מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניבלוגיםהד"ר לשירותךטיפים לפסח לסוכרתיים ובכלל

5952 צפיות
טיפים לפסח לסוכרתיים ובכלל

לקראת חג הפסח הממשמש ובא הנה מס' טיפים לחג שכדאי לאמץ: 

 ליהנות בכמויות: לא לוותר ולא להגזים – חשוב להנות מהארוחה ולא לוותר על המאכלים האהובים אך לזכור לאכול במידה מתונה ובכמות קטנה.

מומלץ לשים בצלחת כמות ראשונית מוגדרת ממנה נאכל במשך הארוחה ולא כל פעם להוסיף "טעימות".

ניתן גם להגיש את הארוחה כולה בצלחות קטנות מהרגיל.

שמירה על השגרה: ביום של ארוחת ליל הסדר להקפיד לשמור על סדר ארוחות רגיל ולא להגיע רעבים לארוחת החג.בחגים מצמצמים: צמצום אכילת מצות. עדיף לבחור במצה קלה או מלאה ולאכול איתה גבינה 5% או טונה. השילוב של המצה עם מנת חלבון יגרום להאטה בספיגת הפחמימות, ימנע עלייה חדה ברמות הסוכר בדם ויוביל לתחושת שובע ארוכה יותר.שתייה לרוויה: שתייה מרובה – לפחות 8 כוסות מים ביום. השתייה תסייע במניעת עצירות שעלולה להגרם מאכילת מצות ותגביר את תחושת השובע.זמן להתאוורר: טיולים ופעילות גופנית יעזרו בשריפה קלורית ובצמצום הנזקים של ארוחות החג.  טיול ו/או פעילות גופנית במזג אויר בהיר ובטבע הפורח יתרמו לתחושת ההנאה של החג.הנאה ומנוחה: הכי חשוב לא לשכוח להנות, להרגע, לנפוש ולנוח.

 

דקיקה ותמימה, זוהי המצה אשר מביאה את המוקש הגדול הבא – המצה אכן נראית דקיקה ולכן עלולה להחשב כדלת קלוריות ובלתי מזיקה. המצה מכילה פי 2 מהקלוריות הקיימות בפרוסת לחם רגילה, ובנוסף לכך היא הרבה פחות משביעה מפרוסת הלחם הרגילה.כולנו מכירים ואוהבים את כופתאות הקיינדלעך שאוכלים מהם עוד ועוד בלי להרגיש בכלל (הן הרי חלק מהמרק...). 2 כופתאות קטנות יכילו בממוצע כ- 100 קלוריות.

 

 

כמה זה עולה לנו?

*   מצה רגילה = 130 קלוריות.

*   מצה עם סובין = 100 קלוריות.

*   מצה עם שיפון = 101 קלוריות.

*   מצה מחיטה מלאה = 105 קלוריות.

*   מצה מיני = 47 קלוריות.

*   2 קניידעלך קטנים = 80-100 קלוריות.

*   1 עוגיית קוקוס/בוטנים/אגוזים = כ- 100 קלוריות.

*   1 כף חרוסת = 70-100 קלוריות.

*   1 גפילטע פיש = 100-150 קלוריות.

*   כוס יין מתוק = כ-160 קלוריות.

*   1 כוס מיץ ענבים = כ- 100 קלוריות.

*     1 כוס יין יבש =  כ- 120 קלוריות.

ותודה רבה לדיאטנית וחברתי המהממת לימור שימרון נחמיאס על הטיפים

 

תגובות

חלינקה-ש
16/03/18 20:50

תודה רבה! מועיל ומלמד:smile:

ד
ד"ר נירית אבירן ברק
בוגרת לימודי רפואה בטכניון. בשנת 2000 סיימתי התמחות ברפואה פנימית בבית החולים בילינסון, ובשנת 2006 התמחות בסוכרת ואנדוקר...