מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

פסוריאזיס

מנהלי קהילה

ד
ד"ר זיאד חמאיסי
ד"ר חמאיסי זיאד הינו מומחה לרפואת עור ומין. את לימודי הרפואה סיים באוניברסיטת הטכניון והתמחה במחלקת עור בבית החולים רמב"ם. כיום, ד"ר חמאיסי הינו רופא בכיר ומנהל מרפאת הלייזר במחלקת העור של בית החולים רמב"ם. עוסק במחקר ומרצה בפקולטה לרפואה בטכניון. תחומי עניין: טיפולי לייזר, הידראדיניטיס ספוראטיבא, פטרת העור, טיפולים ביולוגים בפסוריאזיס, ביטויים עוריים במחלות דלקתיים של המעי, מחלות עור ילדים וטיפול בנגעים וסקולרים בילדים חברות בארגונים מקצועיים: איגוד הסתדרות הרופאים האיגוד הישראלי לרפואת עור ומין האיגוד האירופי למחלות עור ומין האקדמיה האמריקאית למחלות עור ומין
פרופ׳ לב פבלובסקי
פרופ׳ לב פבלובסקי
תחום מומחיות: עור ומין תפקידים ומינויים: מנהל מרפאות עור, המחלקה לעור ולמין, בית חולים בילינסון, מרכז רפואי רבין לימודים: אוניברסיטת בן גוריון בנגב מקום התמחות: המחלקה לעור ולמין, בית חולים בילינסון, מרכז רפואי רבין השתלמויות: פוטותרפיה ופסוריאזיס בית חולים מאונט סיני ניו יורק חברויות באיגודים וארגונים מקצועיים: האיגוד הישראלי לרפואת עור ומין שטחי התעניינות מיוחדים: פסוריאזיס, פוטותרפיה, טיפולים אימונוביולוגים, סטרס נפשי עיסוק במחקר: פסוריאזיס, טיפולים אימונוביולוגים, פוטותרפיה, מחלות דלקתיות של העור.
יונה מנטקה קציר
יונה מנטקה קציר
יו"ר אגודת הפסוריאזיס הישראלית.
ד
ד"ר חגית מץ
ד"ר חגית מץ הינה מומחית למחלות עור ומין. את לימודי הרפואה סיימה באוניברסיטת תל-אביב והתמחתה בבי"ח איכילוב. כיום ד"ר חגית מץ הינה רופאה  בכירה בבי"ח איכילוב אחראית שרות פוטותרפיה .  מנהלת רפואית של פוטותרפיה בבי"ח אסותא , עוסקת במחקר קליני. תחומי עניין  עיקריים : מחלת הפסוריאזיס על כל  היבטיה ,  פוטותרפיה ,  מחלות דלקתיות . חברה בהסתדרות הרופאים בישראל, חברה באגוד הישראלי לרפואת עור ומין , חברה באקדמיה האמריקאית לרופאי עור,.חברה בארגון הנשים הדרמטולוגי העולמי.

מובילי קהילה

כמוניפסוריאזיסמדריכים5 מפורסמים עם פסוריאזיס

5 מפורסמים עם פסוריאזיס

קים קרדשיאן, בריטני ספירס, ארט גרפונקל והדוגמנית קרידי אינגליש הם רק חלק מהמפורסמים המתמודדים עם פסוריאזיס


(צילומים: Shutterstock)
(צילומים: Shutterstock)

ההתמודדות עם פסוריאזיס אינה פשוטה בשביל רבים מהמאובחנים, אך עבור אלה החיים את חייהם מול המצלמות ההתמודדות עם מחלת העור עשויה להיות מורכבת במיוחד.

 

פסוריאזיס (ספחת) הינה מחלת עור דלקתית כרונית. תאי העור של חולה פסוריאזיס מתחלקים בקצב מהיר במיוחד. במהלך התרחשות זו תאי עור לא בשלים מגיעים לשכבת העור העליונה ובנוסף בעקבות התהליך הדלקתי המשמעותי מופיעים נגעים אופייניים על פני העור העלולים לגרד או לכאוב. ריכזנו סיפורים על אנשים מפורסמים שלא נתנו לפסוריאזיס לעצור אותם.

 

1. קים קרדשיאן

 

 (צילום: Shutterstock)

 

כוכבת הטלוויזיה קים קרדשיאן אובחנה עם פסוריאזיס בגיל 30 מול המצלמות שמתעדות כמעט כל רגע בחייה לתוכנית הריאליטי המצליחה "משפחת קרדשיאן" (באנגלית: Keeping Up with the Kardashians). בפרק ששודר בשנת 2011 היא הגיעה לרופא עור בעקבות נגעים מגרדים שהופיעו ברגליים ובהמשך התפשטו לבטן.

 

בהתחלה האבחנה במחלה הכרונית הלחיצה את קרדשיאן. "אנשים לא מבינים את הלחץ שיש עלי להראות מושלמת" היא אמרה בתוכנית "כאשר אני עולה חצי קילו זו כותרת. תארו לעצמכם מה הצהובונים יעשו לי אם הם יראו את הנקודות האלה". אבל מהר מאוד קרדשיאן, שרגילה לחלוק פרטים אינטימיים מחייה עם מיליוני אנשים, הפסיקה להסתיר את הנגעים מפני הצלמים. היא אף פרסמה בטוויטר ב-2011 צילום של נגע פסוריאזיס בצורת לב על הזרוע שלה. גם "אימא קרדשיאן" קריס ג'נר אובחנה עם פסוריאזיס בגיל 30.

 

2. בריטני ספירס

 

 (צילום: Shutterstock)

 

הזמרת בריטני ספירס לא חשפה מבחירה כי היא סובלת ממחלת העור. אבל כמישהי שצלמי פפראצי עוקבים אחריה בכל רגע, היא לא יכלה לשמור זאת לעצמה לאורך זמן.

 

בשנת 2012 צולמה ספירס כשעל קרסוליה נגעים אופייניים לפסוריאזיס והתמונות עם תקריבים של הנגעים פורסמו באמצעי תקשורת רבים.

 

צילום הרגליים של בריטני ספירס במסיבה לקראת גמר התוכנית אקס פקטור. דצמבר 2012 (צילום: Shutterstock)

 

לפי הדיווחים הנגעים היו תוצאה של התפרצות פסוריאזיס עקב לחץ נפשי בו הייתה שרויה כששפטה בתוכנית אקס פקטור. מקורבים שרואיינו בעילום שם לאמצעי התקשורת אמרו כי ספירס סובלת מהמחלה מזה שנים וזו נוטה להתפרץ אצלה רק בזמנים של לחץ נפשי חמור.

 

3. קרידי אינגליש

 

 

 (צילום: Shutterstock)

 

הדוגמנית שזכתה בעונה השביעית של תוכנית הטלוויזיה הפופולרית "America's Next Top Model", והמשיכה לקריירה מוצלחת מאוד, התרחקה ממצלמות במשך רוב חייה בגלל מחלת הפסוריאזיס ממנה סבלה מאז שהייתה בת 5. המחלה החמירה עם השנים ובשלב מסוים אף פגעה ב-70 אחוז משטח העור של גופה.

 

בשנת 2006 היא קיבלה טיפול בתרופה ביולוגית שסייע להשיג שליטה במחלה. כשהנגעים נעלמו היא מילאה טופס הרשמה לתוכנית וזכתה. מאז היא מסייעת לקדם מודעות למחלה לצד קריירה משגשגת.

 

4. ארט גרפונקל

 

 (צילום: Shutterstock)

 

הזמר ארט גרפונקל מהצמד סיימון וגרפונקל שבזכותם יש לנו שירים מופלאים כמו "Bridge Over Troubled Water" סובל גם הוא מפסוריאזיס. למעשה, כשהיה בביקור בישראל הוא אף הגיע לים המלח, הנודע כמקום מומלץ לטיפול במחלת הפסוריאזיס. הוא סיפר שהיה יותר יפה מטיפולי. 

 

5. ג'ון לוביץ

 

 (צילום: Shutterstock)

 

כשהנגעים הופיעו על עורו בשנת 2003, הקומיקאי ג'ון לוביץ חשב שמדובר בפריחה, אך בהמשך התברר שמדובר בפסוריאזיס מתון עד חמור שבשיאו כיסה כ-75% מגופו. בתחילה הוא הסתיר את המחלה באמצעות שכבות של בגדים ואיפור. כיום, לאחר שניסה טיפולים רבים עד שחלה התייצבות במצבו בזכות טיפול ביולוגי, הוא פועל לקידום המודעות למחלה ולעידוד הסובלים ממנה לפנות לאבחון וטיפול.

 

במאמר שכתב לעיתון Huffington Post בשנת 2011 תחת הכותרת "ברצינות, יש לי פסוריאזיס!" הוא תיאר כי היו לילות בהם הוא זז והתהפך במיטתו כל הלילה בגלל הגירודים והכאב. "בבקרים, הייתי מתעורר לקשקשים שמכסים את המצעים והבגדים שלי. בכל מקום שהלכתי הותרתי מעט מג'ון לוביץ מאחורי... אבל לא בצורה טובה". עוד כתב הקומיקאי כי "מסיבה כלשהי, אנשים רבים עם המחלה לא מטפלים בבעיה או שהשלימו עם המחשבה שהם לעולם לא יצליחו לשלוט בה. אני הייתי בר מזל מספיק למצוא דרמטולוג בו אני בוטח ואני מעודד אחרים לעשות את אותו הדבר. אנשים רבים לא מבינים שקיימים כיום טיפולים רבים חדשים שיכולים לעזור".

 

בראיון לקרן הלאומית לפסוריאזיס בארה"ב לוביץ חזר על המסר, וייעץ לאנשים החיים עם פסוריאזיס "אל תהיו נבוכים. תפנו לדרמטולוג. אנשים רבים עם פסוריאזיס מוותרים, אך אל תעשו כך. תגלו מה עובד הכי טוב עבורכם".

 

 

לקהילת פסוריאזיס