מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

תובנות בריאות

כמוניבלוגיםתובנות בריאותלשמור על הבריאות והמורל

בריאות עם הומור

מאת ארווין
19/10/18 17:19
1847 צפיות

זה כל כך חשוב בגיל שלנו, לנוח. למרות שחושבים שבריאות זה לקום מוקדם בבוקר ולא להמשיך לישון. פעמים רבות אני מתעורר לפנות בוקר, ומרגיש שאני לא מאה אחוז, מבחינה בריאותיות. אני יודע שזה נובע מחולשה. במקרה כזה אני ממשיך לשכב ומכריח את עצמי להמשיך לישון. אחרי שינה חטופה נוספת, אני מתעורר עם כוחות מחודשים, והמיחושים שלי נעלמים...

לפעמים, כשאני מתעורר באמצע הלילה, ומרגיש לא מאה אחוז. אני קם ושותה רבע כוס מים עם סודה לשתייה. וגם כדור מגנזיום ואומגה שלוש. אחרי זה אני צופה קצת בטלוויזיה, וכשאני מתעייף הולך שוב לישון. זה מבטיח לי המשך שינה עד הנץ החמה...

אומרים שבמה שאנחנו לא משתמשים, אובד לנו. ובאנגלית: USE IT OR LOSE IT.

כולנו מכירים את זה, שאנו שוכחים לעשות דברים שפעם היינו טובים בהן, רק מפני שהפסקנו לעשות אותם. דברים שלומדים, נשכחים אם לא משתמשים בהם, בצורה מעשית. כל זה גם נכון לגבי הבריאות. אל לנו להפסיק להיות פעילים, רק בגלל שאנו מרגישים קצת יותר חלשים, או בגלל שאנו חושבים, שזה כבר לא מתאים לגיל שלנו.

כל חיי הייתי פעיל ספורטיבית, וגם הולך קבוע לחדר כושר. בגיל מסוים, הפסקתי פתאום, מכל מני סיבות. זה בא בהדרגה, וברגע שחדר הכושר שלי נסגר, הפסקתי ללכת בכלל. שקעתי במין חוסר פעילות כזאת, עד שתפסתי את עצמי יום אחד. הבנתי שהדבר ממש פוגע בבריאות שלי ואני הולך ומתדרדר בכל הפרמטרים. מיד חזרתי לפעילות סדירה, אם כי שונה בתכלית, שמתאימה לגיל שלי. אני מקפיד עליה כל יום ויום. אני חושב שכמו כל דבר בחיים, מה שחשוב פה זה להתמיד.

 

כולנו אומרים העיקר הבריאות. ובאמת את הבריאות לא ניתן להחזיר. קשה לתקן גוף שנפגע. ובעיקר הגבלות גופניות, כמו כאבים שונים, עושים את החיים שלנו לקשים. הבעיה שאנחנו לא באמת מעריכים את הבריאות, כל זמן שיש לנו אותה. אלא רק כשהיא נפגעת. שמתם לב איך אנשים תמיד עונים, לשאלה: מה שלומך, "בסדר"? לא טורחים באמת לחשוב על כך. הבריאות שלנו נראית לנו טבעית. אומרים: מעולם לא חיית, אם לא מתת קצת. עד שלא נחטוף איזו מחלה, לא נוכל להעריך את הבריאות שלנו. מה שאתה לא מקדיש לו תשומת לב, פג ונעלם. אם לא נקדיש לבריאות תשומת לב, גם כשאנו בריאים, נהיה חולים ונצטער על כך. לכן רפואה מונעת כל כך חשובה. לכן חשוב לשמור על אורח חיים בריא והרגלי תזונה נכונים. מי שבריא גם שומר על אסתטיקה חיצונית, דבר המשפר את מצב רוחו וזאת בתורה שומרת על הבריאות. שכן ידוע שמצב רוח רע, רע לבריאות. בריאות אפשר לשמור אם נמנעים מכעסים, מקנאה, מצרות עין ומדאגות מיותרות. פתחו את לבכם, סלקו חששות ותמיד הרגישו שאתם ראויים לחיים טובים. אהבו את עצמכם ואחרים יאהבו אתכם. היו סבלניים, גם כלפי עצמכם וגם כלפי אחרים.

סלחו גם אם פגעו בכם. זכרו שלפעמים האויב שלכם, הוא שליח שבא ללמד אתכם דברים ולעזור לכם לעשות שינויים הכרחיים וטובים בשבילכם.

על כן עשו כל מאמץ להישאר בריאים, ואל תחכו שתהיו חולים, כדי להעריך את זה.

כמובן שהכושר הקוגניטיבי שלכם, הוא חלק חשוב מהבריאות. ואכן הוכח שהוא קשור למצב הגופני הכללי. לחץ דם, כולסטרול, כל אלו משפיעים על המוח. הבריאות הכללית, היא פקטור חשוב למניעת אלצהיימר ומחלות ניווניות במוח. דבר נוסף חשוב, הוא מצב הרוח, היות האדם ערני ומעורב ובסביבתו. פעיל מנטלית. שימרו על הבריאות והיא תשמור על המוח שלכם.

אני נוהג כל בוקר לשתות כוס מיץ לימון סחוט עם שמן זית (איכותי ובדוק) ומים חמים.

 

תגובות

ארווין
ארווין