מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

ייעוץ לתנועה, נשימה ותפקוד

כמוניבלוגיםייעוץ לתנועה, נשימה ותפקודזהירות! חמסין! -המלצות מאורנה יריב

איך מונעים החמרת קשיי נשימה בחמסין?

23/03/18 17:02
6207 צפיות
זהירות! חמסין! -המלצות מאורנה יריב

בימי חמסין כמו היום יש  לעיתים החמרה בקשיי הנשימה. אנשים רבים מרגישים שיותר קשה לנשום, יותר קוצר נשימה, יותר קשה להיות פעילים. הכל יחסית כמובן.

אז מה עושים:

דבר ראשון, כמו שודאי שמעתם, להגביר כמוית שתייה.

רבים אומרים לי :" כן . אני שותה הרבה." זה לא מספיק. נסו לרשום את כמות השתייה. כולל מרק, קפה,ומשקאות אחרים כדי לכל 10 ק"ג לשתות ביום חמסין 3/4 כוס נוזל כלשהו. אנא הקפידו! דבר זה בלבד יכול לשנות מאוד את הרגשתכם.

דבר שני: בניגוד להמלצות הקבועות שלי לצאת מהבית, במצב כזה אני ממליצה לא לצאת. סיגרו חלונות לכמה הימים הקשים האלו שתישאר קרירות יחסית בתוך הבית. אלו הימים שהדלקת מזגן תשפר את התחושה של הנשימה עוד יותר.

דבר שלישי: אמנם יש מגלה אבל הפעילות חשובה! אם אתם בבסיס לא יוצאים מהבית בדרך כלל, תרגלו ביום כזה הליכה בבית. אם בדרך כלל אתם יוצאים פעם ביום למכולת, תחליפו פעילות זו בהליכה בתוך הבית פעם ביום 10-15 דקות. אם אתם יוצאים ופעילים הרבה בדרך כלל, תעשו בבית הליכה של 30 דקות ואולי גם עלייה וירידת מדרגות 5 דקות. כמובן שהכל יחסי! המטרה היא כן לשמור על פעילות! 

דבר רביעי, פעמיים ביום במשך  5 דקות תתרגלו נשימות עמוקות.

בהצלחה ותרגישו טוב!!

 

אורנה יריב 

תגובות

אורנה יריב
אורנה יריב
www.PhysioClick.co.il יועצת בכירה לפיזיותרפיה. פיזיותרפיסטית משנת 1989. בעלים, מנכל״ית ויזמית של פיזיוקליק- PhysioCli...