מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

כליות ודיאליזה

מנהלי קהילה

פרופ עדי לייבה
פרופ עדי לייבה
מנהל המכון לנפרולוגיה ויתר לחץ דם בבית החולים האוניברסיטאי אסותא אשדוד ומנהל מרפאה מייעצת בפנימית, מחלות כליה ולחץ דם במרפאת מומחים בקרית אונו (מרב מרכזי בריאות, הדובדבן 7 קרית אונו ) מומחה ברפואה פנימית , בנפרולוגיה וביתר לחץ דם, פרופסור מן המניין באוניברסיטת בן גוריון ופרופ. משנה באוניברסיטת הארוורד,ארה"ב. בשנים 2016-2022 שימשתי כנשיא החברה הישראלית ליתר לחץ דם. מומחה בפנימית, הן מתל השומר, והן מבית חולים Mount Auburn בקיימברידג', מסצ'וסטס. סא"ל במיל., יועץ קצין רפואה ראשי למחלות כליה ויתר לחץ דם, ומנהל תחום מחלות כליה ויתר לחץ דם בקופות חולים "מכבי" ו"לאומית". מייסד ויו"ר החוג הנפרולוגי הישראלי פלסטיני בהר"י. בקרו באתר של פרופ' עדי לייבה www.profleiba.com ניתן להתייעץ בווטסאפ דרך האחות אחראית המרפאה , הגב. סיגלית ארי-עם ( RN)- 054-541-9992
ד
ד"ר פזית בקרמן
מנהלת המכון הנפרולוגי בשיבא. סיימה התמחות ברפואה פנימית בהדסה עין כרם והתמחות-על בנפרולוגיה בשיבא. השתלמה שלוש שנים באוניברסיטת פנסילבניה, ארה"ב במחקר בסיסי של מחלות כליה ופרסמה מאמרים בנושא. בעלת ניסיון קליני מגוון בקרב מטופלי דיאליזה, מטופלי אי ספיקת כליות חריפה וכרונית ומחלות כליה שונות. עוסקת גם במחקר קליני ובסיסי במכון הנפרולוגי בשיבא.

מובילי קהילה

מחוברת פז מושקוביץ
מחוברת פז מושקוביץ
נעים מאד, פז - מובילת קהילת כליות ודיאליזה. ראשית מוזמנים לתכנית הרדיו שלי "הרוקנרול של החיים" בעמוד "מחוברת פז מושקוביץ" ובערוץ היוטיוב. כל שאלה שתירצו לשאול אותי אני כאן עבורכם. במקצועי אני מאמנת בכירה, מרצה ויוצרת, כותבת הרצאות השראה לאנשים והרצאות עסקיות. אני מחוברת לדיאליזה מזה 30 וחצי שנים, 3 השתלות כליה שנכשלו ומאה ניתוחים. דרך סיפורי האישי רב התהפוכות, אני מציעה לכם כלים שיאפשרו לכל אחד להתחבר לחיים שלו, ולהתגבר על קשיים בתחום האישי ובתחום הקריירה והעסקים, ובוודאי שבתחום התמודדותכם עם עולם הכליות. הוצאתי לאור את הספרים: "מחוברת - צופן ליזה" ו"השמיים הם לא הגבול" ומעבירה מופע-הרצאה "מחוברת" שמעניק פרספקטיבה וכלים לחיים. יש לי ולבעלי מקס 11 ילדים כלבתולים שהם אהבה ללא תנאי. מומלץ בחום גם לבריאות שלנו הנפשית והפיסית :) ולמי ששואל אז אסור לי ללדת ילדים, כאן עבורכם תמיד לכל שאלה ושיתוף! לחיזוק מוטיבציה והשראה תוכלו לצפות בקטעים נבחרים מתכנית הרדיו בלינק הבא: https://www.youtube.com/playlist?list=PL1QPzpvna7OzfBMpmM9pKwBM8r1sQyGUY
כמוניכליות ודיאליזהחדשותפיצוי לתורמי איברים חיים

פיצוי לתורמי איברים חיים

מסוף החודש: תורמי איברים חיים יקבלו בין היתר החזר בגין אובדן השתכרות עבור 40 ימי עבודה וביטוחים


התורמים יקבלו גם החזר על טיפולים פסיכולוגיים ועבור חופשת החלמה בבית מלון (צילום: אתר סטוק פוטוז)
התורמים יקבלו גם החזר על טיפולים פסיכולוגיים ועבור חופשת החלמה בבית מלון (צילום: אתר סטוק פוטוז)

 

לפני למעלה משנתיים, במסגרת חוק השתלות האיברים, אושרה תוכנית לפיצוי תורמים חיים שמטרתה להעלות את מספר תורמי האיברים ולהגן עליהם. היום (א'), הציגו המרכז הלאומי להשתלות ומשרד הבריאות את גובה ההחזר לו יהיה זכאי כל תורם החל מהחודש, בכפוף למתן קבלות ואישורים רלוונטיים.

 

התוכנית מבוססת על איזון עדין: החזר הוצאות כמו הפסד ימי עבודה, נסיעות וכדומה, בתוספת "חגורת בטחון" שנועדה למנוע מצב בו יורע מצבו של התורם עקב תרומתו. יחד עם זאת, אין תגמול משמעותי, במטרה למנוע סחר באיברים. כך התוכנית תיתן מענה לאנשים שרצו לתרום משיקולים אלטרואיסטים אך חששו לעשות זאת בשל פגיעה כלכלית וחוסר הגנה במקרה ובריאותם נפגעת.

 

הפיצוי לתורם איברים מן החי יכלול: החזר בגין אובדן השתכרות בסכום השווה ל-40 ימי עבודה (בסכום השווה לתגמול שמתקבל מהביטוח הלאומי עבור יום מילואים או בהתאם לגובה שכרו של התורם. מובטלים ועקרות בית יקבלו החזר בגובה של 40 יום על פי שכר המינימום). החזר של 190 שקלים בחודש לתקופה של 60 חודשים עבור ביטוח אובדן כושר עבודה. החזר נסיעות בסכום אחיד של 2,500 שקלים ללא צורך בהגשת קבלות. החזר בשווי 55 שקלים בחודש לתקופה של 60 חודשים עבור ביטוחים רפואיים פרטיים. החזר של 120 שקלים בחודש לתקופה של 60 חודשים עבור ביטוח חיים. החזר בגין חמישה טיפולים פסיכולוגיים עד 400 שקלים לטיפול. החזר של עד 500 שקלים ביום עבור חופשת החלמה בבית מלון לתקופה של שבעה ימים ברציפות, בכפוף להצגת קבלות ולכך שהחופשה תיערך בתקופה של 90 הימים שלאחר התרומה.

 

התוכנית תפעל רטרואקטיבית למי שתרם איברים לאחר שהחוק נכנס לתוקפו. השתלות שבוצעו לפני כניסת החוק לתוקף, לא יזכו את תורמי האיברים בפיצוי. בימים הקרובים יקבלו כ-150 איש שתרמו איבר לאחר שהחוק נכנס לתוקף הודעה בנושא וטפסים. לאחר שיגישו אותם, הם יקבלו את הפיצוי הכספי.

 

 

עוד כתבות בריאות באתר מוטק'ה