מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

תובנות בריאות

כמוניבלוגיםתובנות בריאותמחקר חדש על תאי הלחץ

הטלגרף הבריטי פרסם מאמר על מחקר חדש למניעת הזדקנות

מאת ארווין
21/11/20 15:06
507 צפיות
מחקר חדש על תאי הלחץ

בתוכנית השבת של יצחק נוי ברשת ב', "שבת עולמית", הוא הביא מאמר מתוך הטלגרף The Telegraph, (מהמדור המדעי), על שיטה להילחם בזיקנה, מה שנקרא אצלנו "אנטי אייג'ינג".

זהו מאמרה של שרה קנפטון, מיום חמישי השבוע, בשם: "תהליך ההזדקנות הביולוגית של האדם נעצר בפעם הראשונה". המחקר נערך בישראל. בראשותו של פרופסור שי אפרתי, מהפקולטה לרפואה של אוניברסיטת תל אביב.

המדענים הצליחו להשיב בחזרה את השעון הביולוגי שגורם לתשישות ולחולי ככל שאנו מזדקנים (כולל סרטן). יש לציין שפרופסור אפרתי, עומד בחזית המחקר ואף הטיפול  בתאי לחץ  בארץ, באמצעות שימוש בתאי הלחץ, הנמצאים בבית החולים אסף הרופא. (שמיר).

העיקרון העומד מאחורי המחקר, הוא הקשר בין התקצרות קצות הכרומוזומים וריבוי תאי הזומבי, בגוף שהולך ומזדקן, והפגיעה בטלמרזים. אלו נמצאים בקצות הכרומוזומים. פגיעה בהם גורמת לפגיעה בדיאן.איי של התא. המחקר גילה שניתן לעצור את התהליך הזה, של קיצור הטלמרזים והשמדת תאי הזומבי (תאים פגומים אשר הגוף מייצר עם הזדקנותו), באמצעות שימוש בתאי לחץ, הנמצאים בבתי חולים גם בארץ. בעצם מתן החמצן בתאי הלחץ, הצליח ממש להשיב לקדמותו את מצב התא, 25 שנה אחורה!

תאי לחץ משמשים זמן רב, למלחמה בנזקים שגורמים מחלות, כגון הסוכרת, לתאי הגוף. פרופסור שי אפרתי כבר טיפל בשיטה זאת במספר גדול של אנשים. יש אנשים רבים שתמורת תשלום, קיבלו סדרת טיפולים בתאי הלחץ, מתוך אמונה שזה יעזור לחיזוק בריאותם. לא לכולם זה עזר... לא ברור אם נעשה בכלל, שימוש בטכנולוגיה חדשנית כלשהי במחקר זה. סביר להניח שהניסוי נערך כדי למשוך עוד לקוחות לטיפול הזה.

 

 

תגובות

ארווין
ארווין