מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ עדי לייבה
פרופ עדי לייבה
מנהל המכון לנפרולוגיה ויתר לחץ דם בבית החולים האוניברסיטאי אסותא אשדוד ומנהל מרפאה מייעצת בפנימית, מחלות כליה ולחץ דם במרפאת מומחים בקרית אונו (מרב מרכזי בריאות, הדובדבן 7 קרית אונו ) מומחה ברפואה פנימית , בנפרולוגיה וביתר לחץ דם, פרופסור מן המניין באוניברסיטת בן גוריון ופרופ. משנה באוניברסיטת הארוורד,ארה"ב. בשנים 2016-2022 שימשתי כנשיא החברה הישראלית ליתר לחץ דם. מומחה בפנימית, הן מתל השומר, והן מבית חולים Mount Auburn בקיימברידג', מסצ'וסטס. סא"ל במיל., יועץ קצין רפואה ראשי למחלות כליה ויתר לחץ דם, ומנהל תחום מחלות כליה ויתר לחץ דם בקופות חולים "מכבי" ו"לאומית". מייסד ויו"ר החוג הנפרולוגי הישראלי פלסטיני בהר"י. בקרו באתר של פרופ' עדי לייבה www.profleiba.com ניתן להתייעץ בווטסאפ דרך האחות אחראית המרפאה , הגב. סיגלית ארי-עם ( RN)- 054-541-9992
ד
ד"ר פזית בקרמן
מנהלת המכון הנפרולוגי בשיבא. סיימה התמחות ברפואה פנימית בהדסה עין כרם והתמחות-על בנפרולוגיה בשיבא. השתלמה שלוש שנים באוניברסיטת פנסילבניה, ארה"ב במחקר בסיסי של מחלות כליה ופרסמה מאמרים בנושא. בעלת ניסיון קליני מגוון בקרב מטופלי דיאליזה, מטופלי אי ספיקת כליות חריפה וכרונית ומחלות כליה שונות. עוסקת גם במחקר קליני ובסיסי במכון הנפרולוגי בשיבא.

מובילי קהילה

מחוברת פז מושקוביץ
מחוברת פז מושקוביץ
נעים מאד, פז - מובילת קהילת כליות ודיאליזה. ראשית מוזמנים לתכנית הרדיו שלי "הרוקנרול של החיים" בעמוד "מחוברת פז מושקוביץ" ובערוץ היוטיוב. כל שאלה שתירצו לשאול אותי אני כאן עבורכם. במקצועי אני מאמנת בכירה, מרצה ויוצרת, כותבת הרצאות השראה לאנשים והרצאות עסקיות. אני מחוברת לדיאליזה מזה 30 וחצי שנים, 3 השתלות כליה שנכשלו ומאה ניתוחים. דרך סיפורי האישי רב התהפוכות, אני מציעה לכם כלים שיאפשרו לכל אחד להתחבר לחיים שלו, ולהתגבר על קשיים בתחום האישי ובתחום הקריירה והעסקים, ובוודאי שבתחום התמודדותכם עם עולם הכליות. הוצאתי לאור את הספרים: "מחוברת - צופן ליזה" ו"השמיים הם לא הגבול" ומעבירה מופע-הרצאה "מחוברת" שמעניק פרספקטיבה וכלים לחיים. יש לי ולבעלי מקס 11 ילדים כלבתולים שהם אהבה ללא תנאי. מומלץ בחום גם לבריאות שלנו הנפשית והפיסית :) ולמי ששואל אז אסור לי ללדת ילדים, כאן עבורכם תמיד לכל שאלה ושיתוף! לחיזוק מוטיבציה והשראה תוכלו לצפות בקטעים נבחרים מתכנית הרדיו בלינק הבא: https://www.youtube.com/playlist?list=PL1QPzpvna7OzfBMpmM9pKwBM8r1sQyGUY
כמוניכליות ודיאליזהאיך אפשר לעכב טיפול בדיאליזה?

איך אפשר לעכב טיפול בדיאליזה?

11 תגובות


שלום רב,אמא שלי {בת 64}נטופלת כשנה וחצי אצל נפרולוג,היא חולת סכרת מזה כ 12 שנה,לאחרונה,ממדי הקראטינין שלה עלו ל3.7 והנפרולוג התחיל לדבר איתה על טיפול דיאליזה,האם ישנה איזו שהיא דרך או כדור ,לדחות את הטיפול הזה,דיקור סיני או תזונה נכונה יותר,או כל דבר אחר שאתה מכיר,אשמח לשמוע,תודה רבה!



תגובות

BENO1952
26/12/12 16:15

לעכב טיפול בדיאליזה??

לא רצוי,,

דיאליזה מסלקת את הרעלים המצטברים בדם כתוצאה מאי סינון של הדם ע"י הכליות.

נכון שזה אולי לא הכי "נוח" וטוב,,אבל זה הפיתרון המומלץ[ ואם הנפרולוג כבר דיבר על כך,כניראה שהוא רואה בזה כורח גדל]

שום טיפול אלטרנטיבי לא יתן מענה/ פיתרון לסילוק רעלים מן הדם בגוף.

כל טוב,,

נהרה
26/12/12 19:38

שלום רב בכבוד רב,אני קצת חולקת על דברי קודמי . אמנם אין כדור אחד אולטימטיבי שמעכב את הצורך בדיאליזה,אבל בספרות המקצועית יש שתי גישות,אחת גורסת להקדים הטיפול בדיאליזה,והאחרת אומרת הפוך. מנסיוני,מאד תלוי איך מרגישים,,יחד עם זאת צריך לזכור שזה טיפול מציל חיים. אולם דיקור סיני ( אני עשיתי יפני) הצלחתי לדחות הדיאליזה בשנתיים וחצי לערך,,,יחד עם זאת השתדלתי לאכול לפי הקוים המנחים של יצחק בן אורי וההגיינה הטבעית. זה קשה מאד למימוש ( לפחות עבורי) אבל אני משוכנעת שיש לזה הרבה מאד השפעה. ב ״ אלומות״ עובדים לפי raw food ויש להם הצלחות טובות עם סכרת,ממה ששמעתי. צריך כמובן כוחות ורצון וכסף כדי לנסות וללכת במסלולים הללו,ולותר גם על העמדה שהרופא יודע הכל והוא יגיד ויקבע ולא ישאיר אותי לבד בתוך זה,,,יחד נם זה, אגב,נורא משנה מה הסימפטומים כרגע ואיך מרגישים,לא רק הערכים המעבדתיים הכתובים ( אני בקריאטינין 7 עוד קיפצתי את המדרגות,,,ללא בצקות,ללא ריאות מלאות בנוזלים,עם אשלגן תקין וכו. בקיצור,אם רוצים עוד מידע,אשמח לחלוק. להתראות ובהצלחה

אבי..מ.
18/06/17 18:25

אני ישמח לפרטים

מרים.פאר
28/06/17 16:23

אפשר לשמוע עוד על הטיפול הזה עם את יכולה תתקשרי 0508448981

מרים.פאר
28/06/17 16:34

מרים0508448981

שלום לך,

מחלת כליות משנית לסכרת זו מחלה שהולכת ומתקדמת ובסופו של דבר מפתחים אי ספיקת כליות סופנית המצריכה טיפול כלייתי חליפי בדיאליזה ו/או השתלת כליה. ישנן דרכים בהן ניתן להאט את קצב התקדמות המחלה, ולדחות את הצורך בהתחלת דיאליזה, וזו הסיבה בשלה נמצאים במעקב וטיפול נפרולוג. הטיפול הוא בעיקר איזון לחץ דם, סכרת, שומנים בדם, שמירה על תזונה מתאימה, הגבלת חלבונים במידה מסויימת, תיקון אנמיה אם קיימת, טיפול בהפרעות במינרלים ומלחים בדם. כל האמצעים הללו מאטים את התקדמות המחלה. אני  מניחה שאם היא נמצאת בטיפול נפרולוג, אז הדברים הללו מטופלים. בסופו של דבר אין מנוס וכאשר מגיעה העת יש להתחיל טיפול בדיאליזה, ועדיף להיות מוכנים לכך מבעוד מועד, כלומר להכין אקסס/גישה לדיאליזה. אינני מכירה טיפולים שאינם קונבנציונליים.

yoavch
11/01/13 9:47

רציתי לספר מניסיוני. אני בן 54, סובל שנים מסוכרת, יתר לחץ דם והשמנת יתר. הייתי מטופל ב 4  תרופות שונות להורדת לחץ דם. בפברואר 2012 בדיקות הדם הראו קריאטינין 3.36 ואוריאה 116. הופניתי למחלקה נפרולוגית באחד מבתי החולים בצפון הארץ. באפריל 2012 הקריאטינין עלה ל 3.73 ואוריאה 173. ערכי זרחן היו גבוהים. הרופאה הנפרולוגית שטיפלה בי התחילה להכין אותי לקראת דיאליזה. לדבריה אצטרך להתחיל בדיאליזה תוך כשנה. ביולי 2012 הקריאטינין הגיע ל 4.09 ואוריאה 157. כששאלתי אם יש מה לעשות כדי לשפר את המצב היא אמרה לי שבדיאטה ניתן יהיה אולי לדחות את התדרדרות תפקוד הכליה ואת התחלת הדיאליזה, אך אין לצפות לשיפור במצב.

במקביל התחלתי בדיאטה בהשגחת דיאטנית המתמחה במחלות כליה. הדיאטה אומנם מגבילה למדי, אך אחרי תקופת התרגלות התחלתי להוריד במשקל. במקביל בתחילת ספטמבר 2012 התחלתי בטיפול אינטנסיבי (כ 3 פעמים בשבוע) אצל מטפל סיני בדיקור וצמחים. בדירת הדם שנעשתה בספטמבר הראתה קריאטינין 4.21 ואוריאה 171 (זרחן 6.3).

הדיאטה התחילה לתת תוצאות גם ירדתי במשקל, וגם שפרתי את לחץ הדם כך שהפסקתי (בעצה עם הרופאה) לקחת תרופות נגד לחץ דם. בסוף אוקטובר 2012 בדיקות הדם הראו קריאטינין 3.38 ואוראה 152. זרחן ושאר המינרלים מאוזנים. בינואר 2013 הבדיקה הראתה קריטינין 3.12 ואוראה 137. היה גם שיפור משמעותי באנמיה ואיזון מלא בזרחן ושאר המינרלים.

כמובן שאין בזה שום דבר מדעי אך הרגשתי האישית שהשיפור נובע משילוב של דיאטה קפדנית ומותאמת לחולי כליה וטיפול ברפואה סינית. מקווה שתובנה זאת יכולה לעזור לאנשים במצב דומה.

 

 

 

 

 

שלום לך,

חושבת שיש הרבה מה ללמוד מהסיפור והנסיון שלך, לא רק בהיבט הרפואי או בפרטים של הטיפולים הספציפיים עצמם, אלא בעיקר בהיבט של המוטיבציה, של כוח הרצון, של ההתמדה, שלמרות שמדובר בכל זאת בעצמך ובחיים שלך, זה לגמרי לא מובן מאליו, והרבה מאד אנשים מתקשים בכך מאד. חזק ואמץ !!

lawyer34
11/01/13 20:19

אני לא רופא אולי רק מושתל כליה מזה 7 שנים.  אני בן 34.5. אצלי הסיפור התגלה בגיל 17

והצלחתי עם שילוב רפואה קונבנציונאלית ואחרת לסחוב 10 שנים במטרה להימנע מדיאליזה

אלא שאז הייתה קריסת מערכות ונזקקתי לדיאליזה בת 3 חודשים עד רגע ההשתלה (אמא שלי תרמה לי)

מצד אחד דיאליזה זו הצלת חיים מצד שני ברור שלאורך זמן זה לא בריא ורק מחליש ומזיק לגוף

לא תפקידי להגיד האם לדחות דיאליזה או לא, גם עצם השתלה בדר"כ ממליצים לדחות על שממש אין ברירה

כי עדיין אין כמו הכליה המקורית

אלא שהכל תלוי במצב הרפואי, הגופני, הנפשי וגומרים נוספים.

תקשיב לרופאים  

 

רוית8
06/02/13 16:24

שלום וברכה,

קראתי כאן בפורום ואני מתעניית לגבי אבי

בן 62- סובל ממחלת כליות כרונית

לאחרונה חלה עליה בערכי הקרטנין- הגיע ל 4

רוצה המלצות על מדקרים וטיפולים אלטרנטיבים שיכולים לדחות את נושא ההידרדרות הכליייתית

כמו כן במקביל מחפשים את לקדם את נושא ההשתלה ואני לא יודעת כיצד מתחילים את הנושא הזה וכיצד מקדמים אותו

אשמח לקבל מהנסיום שלכם

 

תודה

שלום לך,

לגבי טיפולים אלטרנטיביים ומדקרים לא אוכל לעזור לך מאחר ואינני מבינה בענין.

בנושא הכנה להשתלת כליה, ראשית הנפרולוג המטפל יתן סדרת בדיקות על מנת להעריך האם אביך כשיר לעבור השתלת כליה. במידה ועל סמך כל הבדיקות ייקבע וכן,  יש לפנות לאחר ממרכזי ההשתלות בארץ, שם אפשר לקבל מידע לגבי השתלת מין החי מתורם קרוב משפחה ולעשות בדיקות התאמה. יש היום תוכניות הצלבה בין משפחות, כך שגם אם לא מוצאים תורם מתאים במשפחה הקרובה, עדיין יש אפשרות לעבור השתלה ממשפחה אחרת בשיטת ההצלבה. את ההסברים לכל התהליך תקבלו שם. לרשימת ההמתנה להשתלה מן המת אפשר להיכנס רק לאחר שמתחילים כבר טיפול בדיאליזה. בנוגע להשתלות מתורם חי זר, יש לבדוק עם חברות הביטוח הרפואי שלכם מה הכיסוי שהם נותנים.