מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ערן ברקוביץ
ערן ברקוביץ
פסיכולוג רפואי מומחה.
פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר יובל כרמון
רופא בכיר במחלקה הנוירולוגית ביה"ח מאיר.מנהל מרפאת טרשת נפוצה.
ד
ד"ר אסתר גנלין
רופאה בכירה במכון הנוירולוגי בביה"ח שניידר ומנהלת המרפאה הנוירואימונולוגית בו. בוגרת רפואה בטכניון בהצטיינות. בעלת תואר שני באימונולוגיה בהצטיינות יתרה (אוניברסיטת תל אביב) ותואר דוקטור בביוכימיה (הטכניון). משלבת מחקר קליני ובסיסי בתחום טרשת נפוצה בילדים. חברה בקבוצת המחקר הבין לאומית לטרשת נפוצה בילדים- International Pediatric Multiple Sclerosis Study Group (IPMSSG)

מובילי קהילה

פזית
פזית
הייתי בריאה ורופאת שיניים. כיום , חולה בטרשת נפוצה ואומנית קרמיקה, מציירת ומטפלת באמצעות אומנות. קודם כל אמא לשני ילדים נפלאים וחברה עם כמה אנשים חמים וחכמים. יש מתנה ביכולת ליצור ... זה מאפשר נתינה הלאה וידיעה שגם מי שלא מכיר אותי אישית יוכל לקבל משהו ממני שישמח ויגרום לו הנאה. זו הסיבה שאני כותבת פה. לעזור ולהשיא עצה וגם לקבל ידע ממי ששותפים לדרך הטרשים של טרשת נפוצה בדרך זו או אחרת. 
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן הוא ממיסדי חברת MS ישראל בע"מ (חל"צ) ומכהן בה, בהתנדבות, כדירקטור. חברת MS ישראל יוזמת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה. בהשכלתו, הוא מוסמך של הטכניון בחיפה בהנדסת מחשבים, עם התמקדות בתחום רשתות תקשורת ונתונים וכמו כן בוגר, בהצטיינות, של התוכנית לניהול עסקי בכיר של האוניברסיטה העברית בירושלים. בשנת 1990, לאחר שירות קבע בממר"מ, לביא היה ממקימי הסניף הישראלי של חברת מיקרוסופט בישראל (עובד מס. 2) והמנהל הטכני הראשון שלה. בהמשך כיהן גם כסמנכ"ל השיווק והמכירות של מיקרוסופט ישראל ללקוחות גדולים במשק הישראלי. בנוסף לפעילות ההתנדבותית ב-MS ישראל לביא מכהן מזה כ-4 שנים כחבר ועד בעמותת איגוד האינטרנט הישראלי. כמו כן, לביא הוא המקים, הבעלים והעורך הראשי של האתר www.netcheif.com - המספק ידע נרחב ביותר על תחום האינטרנט והתקשורת, תוך התמקדות בסביבה הביתית. לביא נשוי לאורלי שאובחנה כחולת טרשת נפוצה לפני כ-20 שנה, הוא מתגורר בבת-ים ואב לבן ולבת.
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
קהילת הבית לחולי טרשת נפוצה ו-CARE GIVERS הגדולה בישראל של אלפי חולים ובני משפחות, בני זוג וחברים מהמעגלים הקרובים. קהילה תומכת, המפגישה בין חולים וותיקים לחדשים, ומעניקה "במה" להעברת הסיפור האישי, באמצעות ראיונות טלוויזיה, רדיו, ותקשורת כתובה. קהילה שבה אנו מפעילים מערך של תכנים רלוונטיים המתחלפים מידי חודש, סדנאות והרצאות בלייב של אנשי מקצוע ברי סמכא ושל חולים המעניקים מהידע ומסיפורי החיים שלהם ונותנים השראה, מתוך רצון להשפיע, לחולל שינויים, לתמוך ולהנגיש מידע חיוני ומשמעותי לחולים ולסובבים אותם. המלצה נכונה, של חולה וותיק או של איש מקצוע, כאן ועכשיו, יכולה לשנות מהלך חיים של חולים אחרים! הצטרפו אלינו לקהילה חזקה ומשפיעה – הבית לחולי טרשת נפוצה - בפייסבוק
כמוניטרשת נפוצההכדור הראשון של טקפידרה

הכדור הראשון של טקפידרה

09/04/14 13:53
32 תגובות

שלום לכולם,
דיווח:
היום נטלתי את הגלולה הראשונה של טקפידרה. בשלוש שעות הראשונות הכל היה כרגיל. אח"כ אכלתי ארוחת צהריים (קצת חריפה אבל אני לא חושב שזה קשור). תוך כדי האוכל הרגשתי עקצוצים וגל חום אדיר בפנים. לא יצאתי לבדוק כי אכלתי עם המנהלים שלי ולא היה נעים לי לחתוך באמצע שיחה סוערת. אחרי זה יצאתי לשירותים להסתכל במראה ונדהמתי לראות שהפרצוף שלי אדום כמו עגבנייה! לא מגזים, אדום אדום. פדיחה.
עכשיו, שעה אחרי עדיין אדום ועדיין עם העקצוצים. אני מרגיש שהפנים שלי בוערות. יש לי פריחה על הפנים ועד החזה.

אי-אפשר לומר שאני ממש מופתע כי קראתי את הפוסט של Juliebr (למטה) שהעידה על דבר דומה והנחמה שזה חד פעמי.
אז אני מקווה שמחר כבר לא תהייה לי פריחה ושאסתגל מהר לתרופה.

בריאות


תגובות

מוג-ו
09/04/14 16:30

עדכון: אחרי 3 שעות. כל האדום, הפריחה וגלי החום נעלמו. חזרתי לעצמי. מקווה שזה באמת חד-פעמי. יום טוב ובריאות לכולם.

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
09/04/14 20:30

מקווים ביחד איתך. העדכון שלך מאוד מעודד - תודה רבה.

עוד מישהו קיבל "פרצוף אדום" בעקבות התרופה?

Juliebr
09/04/14 22:08

שלום אלי, שמחתי ליקרוא שמה שכתבתי כל תופעות הלוואי של הדקפידרה עזרו לך . עכשיו רציתי להוסיף בנושא כאבי הבטן. כבר יצא לי שבאמצע הלילה התחלתי להרגיש כאב בטן, אז חברים הפיתרון הוא אכילת קוואקר. הקוואקר מרפד את הבטן כך שהכאב נחלש משמעותית ונעלם.   בהמשך לבעיה שהעלה אילן ( אם אני טועה) על כך שקופות החולים מערימות קשיים, אז הרשה חי לומר לך שאני חברת קופ״ח כללית, והם אישרו לי בלא בעיה את התרופה, מה שכן יצר עיכוב הייתה העובדה שהרופא המטפל שלי היה חייב למלא טופס שניקרא 29ג , וזאת ביגלל שהתרופה ממש חדשה, יש הליך של כאילו לשחרר את התרופה מהמחסנים , וזאת ע״י טופס 29ג, ופה היו קשיים אך בסוף הוא מילא ושלח. עכשיו כשמקבלים את הדקפידרה מקבלים  לשלושה חודשים ואז על הרופא למלא שוב את הטופס הזה וחוזר חלילה...   מקווה שהמידע יהיה יעיל.    הרבה בריאות לכולנו!!!

מוג-ו
10/04/14 9:01

Juliebr - תודה על העצה.

ברוב כסילותי שכחתי ליטול אתמול את הכדור השני (של הלילה). בעצת האחות, דילגתי עליו והנה עכשיו לקחתי את הכדור השני ביום השני. היום אני מקווה שצבע העור שלי ישאר טבעי כל היום...

Juliebr
10/04/14 10:33

בוקר טוב, ראשית אין מה לחשוש או להיות בלחץ בגלל ששכחת זה יכול לקרות לכולנו... בכלל כשהיו כאבי באם הייתה פעם אחת שלא שתיתי את הכדור השני עד אשר אשוחח עם הרופא המטפל שלי בגלל כאבי הבטן... שנית תמיד לחשוב חיובי !!! ... יום נעים ומלא בבשורות חיוביות :)

Juliebr
10/04/14 10:35

וזה רק כדי לומר סליחה על שגיאות ההקלדה ... שלי... :)

מוג-ו
10/04/14 10:42

אני רוצה לומר שלמרבה ההפתעה - אין לחץ בכלל. לא מזה ששכחתי כדור, פשוט התקשרתי לאחות והיא המליצה לדלג על הכדור (לאחר שהאינטואיציה שלי אמרה לי לקחת אותו, אפילו באיחור של שעתיים). וגם לא נלחצתי מהפריחה האדומה של אתמול בגלל שקראתי את הפוסט שלך לפני ולא הייתי מופתע שזה קרה.

בכלל, תודות לאלוהי האינטרנט אני (ואנחנו, אני מניח) מסוגל להיות מוכן ומודע להרבה תרחישים מראש, אז אני די רגוע שקורה משהו.

חג-שמח

Juliebr
10/04/14 10:53

שמחה ליקרוא שאתה די רגוע... אני רוצה לומר לך שאני אישית שותה את הכדור לא לפי שעה מדויקת אלא רק לפי כמות האוכל שאכלתי, וזאת כדי להימנע מכאב הבטן הנורא...  חג שמח

מוג-ו
10/04/14 11:48

לפי דברי האחות, הכדורים חייבים לקחת בהפרש של 12 שעות +- חצי-שעה. ז"א אם לקחתי כדור ב-9 בבוקר, הכדור השני חייב להלקח בין 8:30-9:30 בערב. אם מפספסים את הזמן הזה, עדיף לדלג.

levana
10/04/14 19:21

smiley אלי בהצלחה עם הטקפידרה וחג שמח וכשרhttp://חג פסח

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
11/04/14 20:49

בהצלחה עם הטיפול ותודה על כל העדכונים, אני בטוח שיהיו לעזר רב למטופלים העתידיים בתרופה.  yes

אני יודע שיותר ויותר מקבלים מרשמים לטקפידרה - איך הולך לכם? אנחנו רוצים לדעת, יש אדמומיות? כאבי בטן? מצאתם שיטה להפחית את תועפות הלוואי - שתפו אותנו....

 

talya15370
08/05/20 1:47

הי לכולם רציתי באמת לשתף ואני רוצה לעודד אנשים ( מה שהייתי צריכה המון בעצמי!) אני לוקחת טקפידרה 3 וחצי שנים כבר וזה באמת עוזר!!! התוצאות שלי בבדיקה האחרונה היו הזויות... הרופא כמעט לא האמין 2 נגעים שהיו לי במוח ובעמוד השדרה נעלמו לי כמעט לגמרי ( היו לי 3 בערך) ברוך ה' אני בלי התקפים 3 ורבע שנים ורציתי לפרסם את זה לתועלת כולם מקווה שעזרתי...

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
08/05/20 17:37

תודה רבה טליה על השיתוף. הניסיון שלך מאוד מעודד ויכול לתת תקווה לרבים אחרים. שרק ימשיך כך :angel:

תודה על השיתוף.

אני אחרי שיחה עם האחות, מתכננת להתחיל אחרי החג.

קיבלתי המלצה לקחת את הכדור עם האוכל, ולהשתדל לאכול משהו שומני כדי לרפד את מע' העיכול.

אבוקדו/גבינה צהובה/כפית שמן זית/טחינה..

מכיוון שאני מתכננת לעבור בהדרגה מצמחונות לטבעונות, נראה לי שאני אוותר על הגבינה הצהובה ואנסה את האפשרויות האחרות..

חג שמח ובהצלחה לכולנו.

levana
13/04/14 13:22

אלי הי אז עם הכדור,ודאי לא מרגיש כלום כי זה מה שאני מבינה מאנשים שהתחילו.

ונו מתכוננים לחג? איפה אתה חוגג?

חג שמח וכשר מלבנה

מוג-ו
13/04/14 15:02

שלום לכול,

היום הרביעי של טקפידרה. לבד מהיומיים הראשונים שלוו באדמומיות ופריחה (ביום השני התופעה היתה הרבה יותר חלשה), אני שמח לבשר שאין שום תופעות לוואי רציניות. קצת מיחושים בבטן העליונה (סרעפת) עם תחושה שכאילו נתפש השריר, אבל זה באמת לא חזק ולא מגביל.

לפני הכדור אני גם משתדל שיהיה משהו שומני בארוחה. אמרתי לאחות שסוף סוף אני יכול לערוך ארוחת שחיתות בהוראת הרופא wink, כמובן שאני צוחק, אבל באמת חזרתי לאכול גבינה צהובה ממנה נמנעתי זמן רב.

שיהיה חג שמח לכולם!

smiley

חוזרת לעדכן אחרי יומיים וחצי של טקפידרה: ביום הראשון הרגשתי קצת עיקצוצים בקרקפת, וקצת גירודים בצוואר כמו אלרגיה. הפנים היו טיפה אדמומיות, אבל לא משהו שונה מדי מהרגיל. רק אני שמתי לב לזה כי חיפשתי (אני בהירה עם נטייה לוורדרדות בקצוות גם ככה). זה עבר אחרי כוס מים קרים. אכלתי טוב לפני שלקחתי את הכדור, וגם שתיתי כפית שמן זית ליתר ביטחון. סה"כ עבר בסדר ומאז אין תופעות לוואי. (חמסה חמסה שום בצל חם היום).. בזכות כמויות האוכל של פסח אני אוכלת טוב לפני שאני לוקחת את הכדור. אולי זה עוזר. מסקנה: כדאי לדאוג לארוחה מוכנה ולא מחופפת פעמיים ביום... מענייו מה יקרה כשאגיע למינון המלא... אבל אני מאוד אופטימית. סה"כ, איכות חיים שונה לגמרי לעומת הזריקות. חג שמח :-)

מוג-ו
19/04/14 12:19

חג-שמח.

החג הזה בלבל אותי לגמרי. אני שוכח לקחת את הכדור או שלוקח בשעות לא קבועות.

אני כבר שני כדורים (לא סדירים) של המינון המלא. גלי החום והעקצוצים בפנים חזרו, אבל לא יותר מזה. אפשר לחיות ככה. שבירת השגרה הרסה לי את התזמון הקבוע של נטילת בכדור בגלל כ"מ שעות מוזרות של ארוחת-ערב, ישיבה עם אורחים ושינה מאוחרת, יקיצה מאוחרת וכד'. התקנתי לי אפליקציה שמזכירה לך לקחת כדור - MediSafe, אבל זה לא עוזר אם אתה ישן/שתוי/מבלה כמו חמור בזמן התזכורת... cheeky

לא משנה. יום שלישי חוזרים לשגרה ואני מקווה שנטילת הכדור, פעמיים ביום יכנס לי למערכת.

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
19/04/14 21:23

החגים הם אסון לשיגרת הטיפול הרפואי! לפחות שמח כי אני קורא מבין השורות שאתה נהנה ומבלה בחג.

עוד מעט מסתיים החג וחוזרים לשגרה, מקווה שזה יוביל גם להיעלמות תופעות הלוואי.

מתקבל הרושם, מאוסף התגובות בפורום, שישנה תגובה ראשונית של אדמומיות ועיקצוצים שאח"כ חולפת במהרה (אלא אם כן מפספסים את הזמנים)  - מאוד מאוד מעודד.

 

תודה לכל האנשים שמשתפים, הידע והניסיון שלכם יקר מפז ואני בטוח (וגם יודע) שעוזר לרבים.

מוג-ו
22/04/14 19:47

נראה כך. כבר יום שני שאני לוקח את המינון המלא בלי לשכוח והכל כרגיל.

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
22/04/14 22:38

מעולה אלי - שימשיך כך.

אולי כדאי שנכתוב על יתרונותיה של השגרה...

bar123
08/05/14 20:35

היי חברים, אני במינון המלא כבר כמה ימים ואז חשבתי שאני גיבורה ולא אכלתי לפני...אל תעשו זאת!!! כאבי בטן נוראים שהתחילו מאתמול בלילה ועד עכשיו לא עברו, לא לקחתי את הכדורים של היום כי אני לא מסוגלת . תמליצו לי מה עדיף לאכול חפני כדי לא לסבול ככה זה פשוט נורא. תודה רבה ;-)

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
09/05/14 7:24

היי בר, תרגישי טוב ומקווה שכאבי הבטן האלה יחלפו במהירות. אני חושב שיש להדגיש יותר את חשיבות האוכל לפני נטילת הכדור.

ג'וליבר בתחילת השרשור ממליצה על קוואקר. תודה על העדכון - מקווה שלפחות יחסוך כאבי בטן לאחרים.

bar123
10/05/14 10:16

בוקר טוב ושבת שלום...אכלת את הקוואקר אולי בגלל שאני בנאדם קטן...זה לא כזה עוזר וגם לא לחם עם חמאה וגבינה צהובה. יש לי שאלה- הכאבים הקשים תוקפים אותי יותר בלילה בסביבות 5 שעות אחרי שאני לוקחת כדור...אז אני לוקחת כדור אקמול וזה עוזר לכאב, השאלה אם זה בסדר?

מוג-ו
10/05/14 10:44

שלום לכולם,

אכן ארוחת הבוקר המאולצת היא די "מטלה". באופן רגיל הייתי מדלג על ארוחת הבוקר לעיתים קרובות מאוד. שיש שגרה, קמים, מתארגנים (ילדים וכו'), מגיעים למשרד, אוכלים משהו וכדור. זה בסדר. אבל חופשות, שבתות, או סתם יום שאיחרת לעבודה או קמת מאוחר יותר אז אין ארוחה ואין כדור.

לפני הטקפידרה שמתי את ימי הכריך-גבינה-צהובה מאחורי. הכנסתי את עצמי לתזונה מאוזנת, בגיל שלי אי אפשר לאכול הכל. בצעירותי, גבנ"צ הייתה אחת מאבות המזון הבסיסיים, אבל באיזשהו שלב נגמלתי ממנה. עכשיו שבת, התעוררתי בנחת ובכיף יכולתי להמשיך את היום עד הערב מבלי לאכול כלום, אבל אתה חייב! אז כריך גבנ"צ וכדור... אני לא אוהב את זה. העליתי במשקל וברור לי שאצטרך "לקצץ" במקומות אחרים.

לשלתה של בר - למיטב ידיעתי נטילת אקמול אינה מזיקה או נוגדת את השילוב עם טקפידרה. אני שאלתי את הרופא שלי.

 

 

 

פרופ--איתן-אוריאל
מומחה כמוני
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
11/05/14 9:00

אין מניעה לקחת  אקמול או אספירין מצופה עם התכשיר. ניתן ליטול את התרופה עם וללא אוכל אם כי חלק מהחולים מדווחים על שיפור בתופעות הלוואי במערכת העיכול לאחר ארוחה הכולללת חלבונים ופחממות. מאחר ואין המלצות רשמיות בנושא מומלץ לכל חולה לנסות את אופן הנטילה העדיף לו  בצורה פרטנית.

צריך לאכול ממש ארוחה לפני הטקפידרה? או נגיד מספיק קצת טחינה? מה הכמויות? הדבר השומני צריך להיות רק חלק מארוחה או מספיק רק ממנו המינון קטן?

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
02/04/20 10:46

פרוסה עם טחינה/אבוקדו/ גבינה צהובה מספיק לפי כל המטופלים שקיבלו טקפידרה ושיתפו אותי.

ובפסח למשל מספיק נגיד קצת אבוקדו לבד?

מוג-ו
28/04/20 13:38

קשה לי לאכול ממש על הבוקר אז לפני נטילת הכדור של הבוקר אני לוקח כף קטנה של שמן זית, נראה שזה עושה את העבודה.

ובקשר לשעות איך זה הולך? צריך בול כל 12 שעות? ואני מחליטה לעצמי את השעות?

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
02/04/20 10:48

כן, את מחליטה. כדאי שיהיה כמה שיותר קבוע. לא נורא אם מפספסים שעה לכאן או לכאן. תנסי לקבוע זמנים שתעמדי בהם תוכלי לשלבם בסדר היום לאורך זמן