מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהל קהילת ער"ן

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מתנדב ער"ן

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".
שיחה חדשה בקהילת: ער"ן - עזרה ראשונה נפשית
מוביל קהילה
נעיצת הודעה
אתמול ב: 11:32 | תגובה אחרונה: אתמול ב: 14:11
ענת- מתנדבת ער

אנחנו נוהגים לשאול.

ואנחנו רגילים לענות ש...  "עבדים היינו לפרעה במצרים" וגם להגיד בקול רם את עשרת המכות ולחפש את האפיקומן או להחביא אותו בעצמנו.

אנחנו חושבים על כל מה שהשתנה לנו, וחוששים שעוד דברים יתחילו להשתנות לנו, אז אנחנו מדפדפים קדימה בהגדה, ומביטים על התמונה של בני ישראל החוצים בבטחה את ים סוף, צועדים בעקבותיו של משה שחצה אותו עבורם לשניים.

אנחנו מחפשים את הסדר, את המקום המנחם שיכול להקנות לנו מעט יציבות, מחפשים  בתוכנו את מה שנראה בלתי אפשרי למצוא בחוץ, את מה שיכול להחזיר לנו את שאבד לנו. מחפשים את ההגדה הפנימית שלנו.

אין לנו שליטה על מה שנשתנה, אבל יש לנו את השליטה על עצמנו וזה הרבה, יש לנו את השליטה על המחשבות שלנו, ועל הפעולות שלנו. והיא יכולה לברוא למעננו עולם חדש ומגוון. אנחנו יכולים לחשוב על תשובות לשאלות כמו  "מה נשתנה אצלי, מה אני רוצה לשמר, מה אני רוצה לשנות". השאלות האלה יכולות לשרטט לנו את המציאות שאנחנו יכולים לייצר עבורנו בתקופה הזאת. עצם חיפוש התשובה לקושיות כאלה הוא לפעמים המענה שיכול לאפשר לנו להישאר בלילה הזה מסובין. מסובין עם עצמנו ועם מחשבותינו, מסובין עם מי שקרוב אלינו, ועם מה שניתק מאיתנו. מסובין בלבבותינו עם אחינו החטופים, ומייחלים לחזרתם.

תגובות

פרפרונית
אתמול ב: 14:11

ואו❤️

תגובות

פיניקס57
לפני 4 שעות

פחות משלוש שעות ישנתי. אולי חובה להודות על שלושת השעות בהן כן זכיתי אבל איני חשה כך כרגע. ממש קמתי על שמאול אפילו הגעתי לעימות עם בעלי. תיכף אצא לי מהחדר ואכין לי לשתות. חרדה מהחג שמתקרב. אפילו שעשיתי את כל משיכולתי בניסיון להנעים גם לי וגם לבני משפחתי שהשנה אמורים להיות איתי/איתנו שום דבר לא מובטח - אפילו שמצב המדיני יאפשר לנו להיות במקום שהזמנתי. יש סוג של רשת ביטחון. בעלי כן מכשיר את המטבח והיום קנה מצרכים שגם אם נרצה לחזור באמצע הלילה/החג יהיה מה לאכול. גם כנגד שנה שעברה לא חוזרים ביום שישי. מאז שאני זוכרת פסח קשה. נראה לי שאריות מהשואה. יודעת שלאמא שלי טראומה מפסח בנוסף לפחד אובדן (אם היינו מאחרים בכמה דקות הייתה בטוחה שקרה אסון) ועוד אחרים. זוכרת את פסח האחרון שהייתה לה בבית 1944 - היא הייתה בת 12 וידעו שמיד אחרי החג יצטרכו להתפנות. - למרות זה, סבתא שלי הצדיקה הכינה את החג כמו שצריך. בכל זאת ברור שהיה מטח באוויר. ביי בינתיים. 

לפני 4 שעות | תגובה אחרונה: לפני 2 שעות

כל כך ניסיתי לעזור. עזבתי הכל ולקחתי בשתי ידיים את הפרוייקט הזה שנקרא לנהל עמותה. היו"רית לא הצליחה לנהל אותה לבד. היא עמדה לסגור את העמותה. לא ויתרתי לה. הבטחתי לה שאעשה הרבה דברים כדי להקל עליה ולהביא עוד מתנדבים לתפקידים שונים.

היום בקבוצה משותפת היא כתבה כמה ירידות לא רגישות למתמודדי נפש וזה מאוד חרה לי. פניתי אליה בפרטי ואמרתי לה שכדאי לה להיות יותר רגישה כי אנשים יוצאים מהקבוצה בגלל השיח הלא נעים הזה.

היא ממש כעסה עלי וירדה עליי ואמרה לי שהיא לא רגישה וככה היא ולא שמה על אף אחד והיא לא מעוניינת לשמוע את הדעה שלי. ניסיתי להגיד את זה הכי עדין שאפשר ובכל זאת היא התעצבנה ממש.

באותו רגע רציתי לפרוש מהעמותה. אני משקיעה כל כך הרבה ובסוף זה מה שנאמר לי? הדעה שלי בכלל לא משנה אז מה אני עושה שם? אני לא רוצה שידברו אליי בזלזול כזה.

בזכותי קבוצה מחו"ל הולכת לתרום לעמותה הזו המון כסף.

מדהים איך אפשר לשכוח את הדברים החיוביים ולהתמקד רק בשלילי. למה אי אפשר להתייחס אליי בכבוד בשום מקום בחוץ? אני לא מבינה למה זה מגיע לי.

תגובות

פיניקס57
לפני 2 שעות

בהצלחה. רעיון טוב מאוד. 

אתמול ב: 21:37 | תגובה אחרונה: לפני 5 שעות

תגובות

מופי
אתמול ב: 23:19

אוווי, מצטערת לשמוע

לפני 2 ימים | תגובה אחרונה: אתמול ב: 16:59

רוצה לבכות

כועסת

לא רוצה שהחיים שלי יסתיימו בלי אהבה

אבל אם כך יסתיימו, אז כך יהיה

אני לייבת לקבל כל דבר

ולהפסיק לחשוב על סיום החיים

הם יסתיימו כשיסתיימו

ובינתיים מנסה לתפקד עוד מילימטר ועוד מילימטר

רוצה לבכות

הפער בין הצד המקצועי לצד האישי שלי הולך וגדל

שזה טוב, כי הצד המקצועי שלי הולך טיפין טיפין ומשתפר ומשתדרג

והצד האישי?.. וואוו, אני שבר כלי.

איך להחזיק את שני החלקין, שיש ביניהם פער ממש גדול, שהולך וגדל

?

איך להחזיק את זה שהפן המקצועי משתפר

בעוד הפן האישי -

חרבונה בקיצור??..

כאילו אין קשר בין שני החלקים

ואני רוצה שיהיה קשר...

אני פשוט מותשת מאוד ועייפה מאוד.

ביומיים האחרונים חזרתי לישון, אחרי תקופת אימיפ וחרדות שלא ישנתי כמו שצריך אבל ממש,

ובכל זאת אני כל כך מותשת ועייפה...

ובכל זאת אתמול שחיתי, היום עשיתי טיפהצ'י קונג, עבדתי קצת ומנסה לסגור דברים לפני הנסיעה שלי ביום ראשון הקרוב.

אשמח לכל מלת עידוד. לכל מלה מחזקת.וכשאני אומרת מחזקת אני מתכוונת לכזאת שתשקף לי את הכוחות שלי שעולים מתוך הטקסט.

הרבה הרבה תודה למקום , למתנדבים ולכולן

תגובות

שרון-מתנדבת-ער-ן
אתמול ב: 16:59

פיניקס מאד מרגש ומאד מעצים מה שכתבת.

ומנהלת גן החיות זו תשובה גאונית 🤣

תגובות

פיניקס57
אתמול ב: 16:31

שמחה להכיר אותך אישה שמנסה אבל בלי לשתף קצת יותר  קשה לעזור אפילו להבין אותך. מעודד אותך לנצל את המגן של אנונימיות ולקפוץ למים. למרות שלפעמים נובחים אנחנו אף אחד מאיתנו לא נושך. לא ניתן. אני חורגת איתך כי אני מבינה שהמצב טעון , אין לנו לסמוך שלא נחריף לך את המצב ובזה את צודקת. בינתיים אני מציעה לשתף אותנו ביותר. מה את אומרת לגברים? בגדול הנסיון עדיף לתת לגבר אליך להתקרב. משיכה יותר יעיל מרדיפה. אבל את צעירה. זה אולי לקח שרק עם הזמן לומדים. אני פה - קוראת כמעט את הכל ואשמח לראות עוד פוסטים ממך. בינתיים שבת שלום וחג שמח.  

תגובות

פיניקס57
אתמול ב: 16:19

אני מבינה אחרת. את דואגת לפגוע בבת זוגך לעבר אבל איני מבינה את הקושי עם ״חמות״ שעוד לא פגשת. לדעתי אין טעם לשתף את החבר במיוחד כשאת עוד משתפת מגורים עם בת זוגך לשעבר. למה את מפחדת לדבר איתה בנידון? איננו זקוקים שתעני לנו. השאלה זה בשבילך לבדוק לעצמך. בהצלחה. 

אתמול ב: 14:56

כשאני כותב שיר, אני משתדל להכניס הרבה משמעות בטקסט מאוד קצר.

אני משתדל לנסח כל שורה כמיטב יכולתי ולהעביר את הרעיון בקצרה, לא תמיד זה מובן היטב.

אז חשבתי להרחיב קצת.

.

"כנגד ארבעה בנים..."

בגישת היהדות יש ארבעה סוגי אישיות עיקריים, לכן לכל אחד מהם צריך גישה שונה.

שיטת החינוך בימינו מנסה להתאים את הילד לבית ספר, זאת אומרת את כלל הילדים למסגרת אחידה שהילד אמור להיות מותאם אליה.

היהדות נוקטת גישה שונה, להתאים את דרך החינוך לילד.

כל ילד נולד עם אישיות שונה ולכן צריך לחנך אותו בדרך שמתאימה לו.

"חנוך לנער על פי דרכו..."

.

מיהו החכם? זה ששואל כל הזמן שאלות.

זה שמבין שהוא לא יודע ורוצה לדעת עוד ועוד.

השאלות האלה גורמות לו להפוך לחכם, לכלי קיבול לחכמה.

מי שמבין שהוא לא יודע, הוא זה שילמד ויחכים ואז יידע.

איך מחנכים ילד כזה?

פשוט עונים לו על השאלות.

נותנים לו מענה בהתאם לרמתו השכלית כך שהוא יוכל להבין למה צריך לעשות כל דבר ואז הוא יעשה אותו בשמחה.

.

מיהו הרשע? הנון קונפורמיסט, זה שאינו רוצה ללכת בתלם, שרוצה להיות שונה, מיוחד, להתנהג אחרת מאחרים ולהיראות אחרת.

הוא מוציא את עצמו מהכלל, בגלל שהוא מרגיש שהכלל מונע ממנו את היחודיות האישית שלו ובלעדי היחודיות שלו, איך יאהבו אותו?

אך הוא פעמים רבות עושה את זה בדרך שלילית, מלגלג על השאר, עוקצני, פוגע בסביבתו.

.

התשובה שהיהדות נותנת לילד כזה, היא להקהות את העוקץ שלו, זאת אומרת להסביר לו שהוא יכול להיות יחודי למרות שהוא חלק מהכלל, מהמשפחה.

שהוא אהוב גם אם הוא חושב אחרת, שהוא חלק מהמשפחה.

כי בסופו של דבר הילד הזה רוצה שיאהבו אותו, אך כדי שיאהבו אותו הוא חושב שהוא צריך להיות מיוחד.

לכן לילד הזה צריך לשים דגש על אהבה שלא מותנית בהתנהגותו.

הוא קודם כל אהוב, אחרי זה רצוי שיתנהג בצורה מסויימת.

.

אם הייתה לו יכולת בחירה אולי הוא לא היה בוחר להיות חלק מהמשפחה, אבל אין לו יכולת לבחור עכשיו, הוא חלק מהמשפחה ואת המשפחה אוהבים.

ללא תנאים.

וכאשר הילד מבין שהוא אהוב ללא תנאי והוא יכול להיות יחודי גם בלי לצאת מהכלל, הוא נגמל מהתנהגותו העוקצנית וכבר לא מנסה לפגוע באחרים רק כדי להרים את עצמו.

.

מיהו התם?

זה ששואל שאלה אחת ענקית.

זה יכול לנבוע משתי סיבות.

1.            הוא יודע שהוא לא יודע מספיק בשביל לשאול את כל השאלות הגדולות, לכן הוא שואל שאלה כללית כדי שילמדו אותו גם את מה שהוא לא יודע שהוא לא יודע.

2.            יכול לנבוע משטחיות, הוא שואל שאלה כללית כי הוא לא התעמק בפרטים ולכן שאלתו כללית.


בכל מקרה, התשובה נשארת אותו דבר, מורחבת.

תרחיב ותעמיק איתו כדי שידע ויבין לעומק.

.

מי הוא - זה שאינו יודע לשאול?

זה מי שלא יודע מספיק כדי לשאול.

זאת אומרת, כדי שהאדם ישאל על משהו, הוא צריך שיהיה לו מידע מסוים על הדבר ואז הוא יכול לשאול עליו שאלות.

כדי לשאול לדוגמה את השאלה הפשוטה: "למה השמיים כחולים?"

צריך לדעת מהם שמיים, מהו הצבע הכחול ושאפשר היה שהשמיים יהיו בצבע אחר.

אם אין לאדם את המידע הזה, כיצד הוא ישאל?

לכן את זה שלא יודע לשאול, מלמדים בצורות שונות, ברגע שיידע מספיק, גם הוא יוכל לשאול.

.

זה נכון שמחלקים את ארבעת הבנים לארבעה טיפוסים, סוגי אישיות.

אבל בכל אדם יש את כל הסוגים, פשוט במינונים שונים כאשר סוג מסוים מארבעת הבנים הוא דומיננטי אצלו.

.

מה הסוג הדומיננטי אצלך?



​​​​​​​

תגובות

הצג עוד

מנהל קהילת ער"ן

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מתנדב ער"ן

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".
רוצים לכתוב בלוג? הצטרפו לקהילת הבלוגרים
המידע והתכנים באתר "כמוני" נועדו להרחיב את הדעת ולשמש כמידע כללי בלבד. תכנים אלו אינם מהווים חוות דעת או עצה מקצועית, או תחליף להיוועצות ישירה עם איש מקצוע מתאים באשר לטיפול הנדרש