מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

דניאלה הרצוג
דניאלה הרצוג
ד"ר (PHD) דניאלה הרצוג עובדת במכבי כאחות אונקולוגית מחוזית במחוז ירושלים שפלה. בעלת תואר שני ותואר שלישי במדעי הרפואה בתחום התמודדות עם סטרס וחרדה.
כמוניסרטןחדשותרווקים? הסיכוי לשרוד סרטן יורד

רווקים? הסיכוי לשרוד סרטן יורד

מחקר חדש: לרווקים סיכון גבוה יותר למות מסוגי סרטן נפוצים, בהשוואה לאנשים נשואים


הסיכון של רווק למות מסרטן גבוה ב- 35% מאשר גבר נשוי (צילום: Shutterstock)
הסיכון של רווק למות מסרטן גבוה ב- 35% מאשר גבר נשוי (צילום: Shutterstock)

 

הנישואים יכולים ממש להציל חיים – מחקר חדש מצא כי לאנשים נשואים סבירות גבוהה יותר לשרוד את מחלת הסרטן. חוקרים נורווגים שבחנו שיעורי תמותה מסרטן במשך ארבעה עשורים, מצאו כי גברים ונשים שמעולם לא נישאו, היו בעלי סבירות רבה יותר למות מ- 13 סוגי סרטן נפוצים, בהם סרטן הריאה, השד, המעי, הערמונית ומלנומה ממאירה.

 

המחקר שפורסם בכתב העת המקוון BMC Public Health נערך בקרב 440,000 נשים וגברים שאובחן אצלם סרטן בין השנים 1970 ל- 2007.

 

באופן כללי, הסבירות של גברים לא נשואים ונשים לא נשואות לא לשרוד את מחלת הסרטן הייתה גבוהה יותר. גברים ונשים שמעולם לא נישאו היו בעלי סיכון גבוה יותר לאבד את חייהם בשל המחלה בהשוואה לאלו שהתחתנו ובהמשך התגרשו או התאלמנו.

 

המחקר גם הראה כי קיים פער ההולך ומתגבר עם השנים, בשיעורי הישרדות מסרטן בין נשים וגברים שלא נישאו ואלו שכן התחתנו.

 

בשנים 1970 – 1974, לגברים שלא נישאו מעולם הייתה סבירות גבוהה ב- 18% למות מסרטן מאשר גברים נשואים. בתקופת הזמן 2005 – 2007, לגברים שמעולם לא נישאו היה סיכון גבוה ב- 35% למות מסרטן בהשוואה לנשואים.

 

בנשים, בשנים 1970 – 1974, בקרב אלו שלא נישאו מעולם הייתה סבירות גבוהה ב- 17% למות מסרטן בהשוואה לנשים נשואות. בשנים 2005 – 2007, נשים שמעולם לא נישאו היו בעלות סיכון גבוה ב- 22% למות מסרטן בהשוואה לנשואות.

 

החוקרים מסבירים כי ההבדל בהישרדות בין אנשים נשואים ושאינם נשואים עשוי להיות קשור לבריאות טובה יותר בתקופת האבחון או היענות טובה יותר לטיפולים ובדיקות. הם מאמינים גם כי התמיכה הרגשית מבן הזוג עשויה להשפיע. בנוסף, לאנשים נשואים - בעיקר גברים - סבירות גבוהה יותר לאיתור הסרטן בשלב מוקדם יותר, תודות לבן הזוג שמנדנד להגיע לבדיקות.

 

מחקרים קודמים מצאו כי מבחינות רבות, הנישואים טובים לבריאות. לאחרונה פורסם מחקר נוסף שמצא כי לאנשים נשואים יש סיכוי גבוה יותר לשרוד את מחלת סרטן המעי הגס.

 

 

BMC Public Health 2011, 11:804doi:10.1186/1471-2458-11-804

 

עוד כתבות בריאות באתר מוטק'ה