מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

תובנות בריאות

כמוניבלוגיםתובנות בריאותגילוי מפתיע לתופעת הפרעות בזיכרון לטווח קצר של קשישים

גילוי מפתיע לתופעת הפרעות בזיכרון לטווח קצר של קשישים

ניסויים שנערכו לאחרונה, הוכיחו כי ניתן לשפר את בעיית הזיכרון לטווח קצר של קשישים

מאת ארווין
24/05/19 23:44
1053 צפיות

גילוי מפתיע של הסיבה לדמנציה וזיכרון עבודה גרוע, אצל קשישים.

המוח שלנו פועל בעזרת פולסים חשמליים. אלו יוצרים מה שנקרא: סופות חשמליות במוח.

מדענים שחוקרים את הפולסים (זרמים חשמליים) האלו במוח, שאותם אפשר לאתר באמצעות קסדת אלקטרודות שחובשים על הראש, הגיעו לגילוי מפתיע. זרם חשמלי שמעבירים דרך אלקטרודות אלו, יכול לשפר לזמן קצר (כשעה) את היכולת הקוגניטיבית הזאת של הזיכרון.

הם מצאו שהסינכרון שבין גלי המוח הללו, משני צדי הראש, הוא האחראי על יכולת הזיכרון הזאת לטווח קצר (זיכרון עבודה).

כידוע כל פעולות חשיבה של המוח שלנו, גורמת לעוררות חשמלית בתוך המוח. את הפעילות החשמלית הזאת, ניתן לאפיין, לגבי מחשבות רבות, שהמדענים כבר איתרו. בכל פעילות מוחית כזאת, משתתף חלק מוח ספציפי לו. על צג המחשב של המכשיר ששולח את הפולסים, ניתן לראות את המבנה הייחודי שיוצרים תאי המוח שמשתתפים בכל סופה חשמלית במוח.

כלומר, המדענים הצליחו לנתר את הסופה הספציפית שמשתתפת בעיבוד זיכרון עבודה. זה הזיכרון שנפגע אצל חולי הדמנציה. אלו אינם מסוגלים לשלוף מתוך הזיכרון, פרטים שנחוצים לשימוש מיידי (למשל שם של רחוב או אדם). בעזרת פולסים ששלחו למוח, הם הצליחו ליצור סינכרון בשני סופות כאלו, משני צדי המוח. סינכרון זה הביא לכך, שהאדם הצליח, שעה אחרי שנחשף לפולסים החשמליים, לתפקד בשימוש בזיכרון העבודה, בצורה מיטבית. כלומר תוך שעה, הזיכרון של הקשיש שסבל מזיכרון עבודה פגום, הפך להיות זיכרון של בחור צעיר, בעל זיכרון עבודה מעולה.

 

אגב, עוד מידע בריאותי חשוב. מחקרים הוכיחו כי שמירה על היגיינת הפה והשיניים, יכולים למנוע מגוון רחב מאוד דשל מחלות. שכן מחלות רבות נגרמות מזיהומים ודלקות שנגרמות מחיידקי הפה שלנו.

תגובות

mikela62
26/05/19 13:23

לכמה זמן עוזרת קסדת האלקטרודות לקשישים? יש לחזור על הפעולה מידי יום?

ארווין
19/06/19 17:54

בינתיים זה רק ניסוי, עדיין לא התגברו על הבעיה הזאת...