מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
18/04/11 12:43
0 תגובות



דברים שכדאי לדעת:

בטיחות בחדר שינה

מניעת נפילות קשישים וחולים באמצעות הגברת בטיחות הבית

חדר השינה הוא מקום בו נמצא האדם שעות רבות ולכן חשוב שיהיה בטיחותי ונוח לשימוש.

טיפים לבטיחות בחדר שינה

נגישות - חשוב שחדר השינה יהיה נוח להליכה ותנועה ולא יכלול רהיטים מכשילים ובעיקר באזור מסביב למיטה. חשוב לסגור דלתות של ארונות כדי להימנע מהתקלות וחבלה.

מעבר בין חדר שינה לשירותים - מומלץ שהמעבר בין השירותים לחדר השינה יהיה קל , נטול מכשולים ומואר בלילה. חשוב שמעבר זה יהיה מספיק רחב כדי שניתן יהיה לעבור אותו עם כיסא גלגליים או הליכון

ריהוט - חשוב לוודא שהריהוט יציב תקין ואינו שבור. מומלץ למקם את הגובה של המיטה, הכיסא ויתר הריהוט כך ששעת ישיבה כפות הרגליים נוגעות ברצפה ויוצרות זוויות של 90 מעלות. מישיבה נכונה ובגובה זה ומעלה קל יותר להתרומם ולקום.

מזרן - חשוב לבחור מזרן המספק תמיכה שווה לכל חלקי הגוף באופן מרבי. ככלל, שכיבה על מזרן קשיח מאפשרת קימה קלה יותר ממזרן רך.

שידה ליד מיטה - מומלץ להציב ליד המיטה שידה יציבה שעליה ניתן יהיה להניח משקפים, ספר, שעון, פנס תרופות, מים, טלפון, אינטרקום, , שירות לקריאה במצבי מצוקה, וכל דבר אחר הנדרש באופן קבוע או במצבי סכנה.

ארון בגדים - חשוב להקפיד על מרחב רק של 90 ס\"מ לפניו כדי לאפשר תנועה עם כיסא גלגלים. כדאי לשקול קנייה של ארון עם דלתות נגררות אשר אינן גוזלות זמן והשימוש בהם נוח. מומלץ לאחסן בגדים שימושיים בגובה נמוך.

חלונות - מומלץ להתקין חלונות נגררים או חלונות הנפתחים כלפי חוץ למניעת קשיים וסכנות.

תאורה - ליד המיטה מומלץ להתקין מתג אור נוסף לכיבוי האור שבתקרה כדי שניתן יהיה לסגור את האור רק לאחר כניסה בטיחותית למיטה. ניתן גם להשאיר נורה קטנה דולקת בלילה. במיוחד עם קמים הרבה לשירותים.

מומלץ להימנע מאביזרים שאינם בטיחותיים בחדר השינה כמו סדין חשמלי, עישון סיגריות ומפזר חום.

לידיעתכם: המידע המפורט הוא מידע כללי ואינו מהווה ייעוץ מקצועי או תחליף לו. אין להסתמך על מידע זה לצורך נקיטת הליכים ו/או כל פעולה.

כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מ\"עמותת נאמן\" כל אחריות.

חג שמח ובטיחותי.

שולמית

\"מרכזת קו תמיכה\"

\"עמותת נאמן\"


תגובות