מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר גרשון פינק
מנהל יחידת הריאות במרכז הרפואי קפלן.
דר-ניסים-אריש
דר-ניסים-אריש
בוגר הפקולטה לרפואה האוניברסיטה העיברית, ירושלים. מומחה ברפואה פנימית ובמחלות ריאה . רופא בכיר ביחידה למחלות ריאה במרכז הרפואי שערי צדק.
אורנה יריב
אורנה יריב
www.PhysioClick.co.il יועצת בכירה לפיזיותרפיה. פיזיותרפיסטית משנת 1989. בעלים, מנכל״ית ויזמית של פיזיוקליק- PhysioClick : המרכז הארצי לייעוץ מהיר, לווי והתאמה של פיזיותרפיה פרטית, מתוך מאות פיזיותרפטרפיסטים פרטיים בכל הארץ ובכל התחומים. טיפול בקליניקה, ביקור בית או יעוצי פיזיותרפיה און ליין . www.PhysioClick.co.il מרצה בכנסים וקורסים בארץ ובחו״ל למדתי באוניבסיטת תל-אביב ובית חולים "אסף הרופא".  מאז עוסקת בעיקר בחולי ריאות בגילאים השונים. בעבר 10 שנים במכון פיזיותרפיה ב"מכבי" בתחום האורטופדי, ובבית חולים ״ לניאדו״ בשיקום ריאות ובמחלקת ילדים בתחום הנשמתי. כל 30 שנות עבודתי עשיתי אלפי ביקורי בית למטופלים שסבלו מבעיות מכל הסוגים: בעיות אורטופדיות, נשימתיות, תפקודיות ועוד. שנים רבות טיפלתי בחולי CF כולל ליווי לחו"ל להשתלת ריאות. השיתתפתי בקורסי ריאות וכנסים רבים בארץ ובבלגיה. חברה באירגון ERS האירופאי למחלות ריאה. מוזמנים: https://physioclick.co.il
כמונינשימהדום נשימה בשינה

דום נשימה בשינה

8 תגובות

אני  בת 62, מאובחנת מזה 10 שנים כסובלת מדום נשימה בשינה חסימתית חמורה. אני ישנה עם מכשיר CPAP (מאוד לא נוח בעליל), למרות השינה עם המכשיר אני מתעוררת הרבה בלילה בתחושה של חנק וחוסר חמצן, ולאחרונה אף עברתי בדיקת שינה ביתית תוך כדי שינה עם המכשיר, ואובחנו כ-17 הפסקות נשימה ארוכות לשעה, עם ירידה ברמת רווי החמצן בדם לרמה של 77%.

אני אלמנה, וישנה לבד בבית כך שאין מי שיספר לי מה קורה איתי בעת השינה.

אני תמיד עייפה, שמנה, עם סחרחורות ולפעמים בחילות, מאבדת ריכוז מדי פעם, ממש מבולבלת ועצובה. גם במהלך היום יש לי תחושה של לחץ בחזה בשל אי נשימה, ואני צריכה להזכיר לעצמי לנשום.

כתוצאה - כנראה, לחץ הדם שלי גבוה (158/85) ואני מתקשה לרדת במשקל.

אני שומרת על תזונה נכונה ובריאה, והולכת הרבה ברגל.



האם יש למישהו המלצות שאינן כרוכות בניתוחים או פעילות פולשנית אחרת?



אשמח על כל תגובה.  תודה



איריתשזירית


תגובות

מלי-זנדר
13/01/12 21:34

איריתשזירית שלום
שמירה על תזונה נכונה ובריאה והליכה ברגל מאוד מומלץ לכל אחד ולך בפרט המשיכי , בכל אופן כפי שתיארת למרות הקושי ישנה חשיבות רבה במצבך לירידה במשקל יכול להקל עלייך את כל התחושות שאת חווה, לעיקר הבעיה לפי תיאור בדיקת השינה שביצעת לאחרונה למרות  השימוש במכשיר ה-CPAP  עושה רושם שיש לכוון את המכשיר ולהתאימו אלייך בכל מקרה יש להוועץ עם רופא ריאות ולוודא שאכן מדובר רק בדום נשימה או שמא גם במחלה חסימתית ואז מכשיר זה אינו עונה על הבעיה ויש לשקול אולי מכשיר BIPAP אולי  תוספת חמצן בלילה ,
בכל אופן בדיקה במכון ריאות יכולה להועיל לך לשנות לך לאיכות חיים 
בהצלחה
מלי

תודה מלי על תגובתך.התוכלי להסביר לי בקצרה מהו BIPAP?

איך פונים למכון ריאות?

בברכת שבת שלום
איריתשזירית

אפרת_זיו
14/01/12 20:56

ממליצה לישון על כריות שמנות מוגבהות כמה שאפשר

ליוואי
19/03/13 1:29

 שלום למומחים  ולשואלים הממשתתפים

 גם אני כמו הגברת הניכבדת כאן למעלה שמעלה את הבעיה שלה מאובחן כבעל אותה בעיה של דום נשימה חמור וישן עם מכשיר כנ"ל

 ששיפר את המצב .אכן שינה מוגבהת על כריות אפילו משפרת עוד יותר . קורה שאני נירדם ללא מכשיר ואם אני בלי הגבהה-הגרון לאחר מכן כואב  מאד במשך מספר ימים כאילו וחליתי בדלקת גרון - לעומת זאת אם אני נירדם על כריות ללא מכשיר הכאבים הנ"ל הרבה יותר קלים  ונימשכים פחות זמן  . בכל זאת הייתי רוצה לשמוע על החידושים האחרונים בתחום של כירורגיה או טיפול יותר רדיקאלי . כי אני עוקב מעט  אחרי הנושא ורואה שישנה התפתחות מתמדת וישנם טיפולים שפחות ופחות מסוכנים ופחות כואבים . הייתי רוצה לדעת אם ניתן לעשות טיפול כזה שישנה את המבנה האנטומי ( אף לוע וכו )  ויאפשר נשימה כשאר האדם ללא סיכון . כמו למשל -כריתת שקדים- חיתוך  והסרה של-חלק מהחיך העליון שאיבות שומן בצוואר צריבת הלוע וכיווץ השקדים באמצעים שונים . מאחר ואני גם עם "סטנטים" = תומכנים - בלב אני לוקח מדללי דם - אספירין ויש לקחת את זה בחשבון .

                                                                          

                                                                                                                                             תודה רבה 

                                                                                                                                                       ליוואי 

אירנה.סירנה
25/05/18 12:32

לאירית, אני גם כמוך עם סיפאפ ועם הוראה מהרופא לרדת במשקל. יקירה, ברגע שיש מחלות נלוות להשמנה אנחנו נעשה הכל בכדי להוריד. את יכולה אם את רוצה ואם יש לך את המוטיבציה. אני בגילך, יורדת במשקל, אוכלת כלום - זה קשה אך אפקטיבי. תאמיני בעצמך ןהכל יסתדר. המון בהצלחה!

תודה רבה.

עברת הערכה לבבית ריאתית? אם לא תבקשי מהרופא הפניה לקרדיולוג ורופא ריאות