מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ עדי לייבה
פרופ עדי לייבה
מנהל המכון לנפרולוגיה ויתר לחץ דם בבית החולים האוניברסיטאי אסותא אשדוד ומנהל מרפאה מייעצת בפנימית, מחלות כליה ולחץ דם במרפאת מומחים בקרית אונו (מרב מרכזי בריאות, הדובדבן 7 קרית אונו ) מומחה ברפואה פנימית , בנפרולוגיה וביתר לחץ דם, פרופסור מן המניין באוניברסיטת בן גוריון ופרופ. משנה באוניברסיטת הארוורד,ארה"ב. בשנים 2016-2022 שימשתי כנשיא החברה הישראלית ליתר לחץ דם. מומחה בפנימית, הן מתל השומר, והן מבית חולים Mount Auburn בקיימברידג', מסצ'וסטס. סא"ל במיל., יועץ קצין רפואה ראשי למחלות כליה ויתר לחץ דם, ומנהל תחום מחלות כליה ויתר לחץ דם בקופות חולים "מכבי" ו"לאומית". מייסד ויו"ר החוג הנפרולוגי הישראלי פלסטיני בהר"י. בקרו באתר של פרופ' עדי לייבה www.profleiba.com ניתן להתייעץ בווטסאפ דרך האחות אחראית המרפאה , הגב. סיגלית ארי-עם ( RN)- 054-541-9992
ד
ד"ר פזית בקרמן
מנהלת המכון הנפרולוגי בשיבא. סיימה התמחות ברפואה פנימית בהדסה עין כרם והתמחות-על בנפרולוגיה בשיבא. השתלמה שלוש שנים באוניברסיטת פנסילבניה, ארה"ב במחקר בסיסי של מחלות כליה ופרסמה מאמרים בנושא. בעלת ניסיון קליני מגוון בקרב מטופלי דיאליזה, מטופלי אי ספיקת כליות חריפה וכרונית ומחלות כליה שונות. עוסקת גם במחקר קליני ובסיסי במכון הנפרולוגי בשיבא.

מובילי קהילה

מחוברת פז מושקוביץ
מחוברת פז מושקוביץ
נעים מאד, פז - מובילת קהילת כליות ודיאליזה. ראשית מוזמנים לתכנית הרדיו שלי "הרוקנרול של החיים" בעמוד "מחוברת פז מושקוביץ" ובערוץ היוטיוב. כל שאלה שתירצו לשאול אותי אני כאן עבורכם. במקצועי אני מאמנת בכירה, מרצה ויוצרת, כותבת הרצאות השראה לאנשים והרצאות עסקיות. אני מחוברת לדיאליזה מזה 30 וחצי שנים, 3 השתלות כליה שנכשלו ומאה ניתוחים. דרך סיפורי האישי רב התהפוכות, אני מציעה לכם כלים שיאפשרו לכל אחד להתחבר לחיים שלו, ולהתגבר על קשיים בתחום האישי ובתחום הקריירה והעסקים, ובוודאי שבתחום התמודדותכם עם עולם הכליות. הוצאתי לאור את הספרים: "מחוברת - צופן ליזה" ו"השמיים הם לא הגבול" ומעבירה מופע-הרצאה "מחוברת" שמעניק פרספקטיבה וכלים לחיים. יש לי ולבעלי מקס 11 ילדים כלבתולים שהם אהבה ללא תנאי. מומלץ בחום גם לבריאות שלנו הנפשית והפיסית :) ולמי ששואל אז אסור לי ללדת ילדים, כאן עבורכם תמיד לכל שאלה ושיתוף! לחיזוק מוטיבציה והשראה תוכלו לצפות בקטעים נבחרים מתכנית הרדיו בלינק הבא: https://www.youtube.com/playlist?list=PL1QPzpvna7OzfBMpmM9pKwBM8r1sQyGUY
כמוניכליות ודיאליזהאיך גילית שיש לך מחלת כליות ?

איך גילית שיש לך מחלת כליות ?

37 תגובות

מחלת כליות במקרים רבים אינה גורמת לתסמינים או תחושה לא טובה, עד לשלבים מאד מאוחרים שלה, שכבר יש סיבוכים. המחלה מתגלית בצורות שונות. שתפו את חברי הקהילה כיצד גיליתם שיש לכם מחלת כליות ?


תגובות

חמיאר
05/03/12 19:10

 רמת הקריאטינין החלה לעלות. הגיעה ל 1.8 כשלחץ הדם לא היה מאוזן וירדה ל- 1.53 כשהושג האיזון

לחמיאר
האם גילית זאת במסגרת בדיקות מעקב שגרתיות שביצעו בגלל יתר לחץ הדם ?

משה11
05/03/12 19:38

עברתי לפני יותר משנה ניתוח להסרת אדרנל וכתוצאה לחץ הדם ירד משמעותית אם כי לא מאוזן לגמרי רמת הקרייטנין בדיקה אחרונה 1.93 ירידה מ2.33 מאז לא בדקתי אני ממש מפחד.......

גילה2
05/03/12 19:43

שלום
אצלי לפני שנה במקרה עלו על גידול בכיליה  ביצעו כריתת כליה

לא הרגשתי כאבים או כל סיבה אחרת
שתבהיר שמדובר בגידול. בבדיקות דם תקופה רבה היו אצלי לויקוציטים של 500 הרופא תמיד אמר שזה כלום. לפני גילוי המחלה
פניתי לרופא עקב תכיפות במתן שתן, תרבית שתן יצאה שלילית, כשבאתי לרופא היה ממלא מקום שהפנה אותי לאורוגניקולוג
שיחפש את הסיבה לתכיפות במתן שתן למרות  שהתרבית יצאה שלילית. כשפניתי לאורוגניקולוג אז במקרה באולטרסנד
גילו את הגידול והיה הכרח לטפל בנושא הזה מאשר בשלפוחית הרגיזה  (לדברי האורוגניקולוג)
ואז בבית החולים הבנתי מהאורולוג שבדרך כלל מגלים את הגידול  בשלבים מאוחרים מידי .

אני לא יודעת אם אני צודקת או לא, אבל אחרי שהתברר שלקיתי במחלה ונאלצתי לעבור כריתה
חשבתי שמין הראוי שמשרש הבריאות ינחה לבצע אחת לכמה זמן אולטרסאנד  כדבר רגיל
על מנת לשלול מחלות סמויות או כאלה שמתגלות מאוחר מידי.

אשמח לדעת אם גם את חושבת שצריך להכניס את הבדיקות האלה  כבדיקות שבשיגרה  למרות העלויות

תודה

חוליו
05/03/12 20:21

אני סבלתי מכאב בטן ודרך אולטרה סאונד גילו (-_-)

דויד-בנטוב
05/03/12 20:23

שלום אצלי לפני יותר מ15 שנה בעקבות אולטראסאונד אקראי בדרכי השתן עקב כאבים,הסתבר שיש לי כליות פוליציסטיות.מחלה תורשתית.שד"א אבי ו2 אחיו סבלו ממנה ונפטרו בגיל צעיר בעקבותיה ואמא שלהם נפטרה בגיל 50 ,כי עדיין לא היה דיאליזה.אבי נפטר בגיל 57 אחרי שעשה 13 שנה דיאליזה ,בעקבות השתלת כליה שנכשלה והגוף דחה אותה.ההשתלה בוצעה מאיבר של תורם חי.ומסתבר שכל מערכות גופו קרסו עקב ההשתלה.
אצלי אני עושה דיאליזה מזה19חודשים עקב אי ספיקה סופנית.לשמחתי לא היו לי סיבוכים מיוחדים מעבר למחלה עצמה ואי הספיקה.
מזה שנים אני משתדל לא לאכול יותר מידי ואם בעבר שקלתי 115 ק"ג היום אני שוקל 73 ק"ג.אני בטוח שהמנעות מאכילת יתר אולי לא  מנעה ממני להגיע לדיאליזה אבל מנעה ממני סיבוכים.
בשנים טרם התחלתי לעשות דיאליזה הרגשתי חולשה קשה בעיקר וכאבי מותניים לעתים אבל לא כל הזמן.הדיאליזה אמנם סוחטת ומתישה את הגוף והנפש אבל ביום שלמחרת מרגישים לעיתים סביר ולעיתים פחות .כרגע אני סובל מעליה דרסטית של רמת הזרחן בדם למרות שאני לוקח רנג'ל והתחלתי לקחת רנוולה במקום.
לפני כמה חודשים סבלתי מכאבי מותניים נוראים שלא עברו גם עם תרופות והיה חשד לסרטן בכליה שאחרי mri התבדה.
לסיכום:הדיאליזה היא לא תענוג אבל מתרגלים.זה מה יש.תודה.

תודה לכל המגיבים. מעניין שאצל חלקכם האבחנה היתה דווקא בבדיקת אולטרסאונד. בדר"כ מאבחנים בבדיקות הדם, כשמוצאים קריאטינין גבוה, או בבדיקת שתן, שמוצאים חלבון או ממצאים אחרים.
לגילה, אולטרסאונד בהחלט מהווה חלק מהבירור השגרתי בכל חולה עם חשד לבעיה בכליות.
יש לעשות זאת בחולים שיש להם גורמי סיכון לבעיה בכליות, אם במסגרת הסקר שעושים להם מוצאים משהו שמחשיד למחלת כליות.
משה - אין מה לחשוש מלבצע את הבדיקה. מרבית הסיכויים שהתפקוד הכלייתי ישאר יציב, אין סיבה שלא :)
לדויד - שמחה לשמוע שאין יותר מדי סיבוכים אחרים של המחלה. מה שסיפרת על הדרך בה מנעת סיבוכים שלה חשוב מאד.  אתה בטח יודע שהכאבים במותניים נגרמים בגלל הציסטות הגדולות, שלעיתים עלולות לדמם לתוך עצמן, או ללחוץ באזור. במחלות כליות אחרות, על פי רוב אין שום כאבים, ולמעשה הסימנים היחידים למחלה הם בבדיקות שעושים.

אז המשיכו לשתף, אני בטוחה שזה מעניין ומסקרן חולים אחרים עם מחלת כליות, ועשוי גם להביא כאלו שאינם יודעים מכך, להיבדק.

למה
05/03/12 20:55

אצלי הוכח הפתגם אם אין אני לי מילי.בעקבות בעיית ברכיים הופניתי למיפוי עצמות קבלתי תשובה שהכל תקין.חזרתי הביתה והכנסתי את הדיסק למחשב והבחנתי שכליה 1 אינה דומה לשניה פניתי לרופא המשפחה וכחודש לאחר מכן עברתי כריתת כליה עקב גידול סרטני שבהתגלה כאלים במיוחד אם לא הייתי בודק כנראה שלא הייתי מגיב כאן

למה - סיפור מדהים.. שמחה כמובן שאתה פה איתנו ומגיב :)

somebody
05/03/12 21:05

אצלי רמת הקראטנין החלה לעלות בעקביות כתוצאה מהתייבשויות רק שלאחר תקופת מה גם במצב רגיל הקרטנין עלה ל1.5(אחרי כמה עירוי נוזלים שביקשו ממני לעשות כל יום כדי לשמור על הכליות) ועד ל1.7 ובסוף 2.37.הGFR שלי הוא 39.9 .
אני כבר לא יודעת מה אם בכלל ניתן לעשות כדי לשמור מפני התדרדרות של הכליות.

somebody
05/03/12 21:06

אגב,אני מרגישה כשהרמה חורגת ועולה יותר כי יש לי בחילות,אני רגישה לריחות וסובלת מטעם מר בפה.האם זה נובע מהכליות או מהמחצת המטבולית שיש לי?

ל-somebody - עדיין לא ברורה לי לגמרי הסיבה לאי ספיקת הכליות שלך. התייבשות בהחלט מחמירה מחלת כליות ולעיתים באנשים ללא מחלת כליות, גורמת לאי ספיקת כליות חריפה, אולם זה על פי רוב הפיך, בדר"כ בתפקוד כלייתי כמו שלך לא אמורים לחוש בבחילות או שינויים בתאבון או כל תסמינים אחרים, וכן לא את מה שאת מתארת עם הרגישות לריחות וטעם מר בפה. לעיתים תרופות גורמות לכך, כך שכדאי לבדוק זאת. יש גם לבדוק שאין חיידק בקיבה שגורם לבחילות שאת מתארת. חמצת גם לא אמורה לגרום לכך.

מערכת-כמוני
05/03/12 21:45

וואו - "למה" איזה מזל שבדקת לבד את מיפוי העצמות וכמה מפחיד שלא עלו על זה!!!!!!!!!!!

חברים יקרים ערב טוב  שמי חנוך וב 15.3 יהיו שנתים שקבלתי חיים חדשים מאת הקדוש ברוך או על יידי הצדיק משולם ברבירו  שאני חיב לו את חיי .שתרם לי כליה ,אני בן 63 תמיד האיתי פעיל אשתחררתי  מצהל  בדרגת סרן ועבדתי בארץ ובחול בשרות המדינה ,אני לא הרגשתי כלום בקשר לכליות היה לי קצת סכרת     לחץ דם ומישקל עודף אבל לא נורא עד שהיתי בבדיקות אצל   דר טליה וינשטין שאמרה לי שיש לי עליה בקרטנין ולא ידעתי מה זו הקללה הזו ים אחד רציתי ללכת לחתונה של בן חבר ואשתי אמרה תלך לרופא   דר אסמן והוא אמר לי תחנה את האוטו בבית תיקח מונית וישר לתל השומר כאשר הגעתי לחדר מיון לקחו בדיקות והקרטנין היה  8,7   מיד חוברתי לדאליזה ובמשך שנה זה לא היה עליזה רק הצוות הניפלא של הדאליזה שנתן לי ביטחון שיוכול להיות אחרת , עברתי שנה קשה אבל בה אנחנו  חיים לאחר השתלה בבית חולים בלינסון   היום בה אני מרגיש טוב בדיקות פעם ב3 חודשים על ידי האחות תיקי ודר אברמוב שהם זוג מלאכים מהשמים למושתלים ועוד פעם תודה לתורם והצוות הרפואי חג פורים שמח לכולםםםםםםםםםםםםם

חמיאר
05/03/12 22:26

 אכן הגילוי בוצע במהלך בדיקות דם שגרתיות למעקב אחר יל"ד

לחנוך, שמחה לשמוע שאחרי כל מה שעברת, אתה לאחר השתלה מוצלחת וחש בטוב. אכן, יש לא מעט אנשים שסובלים מקצת סכרת, וקצת לחץ דם וקצת מכל דבר, ובשל חוסר מודעות לענין, מגיעים בשלב מתקדם מאד ואף סופני של מחלת הכליות שלהם. זה בהחלט יכול ללמד על הצורך בבדיקות סדירות וסקירה לראות אם מתפתחת מחלת כליות, כדי לאבחן אותה בשלבים מוקדמים ככל שניתן.

יצחק - האם כאבי הגב היו קשורים למחלת הכליות, או שפשוט הם אלו שהביאו אותך להיבדק ובמקרה מצאו גם את מחלת הכליות ?

חמיאר - אצל הרבה אנשים עם יתר לחץ דם באמת מגלים כך את מחלת הכליות, כאשר עורכים בדיקות שגרתיות. היום קיימת המלצה לסקור להתפתחות מחלת כליות כל חולה עם יתר לחץ דם וזאת על בסיס שגרתי קבוע. הסקר כולל בדיקת קריאטינין ושתן לחלבון.

נאוה - את חושבת שהיה עדיף לא לדעת שהמחלה קיימת, אלא להגיע באופן יחסית פתאומי לדיאליזה ? האם במהלך השנים הללו הוא קיבל טיפולים מיוחדים ?

נאוה - אני מניחה שזה משהו אינדיבידואלי. יש אנשים שאי הודאות היתה מכניסה אותם לחרדות עוד יותר גדולות מאשר הודאות בקיומה של המחלה. במיוחד כאשר מדובר במחלה גנטית, שהצאצאים יודעים שיש להם סטטיסטית 50% לחלות. בחלקם יעדיפו לדעת שבעוד 20-30 שנה צפויות להם בעיות, מאשר לחיות 20-30 שנה בתהיות. אבל, כאמור, זה מאד אישי, ובהחלט יתכן מאד שלרבים עדיף לא לדעת לפחות בתקופה מסויימת. כפי שציינת ישנם שנים בהם נמצאים במעקב, ולעיתים מקבלים טיפולים שונים, כדי לנסות ולעכב מעט את התקדמות המחלה. זה אולי קצת פחות נכון במחלה גנטית מסוג זה, אבל בהחלט במחלות אחרות, שכיחות יותר, כמו פגיעה בכליות מסכרת ויתר לחץ דם, זה בהחלט אפשרי לעיתים.
איך בתך התמודדה עם עצם הידיעה על המחלה ?

ליהב-ו.
06/03/12 9:23

 התחילו כאבי בטן ובמקביל בצקות בכל הגוף. אושפזתי ואוהחנתי כ mcd לפני שנה וחצי. טופלתי בפרדינזון 60 מג ביום ואחרי חצי שנה עבר. חזר שוב לאחרונה קריאטנין 3744 אלבומין 3 ואני שוב עם פרדינזון 60. בינתיים חזרו  תוצאות של הביופסיה ולא ברור אם זה mcd או fsgs וחוץ מהתופעות של הסטרואידים, אני משתגעת מחוסר הוודאות של מה באמת צפוי לי בעתיד, בעיקר מבחינת היכולת לשאת הריון

משה170
06/03/12 10:44

 אני בן 75 ולמיטב ידיעתי אין לי מחלת כליות.
לפני כ-40 שנה נבדקו כליותי ונאמר לי כ אחת הכליות "קצת חלשה".
האם מומלץ שייבדקו כליותי?
משה

אראל.מ
06/03/12 11:34

 כבר למעלה מ-30 שנה יש לי קריאטינין חריג בסביבות 1.2-1.3 זה התגלה בבדיקות דם והערך עשרות שנים ללא שינוי ולדעת הרופא שלי אין צורך לעשות מאומה בנידון. האם זה נכון?

אפרת_זיו
06/03/12 12:07

לי גילו בבדיקות דם פשוט
למה אסור אטופן לקחת??

מעניין לראות עד כמה ההסתמנויות של מחלת כליות יכולות להיות שונות ומגוונות. ואכן זה כך.

בועז - מאחלת לך שהשתל אכן יאריך חיים שנים רבות ככל האפשר.

לטימי - אם מדובר ב-MCD (minimal changes disease) הפרוגנוזה טובה לכליות, ועל פי רוב לא מתפתחת אי ספיקת כליות, מה שגם משפר את הסיכויים להריון מוצלח. זה כמובן אפשרי גם עם FSGS, אולם לעיתים במחלה זו לאחר שנים מתפתחת גם אי ספיקת כליות, שמקשה קצת בנושא ההריון. בכל מחלת כליות, ובעיקר במחלות המתבטאות בהפרשת חלבונים לשתן, תיתכן החמרה בפרוטאינוריה במהלך ההריון, ודרושה בכל מקרה מעקב של מרפאה של הריון בסיכון ונפרולוג כמובן.

שירוש - עברת המון במהלך חייך.. ונשמע שלמרות הכל את מתמודדת בגבורה עם הכל. מאחלת לך שתעברי השתלה שניה ומוצלחת בקרוב. בהצלחה :-)

משה - לא קיים כזה מושג או מחלה "כליה קצת חלשה". מציעה לך להיבדק ע"י רופא המשפחה שלך, ולבצע בדיקה של תפקוד הכליות  (בדיקת דם לקריאטינין ואוריאה) ולבצע בדיקת שתן כללית. במידה ויהיו ממצאים לא תקינים, הרופא ימליץ לך על המשך הבירור בהתאם או יפנה אותך לנפרולוג במידת הצורך.

אראל - יש לזכור כי עבור כל תכונה, כולל בדיקות המעבדה וערכי הקריאטינין יש פיזור של האוכלוסיה סביב הטווח התקין, וחל ק מהאנשים הם ב"קצוות" של הטווח ואף חורגים מעט מהם. אם אין שום עדות אחרת לפגיעה בכליות (ממצאים בשתן, לחץ דם גבוה וכדומה), ולאור כך שהערכים הללו יציבים במשנים שנים כל כך רבות, סביר להניח שאתה אחד מאותם האנשים שהערכים שלהם בגבול עליון של הנורמה, ובאמת חוץ מלעקוב אחרי זה, אין צורך לעשות שום דבר נוסף.

ל' - אטופן זו תרופה נוגדת דלקת וכאבים. קבוצת תרופות זו עלולה לגרום לפגיעה חריפה בכליות עם ירידה בתפקודן, אפילו עד כדי צורך בדיאליזה דחופה. לכן, כל אדם עם מחלת כליות בסיסית ואפילו גורמי סיכון לכך, מומלץ לו להימנע מתרופות אלו.

לנילי -
1. נושא התמיכה הנפשית אכן מאד חשוב ועשוי לתרום למטופלים רבים, בעיקר בראשית דרכם בדיאליזה, אך כמובן גם בהמשך. ביחידות הדיאליזה קיימת עובדת סוציאלית, שבנוסף לעזרה וליעוץ שלה בנושאים כספיים וזכויות שונות המגיעות לחולי דיאליזה, יכולה גם לעזור בתחום זה. כיום אין ביחידות הדיאליזה פסיכולוגים, וזה לא חלק מהטיפול, כך שבמידת הצורך יש למצוא פתרונות שכאלו מחוץ ליחידות הדיאליזה. העובדת הסוציאלית יכולה לעזור בכך.
2. נושא הגישה לדיאליזה הוא סבוך ולעיתים זו בעיה קשה מאד. במידה והפיסטולות אינן מתפתחות היטב, יתכן שאין ברירה, אלא להכין גרפט. זו אמנם העדיפות השניה לגישה לדיאלזיה, אולם נותנת לעיתים פתרון כאשר פיסטולה לא עובדת כמו שצריך בשל בעיה בכלי הדם. כמובן שגם הגרפטים נסתמים לעיתים ודורשים התערבויות לפתיחתם.
3. בארץ אין המודיאליזה ביתית (או במקרים נדירים ביותר) והדבר אינו מאורגן. יש כמובן את האפשרות של דיאליזה צפקית דרך הבטן, שנעשית בבית, ונותנת יותר חופש פעולה וניידות.
4. אם מעוניינים לנסוע לטיול לחו"ל, יש לחפש את יחידת הדיאליזה הקרובה ביותר ליעד הטיול, לאורכו. היום לכל היחידות ובתי החולים יש אתרים באינטרנט, כך שע"י חיפוש פשוט ניתן למצוא קישורים לאתרים של יחידות הדיאליזה ופשוט לפנות אליהן ישירות במייל/פקס/טלפון ותאם את המועדים לדיאליזה שם. כמובן שכל היחידות דורשות מראש מידע רפואי ומידע על הדיאליזה, ובעיקר סטטוס וירלי (הפטיטיסים).
 

אילנית1
08/03/12 19:01

שלום אצלי זה היתחיל כך פריחה בעור שזה אובחן כפורפירה נקודות אדומות וכבר הקראטנין היה אז 1.5 בהמשך גם אובחנתי סובלת מוסקוליטיס ובהריונות שלי שניים היה לי טוקסמייה ולחץ דם גבוה ולידות מקוצרים ופגים וברוך השם הם גדלים ובמשך כשלוש שנים גם אובחנתי כחולת לופוס מערכתי ועשיתי ביופסה וגילו שיש לי מחלת כליות שמערכת נוגדנים תוקפת אותה המחלה מתקדמת הכליות עובדות היום 15 אחוז עם מעקב נפרולוגי ומחכה לגזרה שתבוא שצריך להתחיל דיאליזה אני הלכתי לדיאטנית וקיבלתי הדרכה לחולי כליות תפריט והצלחתי להוריד כ20 קילו וזה כנראה מעקב את המשך ההדרדרות של הכליות ואם הייתה לי אפשרות יכולתי לנסוע לחוץ לארץ לעשות השתלה אין אפשרות כזאת אלא לפרצדורה שיש דיאליזה כמה שנים ואולי השתלה תודה שאפשרתם לי לספר לכם את חיי אילנית

תודה לך אילנית ששיתפת. מאחלת לך שתרגישי טוב ושהמחלה תתקדם לאט ככל שאפשר. שבת שלום

אמונה
13/03/12 18:23

לי פתאום קמתי יום אחד בבוקר והרגליים שלי היו ממש נפוחות,אז הלכתי לבדוק את זה בקופת חולים ועשו לי בדיקות וישר תוך יום אשפזו אותי..

ל-=>
האם הם מצאו לך הרבה חלבון בשתן כאשר ראו את כל הבצקות ברגליים ? כי לעיתים בצקות ניכרות שכאלו ועלית משקל פתאומית, הם הסימן הקליני העיקרי להפרשת כמות גדולה מאד של חלבונים בשתן, וזו מביאה לאבחון מחלת הכליות.

יסמין-מ
25/03/12 19:58

אספר לכם איך אני גיליתי...
אני בת 23 וחצי.

בגיל 16.5 סבלתי חריפה ונבדקתי בחיידק כלשהו. הייתי מושבת למשך שבועיים שלמים!! לקחתי המון תרופות במקביל והייתה גם סנופיד אם אנ ילא טועה לייבוש הנזלת. כדור קטן בצבע אדום.
לקראת סוף השפעת התחלתי להבחין בשתן אדום כהה במיוחד ולא הבנתי מה זה!!
כמובן שהלכנו למרפאה ושם חשבו בתחילה שזה כתוצאה מהכדור האדום שאולי גם לשתן להיות בצבע אדום וקיוו שזה יפסק. וגם שאלו אותי אם אכלתי סלק אתמול והאמת שאכלתי - וככה באמת התעלמו מהמצב הקיים.
השתן לא הפסיק ואפילו החמיר, ואז לאחר יום - יומיים נאלצתי לעבור בדיקת שתן+ דם.. הבינו שמדובר בבעיה בכליות שבדרך כלל היא תורשתית.
כל בני משפחתי נאלצו לעבור בדיקות דם + שתן ןברוך השם לא נמצאה אצלם בעיה!!
הופנתי לבדיקת נפרולוג - במשך שנה וחצי - השהייה - רק בדיקות והמון בדיקות. הם הבינו שיש לי אחת משתי מחלות או IGA או המחלה שמשפיעה גם על הראיה והשמיעה עם השנים - (שכחתי את שמה).
עשיתי בידקות במכון שמיעה וראיה והכל היה תקין - תודה לאל.
עם החמרת הבדיקות עברתי ביופסיה וכעת אני מטופלת באוקסאר ומנסה לשמור על הקיים בזכות בורא עולם!!!

תודה - על - הקיים!
שנזכה להיות בריאים ושלמים. אמן!

יסמין-מ
25/03/12 20:09

סבלתי משפעת חריפה והייתי מושבתת למשך שבועיים שלמים ***

יעל2
23/07/12 7:59
אצלי זה קצת מורכב... לפני כ-15 שנה , הרגשתי שהרגליים שלי מתוחות. כשבאתי לרופא עם הטענה הזו , הוא אמר שהתכווצו לי השרירים... אחרי כשבוע קמתי בבוקר עם פרצוף נפוח מאוד, מיד ניגשתי למיון. הייתי מאושפזת שבוע והאבחנה הייתה דלקת בכליות. נתנו לי אנטיביוטיקה ושלחו אותי הביתה. מעולם לא אמרו לי להיות במעקב סביב זה. לאט לאט הבצקות בגוף ירדו ואני פשוט שכחתי מזה. אחרי כ-10 שנים, שוב הגיעו אותן תחושות. נפיחות ברגליים ובפנים. הייתי בטוחה ששוב דלקת. הגעתי שוב למיון ואז כבר אמרו שלא מדובר בדלקת כי רמת החלבון הייתה מעל 2 גרם. ואחרי בדיקות רבות וביופסיית כליה איבחנו minimal change diseas . אני תמיד תוהה אולי טעו באבחנה לפני 15 שנה והמחלה כבר פרצה לי אז. יש לציין גם שבדלקת כביכול הייתי הרבה יותר נפוחה מבצקות. למרות שלכאורה החלבון לא עבר את ה-2 גרם. כנראה שלעולם לא אדע...
יפה891
23/07/12 14:15

היי שמי יפה ואני עברתי כריתת כליה לפני 33 שנים  בגיל 18

אצלי זה התחיל בבית אחר הצהריים הרגשתי כאבים עזים בראש (כאילו כול הביניין על הראש שלי)  והתלווה לי בקוצר נשימה  פניתי למיון שם ביצעו בדיקת דם ושתן ושהגיעו  התשובות אמרו לי חשש לאבן בכליה  לאחר בירור בבדיקת איזוטופים התברר שהכליה מתפקדת רק 15% ואז הוחלט ליכרות אותה אחרי הכריתה שלחו את הכליה למעבדה ציטולוגית ושם התברר שהיה לי דלקת נדירה בכליה וכמובן אבן גדולה רק שלא ידעו להגיד מה קדם למה הדלקת לאבן או האבן לדלקת אך אם כול זאת תודה לאל ממשיכה לתפקד ילדתי ילד אחר כך ומה שחשוב שפעם בחצי שנה לבצע בדיקת דם פשוטה לבדוק את תיפקוד הכליה שנשארה  לא לדאוג חברים הרפואה אז והיום כול כך מתקדמת שאין ממה לחשוש   מקווה מאוד שהתגובה שלי תעזור למי שיש או היה  בעיות בכליות  אאחל לכולכם רק בריאות ואריכות ימים

logic
24/07/16 22:05

בן 51. סבלתי מהתקף קשה של gout , ובמהלך בדיקות הדם נתגלה רמה גבוהה של קראיטינין (1.9). בבדיקת אולטרסאונד התגלו כליות פוליציסטיות. מאז עברו 10 חדשים, ורמת הקראיטינין נשארה יציבה עם עליה קלה, ברמה של 2 בערך.
בבדיקה האחרונה, לפני שבוע, לאחר חדשים של יציבות, לפתע היה קריאטינין 2.4 (בדיקה קודמת 2.04, חודש לפני כן). הנפרולוג אמר שייתכן שזו עליה זמנית ושהמצב ישוב להיות כמות שהיה. אני עומד לחזור על הבדיקה בעוד שבוע, ובינתיים מפחד מאוד...
בכל אופן, כך נתגלתה המחלה.

נפרו
28/07/16 22:18

ערך 1.9 של קריאטנין נחשב לרמה גבוהה? לי יצא יחס אלבומין/קריאטנין 6.08... זה אותו הדבר או אמדן אחר?

מחוברת-פז-מושקוביץ
מוביל קהילה
נעים מאד, פז - מובילת קהילת כליות ודיאליזה. ראשית מוזמנים לתכנית הרדיו שלי "הרוקנרול של החיים" בעמוד "מחוברת פז מושקוביץ" ובערוץ היוטיוב. כל שאלה שתירצו לשאול אותי אני כאן עבורכם. במקצועי אני מאמנת בכירה, מרצה ויוצרת, כותבת הרצאות השראה לאנשים והרצאות עסקיות. אני מחוברת לדיאליזה מזה 30 וחצי שנים, 3 השתלות כליה שנכשלו ומאה ניתוחים. דרך סיפורי האישי רב התהפוכות, אני מציעה לכם כלים שיאפשרו לכל אחד להתחבר לחיים שלו, ולהתגבר על קשיים בתחום האישי ובתחום הקריירה והעסקים, ובוודאי שבתחום התמודדותכם עם עולם הכליות. הוצאתי לאור את הספרים: "מחוברת - צופן ליזה" ו"השמיים הם לא הגבול" ומעבירה מופע-הרצאה "מחוברת" שמעניק פרספקטיבה וכלים לחיים. יש לי ולבעלי מקס 11 ילדים כלבתולים שהם אהבה ללא תנאי. מומלץ בחום גם לבריאות שלנו הנפשית והפיסית :) ולמי ששואל אז אסור לי ללדת ילדים, כאן עבורכם תמיד לכל שאלה ושיתוף! לחיזוק מוטיבציה והשראה תוכלו לצפות בקטעים נבחרים מתכנית הרדיו בלינק הבא: https://www.youtube.com/playlist?list=PL1QPzpvna7OzfBMpmM9pKwBM8r1sQyGUY
29/07/16 10:41

 בגיל 12, דם בשתן, הרגשה רעה שאי אפשר לפספס, הקאות ירוקות.
ביופסיה כילייתית, ומימצא של המחלה האוטואימונית, שאז הרופאים עוד חשבו שזה חיידק לצערי הרב, בשם IGA NEPHROPATHY

גליה-ד-
13/07/17 1:04

אני גיליתי בעקבות בדיקת אולטראסאונד בגיל 20 לאחר שגם אחותי גילתה שיש לה כליות פוליצסטיות. ברוך השם הרגעתי את עצמי שיש לי עוד שנים רבות לחיות חיים מלאים ומספקים. יש פגמים גרועים יותר ויש ארועים לא צפויים בחיים וזה מה שקיבלתי בירושה מאמי ,ועם זה נחייה. והטכנולוגייה מתקדמת ,יש דיאליזה מה שפעם לא הייה ואנשים שנולדו ,בעבר שלפני הדיאליזה,עם מחלת כליות פוליצסטיות סבלו יותר ונפטרו .אז טוב שנולדנו בעידן שיש דיאליזה. נקווה שימשיכו לפתח מכונות יעילות יותר(וכבר מפתחים) או שתמצא תרופה שמעכבת את התפתחותן של הציסטות. תמיד לראות את חצי הכוס המלאה !! ולהיות אופטימיים להשמע להנחיות הרופאים,להמעיט במלח וצריכת נתרן וקפה,לבצע מעקב קראטנין בבדיקות דם. להגיד "תודה" על כל יום. לפעמים יש כאבים במותניים ולחצים בבטן מהציסטות הגדולות ,אבל זה חולף. שיהייה טוב ובריאות טובה לכולם.