מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
מינרבה1

מינרבה1

מנהל קבוצה
27/11/11 19:43
2 תגובות

העתק הפנייה לח\"כ אדטו



מקווה שיזוז משהו



כבוד ח\"כ דר\' רחל אדטו

מר ליעד גיל-הר





בהמשך לשיחתי עם ליעד, רשמתי מספר ענינים אשר מפריעים ומטרידים רבים מחברי הקופות.



מספר הכדורים באריזה

===============

חולים כרוניים צורכים תרופות רבות ושונות. המרשם ניתן לחודש ופה מתעוררת בעיה, אשר החריפה לאחרונה, יש אריזות בנות 30 כדורים ויש אריזות של 28 כדורים.

בבתי המרקחת לא מוכנים למכור כדורים אחרי 28 יום, בטענה שהמרשם הוא ל - 30 יום לחודש.

מה יעשה החולה ? יתווכח עם הרוקח ? יוותר ולא יטול תרופות משך יומים ?

מדוע לא משנים את האריזות או לחלופין רושמים שהמרשם הוא עבור 28 ימים ?



חוסר במלאי בבית המרקחת

=================

קורה שבאים לקנות את המנה החודשית, ופשוט חסרות תרופות.

לא תרופות נדירות, אלא דוקא המצויות, שהן בגדר לחם עבור החולים.

קשה לי להבין כיצד קורה דבר כזה בעידן בו הכל ממוחשב ולא כ\"כ קשה לבדוק מה חסר..

ברור שזה גורם לטרדה, לכתות רגלים לסניף אחר, להמתנה עד שהמשלוח יגיע.

ובל נשכח, שלא אחת מדובר באנשים מבוגרים, באנשים טרודים שקשה להם להגיע ולהמתין בתור פעם נוספת.



שינויים באריזות וביצרנים

===============

איני רוצה להתייחס שוב לנושא האלטרוקסין.

החולים הכרוניים לא תמיד יודעים שלא אחת משנים את היצרנים ואת האריזות בהתאם.

השינויים עלולים לגרום לקשיים ולבלבול.

אנו מקווים שבדרך כלל אין השינוי גורם לבעיות - כמו במקרה של האלטרוקסין.

חבל שאין אפשרות לציין בדף הסבר קצר באשר לשינויים ולאזהרות.

הדף שמצורף לתרופות לרוב מסורבל וארוך , כתוב בשפה מקצועית ובאותיות קטנות קשות לקריאה.

ובקיצור, מן הראוי שהדף המצורף יהיה קצר וברור, לפחות בחלקו.



יעוץ תרופתי אישי

======================

ציטוט מפנייתה של גב\' סימה לבני, רוקחת



\"חזרתי זה עתה מארה\"ב מהכנס השנתי של הרוקחים היועצים,

מדוע לא יכול חולה שלוקח הרבה תרופות שמקבל מהרבה רופאים, בגלל ריבוי מחלות, לקבל ייעוץ תרופתי אישי באף אחת מהקופות?



דוח מבקר המדינה שפורסם בחודש מאי השנה המליץ על מתן ייעוץ תרופתי לחולים שלוקחים הרבה תרופות, ובארה\"ב ישנו חוק שמאפשר לחולים שמבוטחים במדיקייר לקבל ייעוץ תרופתי אישי, אם הם לוקחים מעל 5 תרופות, חולים ביותר מ 3 מחלות ועולים למבטח יותר מ 3000$ בשנה.



זוהי שאלה נוקבת, כי לכולם ברור שגם הקופות ירוויחו, חולים שמטופלים טוב יותר, יחסכו אשפוזים וביקורי רופאים מיותרים, ויהיו להם חולים שסובלים פחות מתופעות לוואי ועומדים יותר ביעדים הקליניים המומלצים.



אם זה כל כך ברור, ואם דוח מבקר המדינה המליץ על זה, אז למה חולה שלוקח הרבה תרופות לא יכול לקבל ייעוץ כזה?



רפואה מקצועית

=============

היינו מצפים בעידן הממוחשב להשלח למרפאה הקרובה ביותר ולא למרפאות מרוחקות בהן מס\' המבקרים נמוך, למשל, תושב מרמת גן נשלח לראש העין לפעמים השיקולים הם שונים ומשונים...

והרי ספורה של אחת מחברות הקבוצה:

\"היישוב שבו אני מתגוררת, מרכז שפירא נמצא כ-20 ק\"מ מזרחית לאשקלון, וכ-5 ק\"מ מערבית לקרית מלאכי. במשך שנים משמשת אשקלון כעיר המחוז שלנו לצורך קניות וסידורים, אך מבחינת קופ\"ח כללית המחלקת את הארץ למחוזות גיאוגרפיים, אנו שייכים למחוז יהודה: יחד עם ראשון לציון, רחובות,אשדוד וקרית מלאכי, ואילו אשקלון שייכת למחוז הדרום, באופן זה אם אני מתקשרת ל*2700 - דהיינו למוקד,לא אקבל מידע על שירותי בריאות באשקלון,למרות שיותר נוח לי להגיע לשם מאשר לאשדוד או לרחובות.למה שלא יפתחו את כל אזורי הארץ לנגישות החברים בקופה? מה יעשה סטודנט או מי שעובד במרכז הארץ או בירושלים,ורוצה להגיע לרופא שם? היום בעידן המיחשוב,אפשר לעשות מוקד ארצי של קופת חולים כללית שיאפשר לחברים לבחור כל מקום בארץ.

*למה התיק הרפואי שלי לא נגיש לכל רופא,היום כשהכול ממוחשב ,למה לא מעלים את כל המידע לרשת? למה הרופא בכל מקום לא יכול לראות אילו בדיקות עברתי ומה מצבי הרפואי ? האם לא הגיע הזמן שבעידן המחשב הכול יהיה נגיש בקנה מידה ארצי ואפילו עולמי? .

*אני חוזרת על הדרישה לאפשר לכל חולה לקבל טיפול אצל רופאים מקצועיים במרפאות בתי החולים ללא הגבלת ההפנייה לרופאי הקופה בלבד.\"



הפנייה לרופא מומחה

=============

בשרותי בריאות כללית ניתן לפנות לרופא מומחה 3 פעמים בשנה תמורת תשלום מופחת.

לא ברור לי מדוע לא ניתן לפנות למומחה בבית חולים (מרפאת חוץ), עד כמה שידוע לי השתתפות הקופה אינה גבוהה יותר.

מדובר באנשים אשר יש להם ביטוח רפואי מושלם וכד\'.



טופס 17

=====

מדוע הקופה אינה מסתפקת בהפנייה של הרופא ונדרשת פנייה למשרד ?



ועוד ספור על בית חולים דוקא (ספורה של אשה מהקבוצה)

===================.

*בתי המתגוררת במושב ניר עציון הסמוך לחיפה נאלצה \"לבלות \" את השבת ה-5 בנובמבר עם ביתה בת ה-10 חודשים בבית חולים כרמל השייך לקופת חולים כללית,כיוון שחמש דקות לפני כניסת השבת הודיעו לה שהם משאירים את התינוקת להשגחה בלילה,ורק למחרת בבוקר שחררו אותה,אך כיוון שהם שומרי מסורת הם נאלצו לשהות בבית החולים כל השבת בלי שהספיקו להצטייד באוכל ובציוד לתינוקת.

ביתי נדהמה מהיחס לו זכו בבית החולים :התינוקת קיבלה מנת ילדים,למרות שהיא זקוקה למטרנה;בית החולים טען שהם אינם מספקים טיטולים,והם גם לא מספקים מזון להורה מלווה,כשביתי שאלה אם הם מעדיפים שהיא תלך ותשאיר את התינוקת לבד,הם אמרו שזו בעיה שלה.

למותר לציין איזו עוגמת נפש נגרמה להם כשביתי ובעלה ניזונו כל השבת מבקבוק מיץ ועוגה שהיתה להם בתיק.

פעם ראשונה שאני שומעת על יחס כזה לא אנושי לאנשים המשלמים דמי חבר לקופת חולים.לא ייתכן שבית חולים בארץ ינהג בכזאת אטימות כלפי הורה המלווה תינוק המאושפז בבית חולים.

*לאור העובדה שקיים חוק ביטוח ממלכתי,ראוי לבטל את חלוקת בתי החולים בין הקופות:הדסה-קופת חולים מכבי;כרמל-כללית;וכן הלאה,הגיע הזמן שיאפשרו לכל אזרח המשלם ביטוח בריאות, לבחור את הרופא המטפל בכל מרפאה ובכל בית חולים,או אז יהיה זה ביטוח בריאות ממלכתי וחופשי כיאה למדינה מפותחת וחופשית.



אני בטוחה שיש עוד הרבה ענינים, ואיני בטוחה שתוכלו לפתור את כל הענינים שציינתי בפנייה זאת, ואולי לחלק מהענינים כבר יש פתרון אשר לא ידוע לחולים, נודה לכם מאוד אם תצליחו להקל על צבור הנזקקים לשרותי הקופות ולו רק במשהו, ובשלב ראשון תפתרו חלק מהבעיות

לפעמים, דוקא הדברים הטריויאליים הם המטרידים ביותר והמעיקים ביותר.



בכבוד רב ובתודה מראש


תגובות

בהצלחה וברכה...

מינרבה1
מנהל קבוצה
היכן רשימת החברים ?
28/11/11 13:57

בהצלחה לכולנו

תודה