מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

הדכאון והיהדות

רציתי רק להתנצל מכל הלב

מאת רפאל21
12/01/21 0:06
233 צפיות
זהות כפולה

שלום בריאות ושמחה לכולנו

רציתי לספר לכם שנולדתי להורים חרדים מקסימים עדינים ואצילים, וחלק מהשנים גדלתי במאה שערים. לפני כעשרים שנה היו נערי שוליים שכשהיו רואים בחורות בלבוש שלדעתם אינו בגדר הצניעות, היו רודפים אחריהם וזורקים עליהם אבנים, הבחורות היו צועקות ורצות בכביש בבהלה, ואמא שלי זכרונה לברכה היתה פותחת את דלת הבית שלנו שהיה על הכביש, ומכניסה אותם וסוגרת את הדלת, מוזגת להם שתיה מרגיעה אותם, [כמובן בלי לתת שום הערה], וכשהיה מתאים היו הולכות לדרכן.

זה מה שחונכתי בבית שלי, אבל לצערי ולבושתי זה לא מה שעשיתי. אני זוכר שאז לפני כעשרים שנה שהלכתי להתפלל בבית הכנסת ובאו תיירים לראות את הבית כנסת בפתח, ולי היה נראה שהלבוש לא צנוע, מלאתי ספל מים ושפכתי עליהם, חלק מהם נכנסו לחפש אותי, אך לא מצאו. היום אני מבין שחבל שהלכתי אז לבית הכנסת היה יותר טוב שלא הייתי מתפלל, ולא הייתי מציק לבני אדם.

היום אני יודע שזה לא נקרא שהייתי חרדי, כי קיום מצוות השם יתברך, זה לא לתפוס מצוה אחת ולנפנף בה על הראש של השני, אלא דבר ראשון זה לכבד אחד את השני, לא להתגאות, בטח לא להשפיל, ובטח לא להציק חלילה. כי השם יתברך אוהב מאוד כל אדם ובפרט את היהודים כי בנו השם בחר.

רימיתי את עם ישראל, עשיתי עבירות בסתר, ומצוות בגלוי, והשם יתברך שמו לעד לא ויתר לי, יש לי בן חילוני שחי בתל אביב והוא רוצה להתחתן רק עם בן... יש לי עוד בן חילוני שעבר צבא, וחתן שעבר צבא. ויסורים מינים ממינים שונים... ואני שמח.

היום אני מאוד אוהב את כל אחד מעם ישראל היקרים, אפילו יראה איך שיראה. אני מקבל את כל היסורים שלי בלב שלם באהבה גדולה, כי אבא שבשמים הוא מייסר אותי לתקן אותי, ואני יודע שיש לנו אבא טוב שאין כמוהו בעולם.

כולנו יהודים, כל מצוה קטנה שווה זהב. כל מעשה טוב - יהלום. אין מה ליפול ברוחינו, ואין במה להתגאות, להיות שמחים שאנחנו ילדים של השם יתברך

מקוה שתסלחו לי לכבוד ההורים שלי זכרונם לברכה, כי היום אני ממש לא אותו דבר, אני מעריך ומכבד כל בן אדם, ובפרט יהודי ולא משנה באיזה מצב הוא. כמו שאתם אוהבים אותי וכותבים לי ועוזרים לי להתגבר כשקשה לי, ולא בדקתם מי אני.

רפאל, שלכם באהבה לעולמים בלי תנאים

תגובות

atz
12/01/21 4:03

רפאל אתה גדול מהחיים וכל מילה מיותרת. חזק מאד !!!!

רפאל21
12/01/21 11:51

כשהייתי נער 'למדתי' בתלמוד תורה בירושלים, וכמובן שעוד לא הייתי מאובחן, ולא היה לי תירוצים... כנראה כשהייתי במניה, אחרי הלימודים הייתי סוחף אחרי את החברים שאהבו לעשות אתי 'אקשן', הסתובבנו בגאולה, וראיתי עני יושב על הארץ או על כסא נמוך ואוסף כסף. הייתי אומר להם שהוא לא עני באמת רק עושה את עצמו - לא יודע על סמך מה החלטתי. ואז התחלתי להתגרות בו, והמסכן היה קם ממקומו וצועק ולצערי זה היה הכייף שלי, והייתי אומר להם שהוא משוגע והיינו יורדים לו לחיים, והיה פעמים שהיינו עוקבים אחריו עד הבית שלו ומציקים לו, והוא היה צועק עלי ואומר בצער "אתה ראש הקבוצה". לצערי לא אחד ולא שניים כאלו. השם יתברך לא ויתר לי, אשפזו אותי בבית משוגעים וקראו לי משוגע. ומישהו הציע לי לפני כשנה וחצי לנסוע לחו"ל לאסוף כסף אצל נדיבים עשירים, שמחתי שאוכל לפרוע את חובותי, וגם התלהבתי לנסוע לחו"ל פעם ראשונה בחיים. תכננתי כבר שאני גומר את כל החובות, ובשאר הכסף אפרנס את משפחתי... וגם טיול ושם עברתי השפלות גדולות מאוד, כמו שרק השם יתברך יודע לעשות. אספתי כסף כמו קבצן, אכלתי אוכל רק בחינם באירועים, ובבתי כנסת. היו כמה לילות שנשארתי קצת רעב [בשלושה שבועות שהייתי שם קניתי בדולר וחצי אוכל], ישנתי בחינם אצל יהודים רחמנים. מישהו גם אמר לי למכור לו ילד אחד... עניים נתנו לי צדקה מקצת הכסף שהיה להם. משעה 6:00 בבקר עד 1:00 בלילה כמעט בלי הפסקה אספנו. בסוף הסכום שאספנו היה כעשרים אלף ש"ח. כל כך התאכזבתי, כל כך הרבה שעות עבודה, כל כך מאמץ וכל כך בזיונות. אמרו לי שזה פעם ראשונה, פעם שניה יהיה יותר. נסעתי שוב אחרי חודשיים, ושוב בערך כך היה, עם יותר בזיונות. אחר כך נזכרתי במה שאני הייתי מזלזל בקבצנים, ומצער אותם, והנה אני מקבל 'מדה כנגד מדה'. כמובן היום אפילו אם אני רואה הומלס אני מדבר אתו בכבוד בגובה העיניים, ומשתדל לתת לו משהו

רפאל21
12/01/21 12:35

כשהייתי בחור התארחתי בשבת אצל סבא שלי זכרונו לברכה, שהיה רב שכונה, וגנבתי לו כסף בשבת. באותה שבת היתה הפגנה נגד חילולי שבת, ואני בתור חרדי השתתפתי... נעצרתי על ידי המשטרה ליום אחד, ובחקירה שאלו אותי מאיפה הכסף, אמרתי להם סבא שלי הביא לי. הנס שלי שהם לא שמו לב לשאול אותי הרי באת למחות נגד חילול שבת ויש לך בכיס כסף? והיום אני שואל את עצמי, עברת על "לא תגנוב", כסף בכיס בשבת, ואתה צועק 'שבעס'? חרדי, חילוני, מי יכול לקבוע? רק השם יתברך רואה נסתרות. כולנו יהודים טובים מתקדמים לאט אבל בטוח