוא תיגר ולהוכיח את ההיפך. אני מבטיחה שכשיוכח ההיפלך אני אדווח על כך.

3 האשפוזים עליהם אתה כביכול מדבר לא פורסמו מעולם (וטוב שכך - יש משהו שנקרא צנעת הפרט),  ובכל מקרה אם היה בהם משהו יוצא דופן או שקשור לתופעת לוואי של תרופה זה מדווח דרך משרד הבריאות לחברה המייצרת ולארגון הבריאות העולמי. יש פיקוח על כל תרופה וכל תרופה שגורמת תופעות לוואי קשות יורדת מהמדפים עיין ערך אלגוליזין פורטה, ויאוקס ועוד ועוד. להבדילך מדבריך הבלתי מבוססים בעליל - תרופות נמצאות בפיקוח מתמיד. 

ד"ר גור. 

jackie
03/09/13 14:38

שימוש ב"סוכריות -טבע" שאתם מחלקים !
סטרואידים שהביאו אפילו אותי לאישפוז 
בגלל כאבי ראש מצררים  וטראמדקס
ואוקסיקונטין בגלל כאבי שיניים 
3 אישפוזים סתרו את התזה שלך!!!!!

ד--ר-גור-רות
20/08/13 18:44

עניינו של מאמר זה הוא בדיון על תופעות הלוואי בלבד. 

מאמרים אחרים הוקדשו לתופעות החיוביות שלו והתוויותיו ואיני רואה שום סיבה לחזור עליהם. 

הדבר נכתב בגוף המאמר. יתרה על כך בסיפא לא נרשמה שום המלצה שלא לתת את הטיפול. המאמר אינו עוסק בהמלצות לתת או לא את הטיפול אלא עוסק במה יש להזהר כאשר לוקחים אותו.  

הערה נוספת שיש לי לומר על כל מה שכתבת - הרופאים במדינת ישראל כמו עמיתיהם שמעבר לים מתייחסים אך ורק למאמרים שמפורסמים בספרות מבוקרת עמיתים. ניסיון של אדם אחד אינו מחייב ואינו שולל. לשם כך עושים מחקרים סטטיסטיים כפולי סמיות רב מוקדיים. 

אני מצרה על כך שאיבדת את האמון במערכת.

אני מאחלת לך מקרב הלב, כל טוב, ובריאות שלמה ושלא תזדקק לרפואים לעולם!

ד"ר גור. 

נ.ב. ביחס לשתובתך לחן, אתה מוזמן לנסות להתקבל לפקולטה לרפואה, ללמוש 7 שנים לעשות דוקטורט, לעבור את בחינות ההסמכה ולקבל רישיון לעסוק ברפואה בישראל, לעשות התמחות במשך 5-6 שנים באחד ממקצועות ההזנה, להגיש עבודת פוסט דוקטורט, לעבור את בחינות ההסמכה, להיות רופא מומחה בישראל, ואז להתקבל להתמחות על ברפואת כאב ללמוד עוד שנתיים, לעשות את בחינות ההסמכה לרפואת כאב, לקבל תוא רמומחה על בכאב ולרשום מרשמים לקנביס לפי מיטב שיקול דעתך. 

ד"ר גור (החתומה על כל המסלול הנ"ל). 

ד--ר-גור-רות
20/08/13 18:33

תודה רבה על המחמאות. 

יתכן שקנביס יוכל לעזור לך סימפטומטית, אבל הוא לא יפתור את הבעיה. 

כלומר כל חייך תצטרך לקחת קנביס ובמקרה כזו הנזקים עולים על כל תועלת שתוכל להפיק מכך. זה לא כמו לקחת אנטיביוטיקה לזמן קצוב ואחרי כן המצב חוזר לקדמותו. הרגע שתנסה להפסיק הכאב יתחדש. לאור תופעות הלוואי לטווח ארוך בעיקר מהבחינה הקוגניטיבית הייתי שוקלת את זה מאד מאד בזהירות - כי יכול להיות שתהנה כמה שנים טובות - ואחרי זה ישאר לך את כל החיים לשלם את המחיר. 

עוד דבר - בגלל שזה לא פותר את הבעיה - הפגיעה הכרונית בשורש שבתחילה מתבטאת בכאב ממשיכ הלהתפתח באין מפריע. אחרי כן הופכת לרוב מופיעה פגיעה תחושתית ובוספו של דבר העצב חדל לתפקד - ועלול להופיע שיתוק זמני שיהפוך לקבוע. את זה הקנביס לא משנה כהוא זה. 

אם מדובר בפגיעה כרונית של כאב הטיפול הנכון ביותר הוא להשתיל קוצב. זה פותר את הבעיה מהשורש - בלי לייצר שום נשקים לטווח ארוך. אולם אל מקובל לעשות השתלה כזו כל עוד השורש לחוץ ואינו מטופל אלא אם אין שום דרך לנתח. צריך לראות שוב את הצילומים החדשים - אם אין שום סיכון לעצב ומדובר בנזק כרוני ואין כעת שום לחץ - אז הטיפול האופטימלי שיגמור את הסאגה וכרות בסיכון המינימלי הוא השתלת קוצב. 

אם יש עדיין סיכון לעצב יש להרחיק את הדיסק ולקבע את החוליות. 

ד"ר גור. 

דרור-ק
26/06/13 16:22

גילוי נאות תשובה ל-49 כל הטיפול שלקחת ולא היה לו אפקט כפי שאתה טוען ואין חכם כבעל ניסיון , ועל מה שמנתה הרופאה הנכבדה אחד לאחד ״הסימפטומים״ תופעות לוואי הם כאין וכאפס מול תופעות הלוואי של הטיפול שאתה לקחת ועם תרצה שאני אדרג לך אותו ההבדל בניהם הוא ככה הטיפול שאתה לקחת הוא ברמת סיכון ותופעות לוואי 10 ,הטיפול של הצמח רמת הסיכון ותופעות הלוואי 0 זוהיא הרמה בדיוק וכל ההפחדה הזו תאכל לתבוע לא תוכל אלו סיפורי סבתא אם כל הכבוד לד״ר גור ועכשיו נעבור לאפקטיביות של הטיפול ברמות האפקט של הכדורים שאתה לקחת 0 ואתה מתמכר ותופעות הלוואי בהגה הרפואית ״קרב״ בצרפתית זה להיות בחיים ולמות מבחינת הסבל שאתה מצוי בו , זה הטיפול שלהם הוא מבטיח האמת אבל ההבטחה היא שאתה תהייה מכור ואתה תמשיך להיות תלוי בכדורים שהם מביאים לך בהגה החברתית אתה נרקומן בקיצור זו ההבטחה היחידה שלהם שאתה תמשיך לקנות מחברת התרופות את הטיפול שהם הציעו לך אותו יהיה לך מאוד קשה להפסיק כי את מכור ,לך זה רק יזיק והנזק האמור מבחינת הטיפול שהם נותנים לך הוא פיזי נפשי רוחני כלכלי ואת זה חבר יקר אני רוצה שתפנים ולעומת זאת הקנביס בעל אפקט הרבה יותר לכאב זו לא ממכר ואתה פשוט לא סובל ולעל בר דעת פה אנא ממכם הפנימו את האמור לעיל מפני שהם ״הרופאים״ לא הסגנים שת אלוקים והם לא חפים מאינטרס מובהק של המממנים העיקריים שלהם המשך יום נטול כאבים 

דרור-ק
26/06/13 12:20

enlightened אם כל הכבוד לכם הרופאים אתם יודעים להצביע רק על תופעות לוואי הכתובות בספר ואת זה לקחתם ממחקרים ומה החומר הפעיל בצמח כל הכבוד ליידע אבל ההבדל בין  התופעות לוואי הכלליות וציינת אותם בהרכב מלא לא כל אחד מקבל את תופעות הלוואי הללו כמו בכל תרופה מזהירים מתופעות הלוואי אז או שכן או שלא נכון שאין עלון מצורף לקנביס והשבת לאל הזה חברות התרופות לא יכולות לשים עליו יד ולמסחר אותו ופה בא התפקיד המלכותי שלכם הסגנים של אלוהים בכבודו ובעצמו שאת תצרכי את הצמח תבואי ותספרי לנו על התופעות לוואי הללו אנחנו בעיקרון לא חווינו אותם ושאת מדברת על תסמיני גמילה בין האופיאטים לצמח ההבדל הוא כמו שמיים וארץ טוב שיש לנו ניסיון כך שאוכל לאמר לך בביטחה את יכולה לפסול אחת לאחת את הטיעונים שלך לגבי התופעות לוואי זה רק בספרות ולא בפועל ואכן לצמח יש קטליזטור להפרעות נפשיות אבל שוב אינדיבידואלית כל אחד לגופו ככה שכל מה שציינת אוכל להפריח לך אחת לאחת אז הנה פה קהל עם ועדה עם ניסיון של 25 שנה ויותר רמת הסיכון בצריכת הצמח לכל רמת כאב כזו או אחרת יותר טובה עשרות מונים מכל מה שתציעו במחלקות הכאב ואת מה שאתם מציעים שם כל חברי הקבוצה יכולים למנות אחת לאחת כל התופעות לוואי שציינת הם 90% יכולות לבוא מהתרופות שאתם נותנים הגברת גור ואני טוען פה שמלקי חת הצמח אולי תופעת לוואי שניים ממה שציינת .ואין מובן מאילו אתם לא סגנים של אלוהים האמנם אתם משתפים ביידע שלכם על כול סל התרופות שמוצעות ותופעות הלוואי שלהן אבל אתם לא חפות מאינטרס מצטער אבל זה מה שיש אתם מעדיפים את התסריטים שלכם על הצמח הטבעי והפחות הרסני ממה שאתם מציעים וכל אחד שעניו בראשו לא יקבל את דבריכם כאילו הם לוחות הברית את רוב האמון איבדתם מצטער

chen79
25/06/13 13:45

שלום ד"ר גור רות,

גילוי נאות בעבר הייתי מטופל שלך במראפת הכאב. 

אני סובל כבר מספר שנים משתי פריצות דיסק L4,5 ובלט באחת מהן.

לאחרונה אצל רופא הגב ולאחר בדיקת MRI נמצא שהדיסק שחוק לחלוטין (שחור לגמרי בצילום).

אני סובל מכאב סכיאטי כבר זמן רב , ומנמלולים לאורך כל צד שמאל מהישבן עד כף הרגל.

בשנת 2010/2011 הייתי תחת ידייך הנאמנות במרפאת הכאב ועברנו סידרה של כמה זריקות בשיקוף. לצערי השינוי היה מינורי בהזרקות הראשונות ולאחר מכן אפילו עוד פחות. כך עולה גם מסיכומך הרפואי.

אני אדם צעיר תחילת שנות השלושים, פעיל ספורטיבי (שוחה 4 פעמים בשבוע בשיטת הTI ).

אין ספור תרופות לשיכוך כאבים עברתי לרובן אני מגיב פיזית מאוד לא טוב.

ארקוקסיה, טראמאדקס, ברקסין,טרמל, פרקוסט, קספו ולאחרונה גאבאפנטין הם חלק מהנסיונות.

עברתי מספר טיפולי פיזיוטרפיה ששחררו את השרירים מסביב אך לא עזרו כלל לכאבים.

הכאב מתעצם ומתגבר כמובן לקראת השינה ובמהלכה אחרי יום עבודה.

קיבלתי כמה וכמה הפניות חוזרות מהרופאים השונים להגיע למרפאת הכאב, אך לעבור עוד סדרת זריקות שתועלתן מהנסיון לא עבד גרמו לי חשש ולכן לא המשכתי את הטיפול. לאחרונה רמת הכאב וחוסר התחושה בכל צד שמאל עולה ומתעצמת.

האם את חושבת שקנביס על שלל תוצריו יכולים להקל או לעזור?

לא חייב בעישון כמובן , שמנים למיניהם או כל דרך אחרת?

בזמן הטיפול במרפאת הכאב זכיתי ממך ליחס מקצועי והולם ולכן מעניינת אותי דעתך בנושא.

תודה ויישר כוח

 

 

ד--ר-גור-רות
16/06/13 1:03

העלון שאתה מציין אינו מקובל ע"י ארגון הבריאות העולמי אינו מקובל ע"י משרד הבריאות שלנו, ואינו מקובל ע"י ארגון הכאב העולמי ואף לא ע"י האגודה בארץ. 

אי לכך ובהתאם לזאת - לא ניתן להתייחס אליו כאל רפרנס. לא ע"י בעלי מקצוע, לא ע"י הצרכנים, ולא ע"י בימ"ש במדינת ישראל. 

 

אני רק חייבת לציין שגם מה שאני כתבתי איננו מחייב כרפרנס - ואינו מסופק כעלון לשום חולה. זה מעין "מורה נבוכים" שפרסמתי לקהל הרחב כדי להגביר את המודעות לחומר. 

 

מאידך מה שאני כתבתי מבוסס על מיטב המחקרים עם הדרוג הגבוה ביותר בעולם הרפואי מה שהופך אותו בעצם למשקף נאמן של העקרונות עליהם מבוסס הטיפול מבחינה חוקית.

 

חומר זה נמצא כמובן גם במרבית ההרצאות הניתנות ע"י רופאי הכאב בארץ וע"י נציגויות משרד הבריאות הממונים על מתן הקנביס. 

לא המצאתי דבר - ואני מצטטת את המאמרים שנמצאו ראויים ע"י משרד הבריאות. 

 

לאור זאת אדם יכול כמובן להתעלם מכל מה שאני כותבת אולם מי שיבחר לעשות כן לא יעשה בחכמה - כיוון שהמסמך משקף נאמנה את המדיניות הנהוגה בארץ.

כלומר: הלכה למעשה הוא מהווה "תמצית לעם" של האורים והתומים במדינת ישראל.

 

לעניות דעתי - טוב יעשה מי שיקח את הדברים לתשומת ליבו:

שכן אם יכשל בכך רופא הוא יעמוד בביקורת שיפוטית שקשה יהיה מאד עד בלתי אפשרי להפריכה בשל המחקרים עליהם מבוסס המאמר הנ"ל המהווים קונצנזוס מדעי,

וחולה שיתעלם ממנה ימצא שאינו יכול לתבוע בגין הנ"ל לאחר שחתם על הטפסים שמשרד הבריאות מחייב לחתום עליהם כעת כתנאי לקבלת התרופה. 

 

לפיכך אסף, המסמך שלי אינו, ואני מדגישה אינו מחייב, והינו לכל היותר מתן מידע רפואי לציבור המבוסס על מחקרים מדעיים מקובלים - אולם היותו מסמך שאינו מחייב אינו שולל את הבסיס המדעי האיתן עליו הוא נסמך. 

 

בברכה, ורק בריאות. 

ד"ר גור. 

acetrip
12/06/13 14:22

שלום ד"ר רות וקוראים יקרים

 

"בתור רופאה שרושמת קנביס למטופלים, הנני תקווה כי מאמר זה ישמש כעלון לצרכן ויעזור לקבל החלטה מושכלת בהתאם למצבו של המטופל ולסיכונים האפשריים - האם מדובר במשהו שכדאי לנסות או לא."

 

יוזמה מצויינת, מחקר והשקעת זמן ראוייה, אך אין לספק את אוסף המחקרים שבחרת ותימצתת כעלון לשימוש, שלא אושר. כאשר יש עלונים לשימוש שאושרו ועברו וועדות רבות של רופאים ומומחים. כאשר את עושה זאת את יכולה לגרום גם לנזק ולא רק לעזרה, אם אנשים סומכים על ה"עלון" שלך שהוא בעצם חוות דעת לא רשמית.

 

אנא השתמשי בעלון הבא שלקוח מתוך מדריך רשמי ממשלתי למשתמש קנביס רפואי בהולנד:

 

http://www.cannabisbureau.nl/en/MedicinalCannabis/Patientinformation/

 

Side effects
Patients generally tolerate medicinal cannabis well. A low dosage often provides
sufficient relief, so that side effects rarely occur. When they do, it is usually the
result of a high dosage or combined use with a substance such as alcohol that
intensifies the side effects.
Known side effects of medicinal cannabis are mood-altering effects, insomnia and
heart palpitations. Other effects are: relaxation, fits of laughter, feeling hungry,
heightened sensitivity to the perception of e.g. colour and music, lethargy and
distorted temporal and spatial awareness. Your reaction time may also be slower,
especially during the first hours after use.
If you take a large dose, you can get ‘high’. This is a feeling of euphoria which slowly
subsides into feeling satisfied, peaceful and calm. The altered perception may cause
you to feel confused. These effects usually disappear after a few hours.
If you have a genetic predisposition to psychosis (like schizophrenia) or other
mental health problems, please consult your specialist before using medicinal
cannabis. You should also consult your doctor if you are a cardiac patient.
Continuous use of cannabis during pregnancy can affect the foetus. Also, certain
components of cannabis - like THC - end up in breast milk. That is why the use of
medicinal cannabis is not advisable during pregnancy and while breastfeeding. For
more information, consult your doctor or pharmacist.
Smoking
Smoking cannabis regularly is bad for your health. Smoke damages the lungs and
could lead to infections of the nose, throat and lungs. For this reason, smoking
medicinal cannabis is not recommended. Instead, inhaling cannabis using a
reliable vaporiser is a more suitable method.
Addiction
Addiction is unlikely with cannabis used as a medicine. The recommended dose is
usually lower than that for recreational use. You should take particular care,

Medicinal Cannabis |
7
however, if you have been addicted in the past. High dosages of medicinal cannabis
taken over a longer period may lead to addiction. Quitting may then cause
withdrawal symptoms, such as mild forms of restlessness, irritability, insomnia
and nausea.
 
תודה ובברכה
 
אסף

 

ד--ר-גור-רות
28/05/13 22:56

אתה מבלבל בין הפעילות הפוליטית סביב הקנביס לבין הרפואה. 

מי שקובע מה יכנס לסל התרופות מה יהיה בחוק ביטוח בריאות והאם קנביס יוגדר כסם מסוכן הם המחוקקים. 

אתה וחבריך מתנצחים עם האנשים הלא נכונים במקום הלא נכון. 

אני נותנת את חוות דעתי המקצועית לכל הדורש אותה, ואני פועלת במסגרת החוק. 

אנא פנו למחוקקים. הם אילו שקבעו שמתאדון אוקסיקונטין ושאר נרקוטיקות ימכרו כחלק מסל הבריאות בבתי המרקחת בתנאים בהם הם מסופקים והם אילו שקבעו את מעמדו של הקנביס. 

 

אנו נותנים למחוקקים את חוות דעתנו היכן שהיא מתבקשת אולם ההחלטה בסופו של דבר היא של המחוקק. אנא הפנם זאת. 

 

ד"ר גור. 

ZVI1012
26/05/13 18:54

דר רות היקרה 

אין לי שום טענה כלפיך על כך שאת נישמרת ונזהרת  ההיפך הוא הנכון  אבל...... אני קורא לך כמו לרופאים אחרים בתחום לפעול להכנסת הקנאביס לרשימת התרופות על כל התנאים הנדרשים !!!!אין לי בעיה שיהיה מצורף עלון מידע או שבזמן ההדרכה לשימוש יינתן הסבר אבל צריך לתת לקנאביס מקום לצד שאר התרופות האופיטיות כמו לאקסוקונטין מתדון ושאר הנרקוטיקה... ולהפסיק כבר עם ציד המכשפות סביב 

יום טוב צבי 

ד--ר-גור-רות
26/05/13 16:55

אני מודעת בהחלט לכך שישנן אמוציות חזקות ביורת בנוגע לקנביס - משהו שלא קורה עם שום תרופה אחרת. 

זו התרופה היחידה שאני מכירה שעוררה הפגנות שביתות רעב וכיוב'. 

אני רק רוצה להבהיר לכולכם: 

יש לי חולים שמטופלים בקנביס. 

המאמר איננו נגד השימוש בקנביס. הוא גם אינו בעד. 

הוא בא להפוך את השימוש לבטיחותי יותר. 

 

אני איינני אמוציונלית בנוגע לשום תרופה. אולי לשם כך טוב שיש רופאים אובייקטיביים שאינם נתונים בעיצומה של סערת רגשות שיכולים לשקול שיקולים קרים ולקחת החלטות לעיתים קשות. 

 

קנביס הינו תרופה, לא יותר טובה ולא פחות טובה מחמרים אחרים המשמשים את הרפואה. יש לה יתרונות, ואני חושבת שאין צורך שאני אציין אותם שכן הרושם הוא ששגרירי קנביס יש כיום בכל פניה נידחת במדינת ישראל וכבר קשרו לו די כתרים. 

אבל הראיה המדעית בה מחוייב כל רופא חייבת להיות מאוזנת וחייבת להיות מודעת גם לחסרונות. 

 

כדי שלא יהיו עוד אנשים כמו MON95. 

 

מאמר זה בא לציין מהן תופעות הלוואי. 

כל תרופה במשמשת רופאים זוכ הלעלון מפורט לצרכן. 

אלא אם כן אתהם מתייחסים לקנביס כמו לבקבוק אלכוהול - הוא חייב להיות מלווה בעלון לרופא ועלון לצרכן וחייבים להתייחס אליו ברצינות כמו כל תרופה אחרת. 

 

כל דבר אחר הינו רשלני ולא רציני. 

 

ולגבי רשימת מקורות פרטתי כבר לקוראים קודמים. כל מי שחושב שהמצאתי מהרמורי ליבי- הכל פורסם בכתובים שום תופעת לוואי שציינתי כאן איננה חדשה או נדירה. 

 

חשוב להיות זהירים. לא עויינים, ולא להוטים. זהירים. כי בחיי אדם עסקינן. 

 

ד"ר גור. 

ZVI1012
26/05/13 14:13

והמקסימה !!! אין לי שמץ של ספק שאת אשת מיקצוע מין הדרגה הראשונה אבל!!!!! במשך כשנתיים וחצי שצרכתי אופיטים ועוד כל מיני כדורים נוגדי דיכאון ונוגדי דלקות ועוד כל מיני ירקות שכבתי רוב היום בדיכאון בתוך ערפל סמיך על הספה ורק כאשר זרקתי את כל התרופות ועברתי תהליך גמילה ארוך וכואב והתחלתי להשתמש בקנאביס חזרתי לחיים כך שלדעתי האישית הנזק קצר הטווח של התרופות האופיטיות גדול מנזקי הקנביס בקשר לטווח הארוך אין לי מושג אבל אני יודע שלפחות עכשייו אני חי ובועט!!! http://www.youtube.com/watch?v=aEo7CXYhZl4

אורי-BETIT
26/05/13 13:16

את המדינה אלכוהול סמי פיצוציות אם היו יורדים מזה ומאשרים את הקנביס אנשים היו רגועים יותר פחות כואבים ויותר אוהבים כולה צמח במקום כוסית אלכוהול שכטה ואני בטוח שפחות אנשים היו נדקרים והכי חשוב להסביר שחברות התרופות נלחמים בכנסת ומפעילים לוביסטים ונלחמים בזה כדי שחולי כאב יצרכו את האופטיים שלהם כדי שהרווחים שלהם לא יפגעו וחבל שאין לקנביס לוביסטים שילחמו ויאפשרו לתת את זה לחולי כאב בלי כול הבלאגן

rivael
26/05/13 7:52

רוב הדברים הרשומים במאמר ידועים לי.

 

ההיבטים השליליים הקשורים לחוק יעלמו בהדרגה עם תהליך הליגליזציה של הצמח.

 

את שינויי המינון ואחידות החומר ניתן לפתור לאחר ליגליזציה וייצור של תרופה מסודרת על ידי חברות תרופות או תוספי מזון.

 

אני צורך את הקנביס בבליעה ולא בעישון דבר שמונע נזקי עישון במידה וקיימים.

 

"הפרעות נפשיות" ו "פגיעה בתפקוד השיכלי". במיקרה שלי הם לא משהו מלכתחילה. צריך לעשות מחקרים האם הקנביס יוצר תופעות אלו או שבעלי תופעות אלו הם אלה שמשתמשים בחומר מלכתחילה. לפחות הרופא לא טענה כי הקנביס יוצר סכיזופרניה...

 

 

לא הייתי מודע לטענה כי הקנביס הורג תאי מוח. אני אמשיך לעקוב אחר הנושא. קראתי בעבר כי בניגוד לניטען על ידי הרופאה,תאי עצב במוח כן מתחלקים ומתרבים. (בניגוד לאמונה שרווחה קודם לכן).

 

בכל מיקרה, לדעתי יש לפנות לקנביס בתור תרופה ראשונה לפני כל תרופה אחרת.

 

מיכאל

mon951
25/05/13 4:26

אני רוצה להגיד שאני בשוק מבורות חלק מהאמגיבים כאן.

גם אני כמו הרבה אנשים חשבתי שעישון קנביס הוא דבר טבעי ללא תופעות לוואי אך לצערי חיי השתנו מקצה לקצה בגלל הטמטום הזה.

הסם הזה הרס לי את החיים..... זה פיתח אצלי פסיכוזה, חרדות ועוד כמה בעיות נפשיות.  מאדם אקטיבי בריא ופרידוקטיבי הפכתי לאדם חולה פסימי חרדתי פסיבי וכיום אני חיה מקצבת ביטוח לאומי תחת הגדרה של "סכיזואפקטיב".

למי שחושב שאני היחידה הוא טועה ובגדול... לאחר שזה קרה לי אני גיליתי עוד המון אנשים שגם להם זה קרה ואשר החיים שלהם גם נהרסו בגלל הסם "הקל" הזה.

מה גם שהזיכרון שלי לטווח הקצר נפגע קשות וגם רמת הריכוז ויכולת קוגנטיבית.

למרות כל זאת אני עדיין נחשבת לאחת הבנות מזל כי בכל זאת אני מצליחה לנהל חיים יחסית נורמטיבים ולגדל בן לתפארת (אם כי חיה עם אמא שלי ומקבלת עזרה ממנה) ומצליחה לנצל את מה שניתן ממה שנשאר מהבחורה שהייתי פעם. לעומתי וכאלה כמוני יש אחרים רבים שמאושפזים במצב קשה ולא יציב אשר לעולם לא יצליחו יותר לחזור לעצמם או לחקלק ממה שהיו ואשר בכלל לא שומעים עליהם בקהילה שלנו.

אני מאוד מודה לך ד"ר רות על הכתבה המאוד מעניינת ומעמיקה ומקווה שאנשים יפנימו את כל מה שנכתב כאן לפני שיהיה מאוחר מדי בשבילם.

צביקה-ברון
24/05/13 19:58

מדהים. גישה מדהימה, בעיקר כאשר היא מגיעה מרופאה המתמחה בתחום הכל כך קשה של כאב. מדהים, מרגיז ומתסכל! ד"ר רות, פרט לאי דיוקים רבים בדבריך ובסתירות במידע שאת מוסרת בתגובותייך, מה בדיוק את מנסה לעשות? חודשים של נרקוטיקה? זה בסדר? זה מה שאת מציעה? אולי קורטיזונים? יש לי שאלה מאילו מחקרים שאבת את המידע הנוראי על מריחואנה? ומי סיפר לך שהיא פוגעת במערכת החיסונית? מאות מחקרים הוכיחו הנזק של אספרין - הגם לגבי סם זה עשויה את להתייחס כשם שהתייחסת לגראס? אני מושך למעלה מחמש שנים סרטן של מח העצם. במשך שנתיים הנחתי למערכת אליה שייכת את, ל"טפל בי". אכן טופלתי עד כמעט צאת נשמתי. הכימו, התלידומיד, הרוולימיד, הדקסהקורט, הארדיה. איזה כיף של טיפול מסור! מעולה! איפה את ואזהרותייך לגבי תרופות אליל אלו?! גופי הלך ונהרס וראיתי עצמי נמוג מול המראה. לשמחתי אינני שועה ל"מה שאנשים אומרים". גם לא אנשים כמוך בעיקר שנסיונם והבנתם כה לוקה בחסר. מצאתי לעצמי חומרים שונים בהם מטפל אני בעצמי. המריחואנה שיחררה אותי מכאבים אין סופיים שקילקלו את יומי וחיי. מי אמר ד"ר יקרה שיש לעשן? השימוש בטיפות יעיל ביותר ואז אין כל פגיעה, רחמנה ליצלן, בריאות. גם מריחת משחה על שרירים ואיזורים כואבים מסייעת תוך דקות. התמכרות?! לאוקסיקונטין אין התמכרות? נרקוטיקה לא הורסת את המערכת החיסונית? אבל לא ראיתי רשימה נפוחת חשיבות כל שהיא בגנות טיפולי אליל אלו. אוכל לסיים בציון ההרגשה הכבדה שדבריך, אם מתוך רצון ואם שלא, תומכים במפתיע בדעותיה וגישתה של שרת הבריאות, הגב' גרמן. גם היא כמוך מתחבאת מאחרי טענות סרק. את טוענת שמריחואנה לא עוזרת לכולם (אקמול או כימו כן עוזר לכולם.? מה הטיעון הילדותי הזה) והיא טוענת שאין לה התנגדות למריחואנה רפואית אלא שהפרוצדורה חייבת להישמר ואי אפשר לתת לכל מי שמבקש או רוצה (מי אמר שאין צורך לשמור על הפרוצדורה? אבל בינתיים אני אצטרך להמתין חודשיים שלושה עד שיחודש רשיון השימוש שלי!!! ומה על הכאבים? ומה על הנזק שיצטבר עד לחידוש הפרוצדוראלי של גב' גרמן?) אסיים בכעס ואומר דברים קשים, איחולי לכל "שומרי הפרוצדורה" שיזדמן להם להתבונן בעיני יקיריהם הדומעות עת יתפתלו הם בכאב, בחוסר פתרון, בקמילה מייסרת. שיתבוננו ויחושו את הכאב והתסכול של בני משפחותים ושיחושו אשמים בכאבם של יקיריהם מתוך הידיעה המספקת כל כך, ששרת החולי שלנו שומרת על הפרוצדורה. אנשים טפשים וערלי לב מנהלים מערכות שהסמל שלהן הם רחמים. ואנו, אנא אנו באים? מיאוס!!!

 

שון
26/04/13 11:57

1 - קיבלתי זריקת "חסם " לא עזר באסותא  (טיפול וישרות גרוע ) 

2 - עברתי לטיפולו של ד"ר אוחנה ניסים. למזלי היו חגים (ספטמבר ) ולא נותחתי מייד

סבלתי כאבים איומים אבל התחלתי לעבוד עם פזיותרפיסט מעולה ברמה אולימפית (עופר בן צבי)  והתגברתי 

כיום אני במעקב אבל אין ניתוח.

כן ,אני משגיח על תנועותי (מנסה..:)  ויש לי זרמים מוזרים  מדי פעם אבל ממליץ לתת לגוף -המכונה הנהדרת הזו-  זמן לרפא את עצמו

 

סער2
23/04/13 22:30
סער2
23/04/13 22:27

אני מציע לך ללכת ללמוד את הנושא באופן רציני לפני שאת מחליטה לפרסם מאמר מסוג זה עם כל כך הרבה נתונים שגויים!!

סער2
23/04/13 22:26
סער2
23/04/13 22:26
ד--ר-גור-רות
30/03/13 11:53

לולי,

זהו מאמר כללי- משהו שנותן מידע כללי לכולם. השאלות שעולות כאן הן כלליות לגופו של מאמר ולא אישיות לגופו של אדם. 

את מוזמנת להצטרף לפורום שיותר מתאים לשרשורים אישיים. 

אני אכתוב תשובה כללית, ואם יוותרו שאלות אישיות - אנא בואי לפורום. 

 

 

הטיפול היעיל ביותר עד היום לפיברומיאלגיה הינו עירויי מגנזיום וליודקאין. בנוסף להיותו הדבר היעיל ביותר ביחס לפלצבו - אין לו כל תופעות לוואי לטווח ארוך. 

 

לקנביס יש כ- 15% התמכרות. לא ניתן לנבא מראש מי יתמכר ומי לא אלא אם כן יש עדות ברורה להתמכרות קודמת. אדם שלא התמכר עדיין זה לא פוסל את האפשרות שיתמכר. לקנביס יש קולטנים בין השאר בגרעיני האקומבנס והאמיגדלה במוח. גרעיני םאילו אחראיים על מרכזי תגמול. זה מאד אינדיבידואלי מהן הכמויות הדרושות כדי לשפעל מרכזים אילו במוחו של כל אדם אינדיבידואלי אולם פעם שהם משופעלים הלכה למעשה קשה מאד עד כמעט בלתי ניתן לגמול מהחומר ששפעל אותם. זה הסיכון שלוקח כל חולה שמנסה את התרופה והוא פיזיולוגי לגמרי. כמובן שככל שצורכים יותר את החומר ועושים זאת יותר בזמנים וסיטואציות קבועים - הסיכון להתמכרות עולה. 


לגבי הפגיעה בתפקוד מוחי: גם זה אינדיבידואלי. זה תלוי בקצב תמותת הנוירונים האישית של כל אדם, לכמה חמרים אחרים מזיקים למוח הוא חשוף, מה הגנטיקה שלו. באופן כללי זה מאיץ את תמותת התאים.  מי שנושא תורשה של אריכות ימים וקצב נמוך של תמותת נוירונים כנראה יוכל להשתמש בזה שנים ארוכות ולא לחוש יותר מידי את הירידה. ואילו מי שנושאים למשל תורשה לאלצהיימר זה עלול להקדים את התופעה בעשור או יותר. יש לזכור כי תמותת תאים מתרחשת כל הזמן מגיל 20, בקצב פחות או יותר קבוע. היות ואנו משתמשים רק בכ- 20% מתאי המוח לוקח כ- 40 שנים עד שמתחילים לחוש בירידה השכלית ובירידת התפקוד הנובעים מכך.מה שחשוב להבין  הוא שתא מוח מת אינו מתחדש כך שכאשר מתגלה את הנזק הוא יהיה בלתי הפיך. 

 

לגבי הסימום  - גם זה אינדיבידואלי. יש לא מעט אנשים שלא מרגישים שום שינוי במצבי הרוח, ויש כאילו שכל סביבתם מתארת אותם כמסוממים. לא ניתן לנבא מראש - זה לא בהכרח תלוי במינון - זה תלוי בעיקר בכמות הקולטנים שיש לאדם במוח ובתגובה של הגוף אליהם, וגם בגנטיקה. כמובן שככל שהמינון עולה כך גם אם יש מיעוט קולטנים - תהיה תגובה קשה יותר והתמכרות עמוקה יותר.  

 

מבין אילו שמנסים את הטיפול - כ- 40% לא מסתדרים עם התרופה או בשל תופעות לוואי או כי היא לא עזרה להם - מספר שאינו שונה מכל תרופה אחרת ברפואת כאב. 

 

מי שהתרופה טובה לו - אני ממליצה לקחת את החומר בטיפות כדי להמנע מנזקי העישון המתווספים על הסיכונים בלקיחת החומר ולהתחיל ממינון של 15 גר' לחודש כלומר 500 מ"ג ליום - לא יותר.  על מנת למנוע התמכרות מומלץ להשתמש בצורה לא רגולרית כלומר לא על בסיס קבוע - לא כל יום , ולא בימים קבועים בפעילויות קבועות  - שכן נוהג כזה מגביר מאד את הסיכון להתמכרות (למשל סיגריות - אנשים מכורים רגילים לעשן בסיטואציות מסויימות למשל אחרי הארוחה. במקרה כזה ניסיון גמילה יהיה קשה מאד כי זה כבר חלק מהטקסים). 

אני ממליצה לשמור את זה כמשהו לעת צרה - כאשר הכאב גובר יותר מידי. זה מקטין את הסיכוי להתמכרות, מקטין את כמות החומר ובכך מקטין את מרבית תופעות הלוואי שהינן תלויות מינון.
 
אם יש לך שאלות אישיות אנא בואי לפורום (בכל מקרה מומלץ יש שם עוד חולות פיברומיאלגיה שתוכלי להעזר בהן)
 
ד"ר גור.  
לולי4
28/03/13 0:22

דבר ראשון, תודה רבה על תשובתך!!!

אני רוצה להדגיש, ניסיתי 10 תרופות וכולן עשו לי תופעות לוואי קשות\לא עזרו לכאבים, חלקן עם מורפיום. לפי הרופא כאב שלי זה פחות או יותר הדבר היחידי שלא ניסינו ולכן הוא הציע את הטיפול... אני נחשבת פיברו קשה, אני בת 18 ואני לא יכולה לזכור יום אחד שלם כל חיי שלא כאב לי בכלל. 

אני מודעת לעניין שקנאביס (לצערי) אינו תרופת קסם והיא כמו אקמול, היא רק "מחביאה" את הסיפטומים אבל ככה גם כל שאר הכדורים שנתנו לי. אבל בגלל הידיעה הזאת וכמובן בגלל ההבנה שקנאביס רפואי זו לא סתם תרופה אני לא מתכננת להשתמש בו יותר מדי. כרגע המצב שלי דיי חמור, מצב שמונע ממני לעשות יוגה, דבר שכל הרופאים אומרים שעוזר מאוד לפיברו, דבר שבשבילי כרגע הוא סדיזם (הייתי בשיעור אחד ואחרי השיעור הייתה לי התפרצות קשה של שבוע :-\ ), אני מתכוונת להשתמש בקניבס כדי שיאפשר לי להתחיל לעשות ספורט, כדי שאני אוכל להתחיל לעזור לעצמי, איני מתכוונת להיות תלויה בקנביס למשך תקופה ארוכה מאוד ובטח שלא כול חיי. בנוסף, אני לא יכולה לחשוב על התנהגות חוזרת שמרגיעה אותי או משהו שהייתי מכורה אליו בשנים האחרונות אם לא בכלל.

כמה זמן לוקח לקנאביס רפואי לפגוע בתפקוד השכלי? חודשים של שימוש או שנים?

ובעניין הסימום- גם כאן אני קיבלתי אינפורמציה אחרת (מהרופא כאב המטפל שלי) שבה מקנאביס רפואי בכמויות שאני אקח אני לא אמורה להיות בהרגשת "היי" בכלל, שאולי בתחילה יהיה תופעות לוואי (כמו כל כדור שצריך להתרגל אליו) אבל שאני לא אהיה מסוממת...

כל מי שמשתמש בקנאביס רפואי הוא מסומם? אין מינונים נמוכים שעוזרים לכאב ולא מכניסים את המשתמש לטריפ? כי אני ממש ממש לא אוהבת לא להיות בפוקוס, בגלל זה אני לא לוקחת את הכדורים עם המורפיום...

בקשר לקטדולון, ניסיתי אותו ולצערי הקאתי את נשמתי בגללו...

ואחרי המידע הזה שנתתי לך התשובה שלך להאם את חושבת שכדי לי לקחת קנאביס רפואי (אם יאשרו לי כמובן) תשאר כמו שהיא?

תודה שוב פעם על התשובה המנומקת

אחד18
27/03/13 15:13
ד--ר-גור-רות
27/03/13 12:35

שלום לך. 

קנביס איננו אנטי דלקתי יעיל במיוחד. זו תכונת לוואי שלו לא תכונה עיקרית. 

לגבי התגובות שלך לזנים אחרים - זה מאד אישי ותלוי בפירוק האנזימטי שלך - לא ניתן להכליל מזה. 

לאותו זן בדיוק אחד יגיב בהקלה על כאב ושני בהחמרתו. אחד יגיב בהחמרת דיכאון שני יגיב במצב רוח טוב. 

זה שלך סאטיבה עושה טוב ואנדיקה עושה רע - לא אומר שאחר שיקח סטיבה יהיה לו מצב רוח טוב וכשיקח אנדיקה יהיה לו דכדוך - יכול להיות שבדיוק להיפך. 

אילו צמחים - ואתה בן אדם. ברגע שיש כל כך הרבה גורמים שונים לא ניתן לנבא בכלל תגובה. 

לו זה היה כדור אז משתנה אחד היה יורד מהמשוואה והיה נותר רק בן האדם על מערכות הפירוק שלו. גם אז יש אדם שמגיב טוב ויש מי שמגיב רע. לאותה תרופה בדיוק. האם ניתן להסיק מזה? לא. 

על אחת כמה וכמה כשמדובר בצמח עם חמרים נוספים שינויים עונתיים וכן הלאה. 

ד"ר גור. 

 

אחד18
27/03/13 11:39

האם הקאנביס הוא אנטי דלקטי יעיל יותר מתרופות אחרות?

משהוא שאני חווה: אני מעשן קאנביס המבוסס על סאטיבה וזה יעל מאוד לכאב ולמצב הרוח לתאבון. כאשר אני מעשן זן אנדיקה יש מצב של דיכדוך ומחשבות כבדות. שלא יהיה אי הבנה זה גם מוריד את הכאב.

צריך להדגיש את ההבדלים האלה בשימוש של קאנביס.

ד--ר-גור-רות
27/03/13 11:24

 

יש הבדל בין התמכרות פיזיולוגית להתמכרות נפשית. התמכרות פיזיולוגית קורית לכל מי שצורך חומר ממכר תקופה ארוכה בקביעות - בין אם אילו כדורי מורפין, כדורי שינה, אלכוהול, או אפילו סיגריות. כל עוד אינך מכורה נפשית הגמילה ההדרגתית היא קלה מאד ובלי תופעות לוואי וניתן לעשות אותה בקלות מכל חומר שהוא. 

ההתמכרות הנפשית, יותר משהינה פונקציה של החומר תלויה במבנה המוח שלך. 15% מהאוכלוסיה הם בעלי נטיה להתמכרויות - ויתמכרו.  כמובן שהחומר צריך להיות כזה בעל פוטנציאל והקנביס הוא כזה - אבל הוא לא היחיד. 

על מנת שחומר יגרום להתמכרות נשפית צריכים להיות לו קולטנים בשני מקומות עיקריים במוח באמיגדלה  ובאקומבנס. למורפין יש שם קולטנים וגם לקנבינואידים. 

לכן לקנביס יש פוטנציאל התמכרות שאינו שונה במאום מזה של האלכוהול הסמים הסיגריות וכן הלאה.  האם את תתמכרי? איש אינו יכול לדעת אבל אם התמכרתלמשהו כלשהוא בעבר קרוב לוודאי שכן. אם יש לך נטיה לעשות דברים חוזרים, וזה משרה בך רוגע - קרוב לוודאי שכן. 

לגבי הסיכוי לפסיכוזה - שוב הדבר תלוי בעיקר בגנטיקה שלך. לא ניתן לנבא האם יש לך נטיה כזו אבל אם יש לך - הסיכוי שלך לפתח את התופעה בלי עזרת הקנביס נמוך בהרבה מהסיכוי שלך לפתח את אותה הנטיה עם עזרתו (מגיע לאחוזים גבוהים מאד).

הפגיעה בתפקוד השכלי נכונה לכל אדם ואין לה שום קשר לשום נטיה. כל אדם באשר הוא שישתמש באופן קבוע במשך שנים בקנביס יסבול מתמותה מהירה יותר של תאי המוח שאין להם תחליף. החומר רעיל לרקמת המוח . כמו שכל אדם שיצרוך אלכוהול באופן קבוע יפגע בכבד שלו - ללא יוצא מהכלל ובלי קשר האם הוא משתכר או נהנה מזה או לא. הדרך היחידה להמנע מזה היא לחשוף אותו כמה שפחות כי בכל חשיפה מתים כמה תאים. 

בתשובה שלי לדרור - תשובה 22 יש מראי מקומות לכמה מאמרים בהם תוכלי לקבל את כל המידע. אני אומרת לך מראש כל המאמרים הם באנגלית מקצועית ולקוחים מהספרות המקצועית המבילה בעולם - לא בטוח שתצליחי לקרוא. 

 

לגבי הפיברומיאלגיה - זו מחלה לא פשוטה בכלל ועוד אין לנו תרופת פלא. אבל מהניסיון ומהמחקרים הדברים העיקריים שמשפיעים על מחלה זו  - אילו עירויי מגנזיום ולידוקאין  - ואילו תרופות ללא כל תופעות לוואי לטוח הארוך או הקצר, והתרופה החדשה- קטדולון שלה יש תופעות לוואי לטווח הקצר אבל לא לטווח הארוך. 

 

לפי התוויות משרד הבריאות - פיברומיאלגיה איננה נמצאת בהתוויות למריחואנה רפואית. מעבר לכך לפי הכללים מריחואנה ניתנת כתרופת קו אחרון (בלי קשר למחלה) אחרי שמוצו לחלוטין כל התרופות הפחות מזיקות.

אני קצת מתפלאת שהרופא שלך שוקל תרופה שאיננה מאושרת עבורך בחוק, וזאת עוד לפני מיצוי כל התרופות היעילות יותר (והרעילות פחות), ובמיוחד שיש לה תופעות לוואי כה קשות לטווחי זמן כה ארוכים (למעשה לכל החיים). זה נראה לי קצת רולטה רוסית לתת לך את זה כעת. נראה לי אובייקטיבית שיש לך הרבה יותר מידי מה להפסיד בהימור הזה. 

אני מזכירה לך שתי עובדות בסיסיות  - קנביס הינו טיפול סימפטומטי בלבד - כלומר כמו שאקמול מוריד חום אבל לא מרפא שפעת קנביס מוריד כאב - אבל לא מרפא שום מחלה שקשור אליה כאב. 

זה גורם לכך שגם לא תתרפאי וגם אם זה יעזור תצטרכי לקחת את זה כל החיים כי ביום שתפסיקי - יחזור הכאב כי המחלה לא התרפאה. 

העובדה השניה היא שברוב המחקרים לא נמצאה השפעה חד ערכית של הקנביס על כאבים מפיברומיאלגיה - אבל מה שהקנביס עושה ותמיד - הוא מסמם. כלומר יכול להיות מצב שיכאב לך אבל תהיי בכזה טריפ שזה לא יפריע לך שכואב. מצד שני תהיי בכזה טריפ ששום דבר לא יפריע לך בכלל - גם זה שאת לא קמה לא מתלבשת לא נראית כמו בן אדם, גם זה שאין לך חברות וכיוב'. אילו חיים בצללים...

אם את שואלת אותי - נניח שהיה אפשרי לרשום את זה לחולי פיברומיאלגיה - האם הייתי רושמת לך התשובה שלי היא זו:

מכל העדויות ההשפעה של מריחואנה על חולי קנביס אינה עולה על השפעת פלצבו (מכאן שזה פסיכולוגי בלבד) - כך שלאור תופעות הלוואי הייתי מאד מהססת. 

בוודאי שהייתי מנסה קודם טיפולים יעילים יותר ורעילים פחות.

 

אבל בדבר אחד אי מסכימה עם הרופא הזה - אם כב רלתת אז רק בטיפות כדי לחסוך ממך את הנזקים לריאות. 

 

אין לך על מה להצטער - לא חפרת בכלל. מקווה שעזרתי לך. 

 

ד"ר גור. 

 

לולי4
25/03/13 1:19

שלום ד"ר גור רות,

אני באמת כבר לא יודעת למי להאמין. בכל מקום רשום משהו אחר. את אומרת שזה יכול למכר אך כמעט בכל מקום אחר ששמעתי שהקנאביס הרפואי ממכר פחות מקפאין טבק או אלכוהול ושזמן פיתוח התלות, עוצמתה וגם סימפטומי הגמילה קלים משמעותית מהתמכרות מהנל.

אני בת 18, סובלת מפיברומיאלגיה מגיל 5 בערך מאובחנת מגיל 13. ניסיתי 10 תרופות (לא כולל משככי כאבים רגילים כמובן)- חלקן גם עם מורפיום. אף תרופה לא עזרה לי מלבד המופריום שגרם לתופעות לוואי בלתי נסבלות. (אני רק אציין שעם אף תרופה לא התמדתי בשל תופעות לוואי קשות של סחרחורות והקאות). עשיתי 13 טיפוליי cbt  ,

10 טיפולי הידרוטרפיה (שרק החמירו את המצב), פעילות אירובית (שכללה מתיחות, אימוני דופק, הליכות וכו) במשך 3 שנים, דיקור במשך 3 שניםדיאטת חלב (במשך 4 חודשים), לארוך 6 שנים אני נפגשת עם פסיכולוג לסירוגין. שום פעילות לא עזרה משמעותית.

אני כבר לא יודעת מה לעשות. חשבתי להגיש בקשה לקנאביס רפואי אך הכתבה של מפחידה אותי ומצד שני החיים שאני חייה הם לא חיים. האם הסיכויים לפסיכוזה גבוהים? ועד כמה מוחלט הפגיעה בתפקוד השכלי והאם אצל כל אדם זה משנה? והאם יש מחקרים שמוכחים זאת ואם הם קיימים איפה אוכל לקרוא אותם? עוד שאלה שמטרידה אותי היא האם יש מחקרים של השפעת קנאביס רפואי לאורך שנים?

ואני יודעת שאת לא יכולה לענות על זה דרך האינרנט ושאת צריכה לבדוק אותי והכל אבל אני אבודת עצות והייתי שמחה אם תגידי לפי דעתך האם כדאי לי להשתמש במריחואנה רפואית בהתחשב במצב שתיארתי לך (רק אציין שהרופא כאב שלי תומך לגמרי בעניין אך אני מוטרדת כי כששאלתי אותו האם אפשר לקבל פסיכוזות מקנאביס רפואי הוא אמר שאי אפשר משמן- שזה הדרך שהוא ממליץ לי לקחת את הקנאביס כאשר הוא יאושר),

מצטערת על החפירה וחג שמח וכי חשוב- הרבה הרבה בריאות

ד--ר-גור-רות
24/03/13 0:19

וישנם מכשירי אידוי וכן ישנן טיפות ועוגיות. 

זה אכן מצמצם חלק מנזקי הצמח ורוב החולים המטופלים אצלי מטופלים באמצעים כאילה ולא בעישון. 

הערה נכונה ביותר. 

ד"ר גור. 

יאירר
23/03/13 11:56

במקום לעשן קנאביס ניתן לאדות אותו וכך מצמצים למינימום שאיפן עשן ורעלנים. יש פתרונות אידוי זולים ויעילם מארה"ב כמו מקטרת האידוי (וופורייזר) הנמכרת בvgshop.co.il

אחד18
26/02/13 20:04
ד--ר-גור-רות
26/02/13 19:26

שלום רב. 

את הכשרתי הרפואית קיבלתי בבית הספר לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת תל אביב והוכרתי רשמית ע"י משרד הבריאות וניתן לי רשיון לעסוק ברפואה וכן רישיון מומחה בנוירוכירורגיה. 

אני עובדת בביה"ח הציבורי השייך משרד הבריאות של מדינת ישראל - מרכז רפואי ע"ש חיים שיבא בתל השומר והנני רופאה בכירה במוסד זה. 

זו אינה כתבה זהו מאמר לציבור שנכתב על ידי עבור אתר בריאות לטובת הציבור שנהנה מתמיכת מוסדות הבריאות במדינת ישראל ומוגש לציבור כשירות של מוסדות בריאות אילו. 

אינני סבורה שמיהשו יתייחס ברצינות למה שאתה כתבת, אדוני עלום השם ובכל זאת  למרות שאינך ראוי לשום כבוד לנוכח תוכן דבריך ודרך הצגתם- אר על מנת להסיר כל ספק. 

ד"ר גור. 

ד--ר-גור-רות
26/02/13 19:19

שלום לך, 

ראשית התייחסות לחומר שאתה הבאת: 

המאמר הראשון - ניו יורק טיימס. לא נחשב מקור מקצועי שכן עיתונות איננה נכתבת ע"י אנשי מקצוע ומוטה. 

השלישי - תכנית טלוויזיה - כנ"ל. 

השני ועד לבבחינת שימוש בסמים באנגליה - אין שום הפניות וזה אינו מאמר מבוקר עמיתים. 

השלישי press release -  לא מקור שעבר פרסום של ביקורת עמיתים אלא מועד מפרסום. בדרך עקב ביקורת עמיתים רוב המאמרים הללו נופלים בשל אי דיוקים שנמצאו בהם. 

הבא אחריו - אתר מידע רפואי פופולרי. אחרי כן מאמר מכתב עת לענייני תזונה, אחרי כן טיים מגזין, לגבי המאמר לגבי צמיחת תאי מוח משנת 2005 - הוזם זה מכבר. אחרי זה מאמר מרשת חברתית למחקר סוציולוגי...

מכל מה שהבאת יש רק 3 מקורות בעלי משמעות: 

מאמר אחד ב= JAMA עדכני משנה זו, מאמר אחד מפסיכאטריק ריסרץ' גם עדכני, ומאמר אחד מהטרנזישינל פסיכיאטרי שזהו ירחון המדורג נמוך. אם תטרח לקרוא את שלושת המאמרים הללו לעומק ולא רק את האבסטרקט שלושתם מציינים את חלקיות הממצאים את הצורך במחקר נוסף. 

עכשיו דרור  - כל ניסיון לנהוג תחת השפעת קנביס הינה עבירה על החוק במדינת ישראל במצב הוא שאם תעשה כן ותיתפס תואשם בעבירה פלילית. ועל כך אין מה להתווכח. אם יש לך השגות יש 120 חברי כנסת הם בעלי הסמכות היחידים במדינת ישראל לשנות את החוק. עד שהחוק ישתנה  - אז אין למעשה שום ערך לשום מאמר שאתה או אני נביא בנושא. חוק הוא חוק ועמה ידידותית ממני - הזהר לך מהטעיית הציבור שכן אם נהג שיתפס יצטט אותך אתה תואשם פלילית יחד איתו בסיוע לדבר פשע. 

היות וביקשת אתן לך כמה רפרנסים משלי: לא אעיק יות רמידי רק אומר לך שכל הרפרנסים שלי הינם מאמרים מבוקרי עמיתים שפורסמו בירחונים מקצועיים רפואיים המדורגים גבוה. כלומר הללו נחשבים ראיות במערכת המשפט הישראלית לצורך הכרעת דין (למשל בשאלה של רשלנות וכן הלאה). 

מאמר כללי בו הלנצט מכה על חטא בנוג עלפרסומים קודמים של הקנביס כחומר רפואי: 

 

www.thelancet.com Vol 370 July 28, 2007

ספציפית לנהיגה: 

Sewell RA, et al. The effect of cannabis compared with alcohol on driving. Am J Addict 2009;18:185-193.

Jerom A Yesavage et al. Carry Over Effects of Marijuana Intoxication and Pilot Performance Am J Psychiatry 1985;142:1325-1329

Andersson, M. et al (2005). Cannabinoid Action Depends on Phosphorylation of Dopamine- and cAMP-Regulated Phosphoprotein of 32 kDa at the Protein Kinase A Site in Striatal Projection Neurons. Journal of Neuroscience 25 (37): 8432–8.

Brubacher JR et al. Cannabis and motor vehicle crashes. BCMJ, Vol. 53, No. 6, July, August 2011, page(s) 292.

 

1.Hert CL. Increasing treatment options for cannabis dependance: a review of potential pharmacotherapies. Drug and Alcohol dependance 2005 ; 80: 147-159
2.Miller NS et al. A 12 step treatment approach for marijuana (cannabis) dependance. J substance abuse treatment. 1989; 6; 241-50
3.Cooper ZD et al. Action of delta -9- tetra-hydro-Cannabinol in cannabis : relation to use, abuse, dependence.  Int Rev Psychiatry, 2009, 21; 104-112
4.Shufman E, et al: depersonalization after withdrawal from cannabis usage. Harefua 2005; 144; 249-251 
נזקים לריאות: 

Zuo-Feng Zhang et al. Marijuana Use and Increased Risk of Squamous Cell Carcinoma of the Head and Neck . Cancer Epidemiology Biomarkers & prevention. December 1999;  vol 8; 1071-8

Tzu-Chin WU, M.D. et al. Pulmonary Hazards of Smoking Marijuana as Compared with Tobacco.  N Engl J Med 1988;318:347–51.

תופעות לוואי נפשיות: 

 

•De hert M et al, Effects of cannabis use assocoated with age of onset of high risk symptoms for psychosis. Canad  J of psychiatry, 2010; 55; 165-171
•D’Souza DC et al. Cannabis and psychosis/schizophrenia: human studies. Eur Arc Psych Clin Neurosci 2009; 8; 117-123
•Moor TH et al. Cannabis use and risk of psychotic or affective mental health outcomes: a systemic review. Lancet 2007  370: 319-28
•McGee R et al. Longitudinal study of cannabis use and mental health from adolescence to early adulthood . Addiction 2000; 95; 491-503
•J.Van Os et al. Cannabis Use and Psychosis: A Longitudinal Population-based Study.  Am J Epidemiol. 2002 ; 156, No 4. 319-327.
•Arseneault et al. Cannabis use in adolescence and risk for adult psychosis: longitudinal prospective study  BMJ 2002;325:1212
•Cohen et al. Cerebellar grey-matter deficits, cannabis use and first-episode schizophrenia in adolescents and young adults. Australian New Zealand J Psychiatry 2008;42:357-368
• Johnson, BA (1990). "Psychopharmacological effects of cannabis". British journal of hospital medicine 43 (2): 114–6, 118–20, 122. 
פגיעה קוגניטיבית: 

Messinis et al. Neuropsychological deficits in long-term frequent cannabis users. Neurology March 14, 2006 66: 737-739

Harrison et al. Cannabis, Cognition, and Residual Confounding.  JAMA 1996;275:521

Murat Yücel  et al. Regional Brain Abnormalities Associated with Long-term heavy Cannabis Use Arch Gen Psychiatry 2008;65:694-701

כמובן שאילו אינן הפניות שכן המאמרים מפורסמים בעיתונות מקצועית ולא פופלרית, אבל אני מאמינה שאם תגלגל את הנושאים תקבל את רוב המאמרים הללו גם מחוץ לספריה הרפואית. 

לסיכום: 

אינני נגד שימוש במריחואנה לצרכים רפואיים - יש פעמים שהדבר נחוץ, אולם חשוב ביותר לאזן את התועלת עם הנזקים ואין שום תרופה שאין בה נזקים. אם תקרא עלון שימוש לכל תרופה שקיימת בשוק תמצא לא פחות תופעות לוואי ויש תרופות ומחלות שאסור לנהוג איתן. 

כאשר מדובר בתרופה אין להתעלם מנזקיה ולקחת אותם בחשבון. אין ספק כי כמוטרפיה רעילה פי כמה מקנביס ובכל זאת אנו נותנים אותה. הכל שאלה של עלות ותועלת והחולים חייבים להיות מודעים למה שהם לוקחים, וכנ"ל לגבי הרופאים לגבי מה שהם נותנים. 
בידידות, ד"ר גור. 
DA-MAN
24/02/13 10:34

כמות השטויות שנכתבו פה  על ידי  "רופא" ??? לא ולא יקיריי,האגודה למלחמה בסמים כן,כן אותו ארגון מושחת וקיקיוני מנסה לכתוב במסווה של "רופא",את כל השטויות שנכתבו פה ניתן להפריך בדקה על ידי כניסה לאתרים אמינים בנושא בארץ ובחו"ל.

זו פשוט בורות וטיפשות לחשוב שאנחנו נאמין לכתבת יחסי הציבור הזולה והמזלזלת באינטיליגנציה של הקוראים,אני חושב שזו טעות חמורה להצטרף לפורום הזה,זו עבודה בעיניים והטעיה!

BENO1952
12/01/13 22:56

כל המצדדים בשימוש,,וכל המתנגדים לשימוש,,אתם טוחנים מיים,,חחחחחחחח

באם נתייחס לשימוש בקנביס כתרופה מקלה על 100 אחוז מן המחלות ,,חחחח,,אזי זה שזה מועיל לו ,"הרוויח" זה שלא הועיל לו "הפסיד",,חחחחחחח...

אם אלו הרוצים שהקנביס יהיה חופשי לשימוש במדינת ישראל,,יצטרך לחכות למשיח,,חחחחחח

בכל מקרה,,תמשיכו לטחון,,חחחחחחח אולי המשיח יגיע,,,היה לו יום הולדת לא מזמן,,חחחחחחחח

דרור--1
12/01/13 22:18

הנני אחד מבין רבים שמטופלים בקאנביס ולמען האמת קצת נחרדתי מהכתבה,או ליתר דיוק,מחוסר דיוקם של הדברים אשר יוצר הטעיה בכל הנוגע לקאנביס ונגזרותיו. 

ובנוסף אימרות בנוסך ואני מצטט "רוב האנשים שצורכים קנביס באופן בלתי חוקי לא עושים זאת על בסיס קבוע,, וגם עושים זאת במינונים נמוכים"...מאיפה הידע לכך,האם ישנו איזה שהוא מחקר שתומך בזאת,מפניי שזה מרגיש שזה נאמר על מנת להצדיק את המשך טענתך בנושא ובאם אין למה שנאמר מחקר המאשר זאת,שאר טענתך מופרכת ובאם יש והדבר אינו מהווה טרחה רבה הייתי מעוניין שתציגי את הבבליוגרפיה של אותם נתונים.


התודעה שלי לגביי קנאביס שונה לחלוטין ממה שהנך מציגה במאמרך,אז על מנת ליצור סדר ב"סדר"  ולדעת מי מאיתנו מולך\מוליך שולל וכמובן  אין אצבע מאשימה "מודעות בונה ידיעה"...אז בהתיחסותך בתגובת מי מהמגיבים אמרת שאת "עומדת מאחורי דברי - ואתייחס ברצינות לכל מאמר שתביא"...אצפה לכך.   

 

ביקורת דרקון\יציאה לחו'ל לטענתך ואני מצטט "את התרופה הזו אי אפשר לקחת לחו"ל. זה גורם לאנשים להיות מוגבלים בניידות הבינלאומית ולוותר על חלק מהנאות החיים, דווקא כשהכאב שכח".

Gil Luxenbourg
חדשות טובות לכלל המטופלים בקנביס רפואי: 
1. אתם יכולים לקחת את הטיפול הרפואי שלכם איתכם לחו"ל. 
2. ישנה יותר מדרך אחת להשיג אישור לקחת את הטיפול הרפואי שלכם לחו"ל. 
התהליך: 
1. החתמת עותק מתורגם של הרישיון בליווי הרישיון המקורי (עם החתימה בעט) בשגרירות המדינה אליה נוסעים. 
2. פנייה לרוקח/ת המחוזי באזור המגורים שלכם לבקשת אישור לנשיאת קנביס רפואי לחו"ל.
הדרך הראשונה מתקבלת על ידי הרשויות במדינת היעד ללא כל בעיות. 
עדויות מהתקשורת הצ'כית כשביקרתי שם לפני שבועיים:

 

קנאביס איננו פוגע בכישוריי נהיגה ...ההפך הוא הנכון

הממצאים המסכמים 20 שנות מחקר

  1. מחקר שנערך ע”י המכון לבטיחות תחבורתית בארה”ב עוד בשנת 1983 מראה שנהגים אשר צרכו מריחואנה נטו יותר לנהיגה איטית ורגועה.
  2. מחקר שנערך בהולנד בשנת 1993 ע”י אותו המכון לבטיחות תחבורתית ובשיתוף עם רשויות הולנד הראה שנהגים אשר צרכו מריחואנה הקפידו לנהוג בזהירות ונטו להישאר בנתיב אחד קבוע לכל אורך הדרך מבלי “לזגזג”.
  3. מחקר שנערך באוסטרליה ע”י אוניברסיטת אדלייד הראה כי נהגים תחת השפעת מריחואנה נטו לנהוג באופן זהיר ולשמור על מהירות נסיעה קבועה לכל אורך הדרך. כמו-כן הראה המחקר כי נהגים אלו גם מיעטו לנסות לבצע עקיפות של הרכבים שלפניהם. המחקר סיכם את הנתונים וציין שכל עוד לא היה מעורב אלכוהול בדמם של הנהגים, לא נראה כל סיכון משמעותי באופן נהיגתם.
  4. מחקר שנערך באנגליה בשנת 2000 בו השתמשו בסימולטורים המדמים נהיגה בעיר והוזמן במקור בכדי להוכיח שמריחואנה פוגעת בנהיגה, הראה שנהגים תחת השפעת מריחואנה נהגו באופן זהיר אף יותר מנהגים “נורמליים” אשר לא צרכו כל חומר המוגדר כסם.
  5. במדינות בארה”ב כמו קולורדו ומונטנה ,בהן נפוץ השימוש במריחואנה רפואית, ירד אחוז תאונות הדרכים בכ-9% מאז שהחלו בחלוקת האישורים לקנאביס רפואי.הממצאים הוכיחו כי השימוש במריחואנה מציל חיים!
  6. מחקר שנערך בקנדה בשנת 2002 הראה שלמריחואנה השפעה מזערית על כושר הנהיגה ושנהגים תחת השפעת מריחואנה היו מעורבים בפחות תאונות מנהגים אשר נהגו תחת השפעת אלכוהול.
  7. כמה מהמחקרים הנ”ל הראו שעישון מריחואנה מוביל לירידה באחוז התאונות עקב העובדה שצרכני מריחואנה נוטים להישאר יותר בביתם ופחות לצאת לבלות בפאבים ומועדונים.
  8. מספר מחקרים שנערכו הוכיחו שנהגים תחת השפעת מריחואנה נוטים להימנע מלקיחת סיכונים בניגוד לנהגים “רגילים” וכמובן לאלו הנוהגים תחת השפעת אלכוהול.

שורה תחתונה

נראה כי כל מחקר שנערך בתחום – גם אם בארצות ומועדים שונים – הראה מסקנות דומות: מריחואנה לא פוגעת בכישורי הנהיגה ואף יתרה מכך, מונעת סיכונים מיותרים, מפחיתה את אחוז תאונות הדרכים ומצילה חיים.
במקביל הוכח שאלכוהול הינו גורם קטלני בכל הנוגע לנהיגה ובטיחות בדרכים וגורם לאינספור תאונות דרכים קשות אשר מסתיימות בפציעתם ואף מותם של אזרחים רבים.

ממכר פחות מקפאין http://www.tfy.drugsense.org/tfy/addictvn.htm

קנביס לא מזיק יותר ממזון מהיר או הימורים http://www.ukdpc.org.uk/wp-content/uploads/a-fresh-approach-to-drugs-the-final-report-of-the-uk-drug-policy-commission.pdf

קנביס עוזר לבעיות קשב וריכוז http://youtu.be/yj72e5q61Fs

פגיעה בתפקוד השכלי?...נהפוכו! http://emilkirkegaard.dk/da/wp-content/uploads/James-White-G-David-Batty-Intelligence-across-childhood-in-relation-to-illegal-drug-use-in-adulthood-1970-British-Cohort-Study.pdf

קנביס עוזר בתסמיניי טרשת נפוצהhttp://www.cmaj.ca/content/184/10/1143.full?sid=87e5f2f3-02ab-499a-90d3-d73c315bcafc

קאנביס מסייע בבעיות שינהhttp://cannabisclinicians.org/wp-content/uploads/2011/09/Insomnia-Tringale.pdf

ביחס לתאי המוחhttp://healthland.time.com/2012/10/29/how-cannabinoids-may-slow-brain-aging/

וגם http://announcements.usask.ca/news/archive/2005/10/u_of_s_research_29.html

בנוגע לנזק בריאותhttp://jama.jamanetwork.com/article.aspx?articleid=1104848

קנאביס לטיפול במאניה דיפרסיהhttp://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22818174

שימוש בקאנביס מפחית את אחוזי ההתאבדותhttp://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=1994343

בהקשר של קנאביס עוזר לטיפול סכיזופרניהhttp://www.nature.com/tp/journal/v2/n3/full/tp201215a.html

ד--ר-גור-רות
12/01/13 21:17

דניאל- עושים כבר מחקרים על משתמשים במדינות בהן קנביס חוקי - אולם הרפואה היא מקצוע כבד - ייקח עוד מעט זמן עד שניתן יהיה להסיק מסקנות סטטיסיטיות וכולנו ללא ספק ממתינים להן בכליון עיניים. בנתיים אנו מתבססים על מה שכבר פורסם ונעשה. 

לגבי תאוריות הקונספירציה למיניהן - הרשה לי לא להתייחס כי אין ברשותי כל מידע על הארעות אמיתית של דברים כאילה. עד כמה שידיעתי מגעת הדברים שפורסמו פורסמו ע"י חוקרים בלתי תלויים שהיו מונעים ע"י הרצון לחקור ולא עמדו מאחוריהם שום דורמים אינטרסנטיים. כמו כן המחקרים כולם פורסמו במקורות שעוברים סקירת עמיתים ולו היתה בעיה כזו היא היתה מתגלה. 

לגבי ניר: 

טענתך זהה לטענתו של מעשן כבד שיכול לבוא ולטעון אני מעשן 3 חפיסות סיגריות מזה 45 שנים ואין לי סרטן או מחלת ריאות. האם זה שולל את הקשר המובהק בין עישון סיגריות לסרטן ריאה? או לאמפיזמה? ברור שלא.

סטטיסטיקה בנויה כך שצוברים הרבה דוגמאות ומשווים - מה עלול לקרות ובאיזה סיכוי. ברור שלא כולם ייפגעו וטוב שכך זה מה שמאפשר לנו להציע את החומר כתרופה. עדיין - חייבים ליידע את המטופלים מהו הסיכון היחסי שהם נוטלים כי לא לכל אדם בכל מצב מתאים לקחת כל סיכון. האדם והרופא חייבים לדעת במדוייק מה נמצא על המאזניים כדי לשקול נכון. 

ד"ר גור. 

ניר-המשתמש
12/01/13 16:25

אני צורך קנאביס רפואי כבר מעל 3 שנים באופן יום יומי משתנה מגרם ל3 גרם ביום, הדבר היחידי שנתן לי חיים. אין לי שום מחלות נפשיות שום בעיות לב ריאה(אני ספורטאי) חס וחלילה שום מחלות נפשיות או ערעורים או נטיות או כל שטות שאוהבים לנפח על הקנביס. פשוט צריך לדעת איך לצרוך באיזה אופן ולשם מה, להיות בשליטה תמיד אבל עם זאת להנות מהצמח המופלא הזה. לאטום אוזניים למפריחי שטות, סחים שחוקרים את הצמח פשוט בושה.

דניאל14
05/01/13 12:01

"למה הזכרתי את השימוש הבלתי חוקי? ראשית - אנשים שמשתמשים בחומר באופן לא חוקי מהווים כר נרחב למחקרים שמוכיחים את נזקי החומר"

 

להתבסס על מחקרים של אנשים שנרדפו כל החיים שלהם על ידי המשטרה בגלל משהו שרק אינטרסים כלכליים מונעים ממנו להיות חוקי, ואז להגיד שזה גורם שזה גורם לפרנויות ותחושת רדיפה זה קצת מגוחך. שיעשו את המחקרים האלה במקום בו העישון חוקי ויראו מה ההשפעות האמיתיות

ד--ר-גור-רות
01/11/12 19:22

אורלי - כדי לדעת האם זו תרופה שכדאי לך לקחת באופן קבוע יש לבדוק מהם היתרונות והחסרונות עבורך והאם מיצית טיפולים פחות מזיקים.

את ההערכה הזו הכי טוב לבצע יחד עם רופא כאב.

שון:

חסמים הם טכניקות של הזרקת סטרואידים יחד עם חומרי הרדמה מקומית לעצבים בנקודות מסוייימות.  העצב יודע לספוג את הסטרואידים וההרדמה והסטרואידים משנים את תפקודו וכן מהווים חומר אנטי דלקתי מאד חזק. התוצאה היא לרוב הפחתה משמעותית הן בתהליכים דלקתיים כרוניים והן בכאב לאורך זמן.

ד"ר גור.

שון
31/10/12 13:09
אורלי13
19/10/12 1:09

ד'ר גור רות.

רציתי להוסיף שהתנסיתי בקנאביס[חשיש] וזה פתח לי קצת את התאבון וגם גרם לשיפור במצב הרוח  והקל עליי במקצת את כאבי הבטן שפקדו אותי מידי יום.  אך אני פוחדת לצרוך את זה באופן לא חוקי ולכן נמנעתי מזה ורציתי לשמוע את דעתך.

אורלי13
19/10/12 0:50

שלום ד'ר גור רות

אבקש את התייחסותך .

אני בת 45 סובלת מקוליטיס שגורם לי לכאבי בטן עזים , בחילות חוסר תאבון ואובדן במשקל . כמו כן מטופלת במרקפטיזול עקב היפרתרואיזם . מטופלת ומקבלת טיפול תרופתי . איבדתי 9 ק"ג עקב חוסר תיאבון .מצב רוח יירוד מאוד . רציתי לדעת האם הקנביס הרפואי יכול לעזור לי . תודה ומקווה לשמוע את תגובתך.

אורלי13
07/10/12 13:38

שלום ד'ר רות גור.      רציתי לדעת אם אני יכולה להשתמש בקנביס הרפואי והיכן ניתן לקבלו .  אני סובלת מקוליטיס ומטופלת ברפאסאל 1מ"ג. יש לי כל יום כאבי בטן בלתי נסבלים . בחילות וחוסר תאבון כמו כן אני מטופלת במרקפטיזול עקב היפרתרואיזם.  תודה

ד--ר-גור-רות
26/09/12 21:54

אני מקווה שהניתוח יועיל לך. אני מניחה שניסית חסמים - אם לא - זה פתרון הרבה יותר טוב מאשר תרופות שכן זה מטפל לא רק בכאב אלא גם בסיבה לו. 

בוודאי שלתרופות יש תופעות לוואי וחלקן קשות. לכן אנו שוקלים היטב לפני שאנו מציעים תרופה לאדם. הסיבה לפרסום המאמר היה בדיוק כדי שגם לרופאים וגם לחולים יהיה מושג מהן תופעות אילו.

תופעות לוואי יכולות להיות סיבה שלא לרשום תרופה אבל לא בהכרח. אני מתייחסת למריחואנה כאת כל תרופה אחרת. יש לדעת את היתרונות ובצידם את החסרונות. רק כך אפשר להתוות טיפול באופן אחראי. 

כשם שאני רושמת תרופות אחרות למרות תופעות הלוואי כך אני רושמת גם מריחואנה. אולם יש הבדל אדיר בין לרשום את התרופה תוך ידיעת הסיכונים ויידוע החולה, לבין רשימת התרופה מבלי לדעת, ולקבל תופעות לוואי קשות בלי להתכונן אליהן ובלי לשקול את החלופות. 

ד"ר גור. 

 

שון
25/09/12 9:03

 

איישת אני סובל מכאבים בגלל פריצת דיסק ואני לפני ניתוח ,גבנטין 300 ! שלוש פעמים ביום +טרגין או פרקוסט לא עזרו לי ..
במרפאת כאב אסותא ד"ר צייטלרר התייחסה אלי כנרקומן כשביקשתי לנסות גראס (שבדרך כלל אני לא מעשן כי אני פחדן...אבל רציתי לנסות משהו מול הכאבים המטורפים הללו )

כך שזה  ממש לא קל לקבל גראס רפואי  (גם הפסיכיאטר האישי המדהים שלי -אני סובל  מ-PTSD משנת 1980-לא נותן לי  מפני שהוא אומר שזו ביורוקרטיה בלתי נסבלת   )

כאשר THC ו-CBD מאוזנים -מצב טבעי של הצמח -  אין הפרעות פסיכוטיות

הקנביס הרפואי עזר לאנשים שנטלו כדורים נרקוטים חזקים-עם תופעות לוואי מזעזעות - שלא הקלו על כאביהם

גם התרופות =" הסמים "  החוקיים לא משפיעים על רוב המטופלים  (בסוגריים, אפקט פלציבו... )

לקרוא את תופעות הלוואי של כדורים ולהתפלץ ...החל מ :תרופות נגד דיכאון ממשפחת ה-SSRI עלולים לגרום לחרדה, עצבנות, התקפות פאניקה, נדודי שינה, עוינות, אימפולסיביות, אקתיזיה (חוסר מנוחה קיצוני), היפומניה  ומאניה (פסיכוזה המאופיינת בהתעלות רוח ואשליות גדלות).”

אנחנו לא בדיוק יודעים הכל ,מניסיון של שלושים שנה אני רואה שאנחנו החולים הכרונים די שפני ניסיון

שנה טובה

כל יום יש תרופות חדשות לתעשיית התרופות המגלגלת מיליונים

 

באירופה גידלנו ועדיין מגדלים שדות של HEMP (ללא החומר הפעיל ) מפני שרבע דונם מפיק כותנה כמו דונם שדה כותנה עם פחות הדברה

ד--ר-גור-רות
22/09/12 23:32

בהתייחס לכתוב.

למרות שפתך הבוטה והערותיך הלא מבוססות אני אנהג בך כבוד ואענה לך לכל סעיף וסעיף ולעניין. 

כל החומר המוזכר כאן מגובה במאמרים שפורסמו בלנסט ובירחונים מובילים מתחום הספרות הרפואית שכולם peer reviewed, וכולם פורסמו  בעשור האחרון. במאמר המקורי שפורסם במדיק מדיה פרטתי את כל המקורות. עד היום ל אקיבלתי ולו ביקורת אחת משום רופא שקרא את המאמר. לא רק שאף אחד מאותם מאמרים לא הוכח כשגוי כולם הוכחו כנכונים. 

 

ידוע לכל - כי המוציא על חברו עליו הראיה: היות וכך אנא הוכח לי אתה  -אני מזמינה אותך כעת לתת הפניה מהספרות הרפואית העדכנית לכל משפט שכתבת, ולסתור את 'דברי באופן מלומד. 

אני עומדת מאחורי דברי - ואתייחס ברצינות לכל מאמר שתביא.

 

מתוך 460 חמרים כלליים בצמח ידוע היום בוודאות על כ- 60 עם פעילות רפואית. כמובן שכל ה- 460 נתונים במחקר. אני מניחה שחלקם עוד יפתיע. לא ברור לי אם לטובה או לא. 

 

לגבי מערכת החיסון - אתה מבסס את אמירותיך על הרגשה כללית? הרי לך מחקר מדעי מבוסס לתפארת מדינת ישראל. ועל זה אתה מבקש ש: מה? שאני אחזור בי? רק כי אתה, המתחבא מאחורי שם בדוי, מרגיש כך או אחרת?

הלא משתמשים בקנביס למחלות אוטואימוניות בדיוק בגלל השפעתו השלילית על מערכת החיסון! 

אילו מה שכתבת היה נכון - אז לא הי השום צידוק לתת קנביס לחולי קרוהן או לחולי טרשת. עד כדי כך אינך מבין את הכתוב שאתה כותב דברים שלו היו מתקבלים היו שומטים את הקרקע תחת רגליהם של מאות חולים שהחומר הוא היחיד שעוזר להם!

 

אתה חושב שכל המחלות הן פסיכוסומטיות? רק לפני 100 שנים תוחלת החיים הממוצעת לאדם היתה 40 שנה בגלל מוות ממחלות זיהומיות התקפי לב וסרטן שכל עוד הרפואה המדעית לא היתה מפותחת לא היה להן מרפא.  אתה רוצה לחזור לתקופה החשוכה ההיא? מדוע לא? יש מספיק איים מבודדים בהם אתה יכול ללכת עם כמה זרעים והרבה אמונה ולנסות לחיות עם המחלות ה"פסיכוסומטיות" כדבריך ללא עזרה רפואית ממשית. הרשה לי לנחש שלא תחייה זמן רב. 

 

לגבי ההתמכרות זה הוכח מעל לכל ספק מול הגדרות ה- DSM. 

 

לגבי הריאות כמובן שוב - הוכח את טיעוניך. בחומר רפואי מפורסם במקורות רפואיים מקובלים מהעשור האחרון. כל החומר שבידי מוכיח ההיפך. 

 

גם לגבי הפגיעה השכלית - אבדן הנוירונים הוכח בבדיקות MRI. יהיה לך בלתי אפשרי לחלוטין, לסתור את זה. MRI הוא בדיקה אמינה ביותר. 

 

לגבי מחלות לב -בשל הידע המוקדם שלי חולים מקבלים את המנה הראשונה לניסיון בבית החולים. היתה לי חולה ללא גורמי סיכון שקיבלה את הטיפול באופן ניסיוני בבית החולים ועברה בתגובה מיידית התקף של הפרעת קצב חמורה. היות וזה קרה אצלינו והיינו ערוכים - לא נגרם נזק. לולא הייתי יודעת על תופעת הלוואי הזו קרוב לוודאי שחייה היו תשלום על הניסיון. 

 

 

אתה כמובן אזרח מהשורה מה גם שאתה כותב בעילום שם, שיכול לכתוב מהרהורי ליבו באינטרנט ללא שום השלכות. אחרי ככלות הכל כל מי שקורא את דבריך ומיישם אותם עושה זאת על אחריותו. אבל כאשר רופא רושם תרופה הו אאחראי על כל תופעת לוואי שתחול. קנביס גורם להפרעות קצב - ויש להתחשב בכך בחולה עם גורמי סיכון. 

 

לגבי נהיגה - כאומר לא די בכך שזה הוכח. גם החוק בארץ לקח את ההוכחות היטב לשתומת ליבו. החוק בישראל חד משמעי.

אני ממליצה לך חד משמעית להפסיק את השימוש בקנביס לפחות 6 שעות לפני שאתה עולה על הכביש אחרת אתה עלול לעלות לאנשים אחרים בחייהם  - ואתה גם תשלם על זה ובחומרה כי החוק לא מזלזל ולא קורא גוגל. אם תהיה מעורב בתאונת דרכים וימצא בדמך קנביס תואשם מיידית בגרימת התאונה. אם לא תיתן שיבדקו את דמך - תואשם כמי שהתשמש. אין לזלזל בחיי אנשים אחרים עוברי אורח או נוסעים ובתי המשפט לתעבורה מאד מחמירים (ולדעתי לנוכח הקטל בכבישים לא מחמירים דיים - לאו דווקא בהקשר של הקנביס אלא בהקשר כללי - של כל תקנות התעבורה). 

 

 

בנימה אישית - מאושר חסר שם - אני לא מתכוונת לקבל שום הצעות ייעול מצרכני קנביס אינטרסנטיים שמסתמכים על גוגל כדי לקדם מכירת סם או הפיכתו לסם חוקי. בפעם האחרונה שבדקתי גוגל לא זכה להיות מוכר כרפרנס רפואי. אתה יכול לכתוב בגוגל שאתה משיח ולעשות לעצמך ערך בויקיפדיה האם זה הופך אותך למשיח? לא ממש.  

אם אתה מעוניין לקדם קנביס לשימוש כללי - יש במדינת ישראל כנסת, יושבים בה חברי כנסת. עוד מעט יהיו בחירות - הקם מפלגה לקידום הנושא ורוץ. 

אם אתה מעוניין לדחוף קנביס לשימוש רפואי - הרפואה היא שמרנית ולא בכדי. כבר היו  לא פעם בעיות עם תרופות שאושרו בטרם עת כמו התלידומיד. אין דבר כזה זהירות יתר בכל הנוגע לטיפול רפואי. הסר דאגה מליבך - הרופאים היום זהירים מאד, ואין סיכוי שמישהו מאיתנו יוסט ממטרתו -  שהיא להביא בריאות ומזור ע"י שום גורם אינטרסנטי - לא גורם שהוא בעד ולא גורם שהוא נגד. 

 

כאשר יתפרסמו מחקרים חדשים בספרות הרפואית העדכנית אני אהיה הראשונה, ובלי שום בושה -  לומר: התקדמנו - אנו יודעים יותר.  הידע הקודם הופרך - כעת יש ידע חדש - אחר. 
אני תמיד אתשמש בידע החדש לטובת החולים שלי ואפיץ אותו באותו אופן שאני מפיצה כל ידע שנמצא ברשותי עד היום. ואני טורחת רבות כל יום על מנת להתעדכן בכל החדשות הרפואיות ובמחקר העדכני. 


לסיום בנימה פרקטית: אני מבקשת בזאת ממך, אם אינך רוצה להחסם או שהודעותיך הבאות יימחקו - להתייחס לפורום בכבוד ולא לרשום מילים בוטות כגון "שקרים" או "בושות" או "בורות". גם לו היתה לך דרך להוכיח את דבריך  - אתה מוזמן לעשות כן ולרשום בנימוס ובכבוד - ד"ר טעית.  

אני הראשונה לומר כאן שלו היית יכול להוכיח לי שטעיתי אני הראשונה שאודה בכך. מכל מלמדי השכלתי.

 

למען הסר כל ספק מכאן ואילך - אם לא תכבד את חוקי הפורום - הודעותיך יימחקו ואתה תחסם. 

 

בברכה, ד"ר גור. 

מאושר
20/09/12 11:54

המסמך הזה שלך נראה כמו חלק מהתעמולה האמריקאית על ה Reefer Madness בשנות ה-70.

כל אחד מהסעיפים אותם רשמת הוכח כבר כשגוי במחקרים רבים:

1. "בצמח הקנביס אותרו כ- 60 חומרים פעילים רפואית" - לא נכון - בצמח הקנאביס אותרו כבר מעל ל-100 ומעריכים שישנם עוד מאות רבות שטרם יודעים עליהם.

2. "קנאביס מוריד את תפקוד המערכת החיסונית" ? זו אמירה פשוט שקרית. מי שמעשן קנאביס יודע עד כמה הוא בריא יותר מאלו שלא מעשנים שחולים כל שבוע באיזה התקף קירור וכיוצ"ב. מאחר ורוב ה"מחלות" הן פסיכוסומטיות במקורן, הקנאביס, שעוזר לשיפור במצב הרוח, משפר גם את הבריאות הפיזית.

3. "זה ממכר" את קובעת, תוך התעלמות ממחקרים רבים שנערכו בנושא. מצטער לבשר לך אבל קנאביס איננו ממכר. בטח לא יותר מסוכר, קפה, טלוויזיה או בדיקת משקל. תכתבי בגוגל "האם מריחואנה ממכרת" ותמצאי. 

4. "נזקים לריאות" - כנ"ל. הוכל שעישון קנאביס לא רק שאיננו מזיק לבריאות אלא להפך - הוא מפתח את הריאות. ממליץ לך לחקור מעט לפני שאת זורקת עובדות חסרות בסיס לאוויר ככה. שוב - חפשי בגוגל.

5. "הפרעות נפשיות" - עוד שקר. לא רק שקנאביס לא גורם להפרעות נפשיות (אפילו ד"ר משיח אומר זאת בפה מלא - שוב - חפשי בגוגל), אלא שקנאביס עוזר בהתגברות תסמיני סכיזופרניה, מאניה דיפרסיה, דיכאונות, חרדה ועוד. את דוקטור??

6. "פגיעה בתפקוד השכלי" - עוד שקר. קנאביס לא רק שלא פוגע בתפקוד השכלי, אלא מגביר את תפקוד תאי המוח. חפשי בגוגל.

7. "הפרעות קצב לב" - עוד שקר. "קנאביס מפחית ב-50% את הסיכון ללקות בהתקפי לב". חפשי בגוגל.

8. "סכנה על הכביש" - עוד שקר. במחקר שנערך כאן בישראל (במקביל למחקרים רבים נוספים בכל העולם) נקבע שלא רק שקנאביס אינו מזיק לנהיגה - הוא אף מועיל וגורם לנהיגה זהירה, איטית ובטוחה יותר.

בנימה אישית - דוקטור, כדאי שתלכי לעשות שיעורי בית. בעוד 10-20 שנים את תקראי את מה שכתבת כאן ותרגישי עד כמה אלו הן שטויות שנובעות מבורות ותעמולה.

מציע לך לשנות כיוון.

ד--ר-גור-רות
03/06/12 23:56

אני לא רוצה להתייחס למונח גוזמאות שכן הוא מונח בעייתי. 

איני דורמת לקנביס להשמע אחרת ממה שהוא. כל מה שנאמר כאן אינו שונה מכל עלות תרופה ממוצע - אפילו עלון האקמול. החברה שלנו היא חבר המשכילה ומערבית והחוק מאד ברור: חולה הינו שותף מלא לטיפול בו. מה שאת מבקשת הוא כמו : לא לומר לחולה שיש לו סרטן, לא לומר לחולה ת כל הסיכונים בניתוח שהוא עומד לעבור, וכן הלאה. לו אני הייתי מציעה לא לומר לך את כל הסיכונים לפני ניתוח, היית מתפלצת על עצם הרעיון וקוראת לי פטרנליסטית - הלא כן? גם אם את ספציפית לא - אחרים היו עושים כן, ובצדק מחלט. 

לעולם אל תמצאי בשום עלון תרופות את התכונות המיטיבות של התרופה אלא מקסימום את שימושיה. כולם סומכים ובצדק שהרופא ידע לבחור את התרופה המתאימה לחולה המתאים. גם בקנביס זה כך. כשאני חושבת שקנביס מתאים למישהו, אני ממליצה לו על הטיפול. זו אינה אמורה להיות בחירה של החולה לא יותר משחולה יבקש ליריקה או אמנטדין. 

כל התופעות הללו קשורות ישירות לצמח. אין ספק שדרך שימוש לא נכונה תחמיר את תופעות הלוואי בדיוק כשם ששימשו לא תקים יחמיר את תופעות הלוואי בכל תרופה אחרת מאידך הדרכה נכונה מביאה את החולה בדיוק לכתוב בעלון הזה. לא פחות ולא יותר. 

אני רק רוצה להזכיר לך כי אנשים משלמים לעיתים מחיר מאד יקר על שימוש בתרופות, ורבים מהם מציינים שלו היו יודעים אחרת היו בוחרים אחרת ורק לשם ההדגמה - כל האנשים שנטלו נוגדי דלקת ללא הגבלה ומצאו את עצמם עם יתר לחץ דם עמיד לטיפול ועם אי ספיקת כליות כרונית. 

חולים לא אמורים לקבל הדרכה בעמותת הליריקה וחולים לא אמורים לקבל הדרכה בעמותת הוונטולין. חולים אמורים לקבל הוראות טיפול אצל הרופא שלהם ואמור להיות להם עלון שישמש אותם לבירורים ולהחלטות לפי הצורך. 

אחרון חביב - מה שאת אומרת בסיפא מדגיש בדיוק את כל הבעיות עליהן דיברתי: זו תרופה שאיכותה לא ברורה ומשתנה חדשות לבקרים, אין עליה שום בקרת איכות, ואנשים נדרשים לשנות מינון לפי פרמטרים שלא ניתנים לכימות, ועל כך זה מופקדות עמותות להדרכה? זה באמת נראה לך תקין לטיפול באנשים חולים מאד, חלקם מבוגרים וחלקם עם מחלות רקע קשות? 

ד"ר גור. 

meusheret
02/06/12 14:23

ועוד יותר חבל שכל הדיון בקנביס מתעסק בלאזן את הגוזמאות של הצד השני. ד"ר גור - את גורמת לקנאביס להישמע רע מאוד ויש סיכוי שאת תפחידי סתם חולים שיכולים להיעזר, אני בטוחה שיש לך חולים רבים כאלו. טוב יותר היה אם היית נותנת את התמורנה המאוזנת. יש מי שזה עוזר לו ויש מי שלא. חשוב עוד יותר להדגיש שרבות מהתופעות שציינת לחא קשורות לצח עצמו אלא לאי הבנה של דרכי השימוש בו. חולה שמגיע למצב בו צרך יותר קנביס ממה שהוא צריך הוא חולה שלא יודע להשתמש נכון בתרופה, ממליצה לך להפנות חולים כאלו להדרכה בעמותה. לחולה שהמינון לא מספיק לו כדאי פשוט להעלות מינון, או אם הוא מקבל לאורך זמן תרופה לא איכותית כדאי לעבור ספק

ד--ר-גור-רות
28/05/12 19:49

אני מאד שמחה שאת מצאת את המזור בקנביס ואינך סובלת משום תופעות לוואי. יש לי המון מטופלים שמטופלים בשלל תרופות כולל קנביס ואין להם תופעות לוואי. יש לי גם שלל מטופלים שטופלו בכל מיני תרופות כולל קנביס וסבלו עד מאד מתופעות לוואי. זה העיננים בטיפול תרופתי ובכך קנביס אינו שונה משום תרופה אחרת מלבד העבודה המצערת שלא מספקים איתו עלון.

אני איני מקבלת אחוזים ממכירת שום תרופה לא קנביס ולא שום תרופ האחרת ולכן אינם יכולה לומר שיש לי אישזהוא אינטרס כלכלי. האינטרס היחידי שמנחה אותי הוא השבועה שנשבעתי ביום שקיבלתה את הדוקטורט ושהשורה הכי משמעותית בה היא primum non nocere ובתרגום חופשי - ראשית אל תזיק.

כל תופעות הלוואי שציטטתי קיימים במאמרים על קנביס רפואי, ואני אישית נתקלתי בכולן לל אהותר אפילו אחת שלא היתה למטופלים שלי מהקנביס הרפואי המשווק בארץ. זה תלוי אך ורק בגופו של המשתמש ולא בגופה של תרופה.

אני ממליצה לך כמו עם כל תרופה אחרת - נהנית? תמשיכי לקחת. תהני מכך שנמצאה לך תרופה שאינך מגיבה לה רע.  ואין מה להסיק מכך על אף אדם אחר.

ד"ר גור.

מטופלת
25/05/12 19:40

כמו שעושים לצמח הזה דמוניזציה ככה אני אעשה לצד השני... וכן למה שאנשים לא יקבלו קנאביס רפואי, ואני חוזרת רפואי. כי מה שיש ברחוב הוא בהחלט לא רפואי אלא אם כן מצאת מישהו שיודע לגדל... הקנאביס לא מכניס אפילו 0.01% לקופת המדינה אז לא משנה גם אם עושים קצת כסף זה עדיין לא ארינטרס בסדר גדול בינלאומי. תופעות הלוואי המגיעות מקנאביס הן בדרך כלל מקנאביס לא נקי מהרחובות לכן יש תופעות כאלה ואחרות אבל לעשות את הקנאביס כמפלצת נוראית זו הטעייה אחת גדולה..

חג שמח

BENO1952
25/05/12 19:19


smileyמטופלת,,שלום,,,

השימוש בכותרת כתיבתך הוא בדיוק גם בכיוון השני,,smiley

אצלך זה עזר / עוזר,,יופי לך,,smiley

עכשו עם הצהרתך ,,כולם ירוצו לחפש קנביס,,חחחחחחחחח

פתרת את כל בעיות הכאב,,והבעיות האחרות[לא ציינת ממה את סבלת/ סובלת].

כאחד שעשה שימוש ניסיוני,,חוץ מלהכניס אותי למיטה מסטול ,,לא עשה כלום,,

הקנביס כמו כל דבר אחר רפואי במקרה זה,,לחלק עוזר ולאחרים לא,,

בשורה תחתונה ,,כולם עושים כסף,,גם גידול ,הפצה ומכירה של קאנביס[זה לא חינם,,smiley]  וגם מתרופות,,smiley

חג שמח,,smiley

מטופלת
25/05/12 18:06

אני מטופלת כבר שנה וחצי, לאחר שנים של קבלת תרופות תכל הסוגים והמינים.

כדורי ההרגעה חרפנו אותי לגמרי, הסטראודים גם. התרופות הביאו אותי לאשפוזים בבתי חולים, דפקו לי את הלבלב ובשורה התחתונה כולם בלי יוצא מן הכלל פגעו בגופי ובנפשי.

מתחילת הטיפול ידעתי שמדובר במשהו הרבה יותר טוב ואיכותי והכי חשוב זה טבעי!

כל האינטרסים של הדברים כאן היא להציג משהו שלא מכניס כסף למדינה (כמו התרופות) בצורה רעה.

אני סטודנטית, אמא ואישה והחיים שלי השתפרו פלאים, עליתי במשקל, אני ישנה יותר טוב, אני מצליחה בלימודים, רת הכאבים שלי ירדה ברמה דרסטית... אין תופעות לוואי!

בנוגע לאיכות התרופה, אין ספק שדברים עוד צריכים לקבל בסיס וקריטריונים יותר רציניים אבל זה עדיין יותר טוב מכל תרופה שאת תציעי לי.

אז אל תקשיבו לדברים כאלה, אלו דעות קדומות שמלוות שאינטרסים כלכליים כמו כל דבר במדינה שלנו...