מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ורד עזריאלי
ורד עזריאלי
עובדת סוציאלית קלינית ופסיכותרפיסטית. בעלת ניסיון רב בתחום האונקולוגיה ובריאות הנפש. כיום עובדת כפסיכותרפיסטית בעמותת "בית חם".קליניקה פרטית בירושלים.
לנה קורץ
לנה קורץ
מטפלת ויועצת במיניות, יועצת מיניות באגודה למלחמה בסרטן. מלמדת בחוג ללימודי המשך של עבודה סוציאלית, בקורס טיפול מיני כללי ובקורס טיפול מיני לאנשים עם צרכים מיוחדים, אוניברסיטת בר אילן ואוניברסיטת חיפה. בוגרת אוניברסיטת תל אביב: B.A בסיעוד. בוגרת אוניברסיטת חיפה: MA בבריאות נפש קהילתית. בוגרת קורס לטיפול מיני באוניברסיטת בר אילן. התמחות בטיפול מיני במרפאה לטיפול מיני, בית חולים "מאיר" כפר סבא. לינק לאתר שלי http://www.lenak.co.il/
שלומית שדמון-אזרד
שלומית שדמון-אזרד
אנתרופולוגית רפואית מנהלת מערך התמיכה בארגון הישראלי לבני משפחה מטפלים בישראל CareGivers Israel שותפה לכתיבת מחקר (מאיירס-ג'וינט-ברוקדייל) על בני משפחה מטפלים בדמנציה בארץ ובעולם בעלת ידע מניסיון כבת משפחה מטפלת- Caregiver

מובילי קהילה

רם בלס
רם בלס
יו"ר מתנדב בעמותת ענבר למחלות ראומטיות, אוטואימוניות ודלקתיות. מטפל כבר למעלה מ-20 שנה באישתי ומתמודדים יחד עם ראומטיק ארטריטיס (RA).
כמוניבני משפחה מטפליםתמיכה בבן-זוג חולה סרטן

תמיכה בבן-זוג חולה סרטן

06/06/12 18:09
1 תגובות


לכבוד בנו-1952



קודם-כל  תודה שסייעת לי טבנית להכנס לפורום "תמיכה בבני משפחה".



אך לא הצלחתי למצוא מה שכתבת.



בכל אופן ברצוני לפנות לפורום ולשתף במה שעובר עלי:  בן-זוגי נאלץ לעבור ניתוח מורכב וארוך ב-2 לדצמבר 2011, להוצאת גידול ממאיר  בשלפוחית השתן  ועוד (אינני מפרטת כי זה יעניין איש , כנראה). עקב כך הוא  עובר אימון להרגלים  חדשים. כמו-כן , ההחלמה ממושכת מניתוח כזה. מה שמשמח, לפי הבדיקות, לא נדרשים טיפולי כימותרפיה. אנו אופטימיים.



הקושי  אצלי גם בגלל חששות  לגבי בן-זוגי ("מה יהיה, חס וחלילה"). =אני אמורה להיות חזקה בשבילו.



וגם כי עברתי, בתקופה המקבילה לניתוח הנ"ל מצב קשה: אמי הקשישה אושפזה (אני זאת שמצאה אותה יומיים לפני הניתוח,, על הרצפה בחדרה בבית-האבות), אך לא יכולתי להתלוות אליה לבית החולים, ולא לסעוד אותה אח"כ. (הניתוח היה בעיר אחרת והאיזפוז ארך 20 יום).  לאחר שחרורו של בן-זוגי,חזרנו לעירנו  ואני התרוצצתי כשבועיים בין אמי בבי"ח ובין בן-זוגי (טפלתי בו כאחות). היה לי קשה פיזית ונפשית.



לצערי , אמי נפטרה ( ב-13 לינואר), ומאז אני מנסה להקים את עצמי ולהמשיך. אין ברירה. אנו מנסים לחזור לשיגרה ולהיות עסוקים בעשייה. אך אין לי כוח בנושא הטיפול בבית (נקיון ובישול) על אף שאני פנסיונרית. פשוט, לא בא לי.   וגם אני חוטאת באוכל, חוטפת , ואח"כ  כועסת על עצמי. 



האם מישהו מוכן לייעץ לי, לסייע ולכוון. לתת לי  קצת עידוד?  אשמח לכל תגובה



בתודה



אמבר



תגובות

שלום אמבר וברוכה הבאה לפורום.

ראשית אני מזמינה אותך להצטרף לקבוצת הליווי והתמיכה של בני ובנות זוג של חולים המתמודדים עם סרטן.

הקישור לקבוצה: camoni.xnet.co.il/index.php

הקבוצה מיועדת בדיוק לאנשים כמוך המתמודדים עם משבר של מחלה בתוך המשפחה ושל בן הזוג בפרט.

את מתארת מצב שבו נאלצת להתמודד הן עם מחלת בן זוגך והן עם מחלת אמך ולאחר מכן עם פטירתה ואני משתתפת בצערך.

העובדה שהיית צריכה לתמוך בשניהם ולהתרוצץ בבתי חולים בין האחד לשנייה - נשמע כי כילתה את כוחותייך ושחקה אותך פיסית ונפשית.

אני שמחה לשמוע שבן זוגך לא נזקק לטיפולים אונקולוגיים, אולם עדיין אתם מתמודדים עם שיקום שלו וגם הדבר מצריך אנרגיות רבות ואת מוצאת את עצמך תשושה ועם חוסר מוטיבציה לבצע פעולות שבשגרה, יש לזכור שגם איבדת את אמך ועדיין מתאבלת על מותה הטרי.

אני חושבת שאת זקוקה לתמיכה רבה וחשוב לגייס אנשים קרובים: ילדים, אחים, חברים.

לשתף במה שת מתמודדת ולא להיות לבד. כמובן תוכלי לשתף גם בפורום.

אני מציעה לנסות לעשות כן דברים שאת אוהבת לעשות כדי לשמור על שפיות, בין אם זה ספורט או חוג מסוים-משהו שימלא אותך מבפנים.

החששות שלך מפני חזרת המחלה של בעלך היא טבעית ודומיננטית בעיקר בהתחלה, בהמשך לרוב מתרגלים ומסתגלים וזה פחות מאיים ובוחרים להשקיע את האנרגיות בהווה ולא במה שיהיה בעתיד, כי אם נחשוב על זה באמת גם אדם בריא יכול להפוך להיות יום אחד חולה והוא בכל זאת לא מושקע במחשבות אלו כל היום.

מן הסתם אצלך זה יותר קשה כי כבר חווית פעם אחת מחלה מאיימת של בעלך, אולם אני תמיד מציעה לחשוב כי חלילה שמגיע ההכרח מוצאים כוחות להתמודד עם מה שצריך והתרחישים שאדם מצייר לעצמו הם הרבה פעמים יותר מפחידים מהמציאות עצמה.

אני מזמינה אותך להמשיך לשתף אותנו בתחושותיים בקבוצה-שלחתי לך את הקישור ואת מוזמנת להירשם שם ואף להעתיק את הודעתך הנוכחית לשם כדי שאנשים נוספים יוכלו להגיב.

מאחלת לך כל טוב ובשורות טובות,

ורד