מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

לכאב כרוני השפעה מכרעת על כל תחומי החיים כולל חיי החברה ויחסים עם חברים. אנשים רבים סיפרו על קושי לנהל מערכות יחסים עם חברים מסיבות שונות הקשורות בכאב ועל כך שעולמם החברתי הלך והצטמצם מאז פרוץ המחלה. יש אנשים שסיפרו שהם מעדיפים להתרחק מהסביבה על מנת לא לחשוף את הכאב שהם חווים ואת ההתמודדות המורכבת שכרוכה בכך. חלקם סיפרו כי כשמתגלה לאנשים מצבם האמיתי הם מקבלים תגובות תומכות, מחזקות ומעריצות ואילו אחרים סיפרו כי הם חווים דחייה מהסביבה ותסכול רב עקב כך.


אנשים סיפרו כי להשפעת הכאב הכרוני יכולות להיות השפעות ישירות הנובעות מההתמודדות עם הכאב - כמו חוסר יכולת לקחת חלק בפעילויות מסוימות הדורשות תפקוד פיסי (למשל טיולים הדורשים הליכה ארוכה), השפעות עקיפות הנובעות מהתמודדות עם הכאב (למשל קושי לתכנן מראש פעילויות חברתיות היות והכאב משתנה משעה לשעה) והשפעות הקשורות לסטיגמות ולעמדות החברתיות כלפי כאב כרוני. יחד עם זאת ליחסים וקשרים טובים עם חברים משמעות גדולה ותרומה משמעותית להתמודדות עם המצב החדש והמורכב שנוצר. תמיכה של חברים היתה מאד משמעותית בהתמודדות של חלק מהאנשים שדיברנו איתם.