מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

בריאה עם מחלה

18/05/21 21:51
540 צפיות
טוב שהספקנו

הקיץ החל ועמו ימי שרב כבדים. לנו נותר מסלול אחרון לסיום השנה השניה "בשביל ישראל".
הסתבר שביום המתוכנן לטיול באזור טבריה הפכה תחזית מזג-האוויר טריגר לביטול מוחלט של הטיול.
אך לא!!! לשמחתנו הרבה, תושייתו וגמישות מחשבתו של המדריך יצרה עבורנו יעד ושעת טיול שיתאימו במדויק לתנאים.
שהרי אורכו של השביל 1160 ק"מ, למי איכפת אם נבחר מסלול אחר בעת הצורך.
הפעם יצאנו לדרכנו רק בשעות הצוהריים, ועד הגענו ליעד החלו הטמפרטורות לרדת ובריזה נעימה נשבה מכיוון הים.

נקודת המוצא, "בית חנניה", מושב השייך לחוף הכרמל, הוקם ע"י פיק"א בשנת 1950, עולים ממזרח אירופה.
בגבולו הצפוני נמצאת אמת מים רומית, זו מערכת שהזינה את העיר קיסריה במים, כבר עם היווסדה בימי הורדוס ועד למאה ה-13 בה נהרסה ע"י הסולטאן ביברס.

בדרכנו חצינו את נחל עדה, והמשכנו ברחובותיה של "ג'סר-א-זרקא", זוהי עיר ערבית-מוסלמית היושבת לחוף הים התיכון.
פירוש השם בעברית הוא "הגשר הכחול", והוא ניתן מאחר ולמרגלות הקטע האחרון של נחל תנינים, בשפך הנחל, נמצא גשר שנבנה במיוחד עבור הקיסר וילהלם השני לכבוד ביקורו בארצנו בשנת 1898.

משם המשכנו לנמל הדיג של הישוב, וממנו שמנו פעמינו על חוף הים לאורך אמת המים עד שהגענו לקיסריה.

ההליכה על החול הייתה מאתגרת מאוד ויחד עם זאת מהנה, כשרחש הגלים הנשבר אל הסלעים היה מרגיע.

סיומת נפלאה לשנת השביל.

הספקנו לחגוג את סיום השנה בערב קסום של מפגש, מצגות, ברכות וכמובן תקרובת מעשה ידנו שהייתה טעימה במיוחד.
בעצם כבר בערב הזה יכולנו לצפות לרעות המתרגשות ובאות עלינו, אחת מחברות הקבוצה שגרה בירושלים, נשארה תקועה בכביש מספר 1 כשהמון צעד וחסם את הכביש. בכל כמה שעות התבשרנו על הסלמה במצב, ומבצע "שומר החומות" החל.
שבנו לדאגה, לאזעקות, ללילות ללא שינה, ועברנו שוב לריחוק מילדינו הגרים בערים אחרות.
כבר תכננתי את ארוחת חג השבועות שכה אהובה עליי. האמנתי שהסבב הזה יסתיים לקראת החג, אבל לצערי ישבנו אישי ואנוכי, כמו לפני שנה לבד בבית. נצמדנו לחדשות הבלתי פוסקות.
דואגת מאוד עד מתי תמשך האנרכיה השולטת במדינתנו, ומביאה אותנו עד פי התהום.
מקווה שמנהיגינו ימלאו את תפקידם בכובד ראש ובאחריות כראוי לנו, וישיבו את הביטחון, האמון והשקט בין יושבי ארצנו ובין היושבים מעבר לגבול.
והלוואי שנשוב לחיים רגועים, משפחתיים וחברתיים!