מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתי גור אריה
מנהל היחידה לשיכוך כאב בשיבא, תל השומר. ד"ר גור-אריה כותב הספר "כאב, מאבחנה ועד הקלה"
עידית רונן
עידית רונן
אחות מומחית לטיפול בכאב, יו"ר יוצאת של פורום הסיעוד לטיפול בכאב. עבדתי שנים רבות במרכז שניידר לרפואת ילדים בריכוז ותיאום הטיפול הכאב כמו כן, ריכזתי את תחום בטיחות המטופל וניהול סיכונים וכיהנתי כאחות הועדה לילד בסיכון.
ד
ד"ר גור רות
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
אלה סטולר
אלה סטולר
פיזיותרפיסטית, BPT,MPT. מתמחה בשיקום אורטופדי, כאב כרוני ותסמונות כאב לרבות CRPS. בעלת 10 שנות ניסיון בניהול מחלקת אשפוז יום שיקומי בבית החולים "רעות". מאמינה בשיקום פונקציונאלי, תוך הסתכלות הוליסטית על האדם כמכלול. דוגלת בעבודה שיקומית רב מקצועית, לצורך קידום מטרות תפקודיות של המטופלים. בוגרת קורסים כגון: דיקור מערבי (DRY NEEDLING), נוירודינאמיקה קלינית, טכניקות מיופציאליות, הנחיית קבוצות ועוד.
ד
ד"ר גלעד וסרמן
מומחה לרפואת הפה, בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה משנת 2012 ותוכנית ההתמחות ברפואת הפה באותו מוסד משנת 2018. במהלך לימודיו השלים גם תואר מוסמך מחקרי (MSc) במדעי הרפואה בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה. אחראי המרפאה לכאבי פנים, לסתות, ומפרקי הלסת במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), ובמרפאה פרטית. מאמין ומקיים גישה מולטידיסיפלינרית בטיפול.
ד
ד"ר גיא אלאור
אני מומחה בנוירוכירורגיה, עוסק וברפואת כאב במרפאת הכאב בשיבא. אני מטפל בכל סוגי הכאב, מעבר לטיפול תרופתי יש לי עניין מיוחד בטיפול פולשני לכאב במערכת העצבים המרכזית והפריפרית: עצבי הפנים, עמוד שידרה, קיצוב עצבי מרכזי ופריפרי ושחרור כירורגי של עצבים.
ד
ד"ר נטלי שליט
אני רופאה מומחית ברפואה פנימית וברפואה לשיכוך כאב. רופאה בכירה במכון לרפואת שיכוך כאב בתל השומר ועומדת בראש המרפאה לשיכוך כאב בגיל השלישי. עוסקת בעיקר בשיכוך כאב בגיל המבוגר הנובע ממחלות כרוניות מורכבות, כמו נוירופתיה משנית לסוכרת או כאב נלווה לאוסתאופורוזיס ושברים. אני מאמינה במבט רב מערכתי על המטופל המבוגר, תוך התחשבות במכלול מחלות הרקע והטיפול התרופתי המורכב אותו הוא נוטל.

מובילי קהילה

לימור חורש
לימור חורש
היי חברים :) שמי לימור, לוקה בכאב כרוני מתחילת שנת 2011 עקב תאונה. כיום, לצד הכאבים והמחלה, כל מטרתי היא לאפשר למטופלים, למשפחותיהם ולאנשי מקצוע לבנות סביבת חיים בריאה המבוססת על הבנה, אמפתיה והתחשבות הדדית. בכוונתי לתת הכוונה לרכישת כלים, לתת מקום לדבר על מה שאסור, על מה שמותר ולא נעים, ולתת לכם הזדמנות להכיר ולפגוש זה את זה.
כמוניכאבמיגרנות כרוניות - בבקשה עזרה!!

מיגרנות כרוניות - בבקשה עזרה!!

9 תגובות


שלום!



 



אני בת 26 וסובלת ממגרנות כבר 5 שנים. ניסיתי כבר כמעט כל דבר: דיקור, שינויי בתזונה, כדורים למינהם ומרפאת כאבי ראש באיכילוב.



לפני 7 חודשים ילדתי ובמהלך ההריון הכאבים פשוט נעלמו ואפשר להגיד שהחיים שלי הפכו לנפלאים.



הבעיה היא שמאז הלידה הכאבים רק הגברו והתדירות הפכה לבלתי אפשרית (כל יום/יומיים התקף) הדבר היחיד שעוזר לי בהתקף הוא רילרט 40 מ"ג אבל גם כאן שמתי לב שלוקח לכדור הרבה יותר זמן להשפיע (בעבר כ-20 דקות והיום כשעה).



במרפאת כאבי ראש הייתי מטופלת כשנה ושום דבר שהרופאה נתנה לי לא עזר, היא ניסתי כל מיני כדורים שפשוט לא השפיעו....



הרמתי ידיים והפסקתי ללכת לשם ממש לפני ההריון. אני מרגישה שאין לי חיים והכל סובב סביב המיגרנה שממתינה לי מעבר לפינה.



ההתקף שלי מתבטא בכאבי ראש קשים, בחילות, ראיה מטושטשת ובמידה ואני לא לוקחת את הרילרט הקאות שלא פוסקות ואז התייבשות ומיון (כבר פעמיים הייתי מאושפזת וטופלתי בסטרואידים).



אשמח לכל עצה כי אני לא יכולה להרשות לעצמי לא לתפקד אפילו ל-5 דקות כי עכשיו זה לא רק אני אלא תינוקת קטנה.



 



בבקשה אני מרגישה אבודה כל כך...



תגובות

אפרת_זיו
13/11/13 9:34

הי יאנה

מבאס לשמוע על המצב כי מיגרנות כאלה משביתות לגמרי ואי אפשר לתפקד בכלל

רציתי לשאול אם עשו לך בדיקת MRI? ובדיקות נוירולוגיות?

 

מבחינת תזונה אני יודעת על חבר שהוריד שוקולד וגבינה צהובה ובכלל קפאין וממש עזר לו

ומצד שני אמא שלי כשיש לה מיגרנה חזקה שותה דווקא אספרסו כפול חזק וזה עוזר לה

כך כנראה שאין פה נכון ולא נכון מוחלטים וכל אחד צריך למצוא מה שמתאים לו...

ד--ר-גור-רות
מומחה כמוני
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
13/11/13 23:25

שלום יאנה, 

 

ראשית מעצם זה שלא היו לך מיגרנות בעת ההריון - יתכן והגורם למיגרנות שלך הוא הורמונלי. ניתן להתייעץ עם רופא נשים לערוך בדיקות של רמות ההורמונים ולנסות טיפול הורמונלי כדי לשלוט במיגרנות. יש לא מעט נשים שנהנות מטיפול כזה. 

 

שנית - יש אמצעים אחרים - לאו דווקא תרופתיים לטיפול במיגרנות בין השאר חסימת עצבים מסויימים וגירוי חשמלי של עצבים. 

 

שלישית - רילרט הוא טריפטן. אני מניחה שהוא נרשם לך לפני ההריון כאשר היו לך מיגרנות בתדירות שלא עלתה על פעם בשבועיים. מי שרשם לך ככל הנראה לא חשב על האפשרות שתשתמשי בתרופה זו ללא שום בקרה ועל כך לא יכל לצפות את מה שקרה. 

יתכן שאחרי הלידה ונפילת ההורמונים היתה תקופה של חזרה של המיגרנות, ואת כנראה השתמשת בטירפטנים יותר ויותר. 

אולם - כאשר מתשמשים בטריפטנים לעיתים קרובות מידי (יותר מפעם בשבוע) הללו משנים את זרימת הדם במוח ומייצרים כאבי ראש הפתרון היחידי וההקלה היחיד הלהם היא לקיחת התרופה עוד פעם - בקיצור - יוצרים מעין התמכרות.

ככל שלוקחים יותר כך תדירות כאבי הראש עולה ומאחר והדבר היחידי שעוצר במצב כזה את ההתקף הבא הוא עוד טריפטן - הסוף ידוע מראש. 

לרוב כשרושמים לחולה טריפטן מדגישים שאין לקחת יותר מכדור אחד בשבוע. יתכן ואצלך לא היה צורך כי היה ברור שהתדירות נמוכה יותר. 

 

כך או אחרת במצבך - שני דברים:

ראשית - אם יש יותר מהתקף בשבוע זה מצב שמחייב טיפול מונע ולא טיפול לפירוק התקף קיים.

לפיכך בתדירות אותה ציינת את אמורה לקבל טיפול מונע  - ולא ברור לי אם בכלל ניסו איתך טיפול מהסוג הזה - שכולל חמרים אחרים במתן יומיומי - בין אים יש התקף ובין אם אין. 

שנית - את צריכה, לדעתי, בכל מקרה  - נכון לעכשיו - לעבור גמילה מסודרת מטריפטנים ולא לגעת בהם אי פעם יותר. אחרי שתיגמלי מהטריפטנים (מומלץ לעשות זאת בהדרגה ובאשפוז), צפוי כי תדירות כאבי הראש תרד משמעותית, ואז יש לנסות את הטיפולים האחרים. 

 

אולם ראשית לכל  - את חייבת להרגע, לקחת שליטה, ולצאת מהנכונות לעשות "כל דבר" שכן נכונות כזו היא שגורמת לצרות כמו ההתמכרות לטריפטנים. אי הפעלת שיקול דעת הוא הדבר הגרוע ביותר כשמדובר בטיפול תרופתי. 

 

את מוזמנת לבוא למרפאת כאב, ויעזרו לך להגמל מהטריפטנים, לווסת את עצמך הורמונלית ולנסות טיפול מונע או טיפול פולשני. רצוי לבוא למרפאת כאב בבית חולים כדי לאפשר עבודה במקביל עם נוירולוגים לגמילה ועם גניקולוגים לאיזון הורמונלי. 

 

ד"ר גור. 

עדנה.לאופר
06/12/18 12:26

ד״ר גור שלום, נכנסתי לפורום בגלל מגרנות כרוניות יומיומיות ולקחית זומיג לעיתים עד 3 פעמים בשבוע... ורציתי להבין מה אתה מתכוון בטיפול מונע? בזמנו הציעו לי כדורים שקשורים לאפילפסיה וחששתי לקחת אותם. האם יש עוד תרופות מונעות? לאיזה רופא רצוי לגשת. אני בת 52, עדין מקבלת מחזור אבל חושבת שכאבי הראש לאחרונה בהחלט קשורים לגיל המעבר כבר ולהורמונים. מתלבטת אם לגשת לרופא נשים/נוירולוג/משפחה. היכן נכון לרכז את הבירור הזה. תודה מראש, עדנה לאופר

רן123
09/06/15 19:24

היי,

אני מציע לך לשקול לעבור טיפול במיגרנות באמצעות צמחי מרפא.

הבת שלי עברה טיפול באמצעותם וניכר כבר שיפור גדול (מטופלת כבר שלושה חודשים).

אם את מעוניינת,יש כאן פרטים נוספים על הטיפול: מיגרנה

בהצלחה!

נועה7
10/06/15 0:04

היי מסכימה עם ד״ר גור לגבי המקור ההורמונלי כסיבה אפשרית למגרנות לפי סיפורך. כמו רן גם אני ממליצה לנסות טיפול בצמחי מרפא אצל הרבליסט קליני- הוא יטפל לא רק סימפטומטית ( יכול גם לתת צמחים ללקיחה אקוטית בהתקף יחד עם לקיחה כרונית), אלא יתייחס לאטיולוגיה כגון חוסר איזון הורמונלי, רעילות בכבד מתזונה לקויה, תרופות וכדומה וכמובן לסטרס- בקיצור התייחסות הוליסטית. את יכולה למצוא גם נטורופאטית טובה שמתמחה בצמחי מרפא ואז תמליץ לך גם על שינויים תזונתיים. האם ניסית להמנע ממזונות מכילי טיראמין ( חלבי, בשר שהם גם פרודלקתיים ויש עוד ראי בגוגל)? להוסיף לתזונתך ג׳ינגר, אומגה 3 ממרווה מרושתת , אולי לנסות תקופה ללא גלוטן, ללא סולפיטים ( יש ביין ופירות יבשים)? תרגישי טוב

הופ24
11/06/15 0:30

היי אהובה, אני בדיוק כמוך!. נכנסתי על מנת לכתוב את אותן השאלות. הוצאת את המילים מפי!

ההמלצה של רן נשמעת שווה נסיון. אנסה גם.

מי כמוני יודעת שלא קל לחיות ככה. מאחלת לך המון בריאות ונחת!. ♥

נימ
14/06/15 22:25

נימ שלום. 
עד כמה שידוע לנו TN לא מושפעת מהורמונים בכלל לא בנשים ולא בגברים - רק מיגרנות וגם שם לא כולן. 

לו היתה מושפעת - ככל הנראה היו מנסים את הטיפול - היות ולא מושפעת לא מנסים. 

מעבר לכך גברים שסובלים ממיגרנות לא מושפעים משום הורמונים - הגם נשים כן - כך שכנראה המעורבות היא של הרצפטורים ולא של החומר. 

מכאן שאין שום תוחלת בטיפול כזה. 

ד"ר גור. 

מירה29
25/02/18 18:03

הי, גם אני סובלת מאותה בעיה, לצערי ניסיתי כבר כמה טיפולי מניעה ומרגישה עדיין חוסר אונים ממיגרנות וכאבי ראש. צורכת כדור בשם זומיג (דומה לרילרט) יחסית הרבה בנוסף לטיפול מניעה. גם אצלי התגבר מאד אחרי הלידות, ובהריונות לא סבלתי כמעט מכאבי ראש. ניסיתי לפתור בעזרת הורמונים או גלולות אבל לא עשה לי טוב. בת 43 היום ומחכה שמישהו ימצא לי פתרון . אשמח לדעת אם חל שינוי במצבך ואם כן, מה עשית?

ד--ר-גור-רות
מומחה כמוני
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
14/12/18 20:52

מירה שלום. השרשור הוא משנת 2015 ואין לי מושג אם הנוכחים עדיין כאן לקרוא. אני הייתי ממליצה להתייעץ עם נוירולוגים ממרפאת כאבי ראש ובמקביל גניקולוגים שמתמחים בטיפול בגיל המעבר. ד"ר גור.