מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

טרשתון - חדשות ועדכונים בנושא טרשת נ...

כמוניבלוגיםטרשתון - חדשות ועדכונים בנושא טרשת נפוצהה-FDA מאשר את Ofatumumab כתרופה חדשה לטרשת נפוצה

ה-FDA מאשר את Ofatumumab כתרופה חדשה לטרשת נפוצה

התרופה נלקחת אחת לחודש בהזרקה עצמית באמצעות עט-מזרק אוטומטי

1890 צפיות
ה-FDA מאשר את Ofatumumab כתרופה חדשה לטרשת נפוצה

מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) אישר את התרופה אופאטומומאב (Ofatumumab) של חברת נוברטיס כטיפול עצמאי לטרשת נפוצה.  התרופה, המושווקת תחת השם המסחרי קסימפטה (Kesimpta), מיועדת לחולים עם טרשת נפוצה התקפית (RRMS), טרשת נפוצה מתקדמת משנית (SPMS) ולתסמונת קלינית מבודדת (CIS).

על פי המידע של חברת נוברטיס, קסימפטה היא הטיפול המאושר הראשון לטרשת נפוצה, הממוקד בתאי B של המערכת החיסונית, שניתן לקחת בבית באמצעות זריקה תת עורית הניתנת באמצעות עט מזרק אוטומטי, פעם בחודש.  

התרופה צפויה להיות זמינה לחולים בארה"ב בתחילת ספטמבר.  במקביל, חברת נוברטיס הגישה את קסימפטה לאישור באיחוד האירופאי והחלטה בנושא זה צפויה במחצית הראשונה של 2021.  בישראל תוגש התרופה לאישור עבור סל התרופות לשנת 2021.

קסימפטה הוא נוגדן המכוון לחלבון הנקרא CD20, שנמצא על פני השטח של תאי B של מערכת החיסון.  מנגנון הפעולה המדויק של התרופה אינו מובן במלואו, אך בנוברטיס מעריכים שקסימפטה פועלת על ידי הפחתת כמות תאי B המניעים דלקת במערכת העצבים ותורמים להתפתחות טרשת נפוצה.

התרופה ניתנת פעם בחודש במינון מדויק באמצעות מזרק-עט, הליך שניתן לבצע בבית.  עובדה זו היא יתרון לעומת טיפולים אחרים המתמקדים בתאי B, אשר ניתנים רק בבתי חולים.

האישור של ה-FDA מבוסס על נתונים ממחקרים שהישוו בין קסמפטה לאובג'יו.  התוצאות, שפורסמו לאחרונה בכתב העת לרפואה של ניו אינגלנד, הראו שקסימפטה השיגה ביצועים העולים עליה בהפחתת שיעור הישנות השנתי, הגבלת התקדמות הנכות והפחתת נגעי מוח דלקתיים.  במקביל, פרופילי הבטיחות של שתי התרופות נתפסו כשווים.

https://www.multivu.com/players/English/8706051-novartis-kesimpta-fda-approval

___________________________________

מידע זה מפורסם כאן בחסות שיתוף פעולה בין עמותת "כמוני" ל-MS ישראל בע"מ (חל"צ) - חברה לתועלת הציבור המארגנת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, בני משפחותיהם ומעגלי התמיכה שלהם, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה.  חולים בטרשת נפוצה ובני משפחותיהם המעוניינים להשתתף בפעילויות שאנו עורכים, להיות בקשר עם חולות וחולים אחרים ולקבל סיוע ותמיכה - מוזמנים ליצור עימנו קשר ב-054-4522572 (ענת אילון) או באמצעות מילוי הטופס הפרטים האישיים באתר האינטרנט שלנו – http://www.ms-israel.co.il). 

תגובות

נועםד
22/08/20 12:21

תודה רבה על הכתבה לביא! נותן תקווה לראות שהתחום מתפתח. מקווה שמתישהו תימצא תרופה שתעצור את המחלה הארורה ואולי אף תוכל לרפא את הנגעים.

לוסי8פ
22/08/20 14:28

יעילה למתקדמת 2? יש תקווה!

לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן הוא ממיסדי חברת MS ישראל בע"מ (חל"צ) ומכהן בה, בהתנדבות, כדירקטור. חברת MS ישראל יוזמת ומנהלת מגוון רחב של פ...