מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

הבלוג לתזונה וסוכרת

כמוניבלוגיםהבלוג לתזונה וסוכרתתזונת חורף וסוכרת מאוזנת

7 טיפים לאיזון הסוכר כשקר

17/02/19 17:17
723 צפיות
תזונת חורף וסוכרת מאוזנת

 

החורף הגיע, קר וגשום לפרקים וכל מה שאנחנו רוצים זה להיכנס למיטה עם כוס תה ומשהו טעים לנשנש שיחמם לנו את הבטן והלב.

לעיתים קרובות, לשינוי בעונות השנה ולהתקררות של מזג האוויר מתלווים גם שינויים בהעדפות המזון שלנו וגם ברצון (או בעיקר חוסר הרצון) שלנו לצאת לפעילות גופנית.

כל אלו גורמים לנו לאכול יותר ולהתאמן פחות וכתוצאה מכך לראות ערכי סוכר גבוהים מהרצוי.

יחד עם זאת, כדאי לדעת שהתחושות והחשקים המשתנים עם עונות השנה אינם גזרת גורל ואם יודעים איך לעשות את הבחירות הנכונות, ניתן לשמור על איזון הסוכר גם בעונה הקרה של השנה.

לפניכם 7 טיפים שיעזרו לכם לעבור את החורף בשלום עם סוכר מאוזן:

1.      השלמה עם השינויים הטבעיים בהעדפות התזונה- הבנה כי הרצון לאכילת מזונות חמים והפחתת צריכת מזונות קרים הינה נורמטיבית וטבעית. אל תילחמו בכך או תרגישו ייסורי מצפון כבדים בשל השינוי בהעדפות המזון אלא קבלו אותם באהבה כחלק מכם.

2.      נסו לשלב שתייה חמה שאינה ממותקת במהלך היום, במיוחד בשעות שבהם "בא לכם" משהו חמים ומנחם אך אתם לא רעבים. הנה מספר רעיונות לשתייה חמה שאינה מעלה את ערכי הסוכר: תיבול עם עלי נענע, מרווה, לימונית, לואיזה, ג'ינג'ר טרי, לימון, קינמון, ציפורן וכמובן חליטות תה מוכנות או קפה עם מעט חלב. אפשר להצטייד עם עשבי תיבול לתה גם בעבודה וגם בבית ואפילו להכין קנקן גדול לכל המשפחה.

3.      שלבו תבשילים ומרקים עשירים בירקות בתזונה היומית שלכם- זו הזדמנות נהדרת להתפנק על צלחת מרק עשירה או תבשיל של ירקות וקטניות. תבשילים המתבססים ברובם על ירקות כגון כרובית, ברוקולי, שורש פטרוזיליה, שורש סלרי, כרישה דלעת ועוד עם תוספת קטנה של גריסים, גרגירי חומוס או עדשים יובילו לערכי טובים יותר של ערכי הסוכר בהשוואה למרקים או תבשילים המתבססים על פחמימות ברובם כמו מרק עדשים או מרק אפונה.

4.      נסו לשלב ירקות חמים, גבינה צלויה, קטניות, עוף או דגים כחלק מהסלט שלכם- תוספת של שעועית ירוקה, כרובית, ברוקולי, קישואים או חצילים קלויים, פטריות מוקפצות, גרגירי חומוס חמים, ביצה וטחינה, פרוסות חלומי, סלמון או עוף צלוי גם יהפכו את סלט הירקות שלכם לארוחה שלמה ומשביעה וגם יחממו את שאר הירקות לטמפרטורה נעימה יותר לחיך.

5.      שמרו את הירקות והפירות מחוץ למקרר- כך לא תקבלו "מכת קור" ברגע שתכניסו אותם לפה. קנייה תכופה של ירקות ושמירתם בטמפרטורת החדר גם תוביל אתכם לאכילה של ירקות טריים יותר וגם תגביר את הנגישות שלהם ותזמין את אכילתם במקום מזונות שיכולים להעלות לכם את ערכי הסוכר במהירות ולאורך זמן.

6.      נשנשו אגוזים או שקדים- אלו דלים באופן יחסי בפחמימות, אינם מעלים את ערכי הסוכר ועשירים בוויטמינים, מינרלים ושומן איכותי.

7.      מה מחמם יותר את הגוף מאשר פעילות גופנית? נסו לנצל את שעות אחר הצהריים הנעימות להליכה שתחמם אתכם מבפנים וגם תעזור לכם לאזן את ערכי הסוכר. אפשר כמובן לבצע פעילות גופנית במקומות סגורים כגון חדרי כושר או בסטודיו להתעמלות או אפילו בבית עם סרטוני כושר בYOUTUBE.

 

בברכת חורף חמים ואיזון נעים.

בתיה

לכתבות נוספות בנושא תזונה וסוכרת בקרו באתר שלי בלחיצה כאן

לצפייה והרשמה בחינם לערוץ ה YOUTUBE שלי על תזונה וסוכרת לחץ כאן

 

 

 

תגובות

בתיה אלימלך
בתיה אלימלך
בתיה אלימלך הינה דיאטנית קלינית מוסמכת מומחית לסוכרת. בעלת תואר ראשון במדעי התזונה ותואר שני בניהול מערכות בריאות. כמו...