מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

דברים שבא לי לשתף

כמוניבלוגיםדברים שבא לי לשתףחזרה לשיגרה: 7 עצות לעשות זאת - בעיקר כשמרגישים שעדיין לא מוכנים

חזרה לשיגרה: 7 עצות לעשות זאת - בעיקר כשמרגישים שעדיין לא מוכנים

שנה שלמה של טלטלות של אי-ודאות, ארעיות, חוסר שליטה, שינוי הרגלים, ריחוק חברתי, חרדה כלכלית ונפשית, כל אלה עושים (ותובעים) את שלהם ואין דרך לחמוק מזה. מומחים כבר מזהירים כי עבור כ-15% החיים לא יחזרו למסלולם. למה אנחנו כבר לא מי שהיינו, ואיך בכל זאת מצליחים

מאת אנונימי
18/04/21 8:46
143 צפיות
https://www.ynet.co.il/health/article/BJhYPhf8O
מה קורה לנו?
השינויים ההתנהגותיים והמנטליים שחווינו במשך שנה ארוכה, בראו עבורנו תודעה מקבילה אחרת, ויתכן שאף מרתקת ומשוכללת יותר. כעת אנו בעליהן הגאים של שתי תודעות:

זו התזזיתית מפעם וזו העכשווית שלמדה מחדש להתכנס ולהאט. כזה הוא הנורמלי-החדש, יותר משוכלל, ולא פחות מכך מבולבל.
במצב הנוכחי אנו מתמודדים למעשה מול שלושה מרחבי פערים:
האחד - הפער בין מי שהיינו לבין מי שאנחנו היום.
השני - הפער בין הקצב הפנימי שלנו, לבין התנועה המהירה שבחוץ.
השלישי - הפער בין האופן בו אנחנו תופסים את התפקוד שלנו, לבין איך שנראה לנו שהחברים שלנו מתפקדים.
חשוב להבין שאנחנו מורכבים לפחות משלושה ממדים – גוף, ראש ורגש. גופנו יכול אומנם לשנות מצבים במהירות ומרגע לרגע לקום מהכורסה, להתלבש יפה, לצאת מהבית, ללכת למסיבות, להיתקע בפקקים, אבל נפשנו המורכבת לא הבשילה, היא עדיין בסגר ואינה מסוגלת לתמוך בתנועה המקבילה לגוף. למרכיב המנטלי שבנו דרוש זמן להתמרת התנועה במרחב ולהיפרדות מהרגלים שהספיקו להתקבע. המחשבות עדיין מבולבלות, הרגשות עדיין מטלטלים, והזמן שהם צריכים על מנת להתייצב בחזרה ארוך ועשוי להימשך חודשים (ואף שנים).

תגובות

LaLuna
18/04/21 9:33

הייתי צריכה לקרוא את זה עכשיו. אז, תודה! ההרגשה הזו שהכל בסדר וכלום לא בסדר באותו זמן. חשבתי שזו רק אני. חשבתי שאני משתגעת. שאלתי את עצמי אם אולי משהו פתאום לא מאוזן בתרופות, אם אולי זה הכיוון שאותו אני צריכה לשנות. התנועה המהירה בתוך נופי היום-יום המתחלפים הואטה ובמקום להתמקד בחוץ התזזיתי מצאתי את עצמי מתעמתת עם התבוננות ארוכה, עמודה ואיטית פנימה. שנים שהייתי עסוקה מידי לזה... עסוקה בלברוח מעצמי, ועכשיו... אין לי את ההרגלים. אין לי את הכלים. ההתמודדות הזו מורכבת ולא נעימה לי בכלל. עכשיו אני מבינה. אבל מה עושים?

אורי-בורי
18/04/21 10:26

היי ירחית גם אני מצאתי בכתבה, דברים שקורים בחיי. תנסי את העצות בכתבה, אני בודק אותן גם. מאחל לך הצלחה במסע חייך :-)