האם הזלזול בתחלואי נפש - נובע מחוסר הבנה של עוצמתן?
כאשר חייל נמצא בשדה קרב - או חולה בטיפול נמרץ גוסס,
זה לא הזמן לתת לו ביקורת 'קונסטרוקטיבית' - על קריירה, משפחה ועל כמה שהוא צריך להתבסס.
בשדה הקרב זה לא הזמן הנכון לחשוב על אסטרטגיית ארוכת טווח - זה הזמן לרסס,
אילו חייל היה עושה זאת - מפקדו היה צועק, "זה הזמן לירות - לא להסס!"
אילו רופא היה נותן ביקורת - במקום לחבוש פצוע קשה שלידו גוסס,
היו צועקים לו, "משוגע, תגיש לו עזרה ראשונה - אתה לא רואה שהוא בדמו מתבוסס?"
.
כאשר אדם נמצא במלחמה בין חיים למוות - זה לא הזמן לתת לו ביקורת,
זוהי תובנה פשוטה שעבורה לא צריך דוקטורט בפסיכולוגיה - ואפילו לא תוכנית לימודים מקוצרת.
לגוסס בשדה הקרב - לא מתחילים להרצות עד כמה חשיבה חיובית עוזרת,
גם אם זה נכון - את הדימום הקשה שלו היא לא עוצרת.
הוא זקוק לניתוח שדה - הנשמה, חוסם עורקים ומחט אינפוזיה שלזרועו מוחדרת.
.
הדיכאוני פעמים רבות נמצא בין חיים למוות - בדיוק כמו החייל, גם הוא במלחמה.
מחשבות אובדניות, חרדה - קשיי הירדמות,סיוטים והמאבק להתעורר לקול צילצול השכמה.
כאשר רואים פציעה פיזית קשה - גם נורמטיבים מבינים שזה כואב בעוצמה,
אך עוצמת תהומות הכאב הנפשי שטמונה בדיכאון - בעיני רוב האנשים תעלומה.
כאבו של הדיכאוני שקוף - הוא אינו נחשף במצלמה,
אולי זו הסיבה שסביבתו מלאת ביקורת - במקום לנקוט בצעדים מעודדי החלמה?
.
במסע נפש קוגניטיבי - תוהה לעצמו אינטרוספקטפובי,
מבין שלל מחשבותיו - מה אובייקטיבי, מה סובייקטיבי ומה בכלל פיקטיבי?
.
האם הזלזול בתחלואי נפש - נובע מחוסר הבנה של עוצמתן?
האם אדם יכול להבין את עוצמת דיכאון ארוך שנים - כאשר הוא חווה רק עצב קטנטן?
האם זו הסיבה שפעמים רבות מתייחסים אל פצוע נפש - כמו לשרלטן?