מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' דן טרנר
פרופ' דן טרנר
מנהל המרכז למחלות מעי דלקתיות בילדים והמכון לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים, המרכז הרפואי שערי-צדק בירושלים.
ליהי גודני
ליהי גודני
דיאטנית קלינית ביחידה לחולים במחלות מעי דלקתיות ובמחלקות הכירורגיות, המרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי 
חזי יזרעאלי
חזי יזרעאלי
פסיכולוג רפואי מומחה-מדריך. מטפל בילדים, נוער ומבוגרים.
פרופ׳ הנית ינאי
פרופ׳ הנית ינאי
מנהלת המרכז למחלות מעי דלקתיות במרכז הרפואי רבין
פרופ' איריס דותן
פרופ' איריס דותן
מנהלת המערך לגסטרואנטרולוגיה, מרכז רפואי רבין
כמוניקרוהן וקוליטיסטיפול תזונתי לקוליטיס

טיפול תזונתי לקוליטיס

9 תגובות


 



שלום חולי קרוהן וקוליטיס, חבריהם ומשפחותיהם האהובים,


שמי גדי ואובחנתי עם קוליטיס כיבית לפני כשבע שנים.


כמו בוודאי לרבים מכם גם לי אמרו שהמחלה היא כרונית וחשוכת מרפא ושהפתרון היחיד הוא פתרון תרופתי.


כמו כן אמרו לי שאין כל קשר בין התזונה שלי למחלה.


במשך שש שנים לקחתי תרופות כאשר כל כמה חודשים הייתה לי התפרצות מלווה באין ספור שלשולים דמיים והייתי מעלה את המינון עד אשר ההתפרצות הייתה חולפת.


ניסיתי גם טיפול בדיקור ותזונה על פי הרפואה הסינית, בהתחלה היה נראה שזה עוזר, לדעתי הרבה בגלל המעבר שלי בעקבות התזונה לטבעונות, אך בכל מקרה ההתפרצויות חזרו, ובגדול דבר לא השתנה והייתי צריך להמשיך עם התרופות..


 


אך כל זה שייך לעבר!


לפני כשמונה חודשים בזמן שהייתי בתרגול מדיטציה בבורמה החלטתי שככה אני לא מוכן להמשיך ושאני הולך למצוא פתרון יותר שפוי למחלה.


התחלתי מחקר מקיף ומייאש ביותר באינטרנט כשאני קורא על דעות מכל הסוגים והמינים, חלקן דומות אחת לשנייה וחלקן הפוכות לגמרי.


השלב הזה היה מייאש במיוחד, והתמלאתי בפחדים ובתקוות שווא שהנה אולי הדבר הבא באמת יעזור. ניסיתי לשתות תה קמומיל שלוש פעמים ביום, לאכול אוכל ללא סיבים ועם סיבים וכן הלאה והלאה..


אך לבסוף הגיעה התשובה.. באחד ממסעותיי באינטרנט מצאתי טיפול תזונתי במיוחד לחולי קוליטיס וקרוהן תזונה המורכבת מפירות וירקות חיים בלבד ומיצי פירות וירקות.


קראתי גם עדויות של אינספור אנשים שהטיפול שינה את חייהם מהקצה אל הקצה והחלטתי לנסות.


הלכתי על זה עד הסוף ואכלתי אך ורק על פי הכתוב בתכנית. הייתי מלא אמונה שזה הדבר שירפא אותי.


הפסקתי ליטול את התרופות שלקחתי במשך שש שנים ונדהמתי לראות שהמצב שלי רק הולך ומשתפר מיום ליום.


כעבור בערך חודש כבר לא היה אף סימן למחלה שליוותה אותי במשך שש שנים. השלשולים והדימומים פשוט נפסקו!


לאחר מספר חודשים לתקופה של בערך שבועיים חזרתי לאכול אוכל מבושל, שמן ולחם וכמו קסם חטפתי התקף רציני. לא וויתרתי למרות הפחדים ולא חזרתי לקחת את התרופות, אך חזרתי להקפיד במאה האחוזים על הדיאטה וכעבור כחודש שוב לא היה שום סימן למחלה!


 


אני לא יכול להגיד שהתהליך הזה הוא קל ופשוט ועברתי הרבה עליות ומורדות אך בסופו של יום אני יכול להגיד בוודאות שנרפאתי מהמחלה האיומה הזו על ידי שינוי התזונה שלי בלבד.


כשאני חושב על מה שעברתי עם המחלה הזו ומה שאנשים בכל העולם עוברים אני מתמלא חמלה לעצמי ולכל האנשים הללו, במיוחד עכשיו כשאני יודע שכל הסבל הזה פשוט מיותר ושכל מה שצריך בכדי להירפא הוא שינוי בתזונה.


לא צריך תרופות, לא צריך ניתוחים, לא צריך לקבל סרטן במעי, לא צריך לשלשל דם עשרים פעמים ביום ולסבול מכאבים ואשפוזים..


אני יודע שיש מליון המלצות וכל הסוגים אך הטיפול הזה הוא מדהים בכך שהוא לא רק מקל על המחלה אלא פותר אותה לחלוטין וללא שום התערבות של אדם או תרופה או ויטמין או תוסף מסוים שכאילו הוא יהיה זה שיציל אותכם, רק אנחנו יכולים באמת לעזור לעצמנו!!!


 


החלטתי להפיץ את הסיפור שלי בתקווה שאנשים עם המחלות הללו ומחלות דומות ידעו שיש להם אפשרות אחרת מאלו המוצעות ע"י הרפואה הקונבנציונלית וע"י מסורות ומטפלים שונים ומשונים.


אפשרות התלויה בהם בלבד בלי צורך בגורם חיצוני, אדם תרופה או טיפול מסוים כלשהו.


אשמח שכל מי שמעוניין יפנה אליי בקשר לשאלות או תהיות, ייעוץ או אפילו ליווי וחיזוק בנושא המחלה. פשוט שווה לנסות אפילו אם רק לכמה שבועות ולראות אם זה עובד בשבילכם, מה כבר יש להפסיד? הרי זו אמורה להיות מחלה לכל החיים אז למה לא לפחות לנסות?!


הדיאטה שעל פיה עקבתי היא של מטפל בשם David Klein


האתר שלו הוא:



אין לי שום קשר אליו כמובן ואני רוצה להפיץ את הידע והתמיכה שלי בנושא לחלוטין בחינם. אני רק רוצה שאף אחד לא יסבול יותר מהמחלות הללו שהפתרון בשבילן יכול להיות בסופו של דבר מאוד פשוט!


 


אפשר לפנות אליי בפורום ואחזור אליכם בטלפון או במייל בהקדם.


 


שיהיו לכם חיים מקסימים ואוהבים ומלאי בריאות בכל דרך אשר בה תפנו,


אוהב,


גדי


תגובות

אבי-1959
29/12/12 14:06

גדי שלום שמח לשמוע שאתה מחפש ובודק דרכים מה עושה לך טוב. למרות שהגורמים לקוליטיס לא ממש ידועים, מצביעים על הקשר האפשרי בין הנפש , מתחים, תזונה למחלה. אי אפשר לפסול את ההשפעה החיובית של כל המכלול במיוחד עם אתה מדווח על זה. פרט מעניין שקראתי לגבי אחד התרופות של קוליטיס שאחוז גבוהה של מטופלים בפלסבו דיווחו על שיפור. אני יכול לספר שלאחר שחשתי חזרה לשגרה, הפסקתי טיפול תרופתי, הסימפטומים של המחלה חזרו מעל לחצי שנה. כלומר פרק זמן שחלף הוא לא מספיק כדאי להגיע למסקנות חד משמעיות ולא נראה שצריך לצאת בהמלצה גורפת. מה גם שלא תמיד כשהמחלה פעילה יש את כל הסטודנטים של הסימפטומים. במקרה הפרטי שלי הרופא גסטרו אמר שיתכן ושנים חייתי עם המחלה עד האיבחון. פשוט לא הגעתי לברור כי הסימפטומים לא היו קיצוניים. וכדי לקבוע שהמחלה לא פעילה והקפאת לאחר עברתי קולונסקופיה נוספת עם דגימה לפטלוגיה. ולא רק לפי תחושות. רפואה שלמה לכולם. אבי נ. ב הלינק שצרפת לא נפתח. מצאתי גם סיפור על חולה קוליטיס ותזונה ( למרות שם זהה לא:-D אני) http://foodenergetics.com/broadening-the-knowledge/case-study/9-case-study-the-treatment-of-a-colitis-patient

mirav
30/12/12 0:28

Hi Gadi,

I'm typing in English because I don't know how to type in hebrew. I loved your note, I also just started to read Dr. Kilne's book, which was refered to me by a well-know nutitionist here in Woodstock (I live in Woodstock and Manhattan) she told me that all her patients swear to her that they cure themselves with his diet, and it's totaly belivable to me. I have Crohns, which is not much diferent, and since inflamation was detected in a colonoscopy, my Dr. wanted me to get on 3 months steriods to bring it down, but a good diet can do it at the same time, so now i'm on a diet that actualy calls for all cooked food, and no grains nor sugar, or fat (other then olive oil, Cocunut and fish oil) they claim that when the inflimation is down I can go back to raw food, and then I want to try his diet. It's basicaly vegan diet isn't it? can you eat glutin free bread?

Anyway, good luck with your diet. I was happy to read your note. Happy New Year. Mirav

P.S a  friend of mine Kris Carr, cured herslef from stage 4 rare cancer, with nutritions.. You can read her book Crazy Sexy Cancer.,

שלומית79
30/12/12 9:50

גדי שלום,

אני חולת קרוהן, ואני ממש שמחה שמצאת את הדרך לחיות באיכות חיים טובה, ללא שילשולים וללא כאבים. גם אני חושבת שיש לחפש את הדרך הכי טובה לאותו אדם באופן ספציפי אם מדובר על תזונה ואם מדובר על תרגילי הרפיה לנפש, וכו' אבל וכאן יש אבל גדול במיוחד לעולם אסור  להפסיק את הכדורים ללא אישור מהרופא, ותמיד צריך להיות במעקב רפואי אחרת אפשר להיות חולים ואפילו לא לדעת... וזה קרה לי אז אני מדברת מנסיון אישי, הפסקתי תרופות על דעת עצמי הרגשתי מצויין ואחר כך הדלקת חזרה אליי בגדול עד שהתצטרכתי ניתוח.

אז שיהיה בהצלחה, ושמור על עצמך.

רפואה שלמה שלומית.

garnett
31/10/14 9:34

גדי תודה רבה על שיתוף סיפורך! אשמח ליצור עמך קשר! תודה אביב

בן-שלמה-1
26/01/16 15:03

שלום וברכה גדי.
אובחנתי בקוליטיס לפני חודש וחצי. התחלתי תזונה מאוד דומה למה שסיפרת.
אשמח לשמוע עוד וליצור איתך קשר.
איך אוכל לעשות זאת?

נריה4
06/08/17 21:02

היי הייתי ממש שמחה אם תוכל ליצור איתי קשר זה ממש ממש דחוף Neryayeger@walla.com

תמר-20
14/08/17 7:21

גדי שלום קראתי את מה שכתבת ואני שמחה מאוד שאתה מרגיש טוב

dafni
14/08/17 12:31

עברו כמה שנים מאז פורסם הפוסט. גדי לא מגיב לשאלות ופניות של הקוראים. אני מניחה שזה מעיד על טיבו של הטיפול. בהתייחס למהות, כשמדובר בקרוהן ההנחייה היא דווקא להמעיט, [עד להפסיק בכלל], באכילת ירקות ופירות. בפרט פירות וירקות חיים. בנוסף, אם להאמין לדבריו של גדי, הוא חי בלי לצרוך בכלל חלבונים. מדהים! אגב, יש קבוצת אנשים שטוענת שהיא חיה על אור השמש בלבד. אני מניחה שלא ירחק היום ויקום מישהו ויטען שכך הוא נרפא מסרטן, או קרוהן, או דלקות מפרקים למיניהן..... גבירותי ורבותי, כדאי להפעיל הגיון לפני שנתפסים לסיפורי מעשיות למיניהם. במיוחד כשמדובר בבריאות שלנו.

garnett
14/08/17 18:01

הכרתי 3 אנשים שחלו בקוליטיס וקרוהן באופן אישי. 2 מהם הבריאו לגמרי. 1 לא - לצערי אחותי.. היא לצערי לא מרגישה נוח מספיק עם העצות שלי מסיבותיה שלה (: היה לי קוליטיס בערך שנתיים והיום אני כבר שנה וחצי בלי שום תסמינים של המחלה. התזונה שמדבר עליה גדי, טובה אך לא לכל שלב של המחלה. מניסיוני בשלב אקוטי יותר כדאי להתחיל ממיצי פירות וירקות בלבד. רק מיצים ללא שום סיבים, למשך לפחות שבועיים. בכל מקרה כדאי לעשות בדיקות דם ולראות שאין חוסרים. אם כן, להשלים. מי שרוצה לשמוע עוד אשמח לשתף חפשו אותי בפייסבוק Aviv Oz . (פשוט כי לא נוח לי להכנס לפורום הזה שכאן) ובלי קשר לזה שאני גם מטפל ליציבות רגשית, ההתרשמות שלי היא שמתח נפשי הוא גורם מאוד מרכזי להרבה מחלות כולל קוליטיס וקהורן, לכן לדעתי חובה לטפל גם ברובד הזה למי שרוצה להחלים. שיהיה בהצלחה!