מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

לאה שואלת: כולנו בודאי ראינו בטלוויזיה את הפרסומת של מכון מסויים שמבטיח גמילה מסוכרים וגלוטן. מה דעתכם על כך. האם זה באמת עובד? איך הם עושים זאת?

 

ד"ר דינה ראלט משיבה: אני לא מכירה את הפרסומת, אבל בכל מקרה "גמילה" מסוכר וקמח היא מאד מהירה, משהוא כמו 3 ימים להתאפק והגוף מבין שאין טעם לשדר "רוצה עוד.....".


אם חוזרים לאכול זה לא ממצב של התמכרות אלא ממצב שלא בנינו אלטרנטיבה מעניינת. לכן, אם בא לך להפסיק עם סוכר (מומלץ ביותר) וקמח, תתחילי עם לבנות תוכנית תזונה בנויה מראש שתדעי בדיוק מה תאכלי בימים הבאים.

 

במצבים שאני לא מצליחה לעשות מה שאני מאמינה שנכון לעשות, אני פונה לעזרה... יש כמובן הרבה דרכים אבל החביבה עלי היא לשתף חברה קרובה במטלה וביחד זה נראה יותר פשוט.

 

יפעת מוסיפה: מנסיוני כדאי מאד להפסיק לאכול סוכר וקמח לבן. זה מאד מאתגר כי אנחנו רגילים למאכלים רבים שמכילים סוכר וקמח ואפילו בחלקם אנחנו לא מודעים שזה מכיל אותם. צריך להתחיל לקרא תויות מזון באופן קבוע. הסינים טוענים שהאדם הקדמון (או בכלל בעלי החיים) כשהיו מוצאים עץ עם פירות מתוקים הם היו אוכלים כמה שיותר כדי לאגור אנרגיה כי לא היה קירור ואיחסון והיה סיכוי שלמחרת כבר לא יהיו שם פירות. היצר הזה נמצא אצלנו עדיין בגוף. לכן כשאנחנו מכניסים לגוף משהו מתוק הגוף שלנו רוצה עוד ועוד. כשהגוף מתרגל לכך שאין מתוק היצר הזה נרגע ויותר קל לא לצרוך כלל מתוקים. זהו תהליך קשה בתחילה אך מתגמל מאד.

 

לאה מגיבה: איני צריכה להשתכנע, שסוכרים וקמח לבן (גלוטן) לא טובים לבריאותנו ובודאי שגורמים להשמנת יתר. השאלה היא איך ניתן להיגמל מהם כשכח הרצון אינו מספיק חזק? האם יש איזה "פטנט" שבעזרתו ניתן לעשות זאת יותר בקלות, וללא סבל נפשי?

זו הסיבה שציינתי את פרסומי אותו המכון שמבטיח גמילה מסוכרים וגלוטן, מה הפטנט שלהם?

תודה לכן על ההתיחסות והחיזוקים, אבל כנראה שאצלי זה לא מספיק... :-(

 

תרצה שני משיבה ללאה: לאה אני לא יודעת מה 'הפטנט' שלהם אולי כאשר משלמים הרבה כסף יכולת השיכנוע העצמי והמוטיבציה עולה. אני מכירה אנשים שנגמלו וחזרו לאחר תקופה, מכאן שלא הטמיעו את השינוי. חישבי מה מניע אותך במקרים שאינם קשורים לאוכל ונסי להתקדם משם.
בהצלחה

 

ד"ר פוגלמן יעקב מוסיף: אין ספק שכשמשלמים הרבה זה מעלה את המוטיבציה להפסיק. עם זאת לא צריך לשכנע הרבה שאלו מרכיבים רעילים בתזונתנו. אם נתיחס אליהם ככאלו באמת לא תהיה לנו בעיה אמיתית לותר עליהם.

 

גם לכם יש מה להוסיף לדיון? הכנסו לקהילה