מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

OCD הפרעה טורדנית-כפייתית

חברים (437)
07/06/23 0:42 | תגובה אחרונה: 12/03/24 15:29

שלום רב 

בת כ40 . כשהייתי כבת 20 . בעקבות דמוי עצמי נמוך (שעלה הרבה מאז) נתקעה לי מחשבה שאולי אני לא מדברת בחופשיות כי יש לי בעיה באות מסויימת . זה ככ הפחיד אותי וגרם לי לחרדה בעניין וגם לכישלון. שכל פעם שהגיתי את האות כאב לי ונורא נבהלתי . מאז זה שקט רב החיים- לא יכולה להגיד ב100%. אבל ב90...

אך בזמני קושי ולחץ בחיים זה צף במלוא עוזו ומשגע את השכל ואת הפה אך בעיקר קשה לי להתמודד עם הזכרונות . אני נזכרת באותם מילים שניסיתי לומר והייתי מתוסכלת , שוב כואב לי הפה , אני אומרת את אותם מילים ונתפסת חרדה כמו בפעמים הראשונות , יש לי טראומה כזו מאז . כרגע התחלתי פבוקסיל ואני מבינה שההשפעה תיקח זמן . מה עושים עם הזכרונות הקשים? עם המילים המסויימות שמעלות בי חרדה בגוף בכל פעם ? ואני מדגישה את אותה אות וגם אז זה כואב . בקיצור לא נעים ! מרגיש שהחוויה הראשונה הטראומטית לא משתחררת ממני והפה והלשון לא בשליטה .

אני בטוחה שפעם פעם הגיתי את האות מצויין בלי מיצמוץ, אבל זה לצערי השתרש במשך השנים . ההצפה היתה לפחות 5 פעמים בחיי .

תגובות

עגנון
12/03/24 15:29

התאמני בזמן הפנוי על הגיית האות ואולי תפני לארגונים שעוזרים להגות מלים ועיצורים יותר בקלות, כמו עזרה פסיכולוגית מתאימה ואולי אף מורה לפיתוח קול או קורס תיאטרון.

תגובות

היי, אשמח לעזור

17/06/23 20:22 | תגובה אחרונה: 09/02/24 17:22

אני בן 56.. מאז שזוכר את עצמי אני אני סובל מהפרעה טורדנית כפייתית. כשאני יוצא מהחדר אני סוגר ופותח את הדלת מעל עשר פעמים... וההרגשה שלי תמיד שהגוף נשאר בפנים... הייתי צריך לאסוף את עצמי על ידי גירוד הקירות בתהליך שחוזר על עצמו. זה לא הטקס היחיד שהיה לי... האמת בכל דבר היה לי טקס. כשאני מדליק את האור או נכנס לישון או מחליף בגדים. פשוט אני הייתי כלוא בתוך עצמי כל חיי. זה בנוסף למחשבות מחרידות שהתלוו לי כל השנים... בגיל 25 התחלתי טיפול פסיכיאטרי ואני מטופל עד היום ... הטיפול הפסיכיאטרי הרגיע את החרדות שלי אבל האובססיות נשארו והייתי חסר אונים עד שאשתי שמעה מחברה שלה על מרכז לטיפול בהפרעות כפייתיות במודיעין...

אני כבר מטופל שם כשלושה חודשים והאמת השינוי במצב שלי דרסטי... לא יאומן.. הצלחתי בעזרת הטיפול להתגבר על ההפרעות הכפייתיות. כמעט אני היום ללא טקסים ובלי אובססיות, בנוסף אני היום מצליח להתגבר על המחשבות הטורדניות והקשות... בתקופה קצרה מאוד המצב שלי השתפר מעל 90%... 

אני משתף במקרה שלי ובהצלחה שלי בטיפול במרכז להפרעות כפייתיות טורדניות במודיעין במטרה לעזור לאנשים במצב דומה למצב שלי. כי אני סבלתי מאוד מאוד כל השנים וחבל שלא גיליתי מרכז זה מקודם

החיים שלי פשוט בעקבות הטיפול נעשו קלים ויפים יותר... אני מרגיש שיצאתי אל החופש מכלא של המחשבות ההרסניות שהיו לי 

תגובות

וואי, גם לי היה ויש: OCD הלכתי לסוג של רופאה בשם דנה עמישר, נחמדה מאוד הפנתה אותי למישהי בשם שיר, לא זוכר את שם המשפחה, מאז עברו +- חודשיים ואני מרגיש שיפור מצוין כיף שיש עם מי לדבר, נ.ב. אני יודע שאני עדיין ילד.

תגובות

כפאו-שד
21/01/24 19:01

שלום,

הקבוצה פה לא ממש פעילה. שאלות מהסוג הזה כדאי לשאול ב-"דכאון וחרדה", יש שם אנשי מקצוע.

22/08/22 2:25 | תגובה אחרונה: 16/09/23 3:12

מותשת, פשוט מותשת ב30 שנות מלחמה מול המפלצת הזאת שהורסת כך חלקה טובה בי.
ברגעים בהם הכי קשה לי ההפרעה עולה בי ומציפה את הנפש. היא גורמת לבריחה על ידי המחשבות הטורדניות, החרדות והאובססיות וסימני השאלה..
החרדה שלי היא סוג של היפוכונדריה, חוששת מחלות םיסיות אבל בעיקר מאובדן השפיות.
חלק מההפרעה באה לידי ביטוי בספק תמידי לגבי השפיות שלי , לחרדות שהובילו לעיתים לדי פרסונליזציה ולמצבים בהם יש לי מילים ומשפטים שקופצים לתודעה וגןרמים לי לספק תמידי לגבי השפיות שלי..פשוט בזמן שבו הראש שלי חושב על משהו קופץ לי מש9ט או מילה לצודעה משום מקום..פעם הייתי מתעלמת והיום אני חוקרת למה הראש שלי הפיק את המשפט/מילה האילו.. הפסיכיאטר שלי טוען שמדובר בסט מחשבות מאחורי המחשבות שלי ובסוף של אובססיה, אני מתמודדת עם התופעה הזאת 30 שנים עם רימיסיות יפות ואז ביום בהיר אחד הקטן שלי אןבחן כאוטיסט ואני התפרקתי..
מותשת מ30 שנים של מלחמה יומית, שלושה פסיכיאוריים, פסיכולוגית צמודה, שני סבבי סיביטי ובכל פעם שיש משהו בחיים שלי שיוצא משליטה כך גם אני עם ההפרעה... 
האם קיימת קבוצת תמיכה למתמודדים עם ההפרעה בזום? או פרונטאלית? איך להתמודד עם המצב הזה?? 

תגובות

אריק27
16/09/23 3:12

אני כל כך מזדהה איתך!

אני לצערי הרב הולך ונמוג אל תוך הטירוף הזה. אני חש כמו שבר כלי אל מול עוצמות החולי והשיגעון ומרגיש כה מותש ועצוב שנראה כי אני בישורת האחרונה.

תגובות

אריק27
16/09/23 3:08

העיקרון מאוד מוכר. עודף מודעות לפעולות יומיומיות של הגוף ועקב כך עלייה בתחושת הבילבול והחרדה ואז שיבוש היכולת לפעול באופן נורמטיבי. 

אשמח להחליף חוויות בנושא ואולי נוכל להיעזר ולהתייעץ בנושא. 

זה קשה מאוד ואף אחד (שלא באמת חווה זאת) לא יכול להבין אותנו.

437 חברים בקבוצה
הנרי 5
הנרי 5
בני241
בני241
Dlia
Dlia
סובלת מאוסידי
Rebecka
Rebecka
sandra2oo
sandra2oo
שליו868
שליו868
idophir78
idophir78
עידו מנתח התנהגות בן 45 מאופקים
עמוס 13
עמוס 13
Or36
Or36
Or28
Or28
גאיה20
גאיה20
יסמין
יסמין
הרטף
הרטף
OCD הפרעה טורדנית-כפייתית

OCD הפרעה טורדנית-כפייתית

אודות הקבוצה

הקבוצה מיועדת לאנשים הסובלים מ- OCD ורוצים לדבר ולשתף את מה שעובר עליהם עם עוד אנשים שיכולים להבין את מצבם. נשמח לעזור ולהיות כאן בשביל כל אחד ואחת מכם כי אנחנו מבינים אתכם, בהצלחה לנו.

OCD הפרעה טורדנית-כפייתית

OCD הפרעה טורדנית-כפייתית

אודות הקבוצה

הקבוצה מיועדת לאנשים הסובלים מ- OCD ורוצים לדבר ולשתף את מה שעובר עליהם עם עוד אנשים שיכולים להבין את מצבם. נשמח לעזור ולהיות כאן בשביל כל אחד ואחת מכם כי אנחנו מבינים אתכם, בהצלחה לנו.

יצירת קבוצה חדשה
קבוצות הן כלי נהדר להתדיינות עם שאר חברי הקבוצה על נושאים שרלוונטיים לקהילה לה אתם שייכים.