מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

תובנות בריאות

כמוניבלוגיםתובנות בריאותהקורונה והגנים שלנו

האם הגנים שלנו, באופן אינדיבידואלי, משפיעים על הסיכוי שלנו ללקות בקורונה?

מאת ארווין
04/10/20 23:27
421 צפיות

בתוכניתו "שבת עולמית", (רשת ב', 3.10, שעה 0900) סקירת עיתוני העולם, מביא יצחק נוי מחקר מעניין על הקשר בין הגנטיקה, לבין מחלת הקורונה.

המחקר התפרסם בגארדיאן הלונדוני. לפי המחקר המקורי, שהתפרסם בירחון המדעי נאצ'ר, ההזדווגות בין ההומוסאפיאנס (האבות שלנו) לבין האדם הקדמון, הניאנדרטלי, גרמה להעברת גנים לאבות שלנו, שהשפעתם על מחלת הקורונה רבה, לרעה. הזדווגויות אלו, הניחו את היסוד לגנים המסוכנים. כ-16 אחוזים מכל האירופאים, וכחמישים אחוזים מתושבי דרום אסיה, נושאים בדמם את הגנים האלו. הדבר התגלה כשהשוו גנים של חולי קורונה קשים, לאלו של האדם הקדמון, הניאנדרטלי. הגן נפוץ גם היום בקרב תושבי בנגלדש.

לפי המחקר, הנטייה של בני האדם ללקות בקורונה, היא חלק מהאבולוציה הקדומה, של האדם  הניאנדרטלי. ההידבקות במחלה הייתה אז, דווקא נחוצה, בנסיבות אחרות, שונות לגמרי.

היום, לפי המחקר, יש אנשים הנושאים גנים אלו, והם מועדים להידבק בקורונה, לעומת מי שאין לו את אותם גנים קדומים, והם חסינים, לפחות יותר.

תגובות