מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מבריאנית מטרשת נפוצה

תובנות על בריאות אחרי שני עשורים עם טרשת נפוצה - המשך

02/12/18 8:41
3053 צפיות
רק להיות

בחברה ההישגית שלנו אנו נמצאים פעמים רבות במרוץ עכברים של עשייה. לתפישתי, כדי לחזור לנתיב הבריאות חשוב לשנות את האיזון שהופר בין ה"לעשות" ((doing שהפך להיות חזות הכל ל"להיות" (being) שנזנח.

כאשר אני מפסיקה לרגע לעשות, לייצר, לנפק תוצרים, להוכיח משהו למישהו, אני מתפנה לראות את הדברים בצורה מאוזנת יותר. אני פנויה לבדוק סדרי עדיפויות, לזכור שבעצם אין לאן לרוץ (כי הכל כבר כאן), ויכולה לחזור בהמשך לעשייה ולסימון יעדיי ומטרותיי ממקום יותר מדויק ושפוי.

נסו ליצור הפוגות במהלך היום בהן לא תעשו דבר בעל משמעות או תכלית. ממש 'תבזבזו' את הזמן. נסו להתגבר על בררת המחדל שהיא תמיד "לעשות משהו". נסו לבהות, להקשיב, להרפות ופשוט להיות.

כבר אמר בודהא: "הזמן יקר מדי בכדי לעשות בו דברים"... 

תגובות

ערן-ברקוביץ
03/12/18 11:02

אני עוסק פעמים רבות בטיפולים שלי ב"לעשות" ו"להיות". הרבה פעמים אני מוצא ש"אין זמן" הוא התירוץ שמעל פני השטח כי ה- being (להיות) יכול לאיים - "אילו דברים/מחשבות מפחידות יכולות לעלות כאשר יהיה לי זמן ואתבונן בעצמי..." אני מצטרף לקריאתה של רחלי להרפות ולהקשיב כי אותן מחשבות נמצאות שם ופועלות עלינו גם אם נותנים להם מקום וגם אם לא (כלומר, גם אם מאוד עסוקים). עדיף לתת להן מקום, שיעלו, שנכיר את אותם התכנים והמחשבות כי אז גם ניתן לענות עליהן, לתקן אותן, לווסת אותן כדי להרגיש יותר טוב, אם כל הזמן נהיה עסוקים ולא ניתן לתכנים הללו מקום הם פשוט ימשיכו וימשיכו לפעול.