מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

טרשתון - חדשות ועדכונים בנושא טרשת נ...

כמוניבלוגיםטרשתון - חדשות ועדכונים בנושא טרשת נפוצהמשרד הבריאות מפרסם את העקרונות הסופיים של רפורמת הקנאביס

משרד הבריאות מפרסם את העקרונות הסופיים של רפורמת הקנאביס

לצד הקלות ופישוט תהליך קבלת הרישיון, צפויה עלית מחיר והגבלה על הכמות המסופקת

1714 צפיות
משרד הבריאות מפרסם את העקרונות הסופיים של רפורמת הקנאביס

משרד הבריאות פירסם הבוקר (8/11/2018) את העקרונות הסופיים של רפורמת הקנאביס. עקרונות אלה הולכים לחולל מהפיכה בכל התחום, החל משלב קבלת הרישיון, חידושו, רכישת הקנאביס והרופאים המאשרים. הפרטים העיקריים הם כדלקמן:

  1. הרפורמה תיכנס לתוקף ב-1/4/2019 (כלומר בעוד כ-4.5 חודשים).החל מתאריך זה אספקת הקנאביס תעשה רק על ידי רכישה בבתי מרקחת.
  2. לצורך כך יורחב מספר בתי המרחקת המספקים קנאביס לכ-100 והמשמעות היא שהעלות של הקנאביס לחולה תהיה גבוהה יותר.  בנוסף, כמות האספקה תוגבל ל-60 גרם בחודש.
  3. בחודש הבא יפתח קורס נוסף להסמכת עוד 150 רופאים שיוכלו להנפיק רישיונות. בסה"כ הכוונה להגיע ליותר מ-230 רופאים מוסמכים בנושא.
  4. ההתוויה של קנאביס רפואי תורחב לעוד מחלות וחולים מעל גיל 75 יזכו להקלות נוספות.
  5. חידוש הרישיון יוכל להתבצע על ידי החולה עצמו ולא יהיה צורך בחתימת רופא. הפעולה תבוצע דרך האינטרנט והחולה יעלה את הבקשה ואת המסמכים התומכים באופן אלקטרוני.
  6. מי שיש לו רישיון עם תאריך תפוגה של אחרי 1/4/2019 יוכל לקבל את האספקה הביתה, אבל אחרי החידוש שלו האספקה תהיה דרך בתי המרקחת כאמור בסעיף 2.

על פניו, פרט להתייקרות הקנאביס וההגבלה על הכמות המנופקת, הרפורמה נראית חיובית. בכל מקרה, השטן נמצא בפרטים הקטנים וצריך יהיה להמתין ולראות כיצד הרפורמה תיושם ותתבצע.

עוד מידע ניתן למצוא בלינק לאתר קנאביס.

-------------

מידע זה מפורסם בחסות שיתוף פעולה בין עמותת "כמוני" ל-MS ישראל בע"מ (חל"צ) - חברה לתועלת הציבור המארגנת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, בני משפחותיהם ומעגלי התמיכה שלהם, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה.  חולים בטרשת נפוצה ובני משפחותיהם המעוניינים להשתתף בפעילויות שאנו עורכים, להיות בקשר עם חולות וחולים אחרים ולקבל סיוע ותמיכה - מוזמנים ליצור עימנו קשר ב-054-4522572 (ענת אילון) או באמצעות מילוי הטופס הפרטים האישיים באתר האינטרנט שלנו – http://www.ms-israel.co.il).   

תגובות

chooney
08/11/18 22:50

אין ספק שלפשט את קבלת הרישיון תעזור ותקל אבל מצד שני גם כך הקנביס יקר. עד עכשיו קיבלתי בהדסה למרות שיש לי סופר פארם מאד קרוב לבית. הפרש המחירים הינו מעל מאה שח לחודש שזה המון. מתי יתחילו גם להתחשב בחולים גם מהצד הכלכלי. לא אני בחרתי את המחלה ממנה אני סובלת אבל לעשות כסף על חשבוננו זו כבר הגזמה.

אביב17
09/11/18 11:15

עושים כסף במדיה הזאת רק על חולים וחלשים הכל זה רק תאוות ממון של מישהו שרוצה עוד כסף ועושה את זה על חולים צריך לעשות הפגנה לדהור את המדינה והממשלה הזאת הכל פה גועל נפש

אני יכול לעודד אותכם בגך שכרגע מתנהל בבג"צ דיון בנושא הכנסת הקנאביס לדיוני סל התרופות. אם הבג"צ יאשר את העניין, אז בוועדת הסל יבדק הנושא ואם הקנאביס יכנס - העלות תהיה נמוכה בהרבה.

אביב17
11/11/18 13:11

בסדר לביא אבל איזה כואב זה סתם תאוות ממון על החלשים כמו תמיד מנסה להיות נורמלי ללכת לעבוד יום מלא למרות כל הכאבים והדברים המוזרים הכאבים הקבועים וכל פעם כאב חדש במקום אחר לא רוצה ביטוח לאומי ואת כל מה שדומה להם מנסה להיות נורמלי ואז באים כל הרעים האכזרים האלה ומקשים את החיים עוד יותר נמאס מאוד אין אמונה באף אחד ממילא עד שאישרו וגם מה שנותנים זה לא מספיק ועד שמעלים לאט לאט עד המינון החודש זה לוקח הרבה זמן עכשיו גזרות חדשות

אביב17
15/11/18 13:31

ראיתי בתוכניות עלות של יצור קנאביס ממש אפסי אולי שקל לגרם אז כמה עוד לקרוע את החלשים הנכים החולים המבוגרים את כל האנשים הקשה יום

דורית1956
28/03/19 10:12

איך זה שיש מספיק קנאביס, איכותי ליצוא, ואין מספיק לצריכה מקומית?

כשהייתי ילד, לפני הרבה שנים, את התפוזים הגדולים והיפים היו שולחים ליצוא ובארץ היו משאירים את הקטנים והפחות יפים. למה? כי הרווח ממכירת התפוזים בחו"ל היה גדול מזה שהיה אפשר לעשות בארץ. אולי גם זה תקף לקנאביס? לך תדע מה השיקולים...

לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן הוא ממיסדי חברת MS ישראל בע"מ (חל"צ) ומכהן בה, בהתנדבות, כדירקטור. חברת MS ישראל יוזמת ומנהלת מגוון רחב של פ...