מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

כליות ודיאליזה

מנהלי קהילה

פרופ עדי לייבה
פרופ עדי לייבה
מנהל המכון לנפרולוגיה ויתר לחץ דם בבית החולים האוניברסיטאי אסותא אשדוד ומנהל מרפאה מייעצת בפנימית, מחלות כליה ולחץ דם במרפאת מומחים בקרית אונו (מרב מרכזי בריאות, הדובדבן 7 קרית אונו ) מומחה ברפואה פנימית , בנפרולוגיה וביתר לחץ דם, פרופסור מן המניין באוניברסיטת בן גוריון ופרופ. משנה באוניברסיטת הארוורד,ארה"ב. בשנים 2016-2022 שימשתי כנשיא החברה הישראלית ליתר לחץ דם. מומחה בפנימית, הן מתל השומר, והן מבית חולים Mount Auburn בקיימברידג', מסצ'וסטס. סא"ל במיל., יועץ קצין רפואה ראשי למחלות כליה ויתר לחץ דם, ומנהל תחום מחלות כליה ויתר לחץ דם בקופות חולים "מכבי" ו"לאומית". מייסד ויו"ר החוג הנפרולוגי הישראלי פלסטיני בהר"י. בקרו באתר של פרופ' עדי לייבה www.profleiba.com ניתן להתייעץ בווטסאפ דרך האחות אחראית המרפאה , הגב. סיגלית ארי-עם ( RN)- 054-541-9992
ד
ד"ר פזית בקרמן
מנהלת המכון הנפרולוגי בשיבא. סיימה התמחות ברפואה פנימית בהדסה עין כרם והתמחות-על בנפרולוגיה בשיבא. השתלמה שלוש שנים באוניברסיטת פנסילבניה, ארה"ב במחקר בסיסי של מחלות כליה ופרסמה מאמרים בנושא. בעלת ניסיון קליני מגוון בקרב מטופלי דיאליזה, מטופלי אי ספיקת כליות חריפה וכרונית ומחלות כליה שונות. עוסקת גם במחקר קליני ובסיסי במכון הנפרולוגי בשיבא.

מובילי קהילה

מחוברת פז מושקוביץ
מחוברת פז מושקוביץ
נעים מאד, פז - מובילת קהילת כליות ודיאליזה. ראשית מוזמנים לתכנית הרדיו שלי "הרוקנרול של החיים" בעמוד "מחוברת פז מושקוביץ" ובערוץ היוטיוב. כל שאלה שתירצו לשאול אותי אני כאן עבורכם. במקצועי אני מאמנת בכירה, מרצה ויוצרת, כותבת הרצאות השראה לאנשים והרצאות עסקיות. אני מחוברת לדיאליזה מזה 30 וחצי שנים, 3 השתלות כליה שנכשלו ומאה ניתוחים. דרך סיפורי האישי רב התהפוכות, אני מציעה לכם כלים שיאפשרו לכל אחד להתחבר לחיים שלו, ולהתגבר על קשיים בתחום האישי ובתחום הקריירה והעסקים, ובוודאי שבתחום התמודדותכם עם עולם הכליות. הוצאתי לאור את הספרים: "מחוברת - צופן ליזה" ו"השמיים הם לא הגבול" ומעבירה מופע-הרצאה "מחוברת" שמעניק פרספקטיבה וכלים לחיים. יש לי ולבעלי מקס 11 ילדים כלבתולים שהם אהבה ללא תנאי. מומלץ בחום גם לבריאות שלנו הנפשית והפיסית :) ולמי ששואל אז אסור לי ללדת ילדים, כאן עבורכם תמיד לכל שאלה ושיתוף! לחיזוק מוטיבציה והשראה תוכלו לצפות בקטעים נבחרים מתכנית הרדיו בלינק הבא: https://www.youtube.com/playlist?list=PL1QPzpvna7OzfBMpmM9pKwBM8r1sQyGUY
כמוניכליות ודיאליזהחדשותהאם מיץ חמוציות ילחם בדלקות בדרכי השתן?

האם מיץ חמוציות ילחם בדלקות בדרכי השתן?

סקירת מחקרים חדשה מצאה כי האמונה שמיץ חמוציות יכול למנוע דלקות בדרכי השתן כנראה שאינה מבוססת


נדרשות שתי כוסות מיץ חמוציות ביום במשך חודשים כדי למנוע דלקת אחת בדרכי השתן (צילום: Shutterstock)
נדרשות שתי כוסות מיץ חמוציות ביום במשך חודשים כדי למנוע דלקת אחת בדרכי השתן (צילום: Shutterstock)

רבים מאמינים כי חמוציות יכולות למנוע דלקות בדרכי השתן, אך סקירת מחקרים שבחנה את העדויות החדשות בתחום מראה כי כנראה ששימוש קבוע במיץ חמוציות לא יסייע למניעת דלקות. החוקרים אומרים כי גם אם קיימת הטבה, היא קטנה ורלוונטית רק לנשים הסובלות מדלקות חוזרות בדרכי השתן.

 

דלקות בדרכי השתן הן אחד הזיהומים הנפוצים ביותר בקרב נשים, ורבות סובלות מדלקות חוזרות המופיעות לפחות פעם בשנה. תיאוריה אחת גורסת כי חמוציות יכולות לעזור כי מרכיבים בפרי שנקראים פרואנתוציאנידים, מתחברים לזרועות ההצמדות של החיידקים וחוסמים אותן. כך החיידקים לא יכולים להיצמד לתאים בדרכי השתן, וכששותים הרבה נוזלים הם בעצם נשטפים החוצה בקלות, לפני שהם מתרבים וגורמים לזיהום.

 

מחקרים רבים נערכו כדי לבחון את השפעת החמוציות על דלקות בדרכי השתן, ונערכו גם כמה סקירות Cochrane (גוף מוסמך שעורך מחקרי ענק באמצעות סקירת מחקרים). הסקירה האחרונה בנושא שפורסמה בשנת 2008, הסיקה כי חמוציות מספקות הטבה קטנה במניעת דלקות חוזרות בדרכי השתן. בסקירה הנוכחית, חוקרים מאוניברסיטת Stirling אספו עדויות מ-24 מחקרים שכללו סך הכל 4,473 בני אדם, 14 מחקרים מתוכם נוספו מאז שנת 2008.

 

הנשים בקבוצת הטיפול קיבלו מיץ חמוציות או כמוסות המכילות חמוציות, בעוד שהנשים בקבוצת הביקורת קיבלו מוצרי חמוציות דמה, מים, אנטיביוטיקה, פרוביוטיקה או כלום.

 

למרות שבחלק מהמחקרים נצפו יתרונות קלים לחמוציות בנשים הסובלות מדלקות חוזרות, החוקרים מצאו כי נשים יצטרכו לצרוך שתי כוסות של מיץ חמוציות ביום במשך חודשים רבים, כדי למנוע זיהום אחד – דבר שקשה לעמוד בו. הם הסיקו כי העדויות הקיימות לא תומכות במיץ חמוציות כאמצעי למניעת זיהומים בדרכי השתן ובכליות.

 

עם זאת, מוצרי חמוציות - כמו קפסולות או טבליות - היו אפקטיביים במידה מסוימת במניעת דלקות בדרכי השתן בנשים שסבלו מדלקות חוזרות. הבעיה היא שלא ניתן לדעת את מינון החומרים הפעילים בתוספים, ולכן קשה להגיע למסקנות לגבי יעילותם. לגבי טבליות או כמוסות חמוציות נדרשים מחקרים נוספים, במיוחד לאור העובדה כי בניגוד לאנטיביוטיקה, השימוש בהם לא מוביל להיווצרות של חיידקים עמידים.

 

יש מחקרים קודמים שהיו חיוביים יותר לגבי היכולת של חמוציות למניעת זיהומים בכליות ובדרכי השתן. חוקרים מטייוואן פרסמו השנה סקירת מחקרים קטנה יותר, שהסיקה כי דלקות בדרכי השתן היו נדירות יותר ב-38% בקרב אנשים שהשתמשו במוצרי חמוציות, בהשוואה לאלה שלא השתמשו במוצרי חמוציות. גם מחקר זה מצא כי חמוציות היו אפקטיביות יותר בנשים עם דלקות חוזרות בדרכי השתן.

 

 

The Cochrane Library Vol 2012  - 4 Issues in 2012

יובליובל
19/10/12 2:01

ממצהyes