מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

טרשתון - חדשות ועדכונים בנושא טרשת נ...

כמוניבלוגיםטרשתון - חדשות ועדכונים בנושא טרשת נפוצהרשיון לקנאביס בזול ומבלי לצאת מהבית

זהו פתרון מעולה למי שחושש לצאת מהבית בתקופת הקורונה

1535 צפיות
רשיון לקנאביס בזול ומבלי לצאת מהבית

מי שחי עם טרשת נפוצה סובל לעיתים קרובות מספסטיות וכאבים שאינם מגיבים לתרופות קונבנציונאליות.  במקרים מסוג זה ניתן להיעזר בקנאביס רפואי, שבמקרים רבים נותן מענה לבעיות אלו.  

משרד הבריאות הכיר בצורך הרפואי של החולים בטרשת נפוצה ונוהל 106, הקובע את רשימת הזכאויות לטיפול בקנאביס, כולל את המחלה ברשימת המחלות המזכות.הבעיה המתעוררת היא שלצורך קבלת מרשמים לקנאביס רפואי, נדרש רישיון ספציפי ממשרד הבריאות, שקבלתו דורשת המלצת רופא יעודי.  רופאים אלה גובים סכומים גבוהים המגיעים עד 2,000 ש"ח, זאת כאמור רק עבור המלצה בלבד לרשיון קנאביס.

על מנת להקל על החולים, עבר בכנסת לפני כשנה וחצי חוק המאפשר לרופאים מסויימים, לנפק רשיונות בעצמם, בעזרת מחשב ומדפסת ייעודיים המסופקים להם על ידי היחידה לקנאביס רפואי, זאת ללא צורך באישור משרד הבריאות.

על מנת למנוע את ניצול החולים, הוחלט בחוק כי רופאים יעודיים אלה יוכלו לנפק רשיונות קנאביס כאלה בעצמם רק במסגרת הרפואה הציבורית, ובעבור סכום גג של 278 ש”ח לשנה.  מאז שעבר החוק, אף קופת חולים לא הרימה את הכפפה והחלטת הכנסת הפכה לריקה מתוכן.  אולם, מגיפת הקורונה וההימנעות של החולים לצאת מהבית שינתה את התמונה.  

בשבועות האחרונים מספר רופאים, ואפילו מור רפואה מתקדמת בשבילך, החלו לנפק רישונות במסגרת שיחות וידאו ובמחיר שנע בין 285 ל-400 שקל. רופאים אלה מהווים חלופה זמינה וזולה לרופאים היעודיים הגובים אלפי שקלים עבור המלצה בלבד, שלא תמיד מאושרת על ידי היחידה לקנאביס רפואי (היק"ר) במשרד הבריאות.

מצ"ב מספר לינקים לרופאים המנפקים רישיונות במהירות ובזול.

המידע המופיע בפוסט זה מבוסס על מידע שהופיע לראשונה בכתבה במגזין "קנאביס".

­­­­­­­­­­­­­­­­___________________________________

מידע זה מפורסם כאן בחסות שיתוף פעולה בין עמותת "כמוני" ל-MS ישראל בע"מ (חל"צ) - חברה לתועלת הציבור המארגנת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, בני משפחותיהם ומעגלי התמיכה שלהם, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה.  חולים בטרשת נפוצה ובני משפחותיהם המעוניינים להשתתף בפעילויות שאנו עורכים, להיות בקשר עם חולות וחולים אחרים ולקבל סיוע ותמיכה - מוזמנים ליצור עימנו קשר ב-054-4522572 (ענת אילון) או באמצעות מילוי הטופס הפרטים האישיים באתר האינטרנט שלנו – http://www.ms-israel.co.il). 

תגובות

ערן-ברקוביץ
16/10/20 10:22

:omg: תודה על העדכון לביא, חדשות מעולות שבהחלט יכולות להקל על תהליך מסובך ויקר

לוסי8פ
29/12/20 0:23

שלום רב ערן. הכן חדשות טובות. לפני כ-10 ימים פניתי לדר' קרני באיכילוב שבזמנו המליץ לי על קנאביס, לחידוש רישיוני. עברתי לטיפול של דר' שיפרין ברמב"ם כי הנסיעות לתל-אביב נעשו קשות, גם לי וגם לשאול. הוא העביר אותי לטיפולה של מזכירתו שהתקשרה אלי ואמרה לי שהרופא לא יכול לחדש לי את רישיוני מכיוון ששנתיים לא הייתי אצלו ואמרה לי לבוא לביקורת. על זה אמרתי לה שדר' קרני יודע שהנסיעות קשות מנהרייה לתל-אביב ומה עוד ששאול עבר לפני כחודש ניתוח בכליה. תגובתה לא הייתה ידידותי בלשון העדינה. כבר כ-5 או 6 שנים שיש לי רישיון ורק זקוקה לחידוש. לא נראה לי שהיא יודעת היכן נהרייה נמצאת....(כבר נתקלתי במישהי שאמרה לי שנהרייה נמצאת בעמק בית שאן!!)

שלום לוסי, כל רופא מומחה יכול להמליץ על קאנביס בתחום הטיפול שלו, כלומר גם ד"ר שיפרין יכולה לעשות זאת. בנוסף, יש רופאים מאשרים קאנביס שניתן לפנות אליהם, כמו הדוגמאות בכתבה , כך גם ניתן להתייעץ ושלאול בקופת החולים מי הרופא שמאשר קאנביס באיזור ולפנות אליו כמו אל כל רופא מומחה.

לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן הוא ממיסדי חברת MS ישראל בע"מ (חל"צ) ומכהן בה, בהתנדבות, כדירקטור. חברת MS ישראל יוזמת ומנהלת מגוון רחב של פ...