מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

קשב וריכוז

מנהלי קהילה

דר' טמיר אפשטיין
דר' טמיר אפשטיין
פסיכיאטר, מנהל מרפאת פוקוס. המרפאה להפרעות קשב במבוגרים, המרכז הרפואי ע\\\"ש שיבא, תל השומר.
ד
ד"ר גבריאל שחר
שמי ד"ר גבי שחר  הוסמכתי לרפואה באיטליה בשנת 1984 והתמחתי בישראל ברפואת ילדים . עבדתי במספר בתי חולים . כיום אני עובד כרופא ילדים בקופת חולים מכבי ומקדיש את מירב מירצי לאבחון וטיפול בהפרעות קשב . שילוב בין שני התחומים מאפשר ראיה מערכתית הן בתחום הרפואי והן בתחום הקשיים התפקודיים במשפחה בבית ספר ומחוץ לו . מרפאת הקשב שלי נמצאת בתל אביב  אשמח לעמוד לרשות הפונים דרך הרשת - כמוני או במרפאתי בצהלה בתל אביב  לקביעת תור 0549119798
ד
ד"ר נעמי וורמברנד
שמי נעמי. מזה תריסר שנים אני עוסקת בסיוע לנוער ומבוגרים בעלי לקויות למידה והפרעות קשב. כדי להכשיר את עצמי למשימה זו,  למדתי חינוך ופסיכולוגיה בתואר ראשון, ויעוץ חינוכי וחינוך מיוחד בתאר שני ושלישי. כמו כן, אני מאבחנת דידקטית, מאמנת אישית להפרעות קשב, מנחת קבוצות. במשך שנים הייתי מרצה בחינוך מיוחד ופסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה, מכללת בית ברל ומכללת סמינר הקיבוצים. מעבר להיבט האקדמי, אני עוסקת ביזום והקמה של מסגרות מגוונות שפועלות לטובת האוכלוסיה של בעלי לקויות למידה והפרעות קשב. כך הקמתי, לפני כ- 12 שנה, את מרכז מהו"ת (מרכז התעצמות ותובנה)  במכללת סמינר הקיבוצים עבור הסטודנטים עם הלקויות. מאז הוקמו 26 מרכזי מהו"ת ברחבי הארץ עבור תלמידים בעלי לקויות למידה והפרעות קשב במערכת החינוך העל יסודי. המרכזים מנוהלים כרשת ושייכים מבחינה מקצועית למרכז "דרך מהות" של מכללת סמינר הקיבוצים, שאותו אני מנהלת. לפני כשנה הוקם מרכז מהו"ת בכלא מעשיהו עבור אסירים עם לקויות למידה והפרעות קשב. אנו מטפלים גם במובטלים כרוניים  על רקע לקותם, כדי להחזירם לעולם התעסוקה, בשיתוף עם עמותת בעצמי. בנוסף, אנו מנהלים מערך השתלמויות מסועף בחדרי מורים ובקרב מטפלים והורים.   
יפעת אלנקרי
יפעת אלנקרי
נעים מאוד, שמי יפעת אלנקרי דיאטנית קלינית בעלת תואר בתזונה B.SC מטעם אוניברסיטת אריאל ובעלת תואר B.A במדעי ההתנהגות. נשואה ואמא לארבעה. עובדת נכון להיום כדיאטנית כללית וילדים בקופ"ח לאומית, מקבלת בקליניקה פרטית בגינות שומרון אכילה רגשית והפרעות אכילה על כל גווניהן. בנוסף מתרגלת באוניברסיטת אריאל בחוג למדעי התזונה ודיאטנית בפרוייקט אורח חיים בריא מטעם משרד החינוך.
כמוניקשב וריכוזמדריכיםבחן את עצמך: האם יש לי הפרעת קשב וריכוז

בחן את עצמך: האם יש לי הפרעת קשב וריכוז

מתי מומלץ להגיע לאבחון ADHD? שאלון עצמי למבוגרים


(צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)

 

3% - 10% מהאוכלוסייה חיים עם הפרעות קשב וריכוז. תוהים אם גם אתם חלק מהסטטיסטיקה? אם לפחות שישה מתשעת הקריטריונים הבאים נכונים לגביך, מומלץ להגיע לאבחון:

 

1) אני מתקשה להתמקד בפרטים ועושה שגיאות "טיפשיות" (שגיאות שנעשו לא עקב חוסר הבנה או חוסר ידיעה אלא כתוצאה מחוסר תשומת לב).

האם את/ה מתבלבל/ת בין פלוס למינוס או פרטים אחרים? נתקל/ת בחפצים? מקיף/ה תשובה בבחינה למרות שהתכוונת להקיף אחרת? מחמיץ/ה פרטים מהותיים בהוראות? וכדומה. 

 

2) אני מתקשה להתרכז במטלות מונוטוניות (כגון קריאה או הקשבה) לאורך זמן.

האם את/ה מסוגל/ת לקרוא ספר לאורך זמן ולזכור את מה שקראת? האם יש צורך לחזור על קטעי קריאה מספר פעמים? כמה זמן ניתן לשמור על רצף פעילות, הקשבה?

 

3) אני מקשיב/ה חלקית למה שאומרים לי.

אמרו עלי שלדבר אלי זה כמו לדבר אל קיר. האם יש לך הרגשה שאת/ה מתנתק/ת בזמן שיחה? האם יש לך קושי לעקוב אחר מהלך השיחה? האם מחשבותיך נודדות בזמן שיחה עם אחר? האם מעירים לך על כך?

 

4) אני מתחיל/ה דברים ולא מסיים/ת, מתחיל/ה ו"נמרח/ת", עובר/ת מדבר לדבר, בעיקר במשימות מונוטוניות או ממושכות.

האם את/ה מסוגל/ת לעבוד לפי הוראות וללא צורך לבדוק כל הזמן את ההוראות כאשר לדוגמא מבשלים? האם יש לך קושי לשמור על רצף בפעילות? נטייה לעבור ממשימה למשימה מבלי להשלימה?

 

5) אני מתקשה בדברים הדורשים ארגון וסדר.

האם יש לי קושי לארוז תיק לקראת נסיעה ללא רשימה מוכנה, קושי בסידור הבית, סידור "אישי" של השולחן ואני נעזר/ת באחרים על מנת להיות מסודר/ת?

 

6) אני נמנע/ת או סולד/ת מביצוע מטלות הדורשות מאמץ של ריכוז מתמשך.

האם אני נמנע/ת מאתגרים? מלמידה של דברים חדשים בגלל קושי? מהכנת עבודות למסגרת אקדמית?

 

7) אני מאבד/ת דברים.

שאל/י את עצמך כמה פעמים אבדת מפתח, פלאפון וחפצים אחרים בתקופה האחרונה האחרונה. כמה את/ה מתעסק/ת במאמץ שלא לאבד דברים?

 

8) אני מוסח/ת בקלות כאשר אני עוסק/ת במטלות מונוטוניות כגון קריאה, הקשבה וכדומה.

אני זקוק/ה לשקט מוחלט כשאני לומד/ת או קורא/ת? במידה ויהיה רעש (למשל - מישהו נכנס לבית) האם הדבר יוציא אותי מריכוז (אפילו שהדלת לחדר בו אני עובד/ת סגורה)? האם לוקח לך הרבה זמן לחזור לנקודה ממנה הפסקת?

 

9) אני שכחן/ית.

האם כשאת/ה יוצא לטיול (קצר) את/ה צריך רשימה מסודרת (כי אחרת תשכח את רוב הדברים)? עד כמה את/ה תלוי ביומן בכדי להתנהל? עד כמה את/ה שוכח/ת היכן הנחת חפצים שונים? האם שולחן העבודה שלך מלא בפתקי תזכורת?

 

מצאת כי לפחות 6 קריטריונים נכונים לגביך? כעת בדוק אם יש לך סימנים להיפראקטיביות 

 

 

* ד"ר איריס מנור היא מנהלת מרכז הקשב של בית החולים גהה משירותי בריאות כללית ומנהלת תחום הפרעות קשב וריכוז באתר "כמוני".

Women-❣️
27/10/18 20:25

יש לי את כול הבעיות חוץ מי אחד

יוס-ואחיו
05/07/18 3:30

3 תסמינים וחצי... לדעתי חסר החיבור עם דיסלקציות, שעשויות להיות הגורם לתיסכול, שיוצר את אי השקט. כלומר מרגע שהילד/מבוגר מיואש מהיכולת שלו להבין (כתוצאה מדיסלקציה), הוא יתקשה להמשיך להתרכז כי לא יאמין שיש לו סיכוי.

liatalevi
18/05/16 14:31

לכולנו יש קצת בעיות קשב וריכוז לדעתי

אליה-סייג
02/12/21 9:35

אני מסכים כי איזה פסיכיאטר משעמם הוסיף בעיות או הפרעה

Gal0
27/01/13 11:13

זה לא מראה שיש לי הפרעת קשב?

חנן-טסקר
24/06/11 0:51

ישנה בעיתיות מאוד גדולה בלאבחן הפרעת קשב וריכוז באמצעות מבחן CPT (מבחן נוירו פסיכולוגי ממוחשב) בלבד.

מטרת מבחני ה- CPT כמו T.O.V.A או B.R.C ועוד היא לתת מידע מקיף ולבדוק את השפעת הריטלין על הנבדק (כאשר מדובר בבדיקת ה- T.O.V.A) ולבדוק את יעילות המינון התרופתי.

אני לא חושב שראוי לפרסם מוצר בתשלום וזאת על מנת לאשר את קיומה או אי קיומה של הפרעת קשב וריכוז אצל אדם מסוים.

בנוסף לכך, האם נעשו מחקרים השוואתים שבדקו את תוצאות המוצר שלכם בהשוואה למכשירי בדיקה אחרים ?

נטע-מסילתי
23/06/11 15:09

ממליצה לערוך מבדק ביתי הבוחן את תפקודי הקשב בשילוב מסיחים חזותיים ושמיעתיים.
המבדק קצר ומציג את ביצועיך לפי כל אחד ממרכיבי הקשב: קשב, תזמון, היפראקטיביות ואימפולסיביות לאורך המבדק ועם הופעת המסיחים.
www.amiadhd.com