מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהמישהו ניסה NLP כדי להתמודד עם חרדה? זה עובד?

מישהו ניסה NLP כדי להתמודד עם חרדה? זה עובד?

טיטי
23/11/11 2:20
8 תגובות

כדאי לי?

ועוד שאלה טיפול בהתמודדות ישירה או איך שלא קוראים לזה , למשל עם בעח שאני חוששת מהם ביותר ובגללם לא מטיילת לעולם (נחשים, גוקים) - זה נעשה? איפה? על ידי מי?

אני בת 42 הגיע הזמן שאקח את עצמי בידיים ואתחיל לחיות...

אשמח לעזרה וגם אם יש פה מישהו שעבר וחווה בצמו.


תגובות

שלום לך טיטי יקרה.
כל הכבוד על הנחישות. אכן, זה מטורף שלא תטיילי ולא תטרפי את העולם בגלל פחדים כאלו.
אנ אל פי, היא שיטה של דמיון מדרך. הטיפול כולו מבוסס על שלבים מובנים של תהליך, שבסופם את אמורה "לצאת מן הדמיון אל המציאות"
ולהפסיק לפחד מאותן חיות, שטורפות את דמיונך.
להערכתי עדיף לך, נוכח, הבעיה הממוקדת שאת מציעה להיות מטופלת בהיפנוזה. לצורך שלך הטיפול בהיפנוזה עשוי להיות יותר קצר ויותר
אפקטיבי.
לגבי אנ. אל פי את יכולה לחפש באיטנרנט אנשים, שמתמחים בתחום. הטיפול נעשה ע"י אנשים שעשו קורס בנושא.
לצורך לימודי אנ. אל. פי אינך חייב להיות איש מקצוע אלא לעבור את הקורס. אין פיקוח על מי שמתקבל לקורס וכמו כן ישנם קורסים שונים
בארכם ובמשכם החל מקורס של עשרה ימים ועד שלוש שנים - כל זה איננו אומר, שאין אנשים מכשרים בנושא. אך כל עוד אינך יודעת על מישהו ספציפי רצוי שתדעי את הפרטים הללו לפני שאת מחליטה.
בהצלחה.

ליאור-ברקן
25/11/11 8:54

טיטי שלום,

אכן, כמו שאורית כתבה, מגיע לך ליהנות מטיולים ובכלל מהחיים ולכן דווקא כן הייתי ממליץ לך לבחון את האופציה לעבוד עם מטפל העוסק ב-NLP. עם זאת, הרשי לי לתקן את דבריה של אורית, אותה אני מעריך מאוד.

אני עוסק ב-NLP בתשע השנים האחרונות ומכשיר בתחום, כך שאשמח לתת מידע מיד ראשונה. עם זאת, אינני עוסק באימון או בטיפול באנשים בשנים האחרונות, כך שאין לי פה אינטרס נסתר, מלבד להגיע לדיוק.

NLP הינו תחום שלם העוסק ביצירת שינוי ומכיל, בין השאר, תהליכים ממוקדים שבהם מדריכים את הדמיון. תהליכי הנחיית הדימיון בתחום שונים בצורה מהותית מאלו הארוכים של הדמיון מודרך או של ההיפנוזה.

תהליכי פירוק פוביה ב-NLP הינם מהירים מאוד (יכולים לארוך גם 5 דקות אם התבצע תשאול נכון) ואפקטיביים מאוד (מדובר בשינוי עמוק ויציב שממשיך איתך לאורך שנים).

הסיבה ליעילות כלי ה-NLP היא שילוב בין תשאול נכון, לתובנות שהגיעו מעולם ההיפנוזה ולכלים המגיעים מתוך עולם הפסיכולוגיה ההתנהגותית (התניות פאבלוביות למשל). השילוב נעשה בצורה דינאמית המיועדת לבדוק בזמן אמת כי השינוי נעשה בכיוון המתאים ביותר ללקוח. במידה ולא, שיטת ה-NLP מאפשרת לנו את הגמישות לשנות.

הטיפול נעשה על ידי אדם שהוכשר (ובקשי לראות את התעודה) על ידי אדם שעבר הכשרה לעסוק בתחום (נקראת פראקטישנר), המוכרת בכל העולם. ההכשרה אגב, הינה אחידה ברמת התכנים בכל מקום בעולם ואורכה שונה בין בתי הספר בתחום, מסיבות עסקיות-לוגיסטיות.

במידה ותרצי עוד הרחבה בנושא, אשמח לעזור

אפרת_זיו
25/11/11 8:59

אורית וליאור אני מודה לכם מאד על התתייחסות!
עוד שאלה לגבי אנ אל פי, בלי קשר אלי הפעם, האם אפשר להשתמש בזה כדי לגרום לאדם מכור להפסיק לעשן?

הי ליאור.
תודה על ההארות. בתור  מי שלמדה אנ. אל פי וגם הפנוזה, נראה, שהדבר החשוב ביותר הוא אישיותו ונסיונו של המטפל ולכן כדאי להגיע
בשני המקרים למטפל, שהתקבלו לגביו המלצות.
לגבי אנ. אל פי פגשתי אנשים (במהלך לימודי) אשר חסרו כל ידע ורקע בטיפול עשו קורס קצר ופרסמו עצמם כמטפלים. תופעה אשר איננה
יכולה לקרות בלימודי ההיפנוזה.
שני הכלים מצויינים ועשויים להביא לתוצאות טובות, להערכתי באותה המידה.
אגב, בלימודי היפנוזה. מדגישים כי אנ. אל. פי זאת גם הפנוזה ולכן כ"כ חשובה מהימנותו וכישוריו של המטפל.
אורית.

לטיטי שלום.
אפשר לעבוד על התמכרות לעישון דרך שיטת אנ. אל. פי.
בהצלחה

ליאור-ברקן
25/11/11 11:06

אורית,

אני מסכים איתך לחלוטין ומודה לך על חידוד הנקודה. לטעמי יש גם טעם נפגם בהצגת ה-NLP כשיטת טיפול, למרות שזה מה שנהוג בתחום. NLP אינה שיטת טיפול אלא שיטה המאפשרת לך לשנות התנהגויות קיימות דרך שיטות למידה מתקדמות.

במידה ואדם רוצה לקרוא לעצמו מטפל, בכל תחום שהוא, עליו לעבור הכשרה שתסמיך אותו להכנס לפנקס המטפלים ונושא זה מעוגן בחוק.

אגב, NLP אינו היפנוזה אלא משלב תהליכים היפנוטיים בתוך העבודה וזה הבדל משמעותי מאוד. כמו שאת בוודאי יודעת, בכדי להפנט עליך לעמוד בסטנדרטים ולעבור הכשרות דרך האגודה הישראלית להיפנוזה ולכן חשובה ההבהרה הזו.

ב-NLP אותו אנחנו מלמדים, שהותאם לישראל ולחוקיה, אין התיחסות לאינדוקציה (הכנסה לטראנס) ולהכנסה למצבי טראנס בכדי ליצור את השינוי. במקומם הועצמו תהליכי ההובלה שמאפשרים ללקוח לסמוך יותר עלינו ולשתף איתנו פעולה בתוך התהליך ומשם מגיעה עוצמת השינוי של ה-NLP.

ליאור

שרה-4
24/03/19 1:19

אורית שלום רב רציתי להתיעץ איתך בקשר לבחור צעיר בן 18 שמקבל תרופות סרקוואל ולוסטראל 200מג כמה זמן תריך לקחת עד שרואים תוצאותלוסטרל העלה ל200לפני חודש בערך הסבל שלו קשה מאוד יוצא לרחוב בפחד גדול כאילו מסתובב בעזה מקבל גם טפול גוף נפש מה עוד אפשר לעשות ממש כאב לב עצום הבחור לא מתפקד בצורה נורמטיבית ונמנע .

שרה-4
24/03/19 19:57

שרה יקרה תתני לי בבקשה קצת פרטים על היפנוזה האם זה לא מססוכן הוכית את עצמו בנקוי טראומות ואו.סי.די.