מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
עודי המרמן

עודי המרמן

מנהל קבוצה
27/06/11 11:44
0 תגובות

שלום רב!

שמי עודי ואני מתמחה לפסיכולוגיה רפואית ביחידת הסוכרת בהדסה עין-כרם. כפי שאמרה עופרי, קבוצה זו נפתחה בכדי לייצור מקום בו אנשים שונים הקשורים ליחידת הסוכרת בהדסה יוכלו לדבר, לשאול, להתייעץ, לספר ולשתף. מדי פעם ננסה לפרסם חומרים חדשים או מעניינים אשר עלולים להיות חשובים לאוכלוסיית חולי הסוכרת בכלל ולאנשים הקשורים ליחידת המחקר בהדסה בפרט.

כיום, בכדי לפתוח, רציתי לכתוב כמה מילים עלי ועל תפקידי כפסיכולוג רפואי ביחידת הסוכרת. פסיכולוגיה רפואית, הינו תחום חדש-ישן בעולם הרפואה. כבר בעת העתיקה, טען היפוקרטס, רופא יווני נודע, כי בריאות וחולי תלויים ב-4 מרות (humors) הקושרים את מצבו הבריאותי של האדם למצבו הנפשי והרגשי. בגלגול העדכני שלה, הפסיכולוגיה הרפואית קיימת כבר 20-30 שנה בארהב ובאירופה וב-10 שנים האחרונות גם בארץ, במרכזים רפואיים שונים. מטרתה של הפסיכולוגיה הרפואית היא לסייע לאנשים בהתמודדויות עם מצבי בריאות וחולי ובכל הקשור ליחסי הגומלין המורכבים בין הגוף לנפש, בין אם בצורה בה הגוף משפיע על הנפש ובין עם באופנים השונים בהם הנפש יכולה להשפיע על הגוף. בנוגע למחלת הסוכרת, דברים אלו עלולים לבוא לידי ביטוי באופנים שונים: חולי סוכרת מתמודדים עם מחלה כרונית, דורשנית ומורכבת. כל מחלה ובייחוד מחלה כרונית כמו הסוכרת מחייבת הסתגלות והתמודדות. תחום אחד בו הפסיכולוג הרפואי יכול להיות לעזר הוא בכל הקשור לקבלת אבחנה של סוכרת על כל המשתמע מכך - שינוי הרגלי חיים, אכילה וספורט, תפיסת עצמי, פגיעה בבטחון העצמי, פחדים, חרדות ועוד... תחום נוסף בו חולי סוכרת עלולים לרצות סיוע הוא בכל הנוגע למשטר המחלה - שמירה על הרגלי אכילה ופעילות גופנית הינם מרכיבים חיוניים לתחזוק הבריאות והתפקוד אצל אנשים עם מחלת הסוכרת. משטר מחלה קפדני זה אינו תמיד פשוט, ואנשים לפעמים מרגישים צורך בעזרה בהתמודדות סביב נושאים אלו. תחום נוסף בו פועל הפסיכולוג הרפואי ביחידת הסוכרת הוא בכל הקשור לשמירה על רמה מאוזנת של סוכר בדם. מחקרים רבים מראים כי גם כאשר אוכלים נכון ומבצעים פעילות ספורטיבית, מרכיב המתח והסטרס משפיע מאוד על רמת סוכר מאוזנת. בכדי לסייע לאנשים המתמודדים עם חרדות ולחצים, קיימים מגוון טכניקות פסיכו-פיזיולוגיות של הרפיה ורלקסציה אשר יכולים לעזור לחולי סוכרת לשמור על אורח חיים בריא ונינוח!

אלו הם כמה דוגמאות לעבודה של הפסיכולוג הרפואי בסוכרת. עם הזמן נשתדל לפרסם עוד ועוד דברים מועילים ורלוונטיים...

כל טוב!

עודי


תגובות