מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

טרשתון - חדשות ועדכונים בנושא טרשת נ...

כמוניבלוגיםטרשתון - חדשות ועדכונים בנושא טרשת נפוצההוכרזה גירסא גנרית לתרופת הפאמפירה

הגירסא הגנרית זהה במרכיב הפעיל שלה לתרופת המקור אך יש לעקוב אחרי תופעות הלוואי

1445 צפיות
הוכרזה גירסא גנרית לתרופת הפאמפירה

חברת התרופות Mylan הכריזה בארה"ב על תחילת השיווק של גירסא גנרית לתרופת הפאמפירה (Ampyra) של חברת Acorda המסייעת לשיפור יכולות ההליכה אצל חולים בטרשת נפוצה.  התרופה הגנרית של Mylan נקראת Dalfampridine.

שתי הגרסאות, המקורית והגנרית, מגיעות בצורת טבליות המכילות 10 מ"ג fampridine, תרכובת אורגנית החוסמת את ערוצי האשלגן על פני השטח של סיבי עצב.  באופן זה מתאפשרת העברה טובה ויעילה יותר של האותות העיצביים לאורך הסיבים שציפוי המיאלין שלהם נפגע כתוצאה מהטרשת.

נתונים מניסויים קליניים, כולל כאלה שנערכו במשך זמן רב, הראו כי נטילה קבועה של פאמפירה יכולה לשפר באופן משמעותי את מהירות ההליכה והמרחק, כמו את היציבות והאיזון של החולים.  יחד עם זאת, חשוב להדגיש שההשפעה של פאמפירה אינה זהה בין החולים השונים ושלאורך זמן ההשפעה שלה אף יכולה להשתנות.

מחקר שפורסם לאחרונה הראה שהאינדיקטור היעיל ביותר לבדיקת צפי היעילות של התרופה הוא מרחק ההליכה המקסימאלי המושג לאחר 6 דקות.  במידה וחולה הטרשת מצליח, לפני קבלת התרופה, ללכת לפחות 211 מטר ב-6 דקות, צפוי שהיעילות שלה תהיה גבוהה מאוד.  ערך נמוך מ-211 מטר יביא לכך שהיעילות שלה תדעך לאורך זמן.

תרופות גנריות מאושרות הן כאלה שהוכחו כ-"שוות ערך" לתרופות המקור בפרמטרים של חוזק, מינון, איכות, בטיחות ויעילות. לתרופות גנריות יש את אותם מרכיבים פעילים כמו תרופות המקור והן פועלות באותו אופן. יתרונן הגדול הוא העלות שלהן - הן הרבה יותר זולות כי היצרנים שלהן לא צריכים לממן את עלויות הפיתוח של התרופות.

חשוב להדגיש שתרופות גנריות אינן זהות ב-100% לתרופות המקור מבחינת גודל, צורה והרכיבים העוטפים את החומר הפעיל.  לפיכך, לעיתים, לתרופות גנריות יש תופעות לוואי שונות מאלה של תרופת המקור וחולים הנוטלים אותן, צריכים לעקוב אחריהן ולדווח עליהן לרופא המטפל.

הניסיון בישראל מוכיח שקופות החולים מנסות להקטין, ככל האפשר, את עלויות התרופות שהן מספקות לחולים.  לפיכך צפוי שבעקבות האישור בארה"ב, התרופה תאושר גם בישראל ובסופו של דבר תינתן לחולים טרשת המקבלים אותה היום.  לאור האמור לעיל, כדאי לעקוב אחרי התרופה המדויקת המתקבלת מהקופה ועל תופעות הלוואי הנובעות מכך.

-------------

מידע זה מפורסם בחסות שיתוף פעולה בין עמותת "כמוני" ל-MS ישראל בע"מ (חל"צ) - חברה לתועלת הציבור המארגנת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, בני משפחותיהם ומעגלי התמיכה שלהם, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה.  חולים בטרשת נפוצה ובני משפחותיהם המעוניינים להשתתף בפעילויות שאנו עורכים, להיות בקשר עם חולות וחולים אחרים ולקבל סיוע ותמיכה - מוזמנים ליצור עימנו קשר ב-054-4522572 (ענת אילון) או באמצעות מילוי הטופס הפרטים האישיים באתר האינטרנט שלנו – http://www.ms-israel.co.il).   

 

תגובות

לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן הוא ממיסדי חברת MS ישראל בע"מ (חל"צ) ומכהן בה, בהתנדבות, כדירקטור. חברת MS ישראל יוזמת ומנהלת מגוון רחב של פ...