מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מבריאנית מטרשת נפוצה

אני עושה עבודה טובה

28/07/18 19:13
4861 צפיות

אנחנו מגיעים לביתו של יצחק בן אורי בנתניה היישר משדה התעופה. אני, האיש שלי והתינוק הקטן והממש מתוק שלנו. בן ארבעה חודשים עכשיו. יצחק שספרו האלמותי "אמהוּת בדרך הטבע" מהווה את אחד התנ"כים שלי בחודשים האחרונים, מקבל אותנו במאור פנים. על שולחנו חבילת תמרים אורגנים (מזן דקל נור למי שממש רוצה לדעת), והוא מדרבן אותנו להתכבד. אני מבקשת לשמוע האם התזונה שלי טובה ומה הוא ממליץ לשנות. הוא מרוצה לשמוע שאני מניקה וגוער בי על כך שאני נותנת לילד תוספות של פורמולה מלאכותית. הערה מעולה המתיישבת להנאתה על רגשות האשמה שלי.. בגאווה אני משתפת אותו שאני פותחת את הבוקר בגרנולה ביתית עם פירות. כאן הוא כבר ממש מזועזע. לשם מה הגרנולה?? רק פירות! הוא פוסק. רק פירות טריים עד ארוחת הצהריים. בזו אחר זו הוא מציע לשנות את ארוחותיי, כשהקו המנחה הוא אוכל שמגיע לצלחת בצורה דומה ככל הניתן לצורה שאלוהים ברא אותו. קצת בישול אפשרי, אבל קצת. הוא עורך סדרת בדיקות גם לזיו הקטן שלנו, ששיאן הוא כשהוא מניח את התינוק על בטנו ומרים אותו באוויר כשהוא מונח על כף יד אחת שלו. הילד מותח את שריריו ובן אורי מרוצה מאוד. "טונוס שרירים מצוין" הוא מכריז. "את עושה עבודה טובה". אין מאושרת ממני באותו הרגע.   

תגובות

אני שמח לקרוא שבסופו של דבר המסקנה היא שאת "עושה עבודה טובה". לצד זאת, צורמת לי עמדתו של הגורו, בעיקר בגלל שאני פוגש נשים עם דיכאון לאחר לידה. גם כך קיים בלבול, מותשות, עומס רגשי. הנשים רוצות להיות אימהות טובות והאחריות הגדולה בשילוב תחושות אשמה מעיקות ויכולות בנסיבות מסויימות להיות בלתי נסבלות. לכן אני מתנגד לחוקים הנוקשים לגבי מה מותר ומה אסור ואיך הילד צריך לגדול. יש לתמוך ולהמליץ, ללא ביקורת, ובעיקר להבין את האם - על אחת כמה וכמה לאחר ילד ראשון.

רחלי-תמיד
29/07/18 12:41

תודה ערן. אכן, ליווי ויעוץ לנשים אחרי לידה צריך להיות מאוד רגיש, אחראי ומותאם.