מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

דניאלה הרצוג
דניאלה הרצוג
ד"ר (PHD) דניאלה הרצוג עובדת במכבי כאחות אונקולוגית מחוזית במחוז ירושלים שפלה. בעלת תואר שני ותואר שלישי במדעי הרפואה בתחום התמודדות עם סטרס וחרדה.
כמוניסרטן**השאירו שאלות לד"ר וולף - כאן**

**השאירו שאלות לד"ר וולף - כאן**

23 תגובות


מוזמנים להשאיר הודעות לד"ר עידו וולף, מנהל האונקולוגיה הרפואית במערך האונקולוגי של המרכז הרפואי תל אביב (איכילוב). הד"ר ישיב לשאלות בתאריך 4/2 במסגרת אירועי היום הבין-לאומי למניעת סרטן.



תגובות

אסתי1
31/01/13 9:42

אימי מקבלת קסלודה לסרטן שד עם גרורות בעצמות... תופעות הלוואי לא הכי נעימות..

האם זו תרופה שיש לקחת באופן קבוע למעט ההפסקה של שבוע לאחר שבועיים?

neomi355
31/01/13 9:51

לד"ר וולף שלום רב, לפני שנה וקצת מצאו אצלי בשופכן הימני גידול ממאיר. הגידול הוסר ומאז אני במעקב כל 3 חודשים. ב"מקור" הסרטן אצלי הוא תורשתי ולראשונה הוא הופיע במעי הגס לפני הרבה שנים וכמובן שגם בעניין הזה אני כל הזמן במעקב ובדיקות.

השאלה שלי מהם האחוזים/סיכוים לגידולים ממאירים חוזרים בשופכנים ובכלל במערכת שלפוחית שתן-שופכנים-כליות? תודה!!!

נעמי יפה-טרגרמן

nitay@netiv.org.il

 

נחמה-4
31/01/13 10:21

לד"ר וולף שלום....

אובחנתי באוקטובר האחרון כחולת סרטן בריאה הימנית עם גרורות. האבחנה המדוייקת היא ADVANCED ADENOCARCINOMA_PAPILLARY

RT LOWER LOBE LESSION

RT NECK LYMPHADENOPATHY _ FDG AVID

RT ADRENAL LESION

אני לאחר טיפול שני בALIMTA + CARBOPLATIN

איזה המלצות את יכולה להוסיף ו/או לתת לי.

מודה מראש

נחמנ בחר                NAMABA75@GMAIL<COM

יהודה1963
31/01/13 11:56

שלום ל ד"ר עידו וולף!

אישתי סובלת מלאימיוסרקומה ברקמה רכה, מטופלת בפאזופניב בשלב זה. האים יש משהו נוסף שאפשר לעשות בתחום של רפוא משלימה ואלטרנטיבית?

 

תודה מראש

 

צביה-רן
31/01/13 15:36

שלום לד"ר וולף,

אשמח להתייחסותך עם טיפול רפואי בלבד מספיק לטיפול בסרטן.

מה דעתך על הנושא של תזונה, טיפול רגשי תומך ועוד?

 

צביה רן

מלווה ומעצימה מתמודדים עם סרטן ובני משפחותיהם

http://zviaran.mypages.co.il/pages/10293

 

מינרבה1
02/02/13 18:21

שאלות רבות ...

מה הסבירות לפריצת דרך בחקר/ריפוי הסרטן ?

הטיפולים קשים מאוד, ולא תמיד יודעים אם המטופל יתאושש. אולי יש סוגי טיפולים שעדיף לותר עליהם ובלבד שלא לסבול ?

מדוע אין הדרכה מפורטת יותר ? אנשים רבים לא יודעים אפילו מה לשאול ולא מבינים מה קורה להם, ואם תופעות הלואי נורמליות .

בזמן הטיפול הכימותרפי , הארוחות אחידות, דלות בחלבון , ואין התחשבות בחולים סוכרתיים. (בדרך כלל מגישים תפוחי אדמה, גזר ומרק אטריות), אומנם בדרך כלל אין תאבון ומשתדלים להביא מהבית.

 

 

 

 

 

מיכל111
03/02/13 20:37

שלום רב

אובחנתי לפני שנה כחולת cll   בשלב  0, לפני כ-6 שנים חליתי בסרטן השדה, האם ה-cll  הינה תוצאה של הטפול הכימוטרפי שעברתי?

מבקשת לדעת מה ניתן  לעשות על מנת  למנוע התפתחות המחלה 

ועליית ספירות  הלויקוציטים.האם המחלה יכולה  להתקדם ולהיות סוערת?  האם אני נמצאת בסיכון למחלות סרטן  נוספות?

מה ניתן לעשות לחיזוק מערכת החיסון.???

אשמח לתשובות

תודה

peri104
03/02/13 20:47

שלום ד"ר עידו וולף

מהו לימופמה ובאילו איברים הוא פוגע הוא בא לידי ביטוי ? מהם סיכוי ההחלמה מהמחלה הזו?

 

תגובה לאסתי1: אימי מקבלת קסלודה לסרטן שד עם גרורות בעצמות... תופעות הלוואי לא הכי נעימות..האם זו תרופה שיש לקחת באופן קבוע למעט ההפסקה של שבוע לאחר שבועיים?

תשובה: צורת המתן המקובלת היא אכן שבועיים רצופים ואחריהם שבוע הפסקה. במידה ויש תופעות לוואי משמעותיות הפוגעות מאד באיכות החיים או מסכנות ניתן להוריד את המינון היומי, בד"כ ללא שינוי הרצף של שבועיים-שבוע.

תשובה לנעמי: לד"ר וולף שלום רב, לפני שנה וקצת מצאו אצלי בשופכן הימני גידול ממאיר. הגידול הוסר ומאז אני במעקב כל 3 חודשים. ב"מקור" הסרטן אצלי הוא תורשתי ולראשונה הוא הופיע במעי הגס לפני הרבה שנים וכמובן שגם בעניין הזה אני כל הזמן במעקב ובדיקות. השאלה שלי מהם האחוזים/סיכוים לגידולים ממאירים חוזרים בשופכנים ובכלל במערכת שלפוחית שתן-שופכנים-כליות? תודה!!!

נעמי שלום. קשה להעריך את הסיכון לפי הנתונים שהצגת. בד"כ אין קשר בין גידולי המעי הגס לגידולי השופכנים. בכל מקרה, בעזרת מעקב הדוק ניתן לאתר גידולים של מערכת השתן בשלב מוקדם וכך ניתן לטפל בזמן ולמנוע סיבוכים מיותרים.

 נחמה 4  |  31/01/13 ב 10:21.
 לד"ר וולף שלום....אובחנתי באוקטובר האחרון כחולת סרטן בריאה הימנית עם גרורות. האבחנה המדוייקת היא ADVANCED ADENOCARCINOMA_PAPILLARY אני לאחר טיפול שני בALIMTA + CARBOPLATIN איזה המלצות את יכולה להוסיף ו/או לתת לי.

תשובה: נחמה שלום, זה אכן הטיפול המתאים בשלב מחלה זה. יש טיפולים אחרים שעשויים לעזור בטיפול בסרטן הריאה אך בשלב הראשון זהו הטיפול המומלץ. חשוב לזכור שבמידה ותהיה בעיה יש אופציות טיפוליות נוספות. בהצלחה!

 
יהודה1963  |  31/01/13 ב 11:56.  שלום ל ד"ר עידו וולף! אישתי סובלת מלאימיוסרקומה ברקמה רכה, מטופלת בפאזופניב בשלב זה. האים יש משהו נוסף שאפשר לעשות בתחום של רפוא משלימה ואלטרנטיבית? תודה מראש
 
תשובה: יהודה שלום, בהחלט ניתן להעזר בתחום הרפואה המשלימה בפרט בכל הקשור לשיפור איכות החיים ואיזון סימפטומים שונים. מרפאות לרפואה משלימה המתמחות בעזרה לחולי סרטן מצויות ברבים מהמכונים האונקולוגיים הגדולים. בהצלחה!

 

 

צביה רן: שלום לד"ר וולף, אשמח להתייחסותך עם טיפול רפואי בלבד מספיק לטיפול בסרטן. מה דעתך על הנושא של תזונה, טיפול רגשי תומך ועוד?

 צביה שלום. אין ספק שהטיפול בחולה הסרטן מחייב גישה כוללנית ורב תחומית ובהחלט יש חשיבות גם לתזונה, תמיכה נפשית ואיזון סימפטומים דוגמת כאב וכו'. כיום ברור לנו שטיפול משולב נכון יכול לסייע מאד לטיפול התרופתי ועשוי אף להאריך חיים. כמובן שאין לזנוח את הטיפול התרופתי, הטיפול בנושאים האחרים הוא תוספת ולא תחליף. בברכה.

מרווה: שלום רב, אובחנתי  במחלת ליכן סקלרוזיס: מחלה שכמעט ואין מדברים עליה. ברצוני לקבל מידע לגבי שתי שאלות שמטרידות אותי מאוד. 1. האם זו מוגדרת כמחלה ממאירה? אם לא ,מה הסיכוי להפיכתה לממאירה? 2. מהו הטיפול הטוב והיעיל ביותר במחלה זו ? הכוונה בטיפול פנימי( תזונה , תוספי תזונה וכד') או טיפול חיצוני כמו משחות, קרמים וכו'. האם ניתן לרפא מחלה זו?

 מרווה שלום. ליכן סקלרוזיס אינה מחלה ממאירה. מכיוון שהיא גורמת לצלקות בעור היא עלולה, במנגנון עקיף, להגביר את הסיכון לסרטן העור, אך כנראה שלא ברמה ניכרת. אינני מטפל במחלה זו ולגבי טיפול מוטב לפנות לרופא עור. בברכה

מינרבה1  מה הסבירות לפריצת דרך בחקר/ריפוי הסרטן ? הטיפולים קשים מאוד, ולא תמיד יודעים אם המטופל יתאושש. אולי יש סוגי טיפולים שעדיף לותר עליהם ובלבד שלא לסבול ? מדוע אין הדרכה מפורטת יותר ? אנשים רבים לא יודעים אפילו מה לשאול ולא מבינים מה קורה להם, ואם תופעות הלואי נורמליות. בזמן הטיפול הכימותרפי , הארוחות אחידות, דלות בחלבון , ואין התחשבות בחולים סוכרתיים. (בדרך כלל מגישים תפוחי אדמה, גזר ומרק אטריות), אומנם בדרך כלל אין תאבון ומשתדלים להביא מהבית.
 
תשובה: אין ספק שטיפולים כימותרפיים אינם קלים. במרבית המקרים הסיכוי לתועלת עולה בהרבה על הסיכון לנזק בגלל הטיפול. כמובן שיש לשקול כל מקרה לגופו ולהעריך הן את מחלת החולה ועד כמה היא רגישה לטיפול וכן את המצב הכללי של החולה- האם הוא יכול לעמוד בטיפול ובהתאם לקבל החלטה. ההדרכה הניתנת לגבי הטיפול כוללת מידע רב, בפרט לגבי הסכנות שבטיפול. עם זאת, בזמן הטיפולים יתכנו שינויים רבים בפעילות הגוף, כולל שינויים שאינם מסכני חיים. רבים מהם מאד אישים- כל מטופל חווה את הטיפול בצורה אחרת. חשוב לכן להמשיך ולהיות בקשר עם הצוות המטפל במהלך הטיפולים ולא להסס לשאול כל שאלה. לגבי ארוחות- בבית החולים מוגש אוכל סטנדרטי. במידה ויש המלצה של דיאטנית ניתן בד"כ לשנות את הרכב הארוחה למשל לדלת סוכר.
פריצות דרך בחקר הסרטן מתרחשות כל העת, אך מדובר בהמון צעדים קטנים ולא בצעד אחד גדול. בראיה לאחור אין ספק שחל שיפור מדהים בעשור האחרון, אך כמובן שיש עוד הרבה לאן להתקדם.

 

מיכל: שלום רב,  אובחנתי לפני שנה כחולת cll   בשלב  0, לפני כ-6 שנים חליתי בסרטן השדה, האם ה-cll  הינה תוצאה של הטפול הכימוטרפי שעברתי? מבקשת לדעת מה ניתן  לעשות על מנת  למנוע התפתחות המחלה. ועליית ספירות  הלויקוציטים.האם המחלה יכולה  להתקדם ולהיות סוערת?  האם אני נמצאת בסיכון למחלות סרטן  נוספות? מה ניתן לעשות לחיזוק מערכת החיסון.??? אשמח לתשובות תודה

תשובה: מיכל שלום רב. CLL איננו סיבוך ידוע של טיפול בסרטן השד. את הטיפול ב- CLL נותנים ההמטולוגים, אני פחות בקיא בתחום זה ולכן מומלץ להתייעץ עם המטולוג. ככלל, אינך נמצאת בסיכון מוגבר לסרטן אחר בגלל שלקית ב- CLL. בברכה

 
peri104  |  03/02/13 ב 20:47.
 שלום ד"ר עידו וולף, מהו לימופמה ובאילו איברים הוא פוגע הוא בא לידי ביטוי ? מהם סיכוי ההחלמה מהמחלה הזו?
 
תשובה: פרי שלום. לימפומה היא גידול שמקורו בתאי דם לבנים וביטויו בד"כ הגדלת בלוטות לימפה במקומות שונים בגוף. עם זאת, לימפומה עלולה להופיע גם באברים שונים שאינם בלוטות לימפה. יש סוגים רבים של לימפומה ולרבים מהם יש כיום טיפול מוצלח שיכול להביא לריפוי. בברכה

 

 

מינרבה1
04/02/13 18:21

חבל שנגמר ואין אפשרות להגיב

מכל מקום תודה

רציתי להעיר שאם המטופל מוגדר כסוכרתי אין צורך בהמלצה של דיאטנית , בנוסף קיים רק שרות עצמי     - דוקא באיכילוב

ההדרכה לוקה בחסר  - אין די כוח אדם

המטופל צריך ליזום - אחרת, אף אחד לא יודע, והתוצאה היא שמטופל אחד מספר לשני...

 

אליזבת58
04/02/13 19:29

שלום אח שלי בבודפשת לצערי הרב יש לא סרטן בבלותו הטריס גם בראות בראות 16 גידולים סרטנים יש סיקוי ???

חיה-הרשקו
07/02/13 10:10

שלום פרי

מהו לימופמה ובאילו איברים הוא פוגע הוא בא לידי ביטוי ? מהם סיכוי ההחלמה מהמחלה הזו?

לימפומה זו מחלה הפוגעת בבלוטות לימפה בגוף., הבלוטות פזורות בכל הגוף לכן גם המחלה יכולה להופיע באזורים שונים. היא נחשבת מחלה המטו אונקולוגית. סיכוי החלמה תלויים בשלב אבחון המחלה. ממליצה לשוחח על כך עם רופא המטפל שלך, כי כאן לא פירטת .

מאחלת לך הרבה בריאות

טלגש
10/02/13 23:16

שלום רב,

לביתי בת ה- 16 התגלתה ציסטה בחניכיים וגידול בפנים. יש חשד לתסמונת גורלין. למי כדאי לפנות לייעוץ בנושא? מי המומחה לנושא בארץ?

תודה

חיה-הרשקו
12/02/13 9:45

טלגש  בקר טוב,

אין רופאים שדווקא מומחים לתחום, אך אתך לך מספר שמות רופאי עור המומחים ב BCC

 לא כתבת באיזה אזור מגורים אתם מתגוררים  רוב השמות הם מאזור המרכז

בררתי עבורך על מס. רופאים : פר. ברגמן - מרמב"מ

דר. פלקס פבלוצקי מתה"ש טל. במרפאה 03-6732559

דר. עזיזי אסתר מתה"ש, מקבלת בראשל"צ טל. 03-9669174

פר. שרה ברנר - מנהלת מח' עור בי"ח איכילוב, מקבלת במדיקל סנטר בהרצליה טל. 03-9592555 וכן בבלי בתל אביב 03-6051177

פר. רוני וולף - מנהל מח. עור בי"ח קפלן מקבל בת"א 03-5285695

מאחלת לכם הרבה בריאות

לכבוד ולשמחה הוא לנו, לבשר לכם, כי נפתח ארגון מטופלים בשם: עמותת תסמונת גורלין באפשרותכם ליצור קשר ולקבל מידע על העמותה והתסמונת, בכל המדיה החברתית, כדוגמת: פייסבוק ו/או לינקדאין. כמו כן, לעת עתה, פתחנו דף נחיתה, הכולל חוברת דיגיטלית בסוף הדף. חשוב לנו מאוד, שתפיצו את הלינק, למטופלים שלכם, עמיתים לעבודה בבתי החולים, במרפאות ולקשורים בעניין. שיהיה בהצלחה לכולנו