מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר גרשון פינק
מנהל יחידת הריאות במרכז הרפואי קפלן.
דר-ניסים-אריש
דר-ניסים-אריש
בוגר הפקולטה לרפואה האוניברסיטה העיברית, ירושלים. מומחה ברפואה פנימית ובמחלות ריאה . רופא בכיר ביחידה למחלות ריאה במרכז הרפואי שערי צדק.
אורנה יריב
אורנה יריב
www.PhysioClick.co.il יועצת בכירה לפיזיותרפיה. פיזיותרפיסטית משנת 1989. בעלים, מנכל״ית ויזמית של פיזיוקליק- PhysioClick : המרכז הארצי לייעוץ מהיר, לווי והתאמה של פיזיותרפיה פרטית, מתוך מאות פיזיותרפטרפיסטים פרטיים בכל הארץ ובכל התחומים. טיפול בקליניקה, ביקור בית או יעוצי פיזיותרפיה און ליין . www.PhysioClick.co.il מרצה בכנסים וקורסים בארץ ובחו״ל למדתי באוניבסיטת תל-אביב ובית חולים "אסף הרופא".  מאז עוסקת בעיקר בחולי ריאות בגילאים השונים. בעבר 10 שנים במכון פיזיותרפיה ב"מכבי" בתחום האורטופדי, ובבית חולים ״ לניאדו״ בשיקום ריאות ובמחלקת ילדים בתחום הנשמתי. כל 30 שנות עבודתי עשיתי אלפי ביקורי בית למטופלים שסבלו מבעיות מכל הסוגים: בעיות אורטופדיות, נשימתיות, תפקודיות ועוד. שנים רבות טיפלתי בחולי CF כולל ליווי לחו"ל להשתלת ריאות. השיתתפתי בקורסי ריאות וכנסים רבים בארץ ובבלגיה. חברה באירגון ERS האירופאי למחלות ריאה. מוזמנים: https://physioclick.co.il
כמונינשימהחדשותהפסקת עישון משפרת מצב רוח

הפסקת עישון משפרת מצב רוח

מחקר: רמות האושר עולות בקרב אנשים שמפסיקים לעשן ונותרות כך כל עוד הם נמנעים מסיגריות


הדרך לאושר מתחילה בכיבוי הסיגריה (צילום: panthermedia)
הדרך לאושר מתחילה בכיבוי הסיגריה (צילום: panthermedia)

 

מעשנים רבים פונים לסיגריה על מנת להפחית את רמות החרדה ברגעים מתוחים. רבים מהם חוששים שללא הסיגריות, לא יהיה מה שיעזור להם להתמודד עם דיכאון ולחץ. אבל, חוקרים מאוניברסיטאות בראון ודרום קליפורניה מצאו כי הפסקת עישון מביאה לכך שאנשים נהיים יותר מאושרים והשפעה זו נמשכת כל עוד הם לא חזרו לעשן.

 

המחקר נערך על 236 אנשים שניסו להפסיק לעשן. הם קיבלו מדבקות ניקוטין וייעוץ וסיכמו על יום בו יפסיקו. שבוע לפני היום בו הפסיקו לעשן הם נבדקו לתסמיני דיכאון וכך גם שבועיים, 8 שבועות, 16 ו- 28 שבועות אחרי התאריך בו הפסיקו לעשן.

 

כמעט מחצית מהמשתתפים לא הפסיקו לעשן בתאריך, 44 היו ללא סיגריות רק בהערכה שבוצעה שבועיים לאחר תאריך ההפסקה, 33 לא הדליקו סיגריה עד ההערכה שבוצעה לאחר 8 שבועות ו- 33 נוספים הצליחו להימנע מסיגריות לאורך כל תקופת המחקר.

 

המשתתפים שמעולם לא הפסיקו לעשן היו האומללים ביותר לאורך כל תקופת המחקר. אלה שהפסיקו והתמידו בהימנעות היו המאושרים ביותר ונותרו עם אותה רמת אושר גבוהה לאורך כל המחקר.

 

בקרב אלה שהפסקת העישון אצלם הייתה זמנית, מצב הרוח היה הטוב ביותר בבדיקות שנערכו בתקופה בה לא עישנו. לאחר שחזרו לעשן, מצב הרוח שלהם השתנה לרעה, לפעמים עם רמות עצב גבוהות יותר מאשר בתחילת המחקר.

 

המחקר מראה כי בניגוד למה שמעשנים רבים חושבים, הפסקת עישון אינה הקרבה פסיכולוגית למען בריאותם הפיזית. החוקרים הסיקו כי אם אנשים מפסיקים לעשן, תסמיני הדיכאון פוחתים. אם הם חוזרים, מצב הרוח חוזר להיות כפי שהיה לפני שהפסיקו.

 

מחקר זה מתווסף למחקר בריטי שפורסם לאחרונה, שהראה כי כאשר זונחים את הסיגריות רמות המתח יורדות.

 

 

לכתבה המלאה באתר אוניברסיטת בראון 

 

עוד כתבות בריאות באתר מוטק'ה