מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

ייעוץ תרופתי אישי

כמוניבלוגיםייעוץ תרופתי אישי קנאביס - מריחואנה - ההסדרה החדשה משגעת את המטופלים וגם את מי שלא

קנאביס - מריחואנה - ההסדרה החדשה משגעת את המטופלים וגם את מי שלא

קנאביס - כל מה שרציתם לדעת על הרגולציה שנכנסה לתוקפה לפני כחודש

28/06/19 15:28
2567 צפיות
קנאביס - מריחואנה - ההסדרה החדשה משגעת את המטופלים וגם את מי שלא

יש שפוגשים את הקנאביס רק במדורי הכלכלה: לומדים מי מנפיק, כמה שווה החברה שהתמזגה, מי יצרן הקנאביס החדש שנכנס לשוק, מי היצרן הוותיק שנפל, מי שודד את העניים, ומי מרומם את העשירים.

אבל יש שפוגשים את הקנאביס כאשר הם באים לקבל את הטיפול שלהם ונתקלים ב"חסר בשוק", או מקבלים מוצר שלא נראה כמו המוצר שקבלו בעבר, או שנדרשים לשלם סכום שלא שלמו בעבר, או סתם נשלחים ממקום למקום רק כדי שיוכלו להמשיך את החיים שלהם כמו קודם, תחת הטיפול של קנאביס.

לאלה וגם לאלה כתבתי את הפוסט שלי, שכאן , שבקצרה ובשפה עניינית מתאר את המצב החדש, לעומת המצב שלפני הרגולציה.

הפוסט גם מאפשר לכם להכנס לעומק, עם לינקים מתאימים לכל הנהלים, הטפסים והחוברות שהוציא משרד הבריאות לאחרונה כתמיכה בהסדרה החדשה.

השורה התחתונה היא שקנביס איננו סתם עוד צמח שנמכר בבתי טבע ובחצרות היצרנים, אלא הוא שודרג למעמד של "כמו תרופה", מיוצר ונבדק כאילו שהוא תרופה, ונמכר דרך בתי מרקחת שרוקחיהם למדו ועברו הכשרה מתאימה.

באופן מפתיע, עבור חלק מהמתעניינים, כל תהליכי ההסדרה, והרגולציה החדשה יצרו מוצרים שעולים יותר כסף. נכון שהם מיוצרים עכשיו במפעלים איכותיים שכפופים לרגולציה כמו מפעלי תרופות, ונכון שהחומר הפעיל נבדק ונמדד היום, וקודם הוא לא נבדק ולא נמדד, נכון שהרוקחים צריכים לאכסן אותם בכספת, ולהקדיש זמן הדרכה ש(אין להם) לכל מטופל, אבל בכל זאת היו כאלה שהופתעו מכך שהמחיר עבורם עלה. אגב, היו גם כאלה שהמחיר בשבילם ירד, שכן בהסדרה הישנה המחיר היה אחיד לכל מנה, אבל קולם לא נשמע.

אז לפני שמאשימים את הרוקחים, שהם אחרי הכל, החוליה הכמעט אחרונה בשרשרת האספקה, ולפני שמכריזים שהקנאביס החדש לא דומה לקנאביס הישן, ושקודם היה יותר טוב, (תמיד זה ככה... לא כן?) הכנתי עבורכם את תקציר הארועים האחרונים, בקישור שכאן, כדי שהנושא יהיה מובן יותר.

אבל אם לא הצלחתי לענות על כל השאלות שלכם בנושא קנאביס, אם תכניסו כאן תגובה/שאלה, אשמח לנסות ולענות.

לפוסט שלי באתר המרכז לייעוץ תרופתי אישי הקליקו  כאן.

בברכה,

סימה לבני

רוקחת המרכז לייעוץ תרופתי אישי

www.mypharmacist.co.il

מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות- בעידן שבו המידע אינסופי" 

תגובות

chooney
29/06/19 11:05

תודה על התשובה. אכן. כבר זמן מה שאין למצוא שמן cbd וזה לא פשוט. אף אחד לא יודע מתי יחזור לשוק. האם אכן יאלצו את כולנו להחליף רופאים שחלקנו מכירים מעל עשור??? חלק מהרופאים שם, מקבלים רק פרטי, אני יכולה להעיד על עצמי שאני לא רוטשילד. האם הרופאים שנתנו את האישורים עד היום, יודעים על השינוי ואם הם עדיין יכולים להנפיק אישור? (אני מכירה לא מעט רופאים שלא ברשימה ואף פעם לא היו ברשימה. לא יתכן שבעיר גדולה כמו ירושלים יש רק רופאה אחת!! (השאר מטפלים בילדים או בעיות ספציפיות. יש רק אחת ממרפאת כאב. זה ממש לא הגיוני). בתקווה שהכל יעבור בקלות. ותודה על כל הסדר שעשית בבלאגן. שאלה אחרת: כמה זמן השמן מחזיק? באמת רק חודש כמו שכתוב על הבקבוק? או שאפשר לחכות עד שהצבע/טעם משתנה? שוב, תודה על עזרתך!!

סימה-לבני
29/06/19 12:16

הי, לחלק משאלותיך אין לי תשובה כרגע. אני יודעת שקורסים לרופאים ולרוקחים מתקיימים כל הזמן, כך שמספרם וזמינותם אמורה לעלות. לגבי שמן קנאביס, השם החדש שלו הוא "מיצוי" קנאביס, ולפי המסמך שאני מצטטת בפוסט, התפוגה שלו בהסדרה החדשה, המבוקרת, תהיה חצי שנה. לגבי המשך השימוש בו לאחר תאריך התפוגה, אני לא חושבת שתוכלי לקבל תשובה פורמלית מבוססת ממשהו, ולכן כל אחד לעצמו צריך להתנהג עם השמן בדיוק כמו שהוא נוהג להתנהג עם גבינת קוטג' שפג תוקפה. והמבין יבין... בברכה, סימה

chooney
29/06/19 14:42

תודה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוס...